Gracia: Van jaarling naar koersdraver, het begin!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MarjanB

Re: Gracia: Van jaarling naar koersdraver, het begin!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 09:12

He wat een klote nieuws zeg! Hoop dat het de minst erge versie is en ze er in elk geval weer een beetje bovenop komt. Klinkt wel echt nu of je voor de keuze staat om verder te gaan of te stoppen. :(:)

Indy_Mouse_9

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 09:20

Ik ben ook al sinds het begin meelezer en meld me nu ook... Wat een berichten de laatste tijd!

Als Graasjes maag zo vol zit dat ze er last van heeft (nog even ongeacht de oorzaak), kunnen ze die dan leegpompen ofzo? Zowel dat de druk er af gaat als dat ze daarna misschien kunnen zien wat er daar binnen aan de hand is?

Heel veel sterkte Ruitje en Graasje!

Maik79

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 09:24

Oh nee... Sterkte vandaag Ruitje! Kom op Graas, je kunt het!

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-15 09:55

Iedereen bedankt voor de steun.

Het voelt inderdaad alsof ik misschien die keuze vandaag moet gaan maken ( stoppen of doorgaan ) en dat wil ik helemaal niet. Tot nu toe was het gewoon telkens zo dat de gesprekken met mijn DA gingen over 'welke' behandeling we doen en dat ze er weer helemaal bovenop kan komen. Gister was voor het eerst dat ik echt een klap kreeg en dacht: Het kan over zijn... ;( . Maar ik vind dat zolang ik nog niet weet wat het is, ik nog niet hoef na te denken over 'stoppen of doorgaan' .

Gracia mest wel gewoon, dus ik verwacht niet dat leegpompen hoeft. Het enige wat we ooit gemerkt hebben is 1 keer een slokdarmverstopping vlak na het leverbiopt( op de kliniek) . Verder is het enige wat we merken dat ze weinig eet. We dachten toen gewoon dat dat kwam omdat ze zich gewoon niet lekker voelt, maar nu besef je je dat als er inderdaad een soort gezwel/ontsteking achter in de maag zit en het eten er dus lastig uit kan, ze dus veel langzamer haar eten verwerkt dan een normaal paard. Dus het is vrij logisch dat ze geen honger heeft....

De DA vond dat de meest logische optie, een ontsteking die dus in de maag zit en daardoor ook de lever druk geeft. De prognose daarvoor is niet heel erg gunstig, over het algemeen verdwijnt die ontsteking redelijk zolang er medicatie gegeven word maar komt hij weer terug als je daar mee stopt.

Op de tweede plaats dacht ze aan de Leukemie en aan de derde plaats aan de Auto-Imuunziekte( Ik heb gevraagd of ze het op volgorde van wat zij dacht wilde zetten, wetende dat ze dat natuurlijk helemaal niet kan zeggen nu, maar vind het fijn om toch een soort 'rijtje' in mijn hoofd te hebben)

Ik zit aan mijn telefoon gekluisterd, heb zo van 11.00 tot 11.30 functioneringsgesprek op mijn werk, timing :') . Hoe functioneer je? Uh, op het moment: NIET :')

Zilkesteyn70

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 10:20

Pfffff, heel veel sterkte, ik hoop dat er wat goed behandelbaars uit komt :(:)

winnie03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 10:46

Och jeej je krijgt het wel te verduren :(:) Sommige mensen lijken veel meer ellende te krijgen dan anderen. Bij jou lijkt het ook maar niet op te houden. Zodra het ene probleem onder controle lijkt dient het volgende zich alweer aan ;(

Vreselijk meis. Ik wil je heel veel sterkte en beslissingskracht wensen.

Julu72

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 11:04

Heel veel sterkte Ruitje! En heel veel beterschap voor Graasje gewenst :(:)
Ik denk aan je en duim voor de best mogelijke uitslag en dat ze er maar weer bovenop mag komen.

