KNHS instructieweek 5 allround paarden!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Cooltje24

Re: KNHS instructieweek 5 allround paarden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 07:14

Is het ook mogelijk om je paard ergens even los te zetten want dat kon ik ook nergens vinden dat vind ik ook wel erg lekker namekijk

Lordino

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 08:56

Volgens mij zijn die stallen in de kleine tent wel redelijk groot, maar dat weet ik niet zeker. En je paard los zetten kan geloof ik niet. Maar het kan zijn dat ze daar nog wel iets op verzinnen. Er zijn in ieder geval geen paddocks meer.

Cooltje24

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 10:24

Hmm okey ik hoop toch wel iets dat ze gaan maken dat ze wel even nog lekker buiten kunnen lopen los anders neem ik zelf wel wat paaktjes en een draadje mee :D

Corellaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 11:32

Die van mij rolt na hard werken ook altijd ! Eerst wist ik dat niet ( heb m een jaartje nu ) lag hij daar in de stal te rollen. Ik vind dat doodeng. Na het rijde gaat die van mij aan n touwtje ergens rollen, wel fijn dat hij dat aan n touwtje ook doet aangezien de paddocks nu wegzijn...

Baby_Lucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 11:50

De kleine stallen (2x3) zijn opzicht best nog redelijk denk ik. Toen we wedstrijd hadden in belgië, stond mijn forsgebouwde pony van 1.50 in een stal van 2x2 (noodstallen).
Hier kon hij gewoon in liggen en rondlopen....

Er zal vast ergens een zandvlakte zijn waar je je paard even kan laten rollen aan een touwtje.. Bouwgrond genoeg tenslotte hihi

Mir_horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 18:13

Super bedankt voor de foto's Lordino, erg fijn dat ik er nu een beeld bij heb.
Zijn de tenten voor max 4 personen??

Ik heb hier ook een keer geopperd om te mailen naar de KNHS voor een korting op de prijs. Vind de prijs erg hoog aangezien er verder niets is. Maarja, als ik alleen mail heeft dat niet zoveel nut denk ik ;).

Mijn paard kan wel staan in een 2x3 box. Ik vraag me alleen af, of de boxen wel eerlijk worden verdeeld onder de paarden die echt groot zijn? Die hebben gewoon 3x3 nodig. Die van mij kan wel wat kleiner staan.

HRE

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 18:13

én daar betalen we dan 400 euro voor... -O-

Mir_horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 18:18

Nou dat vind ik nou ook.. er hoeft echt geen 200 euro af hoor. Maar kunnen we echt niet met alle mensen iets opstellen??
Heeft iemand overigens foto's van hoe het voorgaande jaren het KNHS verblijf voor mens en paard eruit zag? (het is voor mij mijn eerste jaar dat ik mee ga)

marlieeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 18:26

@ Lordino,
Wat super dat je foto’s hebt gemaakt! Echt fijn om te weten wat ons een beetje te wachten staat.
De tenten waarin wij slapen geloof ik wel, het zal hooguit een beetje koud worden maar dan kunnen we ons op kleden, inderdaad hoop ik wel dat er elektriciteit in komt.. De ‘wasplaats’ is wel echt pure armoe.. mijn lieve paardje gaat daar echt niet netjes stil blijven staan.. Hoop inderdaad ook dat mijn paard een grote stal krijgt hij is namelijk 1.82… Dat zal ik nog even aangeven. Ik ga ze wel al zondag brengen. In verband met het werk van mijn vader. Onze douche’s zien er niet echt smakelijk uit, DAT WORD SLIPPERS DRAGEN !!! En hoop inderdaad ook dat het er wel iets meer komen te staan dan 3, geen zin om in de ‘rij’ te staan. Ik ben benieuwd hoe het dit jaar gaat worden.. Wat ik inderdaad ook heel vreemd vind is dat het nog steeds de zelfde prijs is, daarom heb ik ook getwijfeld om te gaan.. Ze geven ons nou niet echt schone dingen en ook niet echt luxe voor de paarden. Ik raad iedereen aan een voerbak mee te nemen om op te hangen in de boxen ‘voor water. Aangezien het concour stallen zijn zullen er geen waterbakken in komen en zul je deze zelf bij moeten vullen.

