Paardenvierdaagse Epe! Ik ben al aan het aftellen!!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 08:19

No_No schreef:
Vandaag weer ff gereden in de bak. Waren voornamelijk bakkabouters geloof ik.. Ik zag ze niet! Steeds was ze aan het zoeken naar iets waar ze van zou kunnen schrikken. Voelde haar steeds strakker worden en dan barste ze in eens! Sprong opzij, steigeren en al die onzin.. Jahoe..

Bij ons hetzelfde van voornamelijk de strenge wind! soms was het rustig en Fralla 'daalde' dan ook neer, maar dan waren er we weer blaadjes door de wind opgewaaid. En dan kan ze toch zo heerlijk schrikken! Toch nog wel wat gedaan.

No_No

Re: Paardenvierdaagse Epe! Ik ben al aan het aftellen!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-10 09:19

Hihiiiii! Ben blij te horen dat "m`n" paard niet de enige was!!

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 09:36

No_No schreef:

Oh joh, het is toch altijd weer afwachten hoe haar pet staat; soms is ze zo braaf dat ik me afvraag of er nog wel streken inzitten en de volgende dag word ik voor die gedachte weer genadig afgestraft :D
Over het algemeen gaat het tussen ons supergoed, maar als er
A] veel wind staat,
B] paarden in een naastgelegen weide worden losgelaten,
C] honden zomaar ineens opduiken uit een molshoop,
D] golfers (mensen die golf spelen= rara sport) blijkbaar kunnen PRATEN,
en E] "the stud" van de stal langsloopt: Fralla is helemaal verliefd op Valentino (what's in a name?)
Ja, dan wordt het wel heel moeilijk om naar je baasje te luisteren.

:D :D :D Had ik dan een 'dooie' moeten kopen? :n :n :n

Ben toch wel blij met m'n karakterpaardje.

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-10 10:54

Sandrina schreef:
No_No schreef:

Oh joh, het is toch altijd weer afwachten hoe haar pet staat; soms is ze zo braaf dat ik me afvraag of er nog wel streken inzitten en de volgende dag word ik voor die gedachte weer genadig afgestraft :D
Over het algemeen gaat het tussen ons supergoed, maar als er
A] veel wind staat,
B] paarden in een naastgelegen weide worden losgelaten,
C] honden zomaar ineens opduiken uit een molshoop,
D] golfers (mensen die golf spelen= rara sport) blijkbaar kunnen PRATEN,
en E] "the stud" van de stal langsloopt: Fralla is helemaal verliefd op Valentino (what's in a name?)
Ja, dan wordt het wel heel moeilijk om naar je baasje te luisteren.

:D :D :D Had ik dan een 'dooie' moeten kopen? :n :n :n

Ben toch wel blij met m'n karakterpaardje.

(had hier texts neergezet maar dat bleek verdwenen bij het plaatsen van mijn post, dus opnieuw)

C] _O- meestal zijn het mollen die uit een molshoop komen
D] O:) is zo-wie-zo al eng
E] :')

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 11:13

Suzan: Van harte gefeliciteerd! :D nu maar wachten tot hij straks echt beleerd is, en dan kunnen jullie mooi op pad!
Sandrina: :+ hahaha stom is dat he, hoe ze soms van de gekste dingen kunnen schrikken :P

Nou mensen..... vorige week zou mijn wagen komen..... helaas dus nog steeds hélemaal niets, begin 't nu toch wel erg irritant te vinden, afgelopen zaterdag was m'n pa lekker vrij, is toch al zeldzaamheid, dus had hij mooi de wagen kunnen ophalen, maar nee hoor, nog niets gehoord.

Zaterdag dus gebeld, dealer zou vorige week zelf naar duitsland naar de fabriek zijn gereden omdat hij nu ook wel beetje boos en ongeduldig werd.... hoe dat is afgelopen weet ik niet, ik zou worden teruggebeld, maar 't was tegen sluitingstijd dus volgens mij kon dat niet meer of zijn ze 't vergeten....
ik ga straks dus nog eens even bellen.

En ja ik kan wel boos op de dealer worden maar dat heeft ook geen zin; hij kan er ook niets aan doen dat de fabriek blijkbaar zich steeds niet aan de afspraken houdt... ik heb trouwens ook geen idee om hoeveel wagens 't gaat; de eerste lading van die bestelling is 2 weken geleden al binnengekomen, maar of het nu alleen om mijn wagen gaat, of nog meer, dat weet ik dus niet. Maar ik baal wel erg stevig; v/h weekend is 't paasweekend en dan zijn ze vast ook niet open, moet ik vast wéer tot volgende week wachten :( ik vind het niet leuk meer.....

