Wie gaan er dit jaar allemaal naar de Zuidlaardermarkt?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

BigOne

Re: Wie gaan er dit jaar allemaal naar de Zuidlaardermarkt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 10:36

Jumpie, wat een mooi dier.

orienta

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 10:40

prachtig paard jumpie!

wat heb je er voor betaald ongeveer als ik zo brutaal mag zijn?

Maydine

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 10:53

Er staan idd best leuke grote paarden op de markt! :j
Ik blijf het alleen een risico vinden om er eentje ongekeurd te kopen, waarom staat zo'n mooi dier dan op de markt vraag ik me gelijk af..

@Jumpie: mooi paardje! :j

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 10:57

Omdat ie te koop is. :)* Paarden gaan niet naar de markt omdat het 'marktpaarden' zijn en hun eigenaar ze niet kwijt raakt, maar omdat ze te koop zijn en er op dat moment markt is en er op de markt nou eenmaal veel potentiële kopers rondlopen. Het idee dat er op de markt alleen maar wrakhout staat is echt achterhaald.

Maydine

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 11:00

Ik zeg ook niet dat er alleen wrakhout op de markt staat hoor, helemaal niet zelfs..
Ik zeg alleen dat ik het zelf niet aan zou durven om een groot paard op de markt te kopen ivm verborgen gebreken etc. maar goed, daar is vaak de prijs ook na dan..
Er stond in Zuidlaren namelijk een bloedmooie ruin, goed papier, volgens de verkopende dame ook goed gereden etc. Dan vraag ik me gewoon af waarom ze die niet gewoon van huis uit kan verkopen, waarom op de markt..

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 11:03

Die staat ongetwijfeld ook gewoon in de verkoop thuis, maar als het markt is en je kan em meenemen, waarom zou je dat dan niet doen? De handel is niet zo fantastisch en dit levert je toch extra kansen. Misschien zijn er wel mensen geweest die het een leuk paard vonden en hem bij haar thuis komen bekijken zodat ze hem kunnen proberen.

Yaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 11:05

Wij hebben het eerst half jaar ook met hart in ons keel mijn paard gelongeerd, elke keer bang dat ie kreupel was of wat zou hebben. Want wij dachten ook waarom zon leuk mooi lief paard op de markt. Maar helaas is de tijd zo, dat er zoveel aanbod is dat er zelfs voor mooi goed gereden paard moeilijk is om een koper te vinden. Dus waarom dan niet meenemen naar de markt.. En voor handelaren is het veel makkelijker, als elke keer nieuwe advertenties etc op interent zetten!
Tjah het ongekeurd kopen is een gok! Dat klopt, maar wij vonden naar het paard kijkend en de prijs de gok wel waard.. En ach je hoort ook vaak genoeg dat een paar die op MP gekocht is en gekeurd is later alsnog vanalles mankeert ...

Dit is een foto die genomen is in de week dat ik hem gekocht heb, twee dagen later ofz. Geeft een wat beter beeld..
Afbeelding

orienta ik PB je even...

Maydine

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 11:06

Ja precies, dat is, een extra kans is het zeker.. Maar je dat op de markt niet alleen maar wrakhout staat, weet niet iedereen.. ik zou bang zijn dat mijn paard een stempel op zn hoofd krijgt door de markt..
Ach ja, ieder zijn ding natuurlijk.. de verkoopmarkt is slecht op het moment dus iedere extra kans om je paard te verkopen is er weer een dus ik snap het ook wel..
Maar ik zou zelf niet snel een groot paard op de markt kopen, maar dat is mijn mening natuurlijk.. gewoon een gevoelskwestie.. :)

Yaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 11:09

Maydine ik had dat ook een beetje zelf hoor, maar als je op zoek bent naar een paard.. En je ziet laten we even zeggen 'het paard van je dromen' op de markt staan laat je die heus niet staan :') ..

Maydine

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 11:16

Nee precies, en het is precies wat je zegt, als de prijs er ook na is en het is inderdaad "het paard van je dromen" dan zal ik inderdaad de gok ook genomen hebben denk ik..
Maar ik blijf het een gok vinden..

Yaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 11:25

En blijf er gewoon met je gezonde verstand bij, trap niet in smoesjes van handelaren of mooie praatjes. Want die hebben ze zeker wel! :)

Maydine

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 11:27

Jumpie schreef:
En blijf er gewoon met je gezonde verstand bij, trap niet in smoesjes van handelaren of mooie praatjes. Want die hebben ze zeker wel! :)

Niet alleen de handelaren op de markt hoor ;) haha

Yaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 11:40

Haha nee klopt..

Wasbeertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 12:46

appiesjappie schreef:
heeft iemand ook van 3 merrie veulens gekocht of alle 3. Ze stonden alle 3 bij elkaar een zwarte iets kleinere beetje schrikkerig veulen, en daarnast een vos kleurig veulen was heel rustig en daarnaast een schimmel. Ze was ook heel rustig. Die man bleef maar drammen dat ik ze alle 3 moest kopen terwijl ik alleen de vos kleurige wilde kopen maar hij bleef maar drammen de vader wasbakboord geloof ik. Ik vond het een super mooie merrie maar hij bleef maar drammen

De vos en de zwarte stonden er om half 6 nog. Tenminsten als ze aan de kermiskant stonden? Zwarte had een bles geloof ik. Ze liepen steeds te draaien en zaten met hun touwen in elkaar, heb ze nog los gemaakt en weer goed vastgezet en even met de zwarte gekroeld die daar in het begin idd weinig van moest hebben.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 13:49

cocochanel schreef:
Vond wel dat ze erg hoge prijzen vroegen soms..
Merrie veulen zonder papier 1000,- euro..
natuurlijk kun je er nog een stuk afdingen maar de begin prijzen vond ik al bizar duur..

