Almelose Ruiterdagen 2013!!!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

AlexAuto

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 20:28

Het wordt nog even een avondje goed doorwerken hier voor zowel deelnemers als secretariaat.
Sommige rubrieken duren nog tot omstreeks 23:30 uur... Dus weinig slaap vannacht ;)

bertie

Re: Almelose Ruiterdagen 2013!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 20:46

Morgen (21 juni) jureer ik de M2 vanaf 15:45.
Zaterdag jureer ik de Z1 vanaf 08:00.

Ik heb mij eigen schrijver mee.
Voor één van beide keren is ruimte voor iemand anders om te schrijven. De andere keer schrijft mijn eigen schrijver.
Ben je geïnteresseerd in diepgang, praten over dressuur? Dan is hier een kans.

Een jurylid moet een half uur voordat de ring begint aanwezig zijn.
Ben je geïnteresseerd, dan vraag ik van jou om drie kwartier voor de ring begint aanwezig te zijn. Om even kennis te maken, af te stemmen over het schrijven.
Vind je het te vroeg? Dan ben je een watje .. Want IK ben er wel. Een jurylid is er, altijd.

Zoals ik eerder gemeld heb: ik ben herkenbaar aan HOED.

Ik praat dolgraag met jou, deelnemende dressuurcombinatie (en je hoeft niet perse in mijn ring gereden te hebben) over je protocol (meenemen!), en 'dressuur' in het algemeen.
Ik praat dolgraag met JOU. Eén-op-één. NIET: verhaal halen. WEL: dialoog, begrijpen, plezier!

Graag tot vrijdag, en zaterdag!

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 20:50

Bertie ik ben er zaterdag (als je dat goed vind tenminste :P ), morgen red ik helaas niet i.v.m. stage (kan niet eerder weg ;( ). Daarna zelf ook nog 2 paarden rijden, was anders graag morgen na stage ook nog even komen kijken. Jij bent 3 kwartier van te voren gewoon bij het jury ontvangst? Of? (Moet ik alleen wel even kijken waar dat dan precies is :') )

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 20:56

In de punttent naast het secretariaat.

bertie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 21:01

OK Marinke!
DEAL!

We zijn (proberen) om 7:15 bij de ontvangst aanwezig (te zijn). Als je me ziet, schuif dan maar gewoon aan in de jurytent. Dan krijg je koffie, en broodjes, en zo. Als je dat wilt.
Je herkent me aan mijn HOED.

(hm .. morgen moet ik nog zien dat ik een bloem op de hoed krijg, anders is het zo saai)

LEUK dat je je meldt!
Het wordt wel een lange sessie. Van 08:00 tot ongeveer 13:00.
Tot zaterdag!

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 21:16

Heb toch weer even mijn protocollen van dinsdag er bij gepakt om te kijken of er nog onduidelijk heden op stonden, maar die stonden er niet en de punten die aangegeven worden kloppen gewoon.

LK_2312

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-13 21:42

Vind het leuk dat hier goed gereageerd wordt op de organisatie. Op andere sociale media kom ik alleen maar commentaar tegen, voornamelijk over de bodem. Ik geloof dat wanneer de snelweg volloopt met water een all-weather bodem ook geen schuld heeft. En er kan nu gewoon op gereden worden.
Ik ben heel erg blij dat het geen gras bodem meer is, dan was het einde ruiterdagen geweest voor dit jaar...

Ohja ik heb ook nog gereden vandaag. Ging lekker :) had 190 punten dus ben tevreden!

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 21:49

Ik vind de oranisatie super! Lag van de week onder mijn paard maarcwas geen probleem mocht starten als ik wou en als ik niet wou hoefde het niet. Ik wist het nog niet nou ringmeester heeft mij netjes onderaangezet mocht ik nog willen starten kon dat gewoon. Uit eindelijk toch gegaan en mocht er ook gewoon weer tussen.

Als de bodems na zulk weer nog droog blijven heb je super bodems haha dat wil gewoon niet.

bertie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 22:00

klumpertje schreef:
Vind het leuk dat hier goed gereageerd wordt op de organisatie.

Almelo is geen CHIO, Almelo is er voor de 'gewone' ruiters.
Zo'n veertien dagen lang.
Elk jaar weer.

Ik reed in Almelo tijdens de Almelose Ruiterdagen in 1965 (heb er nog een foto van). Toen reed Harry Boldt (1964 goud Team en zilver Individueel met Remus tijdens de OS in Tokyo) een demo. Dat was ongelofelijk! Een passage, een piaffe! Die passage en piaffe waren echt iets waar je geen weet van had, toen. Internet bestond niet, video bestond niet. TV bestond amper, maar zond natuurlijk geen paardensport uit.

Het is fantastisch dat 'Almelo' nog steeds bestaat, en voor mij is het geweldig dat ik er nu als jurylid mag terugkomen!

De organisatie van Almelo verbaast me steeds weer! Het is een fantastisch samenwerkend team!

LK_2312

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-13 22:10

Dit is inmiddels al de 47e editie en vooral omdat er nu vele concoursen niet meer door kunnen gaan wordt het alleen maar drukker. Inderdaad is het een goed team en worden er ieder jaar weer dingen aangepast.
Het weer van vandaag kon niemand zich op voorbereiden.
Ik hoop voor iedereen die in 50 jaar betrokken is geweest bij de ruiterdagen dat die editie over 3 jaar een hele speciale zal worden.