Suzan_bobar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 11:16

tjee balen zeg! gelukkig heb je je oude wagen nog... is in ieder geval iets......

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 11:20

Ja ik heb er nu écht genoeg van, bah, wekenlang houd ik iedere dag rekening met een mailtje of telefoontje, iedere dag hoop: 'zou het dan echt vandaag zijn?' maar nee hoor....

En ja ik kán idd wel rijden als ik wil ja.... maarja ik weet ook wat ik krijg, dat is een stuk luxer en niet te vergelijken.... heel eerlijk gezegd, dan heb je niet meer zo'n zin om met deze wagen nog veel te rijden... tsja zo werkt dat. Bovendien kijk ik nu écht naar die rem uit, want na maandenlang zo vol met haver gepropt te zijn en die laatste 2 keer dat ik heb gereden..... was bijna onverantwoord te noemen zonder rem...

Suzan_bobar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 11:52

Kan me je ongeduld helemaal voorstellen hoor, ik zit met hetzelfde,... we hebben een mooie wagen op het oog, maar mag niets kopen totdat het zeker is dat hij voor de wagen kan,..... ooohw ik had hem het liefste direct besteld,... en nog steeds hoor,... want ook op de mijne zit een behoorlijke levertijd. Enneh ik wil hem voor Epe wel hebben natuurlijk :D

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 12:04

Hahaha, oh ja dat is ook zeker lastig ja! Heb je al wel tuig, of dat ook nog niet?
Ga je de vierdaagse trouwens mennend of rijdend ohz. rijden?
Edit: ohja, je kon hem helaas niet meer ohz. rijden toch? stond me nog iets van bij....

Lijkt je dat niet lastig, met een net beleerde pony de vierdaagse gaan rijden? Of is hij heel nuchter van zichzelf al?
Laatst bijgewerkt door JoyCiej007 op 29-03-10 12:07, in het totaal 1 keer bewerkt

nobbygaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 12:07

Helaas toch mijn deelname vanochtend afgemeld.
Mag inmiddels wel voorzichtig gaan rijden, maar de vierdaagse word toch afgeraden door mijn fysio.
En ik moet toch wel aan mijn rug denken. Weet nu wat voor ellende het is als je niet meer kan bewegen van de pijn en moet dus toch wel even voorzichtig blijven doen dat er niet weer een spier klem komt te zitten.
We zullen er alles aan gaan doen om volgend jaar van de party te zijn. En we komen zeker bij de intocht kijken. Wil wel alle bekenden even weer een keer zien. Ik wil ook proberen om dinsdag of woensdag te komen kijken.
Nu kan ik in ieder geval een ander heel blij met mijn plek maken.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 12:09

oh nobbygaard wat ontzéttend jammer! Had het goede nieuws gelezen..... maar helaas..... Wel goed dat je uiteindelijk wel voor je eigen gezondheid kiest, straks gaat het idd met de vierdaagse niet goed en zit je alleen maar langer met de pijn...

Wel echt heel erg jammer!

Suzan_bobar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 12:10

mennen, Boobs is niet meer onder het zadel ivm zijn rug ;)
De donderdag doen we zowiezo niet mee,.... Dit is de zwaarste dag en ik doe mee voor de lol en het moet ook leuk blijven voor hem. Aangezien we niet ontzettend goed kunnen trainen vooraf en ik wil hem niet over de kop rijden,.... Hij moet soms beschermt worden. Ik ben al blij als hij 1 dag uitloopt :D Boobsie moet gewoon kilometers maken en dingen gaan meemaken.
We hebben een heel mooi tuig op het oog en zodra alles zeker is, haal ik deze op. Dan kan ik vast passen en kunnen ze het ook gebruiken voor het beleren. Hij is super aan de dubbele longe en met lange teugelen,... aan de fiets, dus ik verwacht geen hele grote problemen met beleren,.... Alleen vind het zelf wel een veilig idee als iemand het doet met veel ervaring,... want alleen koetsiersbewijs vind ik niet voldoende ervaring om te beleren hahaha en je kunt het maar 1 keer verkloten ;)

@ nobbypaard, wat ontzettend jammer zeg!

