zuidlaardermarkt 2009

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 00:51

Ninx schreef:
Fokken moet je overlaten aan mensen die daar verstand van hebben. Zo krijg gezonde, goed gebouwde paarden die ook vaak nog eens gezond tussen de oren zijn. En ja, daar betaal je voor.

Nou dat gedeelte tussen de oren betaal je dus niet voor, het gebeurd nogal eens dat sportpaarden niet de makkelijksten zijn.
Denk dat je dan beter zo'n foutje van de markt kunt hebben.
Overigens lopen er heel veel paarden met papieren hoor, mn KWPN veulens, nrps, tuigpaarden en friezen. Als je papieren wilt kun je ze daar ook wel vinden.

cocochanel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 08:26

Zo wat zijn deze pagina's hard gegaan gisteren,moet zo nog ff een paar pagina's gaan bijlezen :+ ,
pfew gister was een zware dag,vroeg op,laat thuis,maar wel heel erg leuk..
En ben met 2 hele leuke veulens huiswaarts gekeerd :) dus was zeker geslaagt..
Vond het wel heeeel erg druk,en met je veulens door de mensen lopen,wat een hel,
heb het niet gezien,maar me vriendin zei dat ze gewoon de veulens afentoe sloegen als ik langsliep |(
Was zelf heel druk bezig met de veulens maar dat had ik toch niet zelf moeten zien...
gelukkig staan ze nu lekker in de wei en hoop ik dat ze snel deze ervaring vergeten...

Dit zijn me nieuwe aanwinsten.... Bonnie en Clyde
Afbeelding
(bonnie is de vosbonte /clyde is die met zwart)

Alet74

Re: zuidlaardermarkt 2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 08:33

Dat mensen het aandurven om op zo'n markt een paard te kopen verbaast me. Als ik een paard zou kopen, wilde ik graag een paard dat door een dierenarts is gekeurd, dat soort dingen. Nu moet je maar afwachten waar je mee thuis komt.
Plus dat ik uit principe hier geen paard zou willen kopen; ik vind het zo'n begrotelijke toestand, ik heb liever dat ze ermee stoppen.
Er zijn tegenwoordig zoveel andere manieren (meer paardvriendelijk) om je paard te verkopen, waarom nog zo'n markt? Het is toch voor een groot deel voor het vermaak, of zie ik dat verkeerd?

@cocochanel: mooie veulens! Die hebben in ieder geval een goed tehuis gevonden.

desillies

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 08:33

Lyonesse schreef:
er staan nog meer foto's van de paarden op http://www.112groningen.nl Wat veel veulens idd :oo

Wat was het prachtig weer gisteren, hebben mens en dier mee geboft.
Ik zoek alle filmpjes en foto's af op zoek naar een tinkertje die voldoet aan de omschrijving die mijn zus me gegeven heeft maar ik zie hem niet :D
moet dus rustig afwachten,

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 09:06

Leuke aanwinsten, cocochanel! +:)+

janique

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 09:14

Wat een mooie aanwinsten!
Het meisje wat de kruising fries op de kop heeft getikt, ik zag je staan met het paardje in de hand.. erg mooi beest :j lucky you..

Ik zelf was op slag verliefd op het bruine veulentje met de twee blauwe oogjes, en het bonte paard wat daar bij het vijvertje tussen de shetties stond. En heb nog een paar leuke beesten gezien :j

Ook een paar sneue paardjes, een paar met helemaal geen haar meer op de staart met een flinke open plek van het schuren :(:)

DDW1190

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 09:25

[/quote]

Nogmaals: DK is D.Kroon en dat is een der grootste handelaren hier.
Dat is dus geen slager, hun hebben ongetwijveld wel slachtpaarden ertussen staan, maar de meerderheid niet.

Is het mysterie nu opgelost?![/quote]
Oke zo zit dat dus. Gelukkig geen slager!!! Met hoeveel vrachtwagens zou die man komen? 2 of 3? Volgensmij had hij echt heel veel paarden. ik heb trouwens wel diegene zien lopen die dan DK op de pony deed met de stift. hoorde iets van mensen dat het vader en zoon was ofzo?[/quote]
is een hele leuke kerel, die altijd met zijn vader op stap is om naar paarden of pony's te kijken, hij doet aan de snelle handel vandaar dat zijn pony's zo goedkoop zijn.
hij had nog een leuke merrie staan van rond de 1800 euro met samber en pilot erin..
hij woont trouwens in apeldoorn/wenum wiesel...

stunning

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 09:26

S__L schreef:
Ik vond het ook wel gevaarlijk! Al die mensen en dan gewoon met die paarden erdoor heen. Je moest echt opzij springen als je PAS OP hoorde. Ze liepen je gewoon omver!

Als ze dan nog PAS OP riepen, heb ook al een aantal keer mee gemaakt, dat er gewoon niks geroepen werd en mensen zo ineens opzij werden gedrukt door een kerel met een paard :?

