813de zuidlaardermarkt! 15 oktober 2013, wie nog meer?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

dravergekkie

Re: 813de zuidlaardermarkt! 15 oktober 2013, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 17:30

Bix : Wat een leukerd zeg :)

Bix

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 17:35

Bix schreef:
Vanmorgen door de dierenarts bekeken; ingeënt, bloed afgenomen en wat mest meegegeven voor onderzoek.

Het is echt een leuk ventje!

Geen wormeneitjes gevonden! Nu nog bloed afwachten. Het lijkt een gezonde jongen :) met een grasbuikje..hihi!

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 17:38

Wat een super leuke aankopen zeg, ik wou dat ik een mee had kunnen nemen. Wel plek bij huis, maar helaas geen tijd. Het was een jaar geleden wel ons plan om 2 welshjes aan te schaffen voor me vriend, maar goed over na gedacht maar gewoon echt de tijd er niet voor, helaas. :(

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-13 18:38

Woutertje heeft zn eerste poetsbeurtje gehad vanmiddag en ik heb hem ontwormd! Hij is nog wel wat voorzichtig maar hij liet het dapper gebeuren. Volgens mij heeft ie luizen dus ik ga hem morgen even behandelen. Hebben we dat ook maar gehad.

Likemaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 18:41

Ah ! Die fjordxshet heb ik ook nog bijgestaan wat een leukerd maar wou perse veulen. Hoeveel heb je er voor betaald?

Dat zwarte paard met deken was ook echt leuk !

Likemaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 18:42

Met Maria gaat het ook super goed lekker aan het spelen, morgen even wat foto's maken :) Ik ben zo blij met haar ! Lekker ondeugend maar zo onwijs lief ! Haar vandaag borstelbeuet gegeven !

Ninette

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 18:58

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 19:03

Heb het niet gezien of meegekregen, hoe laat gebeurde dat?

monica08

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 19:05

Miriam91 schreef:
Ik vond vooral dat zwarte paard met deken op erg knap! Hij stond op de hoek bij allemaal friezen. Iemand die gekocht?

Die bedoelden wij ook :) Ben ook benieuwd!

Ninette

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 19:07

Zo te zien toen het nog donker was....in reacties is te lezen dat het paardje een koliekaanval had en later gewoon verhandeld is!

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 19:08

Hm, volgens mij was het ook rond 1 uur aangezien hij in de regen lag, toen wij opstonden om 3 uur regende het niet en toen we aankwamen om tien over vijf ook niet

Beau_Myrthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 19:09

Om 4 uur/half 5 regende het wel, toen ik naar huis liep vanaf de kroeg liepen we in de regen.

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 19:12

Ik heb er niks van meegekregen gelukkig, had ik denk ik niet tegen gekund. Vind de meeste reacties eronder wel overdreven, heb meer goede paarden gezien dan slechte, alleen onthouden de meeste de slechte natuurlijk.

Beau_Myrthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 19:16

Als ik heel eerlijk moet zijn is het al vele malen beter dan vroeger, toen ik klein was ging ik altijd met papa over de markt en toen stond ik echt met me mond vol tanden. Paar jaar terug stonden er nog echt van die magere mishandelde pony's. Tegenwoordig is dat er minder al vind ik dat soms nog niet helemaal oke is maar wat moet je er aan doen.

Je kan moeilijk zeggen als 1 persoon we houden de markt niet meer. Hopelijk zijn er in de volgende jaren nog meer vorderingen en word het ook voor de paarden steeds beter!

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 19:17

Dat is het probleem van dat soort mensen. Natuurlijk gebeuren er dingen die niet door de beugel kunnen op zo'n markt, maar ook als die deren ergens anders op hun eigen stalletje staan, kunnen er dingen gebeuren die niet door de beugel kunnen.
Het jammere van dit soort mensen is, is dat ze alleen de slechte dingen onthouden en dat dan de wereld in schreeuwen. Er word niks gezegd over het feit dat er hooi ligt en dat sommige handelaren zelfs stro voor hun beesies hebben liggen.