Thanks @ golddigger08 (weet wie je bent, kan alleen niet op je naam komen)
Het zwarte pareltje is inmiddels verkocht naar Italië.

HRE

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 18:28

Kramperen op ponykamp :+
en marliek reageer is eventjes op whatsapp :+

marlieeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 18:31

Ow sorry mop, telefoon ligt in de oplader in mn slaapkamer. Ga hem pakken!

Lottegold

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 18:37

misschien een idee op een topic te openen?
petitie?
ik vind het ook wel erg duur hoor. beetje armoedig als ik dit zo zie...

HRE

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 18:38

denk eerlijk gezegt niet dat de KNHS zich daar iets van aantrekt.. de kosten van de verbouwing moeten betaald worden en daar zorgen wij met zn allen zo voor.....

Mir_horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 18:42

Dat is zo dat wij eigenlijk mede de verbouwing zo betalen, maar slechte publiciteit is ook niet goed voor ze toch? Als wij met zn allen wat starten?

Sanned

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 18:56

Ik wil ook graag meedoen met een mail als we die gaan sturen. Ik wil hem eventueel ook wel opstellen. Ik weet dat de mede-eigenaar van mijn paard die in week 4 gaat ook wel mee zou willen doen, ik kan aan haar vragen of zij in het week 4 topic nog meer mensen kan oproepen. Al verwacht ik er om heel eerlijk te zijn niet heel veel van, ik denk niet dat de knhs mee gaat werken (al zou dat wel redelijk zijn).

Ik vind die tenten van onszelf niet zo'n probleem, al zijn de sanitaire voorzieningen op het moment wel minimaal :+ Drie douches voor 70(?) mensen?

Maar die stallen voor de paarden ben ik minder over te spreken. Het valt me een beetje tegen moet ik zeggen. Marlieeek, het lijkt mij dat er wel wat gezegd zou worden door de knhs als er geen water in de stallen zou zijn. Op zich vind ik het geen probleem als er geen automatische drinkbakken zijn, maar dan ga ik er toch vanuit dat er wel een speciekuip oid in de stal komt. Als je die zelf mee zou moeten nemen zouden ze dat wel hebben doorgegeven hoor.
Het is dat ik weet dat mijn paard het wel best vindt zolang hij andere paarden kan zien en eten heeft :P Als mijn paard wat minder meegaand zou zijn zou ik toch wel gaan twijfelen of ik wel zou gaan. Ik hoor van mijn vriendin die naar week 4 gaat dat daar inmiddels zoveel afmeldingen zijn dat er weer lege plekken zijn, de reservelijst is helemaal leeg. Dat kan toch ook niet de bedoeling van de knhs wezen.

marlieeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 19:02

@ Sanned
Het zou me niets verbazen als de knhs ons dit niet zouden vertellen. Ik ga vaak hele weekenden op concour en daar vertellen ze je ook niet dat er geen water en voer bakken. Je moet het zelf weten maar als er nu niets in zit zal het me echt niets verbazen als er ook niets in komt. Zelf weten dus.;)

Hanna1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 19:05

Ik vind het een prima idee om iets op te starten. Ik heb ook erg lang getwijfeld of ik wel heen zou gaan. Vind het namelijk belachelijk dat ze dezelfde prijs hanteren terwijl er veel minder faciliteiten zijn. Nauwlijks een wasplek, geen paddocks, beroerde stalletjes en zo te zien ook beroerde douchjes. Dus ze hadden op zn minst 50-100 euro van de prijs af mogen halen. Ik ben ook erg bang dat de paarden het zo benauwd gaan krijgen in die tenten met de volle zon erop.

Ik heb er trouwens wel voor gekozen om toch heen te gaan, omdat ik het een erg leuke week vind en enorm leerzaam! Maar de faciliteiten zijn toch om te huilen dit jaar. En dat voor de KNHS..... !