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 09:33

seabiscuitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 09:38

Haha. Mijn vader liep op de straat,komt er zo'n man aan met paard aan touw..mijn vader stapt opzij..en weet je wat die man doet? Die geeft mn pa een beste elleboog (hij moest daar echt even moeite voor doen aangezien mijn pa opzij stapte).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 09:42

janique schreef:
Ik zelf was op slag verliefd op het bruine veulentje met de twee blauwe oogjes, en het bonte paard wat daar bij het vijvertje tussen de shetties stond. En heb nog een paar leuke beesten gezien :j

Daar heb ik nog foto's van, helaas geen mooie, maar zal ze even voor je uploaden.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 21-10-09 09:49, in het totaal 1 keer bewerkt

janique

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 09:45

oeh leuk..! :) Heb zelf nog een foto geprobeerd te maken van het beestje met de blauwe oogjes, maar het was 's ochtends nog te donker om hem er zonder flitsogen op te krijgen :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 09:51

Hier het veulen met blauwe oogjes:
Afbeelding

En hier de bonte bij de vijver:
Afbeelding

Zelf houd ik helemaal niet van bont, maar ik heb toch één bonte gezien die ik geweldig vond. Het was een heel groot en volwassen paard, leek qua aftekening heel veel op boktveulen Don Corleone. :)
Jammergenoeg stonden er steeds heel veel mensen voor dus heb er geen foto van kunnen maken...

Oh en dit was ook een lieverd (maar niet mooi verder, echt een tuiger, ook een enorm ramshoofd);
Afbeelding

janique

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 09:55

Ik krijg echt kriebels in mn buik van dat veulen.. vind hem echt geweldig mooi.. maarja... een paard op een kamertje in groningen gaat niet he :=

Die tuiger heb ik ook gezien, vond ik juist wel weer een stoer paard door zijn enorme ramshoofd :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 09:56

Die man die hem vast heeft op de foto heb ik nog even mee staan praten. Ik dacht dat hij hem gekocht had.
Maar misschien was hij ook wel de verkoper, geen idee haha.

Neskolay

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 09:57

janique schreef:
Wat een mooie aanwinsten!
Het meisje wat de kruising fries op de kop heeft getikt, ik zag je staan met het paardje in de hand.. erg mooi beest :j lucky you..

Dank je :D :D

cocochanel: Gefeliciteerd met je mooie aanwinsten!
Ja dat werd mij ook verteld, toen ik lekker rustig met de merrie met de menigte meewandelde hoorde ik gewoon mensen schreeuwen en hoorde dat ze der idd op der kont mepten enzo.. :\

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 10:17

LadyDaily

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 10:19

Mooi hoor cocochanel!
Vind het jammer dat wij niks gevonden hebben.
Wel paar mooien gezien maar of het was weer een hengst of een tuiger.
We waren wel echt opzoek. Volgend jaar beter!
Vorig jaar new forest merrie gekocht daar.

xMarianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 10:35

wat een mooie veulens!

dynamiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 10:47

jackgirl schreef:
http://link.marktplaats.nl/285097429

is dit niet 1 van die 2 met die karretjes ?
Lijkt er wel verrekt veel op.

Zal ik je eens wat vertellen dit dier had een stalgenoot van mij gekocht 1,5 maand geleden, het dier bleek na 2 dagen droes te hebben en was erg ziek! Stalgenoot heeft het dier dan ook na 5 dagen terug gestuurd naar die handelaar. Oja en de hoefsmid constanteerde dat die shet aan 3 benen bevangen was.!!!

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 11:11

Orlando_ schreef:
Ja dat werd mij ook verteld, toen ik lekker rustig met de merrie met de menigte meewandelde hoorde ik gewoon mensen schreeuwen en hoorde dat ze der idd op der kont mepten enzo.. :\

Dat komt omdat er op die dergelijke markten eindeloze hoeveelheden boerenlullen zonder verstand rondlopen die ook nog eens bier op hebben, primitief volk dat verre van dieren zou moeten blijven.... bah.

Bontfire

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 11:46

Ik heb gisteren ook een veulen op de markt gekocht; een bonte merrie van januari. Heel braaf beestje.
Vond dat de paarden en pony's er in het algemeen redelijk tot goed bijstonden. Dat de mogelijkheid er was om water te halen was natuurlijk ook super. Er zijn natuurlijk altijd uitzonderingen die er minder goed uit zien maar die waren op 1 hand te tellen.

liiisette

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 11:55

dynamiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 11:57

liiisette schreef:
jackgirl schreef:
http://link.marktplaats.nl/285097429

is dit niet 1 van die 2 met die karretjes ?
Lijkt er wel verrekt veel op.

het is wel hetzelfe karretje!

Mag ik eens vragen stond die pony Anna die op die foto ook voor het karretje daar op die mark?

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 12:16

wauw, die tuiger van de laatste foto hier, die is mooi!
echt een stoer maar ook lief paard zo te zien!

ik ben zelf niet naar de markt geweest, maar lees hier wel mee, en ga nu even op zoek naar meer foto's, altijd nieuwschierig of er nog een bekend paard stond, je weet maar nooit.
echt leuk dat sommigen foto's neerzetten op bokt!