eper paarden 4 daagse 2009

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 11:55

Heb even route van website afgedrukt en ik snap er niks van.

Op de website van de eper vierdaagse spreken ze van een 15, 25 en +25km route terwijl er maar 1 route op de website is te vinden per dag. En ik moet zeggen als ik naar kaartje kijk wordt dat gegranedeert verdwalen := Al moet ik zeggen dat ik dat wel altijd erg avondtuurlijk vindt :+
Maar weet iemand of je ergens ook de GPS coordinaten kan downloaden van route ? Dat zal wel handig zijn.

Brainless

Re: eper paarden 4 daagse 2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 12:02

De hele route word aangegeven door bordjes.
Om moeilijke kruisingen / afslagen staan vrijwilligers.
Je hebt echt geen GPS nodig.

De route op de site is bedoelt, dat je evt voor bezoekers kan laten zien waar je langs komt.

EP4D

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 12:03

heel vroeger, in den beginne van den Paerdenvierdaegsche, waren de routes 15 km. Op een gegeven moment is daar een 25km variant bij gekomen, maar dan praten we echt over jaren geleden. Nu zijn de routes allemaal rond de 20-22 km.

De routes worden met pijlen uitgezet, dus verdwalen is nagenoeg uitgesloten (mits alle pijlen blijven hangen)

Bij de rit van "Enjoy the Ride" die op 27 juni in Epe plaatsvindt, is wel keuze tussen 15 en 25 km, en een GPS variant

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 12:15

En mits men niet zo druk zit te kletsen dat men een willekeurige ruiter achterna rijdt, de gehele korrenbergweg af tot aan de Gortelse weg, waar men zich eens achter de oren krabt en men vervolgens die hele zelfde weg weer terug rijdt, om tenslotte bij huize de Korrenberg een pijl richting Chevalierlaan te ontdekken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 13:08

Okee, dat gaat gelukkig wel helemaal lukken. Weet nog al te goed de laatse keer dat we volgens zo kaartje moesten rijden waar je weinig uit op kon maken :=

AnnebelleVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 13:22

mysa schreef:
En mits men niet zo druk zit te kletsen dat men een willekeurige ruiter achterna rijdt, de gehele korrenbergweg af tot aan de Gortelse weg, waar men zich eens achter de oren krabt en men vervolgens die hele zelfde weg weer terug rijdt, om tenslotte bij huize de Korrenberg een pijl richting Chevalierlaan te ontdekken.

Klinkt als een bekende actie, zo ben ik ook hahaha := en dan nog verbaasd zijn ook dat je op een vreemde plek belandt bent hahaha

EP4D

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 13:28

Joram schreef:
Okee, dat gaat gelukkig wel helemaal lukken.
Boekje al wel gelezen dan eigenlijk? :? Staat ook in dat de route met gele pijlen staat aangegeven. Wel even lezen hoor, want er staan veel meer belangrijke zaken in.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 14:32

Heb kopietje gekregen van de menner met wie ik op pad ga wat ik eventjes vlug door heb gelezen. Zal nog keertje wat aandachtiger door lezen, in iedergeval zijn de regels wel bij mij bekend.

Heb nog eventjes op googlemaps gekenen en we zitten op de camping zo ongeveer 4km van de start/finisch en van centrum vandaan waar ik ook even de restaurant alvast heb opgezocht :9

Pijlgemist :=
Maar gelukkig hou ik wel van een speurtocht :+

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 14:47

Pijl gemist? Elk jaar wel een keer, we zijn twee jaar terug eens gezellig met een karretje een heel eind opgereden waarbij we op een gegeven moment tegen elkaar zeiden, zeg het is hier wel heeeeel erg stil..........mooi faliekant de verkeerde kant op gereden!

Of het eerste jaar in volle galop, hoor ik mijn vriendin nog roepen hé daar stond een pijl......ach je rijdt een stukje door, remt af, en rijdt weer vrolijk terug! Komt allemaal goed....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 15:11

:= denk dat ik van weekend toch maar even ga kijken of ik de route in mijn GPS kan zetten. is denk ik toch wel zo handig.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 15:19

Welnee, dat is echt de grootste onzin, nergens voor nodig! HEt staat supergoed aangegeven en inderdaad als je wel verkeerd rijdt, gaat er vanzelf een lampje branden bij je omdat het ineens zo "rustig" is.....gps heb je echt niet nodig!

AnnebelleVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 15:38

Maar rijd je niet de hele tijd achter mensen aan dan? of heb je ook wel gewoon ruimte voor en achter je dat je geen andere ruiters ziet haha?