_Ananas_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 12:00

Jeetje Cath! Wat een patiënt.. What else can i say dan heel veel beterschap voor Graas!! Hoop op de meest oplosbare versie!!

Selima

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 13:59

Wat ontzettend zonde dat je zo'n enorme tegenslag hebt met Gracia.

De problemen die je beschrijft klinken echt erg zorgwekkend en ongewoon.

Dit was zo'n enorm leuk topic om te volgen...wie had ooit verwacht dat het deze kant op zou gaan met zo'n jonge en levendig merrie.

Ik wens jullie alle sterkte de komende tijd en hoop dat het tij mag keren en Graasje en jij alsnog een prachtige tijd tegemoet mogen gaan.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 15:41

Ik ben heel hard voor jullie aan het duimen!

DigiDiede

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 16:50

*kruipt onder meeleessteen weg*
Jeetje.... Het zit Graas niet mee Cath...
Duimen voor de meest gunstige uitkomst dan maar!
Knokken knappe merrie je kan het!
*kruipt weer onder meeleessteen*

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-15 18:57

Nouja, 'geen nieuws' is goed nieuws zullen we maar zeggen :j

Werd net gebeld, haar koorts is nu in ieder geval gezakt ( wel nog steeds 38 onder de ontstekingsremmers en antibiotica) .

Met scopen hebben ze wonder boven wonder NIKS gevonden in de maag wat zeer ernstig is. Wel een aantal kleine maagzweren, maar mijn god, ik omarm maagzweren blijkbaar als moedervlekjes als ik ze vergelijk met de andere opties die ik had :o . Het enige was, dat de maag nog steeds niet leeg was ( iets wat overigens niet raar is begreep ik, het kan soms wel een week duren voordat alles echt leeg is begreep ik) en daardoor hebben ze de overgang naar de darmen niet kunnen zien. Dat is nou juist het deel waar we ons zorgen om maakten. Maargoed, je zou verwachten dat de rest van de maag dan ook geïrriteerder zou zijn. ( ja ik haal hoop uit alles :') ) .

Ze moet langer vasten om dat stuk ook te kunnen zien en daar vinden ze haar nu te slecht voor, als na het weekend de koorts gezakt is willen ze haar langer laten vasten om dan nogmaals te scopen.

Wel heeft ze toch een biopt van de zwilwrat genomen om te laten testen op auto-imuunziekte. Eigenlijk zou een biopt een vertekend beeld kunnen geven omdat ze op de medicatie staat, maar gezien het feit dat haar huid zo duidelijk afwijkend blijft, ook onder de medicatie, verwacht ze dat daar toch een mogelijke uitslag uit kan komen.

Dus we zitten nog steeds 'op meerdere sporen' , ik had nooit verwacht zo blij te kunnen zijn met nog langer 'onzekerheid' en niet weten wat het is. Gister was ik zo bang dat ik vandaag een bepaalde 'zekerheid' zou krijgen die ik helemaal niet wil.

Gek dat je blij kan zijn als ze nog niet weten wat je paard heeft, omdat wat ze denken dat je paard heeft betekend dat er geen toekomst meer is.

Ze blijft in ieder geval nog tot en met maandag op de kliniek -O- . Maar heb met al deze vaagheden toch liever dat ze daar staat.

Ik blijf nog steeds vinden dat het haar tijd niet is, en ik vermoed zomaar dat Graas dat ook niet vind dus zolang er nog hoop is, en Bokt blijft duimen als een malle :') , geloof ik er in dat dit goedkomt!

