Equitana 2017

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Wie is er van plan naar Equitana 2017 te gaan?

Ja, zeker 1 dag!
213 (60%)
Ja, zeker meerdere dagen!
47 (13%)
Weet nog niet zeker of ik ga.
71 (20%)
Nee, zeker niet.
19 (5%)

Totaal aantal stemmen: 350

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 10:04

Gewoon lekker heen gaan , kijken en snuffelen.

Josien_

Re: Equitana 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 10:12

Mijn lijstje met wat er eventueel mee terug naar huis mag:
- Cap (bruin met zwart)
- Springschoenen voor de cross
- Nieuw dressuurhoofdstel
- Manen en staartborstel
- Wedstrijddekje
- Nieuwe handschoentjes

Volgens mij was er nog iets maar ik kom er even niet op.

Kiekeboefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 10:18

Ik ga op de woensdag! Heb er zo'n zin in... kan echt gaan aftellen :=

Mijn boodschappenlijstje voor nu:
-Een waterdichte deken van minstens 200 gram maatje 125, liefst een heeeel leuk kleurtje!
-Hoofdstel, maatje mini :')
-Misschien een mentuigje, bruin! O:)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 10:52

Cowgirl schreef:
Gewoon lekker heen gaan , kijken en snuffelen.

True, maar ik kom niet veel verder dan de merken die ze bij Divoza hebben. Terwijl Equitana waarschijnlijk veeeeeeel meer te bieden heeft.

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-17 11:50

Neem je creditcard maar mee. _O-

farahtjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 11:59

haha ja merken genoeg keuze is reuze

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 12:09

Ooh laat ik dat maar niet doen... Zal mijn lijstje eens opzoeken en bijwerken.... :')

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 12:12

Citaat:
- Wedstrijdshirt
- Show/fleecedeken om te bedrukken
- Winterjas
- Wit dekje
- Dekje voor trainen
- Beenbeschermers
- Waszak voor dekje
- Frontriem
- Uvex Suxxeed Glamour
- Rijbroek

Oh jeej... keuzes keuzes... :oo
Dikgedrukt wil ik echt, schuingedrukt is alleen bij écht leuk... :')

Alexandra__

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 12:24

Is er al iemand hier die een rijlégging heeft?

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-17 12:28

Ik zie mijzelf niet in een gewone legging, laat staan een rijlegging. _O-

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 12:32

DE hallen boven zijn het leukst, de goedkoopste hallen. Je ziet ook dat het in de luxe dure hal beduidend rustiger is. De sfeer is daar anders, minder leuk. Bekakt zeg maar. Dan kijken ze je soms r aar aan als je op een zadel van 3000 euro gaat zitten. Maar daarvoor ben ik daar, om ook dure spullen aan te raken. Kijken kijken en niet kopen, ik ga voor boeken en goedkoop spul. Maar wat ik nodig heb.
Maar dit keer wil ik de westernhal dus uitgebreid door. Ik ga immers mijn westernhoofdstel ombouwen naar Engels :D En ik wil kijken naar een bijpassend bitje.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 12:38

Oooh ik denk dat ik goed pas in de luxe dure hal :')
Zijn de goedkopere hallen niet ook echt cheap ass producten? Dus goedkoop = duurkoop verhalen?

Wat is een rijlegging? Is dat wat ik denk dat het is? Of is het steviger en zie je je string er niet doorheen?

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 12:47

Janine1990 schreef:
Oooh ik denk dat ik goed pas in de luxe dure hal :')
Zijn de goedkopere hallen niet ook echt cheap ass producten? Dus goedkoop = duurkoop verhalen?

Wat is een rijlegging? Is dat wat ik denk dat het is? Of is het steviger en zie je je string er niet doorheen?

