En zo onverwachts terug, zo verwaarloosd..*nieuwe foto's p30

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

piewie

Re: En zo onverwachts terug, zo verwaarloosd..*nieuwe foto's p30

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 19:52

Super zeg hoe dat paard is opgeknapt! Diep respect voor je!

Spruitje56

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 20:38

Neskolay schreef:
Girassol: Dank je wel!!

Jolien87: Hihi ja zeg dat wel :D als hij dat zou kunnen deed ie het. Dank je!

amyyy55: Ja was idd verschrikkelijk, maar gelukkig ben ik dat al bijna vergeten ;) kon vanaf het moment dat ie weer van mij was alleen maar genieten van zijn herstel! :D

hackny: Bedankt voor je reactie!! :D genieten was het echt wel!

zonneke1977: Dank je wel!!

wietske98: Bedankt!!! Ik sta hier http://www.elserveld.nl is het Drents Friese Wold, canadameer en kale duinen (Appelscha en omstreken)

elles9: Thnx!!

PrimaDonna_ Dank je wel!!

dat begrijp ik 100%

Neskolay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-12 16:54

Kimara: Hij wordt erg mooi, nog een paar aanpassingen en dan is het portret af, dan laat ik uiteraard het resultaat hier zien :D
Leuk dat je het topic volgt!

Koetjesreep: Dank je wel!! :D

Iris1990: Dank je voor je reactie in mijn topic!
Haiko is weer helemaal de trotse fiere fries die hij was +:)+
Hij is alleen zoveel liever, handelbaarder en aanhankelijker geworden!
Elke dag als ik kom en ik fluit naar em komt ie met zijn blije hoofd al hinnikend aangelopen! *D *D <3

Jammer dat het zo gegaan is daar, maar fijn dat jij nu ook een goede plek voor je paarden hebt.
Ik hoop dat het met de 2 eigen paardjes die daar nog staan goed gaat komen :(:)

maybe2: Toch fijn dat de DP wel blijft checken :j belachelijk dat ze met open huis even snel water heeft neergezet, idd zoals je zegt als het zo is wat je via via gehoord hebt.
Vreselijk zulke mensen...

Mies: Nee is niet zelfde vrouwtje, helaas lopen er meer zulke gasten rond... ;(

PrimaDonna_: Oh leuk! Heb al een portret van de pony's klaar gezien en is echt prachtig! Die van Haiko en Nestor wordt ook prachtig!

Samantha98: Dank je wel!

Ja bij jouw Woutje :D :D Gaat goed met Wouter hoor, hij is dikke maatjes met Haiko :D

Nant en LisaLucky: Dank jullie wel :o :D

Kimara11: Leuk dat je er naar vraagt! Ga zo na reageren op de reacties even een stukje typen :D

Tinker11: Bedankt!!
Ja het is wel de bedoeling om hem niet meer te laten gaan! Zat vd week nog te fantaseren toen ik op hem reed in het bos van goh wat als hij bij mij de leeftijd van 30 zou mogen halen, dan ben ik 51 :D haha
Ik kan helaas niet in de verre toekomst kijken mbt financien, maar zolang het financieel mogelijk blijft gaat Haiko echt zeker weten niet weg! Ben zo blij dat ik hem weer heb, we genieten echt volop!

tinkergirl89: Dank je en respect voor jou dat je het hele topic hebt doorgenomen!! :D
Leuk! Bedankt!

Ankje11: Bedankt voor je reactie! Haiko is nu helemaal weer op het goede gewicht en heb hem zelfs van de seniores priores afgehaald, grasjes beginnen ook weer te groeien en hij is perfect zo :D

Bartello1: Dank je wel!!! ook respect voor jou dat je alles hebt doorgenomen!
Ik ben ook zeeeeer trots op mijn grote man :j *D

piewie: Dank je!!

Neskolay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-12 17:08

UPDATE:

Helaas geen foto's dit keer, we hebben alleen maar gereden, gespeeld, vertroeteld en genoten afgelopen tijd!!

In 2010 was Haiko een stoere fries die de hele wereld wel aankon, ook mij :') haha
Hij was lief, lomp, werkwillend .. soms iets té enthousiast en ontstuimig :')
Hij was redelijk ;) verkeersmak, maar kon zo ineens uit het niets het bit pakken en een flinke draf en galop er tegenaan zetten. (en ik maar zoeken naar de handrem, maar deze nooit gevonden :)) )

Toen ik in februari voor het eerst zijn mooie rug beklom dacht ik er helemaal niet overna dat hij misschien het hele jaar wel nooit iemand meer op zijn rug had gehad.
Hij keek even raar naar achter van wat doe jij nou... maar gedroeg zich voorbeeldig voor de eerste keer.