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 19:18

Ja inderdaad, ik zag dit jaar ook een echt hele magere die ook gewoon echt uitgedroogd was en er niet uit zag, dat soort gevalletjes hou je altijd maar dat kan net zo goed bij iemand thuis zijn of op een manege. Al die reacties bij die link vind ik echt overdreven

Beau_Myrthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 19:18

Helemaal mee eens Welmoed, niet alle boeren/handelaren zijn slecht!

scilla123

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 19:23

Bix schreef:
Wat me opviel was de grote hoeveelheid Oost-Europeanen. Ik kon mij dat van drie jaar terug niet herinneren. Is dat ieder jaar zo, en wat moeten die ermee?

die zijn er elk jaar hoor. die mensen pik je er ook zo uit. wat ze er meer moeten geen idee.

ik vond ook dat de meeste paarden er niet slecht uitzagen, tuurlijk je heb er altijd wel een paar slechte tussen zitten. commentaar onder dat op fb vind ik wel wat overdreven, maar daar denkt toch iedereen anders over.

wij gaan ook ieder jaar weer heen, puur traditie en voor de gezelligheid. 6 jaar geleden 2 shetlanderveulentjes gekocht en die zijn toen leuk uit gegroeid :)

Ninette

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 19:25

Toch, op de pagina waar de foto is geplaatst wordt in een ander stukje van hun beschreven dat er wel voldoende hooi en water aanwezig was...maar dat ze tijdens de nacht de dierenartsen hebben gemist op het terrein....ik dacht eigelijk dat elk paard die komt gekeurd wordt door een veearts als ze op de markt komen....maar goed sommigen staan er savonds laat al ik denk niet dat ze alles kunnen controleren.

Showjumpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 19:29

monica08 schreef:
Miriam91 schreef:
Ik vond vooral dat zwarte paard met deken op erg knap! Hij stond op de hoek bij allemaal friezen. Iemand die gekocht?

Die bedoelden wij ook :) Ben ook benieuwd!

Ik weet welk paard jullie bedoelen, dit was een 4,5 jarige Jazz x Ulft.
Prachtig paard, maar zoiets is toch makkelijk verkoopbaar buiten de markt en zeer zeker als het paard gezond is.

_BlackPearl_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 19:45

Ik dacht ook dat elk paard door een dierenarts wordt gekeurd voor het de markt op mag? Volgens mij kom je voordat je paard door de keuring is ook niet het terrein op, dacht ik.

Dat koliekgeval kijk ik niet heel erg van op. Alle stress van de (lange) reis, en zo'n vroegte dus het voeren zal ook even anders zijn gegaan als anders. Alles van en rondom zo'n dag kan wel eventjes te veel zijn voor eentje. Het is eentje van de 1600, kan gebeuren. Natuurlijk, kan een reden hebben zoals dat er echt slecht voor gezorgd is (zoals je ze ook wel eens op de markt tegen komt), maar kan ook zijn dat dit eentje was van iemand die juist (net als vele anderen daar) wel heel goed met zijn beesten omgaat.

En mooi paard is natuurlijk ook weer reclame. En de markt is verder slecht, dus als je toch gaat kan zo eentje ook wel mee. Tegenwoordig raak je ook de goede paarden niet makkelijk kwijt, vooral als ze nog maar weinig/niets kennen.
Jong spul en klein spul kan je denk ik heel goed vinden op de markt. Helemaal als je er een beetje kijk op hebt, dan kan je denk ik echt wel wat leuks er tussen vinden! Ouder spul vind ik wel altijd een beetje 'eng' op de markt, dan krijg je toch je bedenkingen waarom zoiets daar staat. Soms is het ook wel duidelijk waarom zoiets er staat, maar soms ziet het er ook nog wel heel leuk uit. Toch denk ik dat ik zelf de gok op het grotere oudere spul niet zou durven te nemen. Al ken ik ook eentje die verkocht is op de markt een paar jaar geleden, en inmiddels toch heel hoog in de springsport meedoet. Dus wat dat betreft ;)

Zag hier in ieder geval al heel wat leuk spul langskomen!! Wat een knapperdjes zitten er tussen! Goede aankopen gedaan bokkers!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 20:02

Dat paard die ligt lijkt erg veel op een paard wat bij mijn verzorgpaarden stond.. eigenaar is een handelaar en heb m al een tijdje niet gezien.. ook hetzelfde halster.. maar goed ik denk niet dat het 'm is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 20:24

Die zebrapaard is een kruising tussen zebra en haflinger, is ook ingereden. Lees ik net op Facebook.

scilla123

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 20:25

hebben jullie ook ergens een foto van dat zwarte paard? ben wel benieuwd

Bix

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 20:31

Helaas moet de dierenarts nu nog langskomen. Pony staat met koorts, hoest en staat flink te pompen en neusvleugelen. Arm mannetje, hoop dat het meevalt. Post straks wel een update!