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 16:08

Meestal zie je wel mensen (in de verte) rijden hoor.
En in het bos zie je vaak de sporen wel een bepaalde kant op gaan.
Ik heb ook het 1ste jaar samen met iemand een x verkeerd gereden.
Na een paar honderd meter vonden wij het ineens gek dat wij geen sporen meer zagen. Even omdraaien en na een paar minuten zag je het spoor het bos in verdwijnen (incl het bordje).

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 16:09

Je ziet altijd wel ergens iemand rijden en op de bospaden haal je de menkarren in en op het asfalt halen de menkarren jou weer in......dat wisselt elkaar leuk af!

EP4D

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 16:25

Brainless schreef:
Na een paar honderd meter vonden wij het ineens gek dat wij geen sporen meer zagen.
:D :D Een beetje indiaan ziet het verse spoor van één paard al op een paar honderd meter, laat staan die van een paar honderd... maarja... indianen hebben meestal niet de neiging om veel te kletsen onderweg :Y) :+

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 16:35

EP4D schreef:
Brainless schreef:
Na een paar honderd meter vonden wij het ineens gek dat wij geen sporen meer zagen.
:D :D Een beetje indiaan ziet het verse spoor van één paard al op een paar honderd meter, laat staan die van een paar honderd... maarja... indianen hebben meestal niet de neiging om veel te kletsen onderweg :Y) :+

Ik kletsen...... nooit. :o
Was ook de langste rit ooit.
Hebben de grootst gedeelte van de rit lekker gestapt.
Waren zeker 4 uur onderweg (excl pauze). hahaha
Maar het was super gezellig. :D

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 19:03

Oh maar ze bestaan hoor, kletsende indianen, ik ben een hele echte! Enne.....er waren behoorlijk wat hoefafdrukken te zien, pad was ook erg mul, dus hoeveel hoefafdrukken het waren????

Minsten 89, over vier sporen twijfelden we, die zouden ook van een beslagen hert kunnen zijn geweest, dus het kunnen er ook best 93 zijn geweest

Josfoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 19:23

He er doen ook Indianen mee; Leuk voor op de foto. :+

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 20:01

EP4D schreef:
heel vroeger, in den beginne van den Paerdenvierdaegsche, waren de routes 15 km. Op een gegeven moment is daar een 25km variant bij gekomen, maar dan praten we echt over jaren geleden. Nu zijn de routes allemaal rond de 20-22 km.

De routes worden met pijlen uitgezet, dus verdwalen is nagenoeg uitgesloten (mits alle pijlen blijven hangen)

Bij de rit van "Enjoy the Ride" die op 27 juni in Epe plaatsvindt, is wel keuze tussen 15 en 25 km, en een GPS variant

:D ooooohhhh
heb getraind voor langere afstand :o
dan zal ik vast nog wel eens onder zadel terug of heen gaan :D

hummm toch de auto kilometers heen ook maar in rekening brengen 8-)

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 20:49

Josfoto schreef:
He er doen ook Indianen mee; Leuk voor op de foto. :+

Nee, helaas ik kan niet meedoen, maar ik kom wel zwaaien enzo, in indianenoutfit! En misschien neem ik m'n indianenpaardje wel even aan de hand mee, als de route vlak bij de wei loopt.

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 10:06

nou , zoveel gez.... hier met de jaarmarkt
denk dat we dag eerder vertrekken ..

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 12:19

nou laatste lootjes

nog 1 bak koffie , honden uitlaten en gaan

verwachten rond 19,00 in epe te zijn 8-)

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 14:48

Ik ga dit jaar toch voor mijn AVS (misschien 1 dagje met mijn KWPNer), dus maar eens kijken hoe hij het deed vandaag.

Wij hebben een ritje op tempo gemaakt van 15 km en waren met 1 1/2 uur terug. Hij was nog helemaal fit (maw wilde alleen maar draven) en niet zweten (alleen onder het zadel). Dus die houd de 4daagse wel vol.
Maandagmiddag gaat hij die kant op, en dan ook het paardje van Bernice (Wupke hier op bokt).

Ik moet er wel aan wennen dat hij veel sensibeler is dan mijn andere paardje. Als hij iets engs ziet (en ik let niet op) staat hij ineens aan de andere kant van de weg. hahaha.
Maar dat komt wel goed.

Komen jullie ook nog naar de Meet&Greet maandag avond??

Ice_baby

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 17:31

ahhhhhhhhhhhhh het was ff stressen vandaag... ik was vergeten waar ik storms paspoort had gelaten.. hehehehe... maar ik heb hem!!!
ik ga morgen middag die kant uit.. hoop er rond 6en te zijn!
tot gauw allemaal!!!!!!!!!!!!! oehhhhhhhhhh spannend!!

_Liez

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 17:39

Heey
Ik woon vlakbij epe en ik kom misschien kijken.
Maar welke dag is de laatste dag.
Want dan komen ze toch binnen in epe door het dorp
Dat zal ik graag willen zien.