( zeg ik nu heel stoer, we hebben het er maar niet over dat ik vandaag therapeutisch de primark in ben gegaan en primark denk ik een beste kwartaalwinst heeft nu :D )

Leprycorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 19:01

Dubbel maar toch "fijn" nieuws dus! De Primark zal blij met je zijn :=

We duimen gewoon weer verder!
Ben toch wel heel benieuwd wat er de volgende keer weer "duidelijk" wordt!

cam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 19:04

Wat een onzekerheid allemaal, maar op dit moment beter dan een slecht nieuws gesprek.
We duimen vol goede moed verder hoor, twijfel daar maar niet aan.

sterkte met wachten en hopelijk na het wekend meer nieuws en we gaan uit van goed nieuws :j

Whizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 21:52

Oh Ruitje wat spannend allemaal. Behalve duimen kan bokt nóg iets doen dat therapeutisch werkt voor ons allemaal... "Ik zeg Primark in de ziektekostenverzekering als afleidingsmedicijn bij spanning"!
Maar nu zonder gekheid, ik hoop echt voor jullie dat het goed komt en dat Graasje weer zichzelf wordt.

Happy16

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 21:58

Wat naar dat het niet duidelijk is, ik hoop dat ze er snel achter komen wat er aan de hand is! En dat het meevalt natuurlijk :j

Sterkte de komende tijd :(:)

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 10:56

Oh jeetje wat een onzekerheid, hoe ging je functioneringsgesprek eigenlijk?

Ik hoop overigens dat je graasje verzekerd hebt :=

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-15 12:25

Functioneringsgesprek ging super, ze is erg tevreden :) .

Graas is niet verzekerd :( . Doen we nooit, we hebben denk ik al richting de 100 dravers gehad in mijn familie en ik denk dat dit de eerste is die het verzekeren waard was geweest ( wat een eer :') )

Dit topic bijhouden voelt voor mij ondertussen als een slechte soap, met steeds nieuwe cliffhangers. 'Goede Graasjes, Slechte Graasjes' i.p.v. Goede tijden ,slechte tijden. Maar ik merk dat het super fijn is om alles steeds terug te kunnen lezen en zoveel steun te krijgen.

Hoop dat het vooroordeel dat het draversmensen alleen om het geld te doen is nu ook wel verdwenen is, want dit wint ze niet meer terug denk ik :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 12:33

Volgens mij heeft niemand hier ooit het idee gehad dat jij Graasje voor het geld zou hebben.
Ik hoop op meer Goede Graasjes-nieuws.

Fijn dat je gesprek goed ging!

Leprycorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 12:35

Ben het helemaal met Tica eens!
Je opende het topic in eerste instantie om andere mensen een beeld te kunnen geven achter de schermen, maar je toont hiermee alleen maar een paardenmens te zijn in hart en nieren!
Knap van je dat je zo door blijft zetten en voor haar blijft gaan!

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-15 12:38

Haha gelukkig maar, alhoewel ik het ook niet vervelend had gevonden als ze me niks had gekost verder hoor :') . Niet alleen qua geld maar ook qua zorgen :+

Bedankt voor de lieve woorden :o

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 12:44

ruitje schreef:
Hoop dat het vooroordeel dat het draversmensen alleen om het geld te doen is nu ook wel verdwenen is, want dit wint ze niet meer terug denk ik :')

Mwah, haar veulens misschien later nog wel :P

Het is in elk geval al wel duidelijk waarom dit paard bij jou terecht is gekomen. Een ander was misschien heel anders met haar ziek-zijn omgegaan +:)+

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 13:40

Eens met voorgaande posts hoor !! In elke tak van de sport zul je mensen hebben die enkel de :$ kant zien en anderen die gewoon met heel hun hart geven om hun paarden, net als jij ! :j
In elk geval zal ze voor jouw gevoel wel altijd de grootste koers gewonnen hebben die er bestaat ! <3

Zilkesteyn70

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 13:45

ruitje schreef:
.

Voor een boel mensen gaat het niet om het geld, maar gewoon het gevoel dat je krijgt als je paard een goede koers loopt :D
Dat is met geen pen te beschrijven :D

Ik hoop dat je nog een boel mooie momenten met Graasje voor de boeg hebt

cam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 14:13

We spreken gewoon af dat bij Gaasjes eerste koers we allemaal komen aanmoedigen.

Dus zet hem op *\o/*