sanne83 schreef:Colway schreef:Sanne hoe kan jij nou beweren dat het paard pijn heeft. Ken je het paard? ben je helderziend? Of ben je gewoon zo arrogant om dat te blijven beweren?
Nee hoor, dat is gewoon ervaring. ik zal niets met 100% zekerheid kunnen beweren, dat kan je nooit bij een paard. Het is de meest voorkomende, meest logisch optie, zeker omdat er bij dit paard al iets gevonden is. Het paard geeft een hele specifieke reactie op een bepaalde hulp.
Er worden nu allemaal ontzettend vergezocht verklaringen opgetrommeld, maar de paarden die ik heb behandeld met staakgedrag, waren allemaal gelijk weer normaal te rijden na de behandeling. Er is er geen één geweest die is blijven steigeren nadien. Degene die weer terug kwamen met klachten, hadden ook gewoon opnieuw of nog steeds hetzelfde probleem.
De steigeraars die ik gereden heb ( toen ik nog jong en onbezonnen was) hadden bijna allemaal een combinatie van spanning en reactie op teugeldruk. Spanning oplossen zonder teugeldruk en dan pas weer opnieuw de reactie op de teugeldruk aanleren. Helaas waren er toen ook al eigenaren die binnen één keer het paard opgericht en wel door de bak wilde zien gaan, tsja, dan ben ik snel klaar. Ik mijn ervaring is te snel gaan het grootste probleem.
Dat ben ik met je eens hoor dat te snel gaan niet goed is.Maar de mensen hebben haast tegenwoordig.
Paard in de staak is niet handig want dat schiet niet echt op wat winstpunten betreft

Met een slof houd je trouwens veel paarden in toom hoor,tenminste zoals hij in het filmpje gebruikt word.
Inderdaad wel een risico met een genezen(?) ontsteking in de nek.
Maar misschien is het paard al eerder bijgezet aan de longe?
) hadden bijna allemaal een combinatie van spanning en reactie op teugeldruk. Spanning oplossen zonder teugeldruk en dan pas weer opnieuw de reactie op de teugeldruk aanleren. Helaas waren er toen ook al eigenaren die binnen één keer het paard opgericht en wel door de bak wilde zien gaan, tsja, dan ben ik snel klaar. Ik mijn ervaring is te snel gaan het grootste probleem.
.