Hij was erg loperig, maar elke keer dat we reden ging het beter en beter.
Veel geoefend met op- en afstappen, voorheen kon ik nooit zo snel erop klimmen want dat was ie al vertrokken :=
Hier dus veel op geoefend en na het rijden kon ik aan lang teugeltje af- en weer opstappen.

Toen het vertrouwd genoeg voelde en ik voelde dat ík bepaalde wanneer hij in draf en galop mocht en weer terug ben ik in maart er op uit getrokken.
Wát was dat spannend! :D Maar oooo zo leuk!
Het ging heel goed en na een klein blokje bos weer naar huis, zo weer een mijlpaal bereikt.

De 2e keer heeft mijn moeder foto's gemaakt, te zien eerder in het topic op pag30 volgens mij :o

Sindsdien hebben we misschien 5x in de bak gewerkt maar voor de rest alleen maar lekker buitengereden, steeds verder, steeds meer uitdaging opgezocht.

2wk geleden heb ik een andere uitdaging opgezocht, het grote verkeer, een drukke weg.
Ben er lekker naast gaan lopen, hoofdstelletje in.
We hebben een uur gewandeld en Haiko heeft vele indrukken opgedaan.
Af en toe een schrik en flinke bries en stamp maaaar hij bleef keurig bij me en heeft totaal geen vluchtgedrag vertoond.

Weer een mijlpaal bereikt :D

Vorige week vond ik het tijd voor een nieuwe uitdaging, we gingen ditmaal niet ons inmiddels vertrouwde route rechtstreeks achter de pensionstal rijden maar ik besloot met hem door het dorp te gaan en langs een paar campings een nieuw stuk bos te nemen.
Hij vond het wel spannend en ondanks dat ik nooit gespannen ben moest ik de spanning die ik toch af en toe van hem kreeg even een paar keer goed af laten vloeien door even diep in te ademen en goed uit te blazen (helpt echt!!)
Haiko briesde ook een paar keer flink haha.
Een paar momenten vond hij iets heel erg spannend, maar ik kon hem super onder me houden en tevens heeft hij geen vluchtgedrag vertoond, echt geweldig!!

Op hem rijden is puur genieten! En niet alleen het rijden, maar in omgang is het ook een lekker dier!
Na het rijden spons ik de zweetplekken altijd af en als ik dan het zadel wegbreng kom ik altijd met eten terug, als ik in de stallen fluit dan hinnikt meneer volmondig, zo lief!

Als het buitenrijden allemaal zo lekker door blijft gaan wil ik hem met een kennis eens voor de kar zetten als we er klaar voor zijn, hij is hier jaren terug voor beleerd en we willen kijken hoe hij dit gaat oppakken weer.

Dus ja, we gaan lekker!! :D *\o/*

Van de week tijdens een buitenrit fantaseerde ik dat als Haiko de 30 bij mij zou halen ik dan 51 zou zijn, rond mijn moeder der leeftijd nu :D
Ik zeg, we gaan ervoor! Zolang de financiele middelen er zijn gaat Haiko nergens heen en blijft hij lekker bij mij.
Laat ons dan de 30 en 51 maar halen samen :))

22 april hebben we een fotomeeting, ik hoop echt dat hier geweldige plaatjes uit gaan komen!! :D

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 17:34

Wat een geweldige update zeg *\o/*

Echt heerlijk dat hij zo braaf is en zo goed in zijn vel zit. Helemaal toppie +:)+

Kimara_00

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 21:14

Ja leuke update +:)+ en fijn dat het weer zo goed gaat ;) ben benieuw hoe hij het doet voor de kar. :)
(en hij ziet er denk ik nog steeds zo lief uit <3 :+: ) :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 01:24

Ans....Ik heb alle foto's gezien....en wist al een beetje van hoe en wat...
Heb het topic gevolgd van begin tot eind zo nu en dan een reactie geplaatst...Haiko is weer Fier zoals een Fries hoort te zijn, Haiko heeft zijn vuur weer terug!

Klasse meid!