_O-
Dan zie je er te netjes uit ;)
Handelaren passen de prijs aan aan degene die ze voor zich hebben, een mams met kinderen betaald 300 voor een shet terwijl een andere handelaar maar een tientje geeft :D
Ik heb een heel stuk terug al een overzichtje geplaatst van de prijzen die ik heb gehoord, papierloze ponyveulens 150, papierloze paardveulens 300.

Maakt me ook meteen nieuwsgierig wat je voor je veulen hebt betaald }>

tina

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 14:02

ik vind dat wel eens irritant dat men bij zoals bij ik
blond en vrouw :+ echt hoog beginnen

kon helaas op 50 euro niet eens worden om een veulen
ik ben ook nogal stijfkoppig helaas aangelegd :D dus ding is daar gebleven

(achteraf denk ik ,had ik moeten toegeven :o ? de volgende dag
maar in 2009 heb ik ook eentje voor dat geld gekocht van zelfde soort,ik denk dat ik in vergelijk met 2009 dan een mooie prijs had geboden ervoor )

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 14:06

Tina, groot gelijk heb je, dan word het een principe kwestie.

Anneliesdj, vragen kunnen ze altijd idd,.. maar ze merken snel genoeg wie ze voor zich hebben.
Niet iedereen in net outfit trapt in die geintjes hoor.

tina

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 14:16

ik handel wel rap weer naar beneden (doe alleen geen handje klap :') )
heb ook brutale tegenopmerkingen :+

maar toch komt het niet zo laag uit denk ik wel eens als de echte handelaar
ik denk dat die echt meer eraf krijgt

ik weet ook wel waaraan ligt ,ik ga zachter om met de paarden ,er ligt net even teveel gevoel nog bij in
dat keiharde mis ik gewoon,krijg ik ook niet zo gauw
voor mij zijn altijd nog levende wezens en geen stukje broodbeleg

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 14:21

Tina, Dat hoeft toch ook niet.
Als jij dat op dat moment maar niet laten merken aan zo'n handelaar ;)
Als je gekocht heb kan je ze zoveel vertroetelen als je wilt toch :+

Maydine

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 14:24

Ik ben ook absoluut niet hard en ben ook erg zorgzaam voor al mijn beestjes, maar als het moet kan ik op de markt zo een knop om zetten en keiharde handel doen hoor.. :P
Wanneer het paardje met mij wegloopt bij de handelaar vandaan dan slaat het weer om en ben ik weer lief.. :+

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 16:09

Aan alle foto's te zien is er veel veranderd op de markt. Kijk maar eens naar het aanbod van net voor en na de 2WO:

http://youtu.be/BczFhKI_DfQ

passoasam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 13:51

Leuk filmpje over vroeger!

Waar ik bijna niemand over hoor is de twee fjorden die we gezien hebben. Die waren niet bepaald mager te noemen. Ik denk dat ik nog nooit zulke dikke paarden gezien heb. Dat is zeker nog veel zorgelijker dan een paard dat iets aan de schrale kant is. Er zat helemaal geen normaal model meer in die dieren. De hoofden leken klein bij de rest van het lijf. Ben vergeten er een foto van te maken.

Loran_Nolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 21:19

passoasam schreef:
Leuk filmpje over vroeger!

Waar ik bijna niemand over hoor is de twee fjorden die we gezien hebben. Die waren niet bepaald mager te noemen. Ik denk dat ik nog nooit zulke dikke paarden gezien heb. Dat is zeker nog veel zorgelijker dan een paard dat iets aan de schrale kant is. Er zat helemaal geen normaal model meer in die dieren. De hoofden leken klein bij de rest van het lijf. Ben vergeten er een foto van te maken.

Stonden die niet bij een aantal shets?
aan de rechterkant (grasveldje), ongeveer 3/4 tot eind stukje (van een rechte gedeelte).
Ik vond ze niet dik-dik..
Wel goed gevoed, maar niet tonnetje rond..

Want toen ik bij de hengst keek, en in onderhandeling ging, stonden er ineens 2 fjorden..
Ontzettend lief (mocht ze ook wel overnemen), en werden zo achter me gezet, zonder het door gehad te hebben.
Vond ze echt super..
Bij Brakel ofzoiets?? (was even verder dan die paard met westernzadel (ja, ik weet, nog steeds denkend aan haar 'arrogante' gezicht, toen ze de hengstje zowat omver liep tijdens het proefrijden. Kan dat beeld niet loskrijgen.

Miriam91

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 22:46

Iemand een man met een aantal fjordenveulens gezien?
Kon dit jaar helaas geen vrij krijgen anders was ik ook zeker gegaan.

Buxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 08:34

Hierbij ook nog mijn marktaanwinst even op de foto:
Afbeelding
Afbeelding