Misschien een leuk oproepje voor hier: ik ben op zoek naar alle winnaars van de trial jumping, er is geen volledige lijst. Het leek mijn vader leuk om iets van een erebord te maken met alle winnaars. Dus mocht je er wat weten hoor ik het graag (diegenen die op internet te vinden zijn heb ik al)

Basic_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 22:51

Hier ook petje af voor de organisatie!
Uiteindelijk toch nog gejureerd en leuke combinaties in de ring gehad!

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 22:56

Morgenochtend heb ik de B ring. Heb ik dan nog bokkers in de ring?

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 23:03

En zijn er nog bokkers bij het springen op terrein zuid morgen? :).

Debo83

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 23:03

Ja, ik rij morgen met mijn paard in het B mee.

Biskwie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 23:04

Is er morgen tussen het ZZ springen en het ruiterbal nog iets van een showprogramma of iets anders te kijken?

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 23:09

Debo83 schreef:
Ja, ik rij morgen met mijn paard in het B mee.

Dan heb ik jou niet in de ring. Zag dat je pas 's middags moest, ik heb de ochtendrubriek

wilma12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 23:53

Ik schrijf morgen om 8.30 bij de m1 en om 15.30 het m1.
Ik heb er zin in! Zag wel dat ze morgen nog 25 mm regen verwachten!
Hoop dat het meevalt! Bertie dan zie ik jou ook! Lijkt me leuk!

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 01:15

Nou vandaag erg fijn gereden in de blub en in het donker, paard was weer onder controle... en niet echt fouten in de proef, toch helaas geen winst.
Ws werd de proef te braaf bevonden.

bertie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 08:33

Zoals ik heb beloofd ben ik iets aan het maken voor de vrijwilligers. Niet ALLE vrijwilligers, natuurlijk, maar vrijwilligers waar ik mee te maken krijg. Symbolisch voor iedereen, natuurlijk.
Ik heb nu (meeste dubbel omdat ik twee dagen jureer)

4x parkeerwacht
2x ringmeester
2x ontvangst
2x toiletbeheer
2x secretariaat
2x rekenkamer
1x Gonnie :)

vergeet ik nog iets?

AlexAuto

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 08:57

bertie schreef:
vergeet ik nog iets?
Bertie, leuk gebaar!
Ik zou 3x secretariaat doen (en nee, ik hoef niet persé wat te hebben hoor. Meer voor Henk, Ria en Diny _/-\o_ ). Als je ook de parkeerwacht doet, dan zou ik een aantal anderen - die veel energie steken in het organiseren van het evenement - erbij betrekken in het gebaar. Een paar dingen op reserve is altijd handig.
Laatst bijgewerkt door AlexAuto op 21-06-13 08:58, in het totaal 1 keer bewerkt

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 08:58

Bertie, denk dat ik jou als jury heb zaterdag :D

bertie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 09:25

AlexAuto schreef:
bertie schreef:
vergeet ik nog iets?
Bertie, leuk gebaar!
Ik zou 3x secretariaat doen (en nee, ik hoef niet persé wat te hebben hoor. Meer voor Henk, Ria en Diny _/-\o_ ). Als je ook de parkeerwacht doet, dan zou ik een aantal anderen - die veel energie steken in het organiseren van het evenement - erbij betrekken in het gebaar. Een paar dingen op reserve is altijd handig.

Nou, ik dacht eigenlijk: ik kom bij het hek altijd een parkeerwacht tegen (ja, dat zijn twee mensen, maar omdat het symbolisch is dacht ik toch aan één keer iets uitreiken), en op het parkeerterrein zelf.
An welke 'anderen' had je gedacht?
Ik wil het niet optuigen, maar meer iets geven aan mensen met wie ik zelf in contact kom.

Het je nog wat vrijwilligerfuncties op het oog?

Oh, en denk je dat de vrijwilligers vrijdagmiddag en zaterdagochtend dezelfde zijn?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 09:30

Prijzencommissie :))

FairLady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 11:04

momenteel heb ik nu 2 dagen gestart in Almelo.
afgelopen dinsdag liep Envoy heel fijn, een paar dingen moeten qua eigen voorbereiding nog beter zoals hoeken rijden etc. was 2x tweede achter Saskia met 212 en 198.

gisteravond ook gestart en was die er net niet helemaal er door heen hij bleef zich iets opdrukken voor het mooie. toch nog derde met 197 en tweede met 200.

zondag start ik nog in de subli cup bij de vierjarige.

wie van jullie nog meer?

BrittOllie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 11:42

Ik heb zo prijzencommissie!

woensdag heb ik fijn gereden en begreep ik mijn punten nie, commentaar had ik ook echt helemaal niks aan, waardeloos.
gisteren heb ik de eerste proef verpest en tweede proef nog een winstpuntje gereden! hier mijn complimenten aan de jury want het was zulk goed commentaar, ik kan er echt wat mee!
Vandaag had ik dezelfde jury als gisteren in de eerste proef. ik heb echt zijn kritiek van gisteren gebruikt en het naar mijn idee goed verbeterd, kreeg ik hetzelfde aantal punten... vond ik nogal zuur, zat een enorm verschil tussen de punten!