Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Janine1990 schreef:Oooh ik denk dat ik goed pas in de luxe dure hal![]()
Zijn de goedkopere hallen niet ook echt cheap ass producten? Dus goedkoop = duurkoop verhalen?
Wat is een rijlegging? Is dat wat ik denk dat het is? Of is het steviger en zie je je string er niet doorheen?
Laurievc schreef:Grappig, kom ik aan met een zadel van 3000 euroIeder zijn mening natuurlijk, maar ik betaal liever iets meer voor merken waarvan ik weet dat ik kwaliteit krijg. Tuurlijk, als ik een leuk dekje zie voor 5 euro zal ik daar niet over twijfelen. Koop evengoed goedkope dekens in EJ, maar voor bepaalde dingen betaal ik toch echt met plezier meer
RosaZorro schreef:Ik wil ook echt super graag! Maar ik woon aan de randstad, dus zit te twijfelen of het de lange reis waard is.Wat zouden jullie doen?
germie schreef:goedkoop = duurkoop? dat kun je hebben, maar meestal juist niet. Een dekje is met 10 euro dik betaald. Ik geef nooit meer uit. Een hoofdstel van 15 euro kan rustig 10 jaar meegaan en zijn nog mooi ook, meestal is mijn smaak rond de 40-50 en dan laat ik ze dit keer liggen omdat het niet nodig is. Ik zie het nut van een 800 euro kostend hoofdstel niet in. Bij een val zijn ze beiden stuk. Voor 50 euro heb je topkwaliteit hoofdstellen en alles wat je meer uitgeeft is in mijn ogen 'good feeling' voor jezelf. Prima, maar ik doe het niet. Ja, mijn nieuwe westernhoofdstel was duurder, en nu ik die nog ga ombouwen komt die boven de 150 euro uit, maar wel echt uit de usa meegenomen. Dus dar zit emotionele waarde aan.
Een deken van 50 euro gaat net zo lang mee als eentje van 200 is mijn ervaring.
Ja, sommige bitten zijn duur en dan ga ik wel eens voor goed, maar duur. Maar een KK ultra was in de introductie 80 euro, nu betaal je voor het bit wat ik heb 120 euro. Beetje veel verschil voor hetzelfde bit.
Mijn ervaring is dus dat je met goede B merken veel bespaart en niets toegeeft aan kwaliteit.
Goede zadels zijn wel duur, hoewel een wintec A merk natuurlijk meevalt, maar moet wel passen en je moet kunststof willen hebben. Maar 3000 euro voor een zadel is onzin. Voor 1600-2000 heb je ook absolute topkwaliteit.
De koopjes hallen hebben wel overjarig spul, niets mis mee dus. Maar mogelijk niet de laatste mode.
Er ligt uiteraard ook troep van 40 jaar terug wat nog ergens in een magazijn gevonden is. Dat hoef ik ook niet natuurlijk.
germie schreef:Gek, bij mijn paard past baseline prima, Pagony niet. hoofdstellen van karton nog nooit gehad, ik ben daarop kritisch, maar vind echt wel een hoofdstel van Topkwaliteit onder de 50 euro als het moet. Heb zo dus ook een 'overjarige' stubben gekocht voor 40 euro. Is geen 200 waard vind ik.
Dekjes, karton nooit gehad, altijd katoen en prima.
Rijbroeken, ik heb al jaren geen meer gekocht, maar die van HH voldoen prima en zijn zonder aanbieding iets van 45 euro. Mijn dure Eurostar van 110 euro was de slechtste koop ooit, pluizen en meer pluizen. Teruggeweest, kreeg je er gezeur mee. Slechte aftersales.
Overjarig: oude bitten, modellen die je niet meer wilt gebruiken. Maar ook wel eens rijbroeken gezien in beige met lederene kniestukken die zeker 30 jaar in een magazijn gelegen hadden. Rijbroeken in kleuren die 5 jaar terug inwaren (dus prima), zo ook dekjes
Dekjes van 10 euro heb ik er wel gezien. Gewoon HH of Waldhausen of dat soort merken.
Topkoop Equitana: italiaanse rijlaars van kalfsleder voor 90 euro. 2 jaar eerder zelfde model van rundleder voor 75 euro. Leder gevoerd. Dus niet de EJ/Divoza huismerkkwaliteit. Vergelijkbaar met Königs en Petrie.
Alexandra__ schreef:Ik heb mijn hoofdstellen graag anatomisch gevormd en zacht onderlegd. Dat ben ik nog niet tegengekomen voor <50€, wie weet brengt Equitana daar verandering in.