Suzan_bobar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 12:13

JoyCiej007 schreef:
Hahaha, oh ja dat is ook zeker lastig ja! Heb je al wel tuig, of dat ook nog niet?
Ga je de vierdaagse trouwens mennend of rijdend ohz. rijden?
Edit: ohja, je kon hem helaas niet meer ohz. rijden toch? stond me nog iets van bij....

Lijkt je dat niet lastig, met een net beleerde pony de vierdaagse gaan rijden? Of is hij heel nuchter van zichzelf al?

Hij is best relaxt van zichzelf en als het halverwege niet wil gaan we terug, er is geen must voor mij ;) Alleen lol.
Ik wil graag de 1e dag rijden en de intocht. Daar kan hij veel leren. Misschien rijden we de tweede dag ook en als hij vrijdag fit oogt rijden we vrijdag de rit,.... Ik ga vooralsnog gewoon uit van 1 dag mee rijden en de intocht. Alles wat meer kan is mee genomen.
Boobsie is natuurlijk al wel wat ouder, we hebben het niet over een 4 jarige he?! ;) Conditie is prima op orde ;)

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 12:16

Ohja, wist wel dat hij niet meer heel jong was en goede conditie heeft :) Maar het lijkt mij persoonlijk wat lastiger om met een net beleerde de vierdaagse te gaan rijden, gewoon omdat je dan toch nog wel veel aan elkaar moet wennen met het werk zeg maar, omdat het mennen toch iets heel anders is dan het rijden.

Maar zo te horen komt dat vast helemaal goed idd :)

En als ik m'n nieuwe wagen heb ging je nog een keer mee he, om wat van de mensfeer te proeven :o :Y)

Edit:
nou, ben zojuist nog weer even gebeld door de dealer.... Ach ik weet ook zij kunnen er ook niets aan doen; hij is de tussenpersoon en hij is ook afhankelijk van de fabriek... Maargoed, hij is dus zelf vorige week naar de fabriek geweest om verhaal te halen, er bleken wat technische probleempjes te zijn en daardoor was alles dus nogmaals vertraagd.... eigenlijk zou 1,5 week geleden het transport van die lading wagens (met de mijne er bij) ingepland worden, maar dat kon dus niet doorgaan...
Hij is er dus geweest en heeft een goed gesprek gehad. A.s. woensdag zou écht alles klaar zijn, dat was zeker nu. Dan gaan ze ook meteen het transport plannen....
Alleen, 1 probleempje, en daar had ik al aan gedacht; Pasen... In dat gedeelte van het land v/d fabriek zijn ze erg gelovig, en eigenlijk ligt alles daar altijd zo'n beetje stil tijdens Goede Vrijdag en Pasen, dus zie maar een chauffeur te vinden die niet katholiek is en er geen bezwaar tegen heeft om op Goede Vrijdag transport te rijden...

Hij is nu dus bezig om iemand te zoeken die wél op Goede Vrijdag kan en wil rijden en dan zouden de wagens dus nét voor Pasen binnenkomen. Anders komt het nét ná Pasen... Heb aantal maal gevraagd of dat dan ook echt zeker was nu, en dat was volgens hem dus wel zo, ik hoefde echt geen weken meer te wachten.
Pfff ik weet nu dus igg een beetje waar ik aan toe ben, en ik houd er voor mezelf maar rekening mee dat het net ná Pasen zal zijn, anders zit ik me tijdens de Paasdagen nog steeds op te vreten, heb ik ook geen zin in...
Nou goed, dat was 't verhaal wel weer. Oh echt :# :):)
Laatst bijgewerkt door JoyCiej007 op 29-03-10 12:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Suzan_bobar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 12:20

We zullen zien ;) Als het niet wil of het voelt niet goed, kan ik me nog afmelden ;) Enneh een rondje van 10 km is ook prima hoor hahaha ik neem hem mee om te leren en voor de gezelligheid :D We zijn maatjes en hij gaat voor mij door het vuur (soms teveel door het vuur). Ik heb goeie hoop op iig 1 rit :D En voor de rest laat ik gewoon op me afkomen en we will see :D We gaan iig tussendoor nog lessen op de Cannenburg en mocht dat goed gaan, misschien wel een dressuurproefje mee doen in juni, maar ook dat is eerst ff voelen hoe het gaat ;) Ik hou gewoon goed contact met diegene die hem beleerd en als hij het niet vertrouwd, dan gaat het hele avontuur niet door :n,... maar komt tijd, komt raad,... afmelden kan altijd nog!