goedkoop = duurkoop? dat kun je hebben, maar meestal juist niet. Een dekje is met 10 euro dik betaald. Ik geef nooit meer uit. Een hoofdstel van 15 euro kan rustig 10 jaar meegaan en zijn nog mooi ook, meestal is mijn smaak rond de 40-50 en dan laat ik ze dit keer liggen omdat het niet nodig is. Ik zie het nut van een 800 euro kostend hoofdstel niet in. Bij een val zijn ze beiden stuk. Voor 50 euro heb je topkwaliteit hoofdstellen en alles wat je meer uitgeeft is in mijn ogen 'good feeling' voor jezelf. Prima, maar ik doe het niet. Ja, mijn nieuwe westernhoofdstel was duurder, en nu ik die nog ga ombouwen komt die boven de 150 euro uit, maar wel echt uit de usa meegenomen. Dus dar zit emotionele waarde aan.
Een deken van 50 euro gaat net zo lang mee als eentje van 200 is mijn ervaring.
Ja, sommige bitten zijn duur en dan ga ik wel eens voor goed, maar duur. Maar een KK ultra was in de introductie 80 euro, nu betaal je voor het bit wat ik heb 120 euro. Beetje veel verschil voor hetzelfde bit.
Mijn ervaring is dus dat je met goede B merken veel bespaart en niets toegeeft aan kwaliteit.
Goede zadels zijn wel duur, hoewel een wintec A merk natuurlijk meevalt, maar moet wel passen en je moet kunststof willen hebben. Maar 3000 euro voor een zadel is onzin. Voor 1600-2000 heb je ook absolute topkwaliteit.
De koopjes hallen hebben wel overjarig spul, niets mis mee dus. Maar mogelijk niet de laatste mode.
Er ligt uiteraard ook troep van 40 jaar terug wat nog ergens in een magazijn gevonden is. Dat hoef ik ook niet natuurlijk.

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 12:50

Grappig, kom ik aan met een zadel van 3000 euro :D Ieder zijn mening natuurlijk, maar ik betaal liever iets meer voor merken waarvan ik weet dat ik kwaliteit krijg. Tuurlijk, als ik een leuk dekje zie voor 5 euro zal ik daar niet over twijfelen. Koop evengoed goedkope dekens in EJ, maar voor bepaalde dingen betaal ik toch echt met plezier meer :)

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 12:55

Laurievc schreef:
Grappig, kom ik aan met een zadel van 3000 euro :D Ieder zijn mening natuurlijk, maar ik betaal liever iets meer voor merken waarvan ik weet dat ik kwaliteit krijg. Tuurlijk, als ik een leuk dekje zie voor 5 euro zal ik daar niet over twijfelen. Koop evengoed goedkope dekens in EJ, maar voor bepaalde dingen betaal ik toch echt met plezier meer :)

Heb een stubben maestoso gehad, op maat gemaakt, drama. Dus verkocht met 800 euro verlies na 1.5 jaar. Nu rij ik al enige tijd met een kent en masters. Nooit wat aan gedaan, zo uit het schap, en die ligt goed. Verder nog een Schöntal zadel, die kwaliteit krijg je niet meer. Past perfect, en ja, is zeker 30-35 jaar oud, maar verslijt niet. Dus ook ik heb zadels met een kwaliteit wat tegenwoordig 2000-4000 kost, maar heb ze gewoon niet nieuw gekocht.
Hoofdstellen, doe al 10 jaar met eentje van 25 euro. Heb wel voor de bijrijder eentje met kleurtjes gekocht voor 30 in de aanbieding (prijs normaal 90, Rossner, dus dan heb je wel weer echt kwaliteit, maar ja, kleurtje van vorig jaar).

Waar ik naar wil kijken op Equitana:
bitloze sidepull die aan een hoofdstel past.
Zeer kitscherige bewerkte neusriem in lichtbruin.
Westernshowbit wat toegestaan is bij de knhs op dresuurwedstrijden. Dus de bitringen voorzien van studs.
Ik wil geen dekjes meenemen of dekens, die zijn me gewoon te zwaar en te groot
wel kijken naar boeken over fokkerij.
Verder graag veel samples van snoepjes en voer. :D Maar kopen nee, gratis.

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 12:57

Ik heb ook inderdaad een hoofdstel van 7j oud dat me mss 20 euro heeft gekost, maar op de moment kan ik ook niet klagen over mijn hoofdstel van 70 euro haha. :)

Rossner was bij mijn zadel net waardeloos :+ Leder ging bruin af, was absoluut niet fijn haha.

Maargoed, ieder zijn mening zoals gezegd. Goedkoop is dus zeker niet altijd gelijk aan duurkoop, maar voor sommigen (incl. mezelf) is het soms fijner om voor sommige merken meer te betalen :D

RosaZorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 12:59

Ik wil ook echt super graag! Maar ik woon aan de randstad, dus zit te twijfelen of het de lange reis waard is.Wat zouden jullie doen?

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 13:00

RosaZorro schreef:
Ik wil ook echt super graag! Maar ik woon aan de randstad, dus zit te twijfelen of het de lange reis waard is.Wat zouden jullie doen?