Sanned

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 19:11

Oké Marlieeek, bedankt voor de waarschuwing! In dat geval zal ik toch maar iets meenemen denk ik. Ik leen wel een kuip van stal, daar gaat 30 liter in, dat is dan toch fijner dan meerdere keren per dag een voerbak bijvullen.

Dat is precies mijn probleem Hanna, waarom hetzelfde betalen voor de helft van de faciliteiten? Ik ga ook gewoon hoor, het lijkt me veel te leuk om nu af te zeggen.

Mir_horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 19:22

Sanned schreef:
Ik wil ook graag meedoen met een mail als we die gaan sturen. Ik wil hem eventueel ook wel opstellen. Ik weet dat de mede-eigenaar van mijn paard die in week 4 gaat ook wel mee zou willen doen, ik kan aan haar vragen of zij in het week 4 topic nog meer mensen kan oproepen.

Als je zou willen? Graag! Wil eventueel ook wel opstellen, maar ben daar niet zo heel goed in.
Ik sluit me dus sowieso aan. Ik ben echt niet te beroerd geld uit te geven aan zo'n intensieve week. En hoef echt geen sauna of bubbelbad erbij. Maar dit is toch wel andere uiterste. Zeker als er ook geen paddocks ofzo meer aanwezig zijn.

Sanned

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 19:45

Ik heb even wat geprobeerd, wat vinden jullie hiervan?

Geachte heer, mevrouw,

Over enkele weken doen wij mee aan een van de Harry’s Horse zomerinstructieweken. Op het moment van inschrijving was reeds duidelijk dat in verband met de verbouwingswerkzaamheden op het KNHS centrum wij in tenten zullen verblijven. Enkele weken geleden werden wij per email geïnformeerd dat ook de paarden in noodstallen zullen staan, met hierbij een foto van de buitenkant van betreffende stallen. Recentelijk hebben wij vernomen hoe de accommodatie er verder uit zal zien, met foto’s van de binnenkant van de stallen, de wasplaats, de tenten en dergelijke. Wij begrijpen dat het door de verbouwing niet mogelijk is om ons met meer luxe te laten verblijven. Hier hebben wij dan ook vrede mee. Echter zijn wij wel van mening dat de huidige accommodatie van invloed zou moeten zijn op de prijs van de instructieweken. Wij begrijpen dan ook niet dat de prijs hetzelfde is als voorgaande jaren, terwijl de accommodatie van mindere kwaliteit is. Wij zouden een korting op het bedrag dan ook redelijk vinden. Wij verzoeken u dit in overweging te nemen.
Met vriendelijke groet,

Sanne (instructieweek 5), *de namen van iedereen die hier zijn naam aan wil verbinden, met de week waaraan je meedoet er achter*

HRE

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 19:47

Voorgaande jaren was het nog goedkoper haha, vind je opstelling verder van de brief wel goed

Sanned

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 19:50

Echt? Oh, dan maak ik er van dat de prijs zelfs hoger is.

HRE

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 19:51

Ik wil best meedoen maar weet nu eigenlijk al dat de KNHS er toch niks mee doet.. zoals gewoonlijk.. maar buiten de tokkie opstelling die ze hebben staan heb ik er nog steeds zin aan! :D

Sanned

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 19:56

Ik denk ook niet dat ze er iets mee gaan doen, maar je weet maar nooit. Ik heb ook een keer korting losgepeuterd bij een webshop omdat ik vond dat ze de prijs niet duidelijk vermeld hadden :+
Maar ook als ze er niks mee doen, dan hebben we tenminste laten horen dat we het er niet mee eens zijn.

Iedereen die mee wil doen mag mij een pb'tje sturen met zijn volledige naam (ben bang dat alleen voornaam niet serieus genoeg overkomt) en voor de zekerheid er ook even bij naar welke week je gaat. Ik ga dit ook nog in de andere topics voorstellen :)

Baby_Lucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 20:11

Zal ik na het weekend nog eens volledig aangevulde inventarislijst posten en dan iedereen hem ff quote met dingen die hij of zij extra heeft zodat wr op t eind een zo volledig mogelijkwle lijst hebbe mn die iedereen kan gebruiken?