Suzan_bobar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 12:23

Maar je hebt wel gelijk,... het is een ambitieus plan van mij ;)
Wil gewoon ERG graag weer aan het werk met hem en genieten van lange ritten! Daarbij is het strax ons trainingsgebied :D

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 12:31

Nobbygaard: jammer voor je afmelding, maar wel verstandig. Je hebt maar één rug.
Joycie: ik begrijp je ongeduld om je karretje. Een rem is onontbeerlijk met een havergevoerd paard. Is ze nog niet wat rustiger?
Mijn dochter zit met hetzelfde probleem; heeft tuigje voor minishet gekocht op Paard&Koets, zou januari geleverd worden. Wordt waarschijnlijk einde van mei; de fabriek kan de vraag niet aan, daarom duurt het zo lang.
Zuzan_bobar: misschien intussen met een sulky gaan rijden?

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 12:51

Sandrina: ga me toch niet vertellen dat het om een Jolly-tuig gaat he?? (was eerst Clever maar Jolly schijnt het overgekocht te hebben), want dán heb je een probleem....

Zie m'n edit van m'n vorige post :)

Nee heb niet meer gereden met haar, voelde me erg l*llig en ook erg schuldig over het hele gedoe met dat haver tegenover haar, nu is de zin om te rijden er ook een beetje af eerlijk gezegd. Dat heb ik wel eens, dan voel je je gewoon zo k*t dat die hele zin er ook af gaat. Leek mij beter om haar eerst paar daagjes even met rust te laten, anders ben je beiden weer zo gestresst enzo... 't valt nu mee met de regen die ze voorspeld hadden, misschien dat ik er straks nog een paar even meeneem voor een stukje wandelen. Wilde ook even beginnetje maken met tuig vetten; is erg smerig en is ook goed nodig nu.

Morgenmiddag weer naar Grunn en dan kom ik donderdag weer terug; misschien tegen de Pasen dat ik nog weer even ga rijden, neem aan dat ze dan wel beetje afgekoeld is van de haver. Hoe 't nu met voeren gaat weet ik niet, wil niet té veel bovenop Henk zitten daarmee, dan krijgen we weer irritaties en daar heb ik echt even geen zin in. Heb voor hem uitgezocht wat hij het beste wel kan kopen, heb dat opgeschreven en op stal gelegd, en tevens met de melding dat hij Ot beter nu hélemaal die muesli niet meer kan geven, omdat ze dan gewoon niet te rijden valt en het niet goed is voor haar. Maar of hij haar echt geen muesli met haver meer geeft, ja dat weet ik dus ook niet.....

Suzan_bobar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 13:09

sandrina... Wordt ook een 2 persoons sulky die ik koop.... Alleen niet de bekende goedkope variant... Maar een degelijke duurdere variant.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 13:17

oh dat zal zeker wel mooi gaan worden :) heb je geen marathon-ambities? :)

Suzan_bobar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 13:28

nee... Nog niet in ieder geval... Wil graag mendurance gaan rijden.
Daarbij is een 2 wieler ook lekker licht... Gezien de rug van Boobs een leuke bijkomstigheid. Ach en wie weet over een jaar of wat misschien marathon... Ga wel clinics enzo doen om te kijken hoe Boobs dat doet hahaha

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 13:40

Aan de andere kant moet een 2wieler wel echt góed in evenwicht hangen (en dat kan soms nog lastig zijn, helemaal met van dat goedkope spul, maar zo te lezen koop jij iets van meer kwaliteit) anders trekt het paard alsnog grotendeels met z'n rug, of krijgt gewicht en geklepper/gehobbel op z'n rug....

maar de meeste goede, degelijke en wat luxere tweewielers zijn vaak al zo uitgevoerd dat je bijv. het bankje naar voren en achteren kan verstellen, en nog wel meer opties, zodat hij makkelijker goed in evenwicht is te maken :)

Suzan_bobar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 14:28

Jeps dat is deze ook, je kunt de bank verstellen met moeren, goeie vering erop. Het is van het merk Clever.

Suzan_bobar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 14:29

Afbeelding

en dan in het paars met zilver of in paars met geel,... daar ben ik nog niet over uit,.... De bank wil ik in donker bruine kleur, want Boobs krijgt ook donker bruin tuig. Dat leek mij wel erg mooi!

Josfoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 15:18

hahaa...deze koets kan ik niet missen :D