Wij komen ook uit de randstad. Ik vind het zeker de trip waard :j
Wij gaan wel een weekend dus met nachtje in een hotel en de volgende dag terugrijden. Op 1 dag op en neer is wel pittig.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 13:01

germie schreef:
goedkoop = duurkoop? dat kun je hebben, maar meestal juist niet. Een dekje is met 10 euro dik betaald. Ik geef nooit meer uit. Een hoofdstel van 15 euro kan rustig 10 jaar meegaan en zijn nog mooi ook, meestal is mijn smaak rond de 40-50 en dan laat ik ze dit keer liggen omdat het niet nodig is. Ik zie het nut van een 800 euro kostend hoofdstel niet in. Bij een val zijn ze beiden stuk. Voor 50 euro heb je topkwaliteit hoofdstellen en alles wat je meer uitgeeft is in mijn ogen 'good feeling' voor jezelf. Prima, maar ik doe het niet. Ja, mijn nieuwe westernhoofdstel was duurder, en nu ik die nog ga ombouwen komt die boven de 150 euro uit, maar wel echt uit de usa meegenomen. Dus dar zit emotionele waarde aan.
Een deken van 50 euro gaat net zo lang mee als eentje van 200 is mijn ervaring.
Ja, sommige bitten zijn duur en dan ga ik wel eens voor goed, maar duur. Maar een KK ultra was in de introductie 80 euro, nu betaal je voor het bit wat ik heb 120 euro. Beetje veel verschil voor hetzelfde bit.
Mijn ervaring is dus dat je met goede B merken veel bespaart en niets toegeeft aan kwaliteit.
Goede zadels zijn wel duur, hoewel een wintec A merk natuurlijk meevalt, maar moet wel passen en je moet kunststof willen hebben. Maar 3000 euro voor een zadel is onzin. Voor 1600-2000 heb je ook absolute topkwaliteit.
De koopjes hallen hebben wel overjarig spul, niets mis mee dus. Maar mogelijk niet de laatste mode.
Er ligt uiteraard ook troep van 40 jaar terug wat nog ergens in een magazijn gevonden is. Dat hoef ik ook niet natuurlijk.

Nouja ik betaal liever wat voor een goed merk, desnoods tweedehands. Dan weinig geld voor iets nieuws dat tegenvalt.

Bucas, Rambo etc. Ligt gewoon veel mooier, dus koop ik het gebruikt. Mijn paard is ook geen nieuwe waard, maar dat terzijde. Heb voor nood laatst een Baseline deken gekocht, meteen plekken op de schouders...

Maar wat ik bedoel met goedkoop = duurkoop....; Overjarig is mij geen probleem. Maar de meeste dekjes van 5 euro zijn van die kartonnen dekjes, naar mijn idee. Goedkope rijbroeken, van dat sweatstof waar ladders in vallen. Nouja en het goedkope hoofdstel dat ik had, bleek ook van karton te zijn. Maar dat is al een poosje terug. Ik heb zelf ook nooit dure dekjes hoor, de duurste was 40 euro. Maar die is ook nog steeds mooi. Oh ik lieg, mijn wedstrijddekje is duurder. Wat ik me afvraag, wat voor overjarig spul ligt er dan? Merkloze dekjes van 2 euro geloof ik niet in. Merkloos van 20 euro wat fijn voelt is prima.

Overigens, dat bit is prima te verklaren. Dat is gewoon inflatie in combinatie met elasticiteit. ;)

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 13:03

Alblasserdam is regio Rotterdam dus kom ook van de randstad.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 13:08

Gek, bij mijn paard past baseline prima, Pagony niet. hoofdstellen van karton nog nooit gehad, ik ben daarop kritisch, maar vind echt wel een hoofdstel van Topkwaliteit onder de 50 euro als het moet. Heb zo dus ook een 'overjarige' stubben gekocht voor 40 euro. Is geen 200 waard vind ik.
Dekjes, karton nooit gehad, altijd katoen en prima.
Rijbroeken, ik heb al jaren geen meer gekocht, maar die van HH voldoen prima en zijn zonder aanbieding iets van 45 euro. Mijn dure Eurostar van 110 euro was de slechtste koop ooit, pluizen en meer pluizen. Teruggeweest, kreeg je er gezeur mee. Slechte aftersales.

Overjarig: oude bitten, modellen die je niet meer wilt gebruiken. Maar ook wel eens rijbroeken gezien in beige met lederene kniestukken die zeker 30 jaar in een magazijn gelegen hadden. Rijbroeken in kleuren die 5 jaar terug inwaren (dus prima), zo ook dekjes
Dekjes van 10 euro heb ik er wel gezien. Gewoon HH of Waldhausen of dat soort merken.

Topkoop Equitana: italiaanse rijlaars van kalfsleder voor 90 euro. 2 jaar eerder zelfde model van rundleder voor 75 euro. Leder gevoerd. Dus niet de EJ/Divoza huismerkkwaliteit. Vergelijkbaar met Königs en Petrie.

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 13:10

Zo zie je maar, iedereen andere ervaringen :D Mijn Eurostar was geweldig, mijn favo broek. Helaas passen de modellen me nu anders.

Gewoon kijken dus waar je je zelf goed bij voelt. Ik neem inderdaad ook alles tussen de handen om te voelen welke stof/leder ik in handen heb. Daarop baseer ik mijn aankopen meestal.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 13:14

germie schreef:
Gek, bij mijn paard past baseline prima, Pagony niet. hoofdstellen van karton nog nooit gehad, ik ben daarop kritisch, maar vind echt wel een hoofdstel van Topkwaliteit onder de 50 euro als het moet. Heb zo dus ook een 'overjarige' stubben gekocht voor 40 euro. Is geen 200 waard vind ik.
Dekjes, karton nooit gehad, altijd katoen en prima.
Rijbroeken, ik heb al jaren geen meer gekocht, maar die van HH voldoen prima en zijn zonder aanbieding iets van 45 euro. Mijn dure Eurostar van 110 euro was de slechtste koop ooit, pluizen en meer pluizen. Teruggeweest, kreeg je er gezeur mee. Slechte aftersales.

Overjarig: oude bitten, modellen die je niet meer wilt gebruiken. Maar ook wel eens rijbroeken gezien in beige met lederene kniestukken die zeker 30 jaar in een magazijn gelegen hadden. Rijbroeken in kleuren die 5 jaar terug inwaren (dus prima), zo ook dekjes
Dekjes van 10 euro heb ik er wel gezien. Gewoon HH of Waldhausen of dat soort merken.

Topkoop Equitana: italiaanse rijlaars van kalfsleder voor 90 euro. 2 jaar eerder zelfde model van rundleder voor 75 euro. Leder gevoerd. Dus niet de EJ/Divoza huismerkkwaliteit. Vergelijkbaar met Königs en Petrie.

Heb een Fries, maar het lag niet aan de HH onderdeken in ieder geval. Ach, voor nood met een bh'tje kon het prima hoor. Maar er is dus wel echt een verschil in pasvorm. Maar dat heb ik met caps ook al lang gemerkt. Voor mij geen goedkope caps meer...

Ik heb nu een Anky van 140 euro, zitten echt gaten in het zitvlak (en pillen) Ik heb vier jaar lang een Eurostar gehad, collectie 150 euro. Ik heb 'm in de sale voor 75 gekocht. Maar hij was die 150 euro dubbel en dwars waard! De naden waren echt versleten dus weggegooid. Maar wat een broek was dat! <3

Maar goed om te horen dat er op de goedkope afdeling ook dingen voor mij zijn, HH en Waldhausen is prima. En 5 jaar oude kleuren ook geen probleem.

Laarzen ga ik maar niet vanuit, geen hele moeilijke maat... Maar de lengte... :') Maar ik heb genoeg laarzen. Moet ook niet meer bij. :')

Alexandra__

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 13:23

Ik heb mijn hoofdstellen graag anatomisch gevormd en zacht onderlegd. Dat ben ik nog niet tegengekomen voor <50€, wie weet brengt Equitana daar verandering in. :)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 13:26

Alexandra__ schreef:
Ik heb mijn hoofdstellen graag anatomisch gevormd en zacht onderlegd. Dat ben ik nog niet tegengekomen voor <50€, wie weet brengt Equitana daar verandering in. :)

Ik heb mijn anatomische kopstuk laten aanmeten :') Ik zal maar niet vertellen wat een compleet hoofdstel zonder bakstukken en teugels dan kost _O- Wel met bit... :')

Droomde toevallig vannacht nog dat juist die onderdelen van het hoofdstel van ellende uit elkaar vielen (karton) :') _O-