PrimaDonna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 12:06

Weer een super leuk stuk waar ik van zit te genieten!
Wat ga jij voor dat dier zeg, geweldig! Dikke respect voor je!
Ik blijf je volgen :D

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 12:20

Wat fijn zeg Ans! Leuk om te lezen.
Ben benieuwd naar de foto's die gemaakt gaan worden!

21deees

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 22:39

heej meid.. je doet eht super.. als je zo de foto's van toen en nu naast elkaar zou zetten zou je bijna zeggen dat het een heel ander paard is voorakl omdat alles best snel is gegaan.. hij ziet er zo super uit.. ben trots op jullie

Neskolay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-12 13:29

Dank jullie wel!!

Gister even 2 foto's met mn mobieltje gemaakt :) niet mooie foto's maar je kunt wel zien dat ie weer goed op gewicht is :D

Afbeelding
Afbeelding

xMarloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 13:34

wat een knappert :)
Echt leuk om je update te lezen, super :D

maybe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 13:46

wauw,dat ziet er heel goed uit,super hoor.

Kimara_00

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 13:56

Wauw wat ziet ie er prachtig uit <3
(net zag ik alleen de foto's zonder te lezen wat er bij stond, en toen dacht ik dat je het met effecten had gedaan om het een soort van sprookjesachtig eruit te laten zien := )

FuGeLiCu

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 14:00

Wauw, goed om je update even weer te lezen! Jij klinkt gelukkig en zo te lezen en zien is Haiko dat ook weer. Ik zet in op dat jullie nog veel ouder worden samen! :D

Kimara_00

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 14:27

FuGeLiCu schreef:
Wauw, goed om je update even weer te lezen! Jij klinkt gelukkig en zo te lezen en zien is Haiko dat ook weer. Ik zet in op dat jullie nog veel ouder worden samen! :D

Mee eens ;) +:)+ :D

sanneveenma

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 19:00

Je kunt niet alleen zien dat hij weer op gewicht is, maar je kunt ook zien dat hij wat meer in de bespiering komt! :D:D Haiko is echt geweldig :) Net als Nestor en Kitty ;p

horzlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 19:23

wat een respect voor jouw dat je haiko zo op geknapt heb als ik haiko was zou ik je eeuwig dankbaar zijn

Ruby_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 21:11

Zo hij ziet er goed uit zeg!
Is snel gegaan dan toch hè.
Ik blijf jullie volgen, erg leuk om te horen dat jullie zoveel plezier hebben samen :)

xRamboLoverx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 14:17

Wauw! Hij ziet er nu echt veel beter uit!
Respect!

Kimara_00

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 22:35

Ik was het topic net een PAAR SECONDEN kwijt :oo :o maar toen had ik hem weer gevonden :) :D ;) :P *D 8-) *\o/* _/-\o_ :j /3 <<) :# :)) :)* +:)+ :):) :=

elles9

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 09:48

gaat echt kei goed hoor!

Nu al benieuwd naar die foto meeting.. :o

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 20:08

Jeetje hij ziet er echt super uit op die foto's zeg!!!

Janine001

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 20:41

Hoe gaat het met Haiko?
Update?

Neskolay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-12 20:02

Bedankt voor alle super leuke en lieve reacties!
Ook heel tof om te lezen dat zoveel mensen het topic volgen en zelfs vragen om een update *\o/*

Met Haiko en mij gaat het echt opperdetop!!
We rijden gemiddeld 4 a 5 keer per week en vooral heel heel veel buitenritten en ik verleg steeds meer onze grenzen.
Ga steeds verder het bos in, meer over de openbare weg en zoek uitdagingen op.
Tot nu toe gedraagt Haiko zich echt voorbeeldig en we krijgen onderweg zooooveel complimenten dat mensen hem zo mooi vinden :o :D zo leuk!!

Vandaag ook weer door dorp gereden, ik had 2dgn niet gereden dus hij was wel wat frisjes maar keurig te rijden en hij luisterde goed.
Auto's en fietsers kunnen ons nu gewoon inhalen van achter zonder dat hij er vandoor gaat of raar doet.
Soms als hij het wat raar vind horen stopt ie en wacht tot we ingehaald zijn en soms wandelt hij gewoon stevig door.
ook groot verkeer als tractoren en aanhangers gaat steeds beter!
Het is wel spannend maar hij vertrouwt goed op me!!

Als we zo doorgaan dan kan ik vast de paarden4daagse in september met hem rijden! :D :D

Hij doet het echt super en ziet er top uit!!

Zaterdag gaat ie even in de zwart shampoo en dan zondag de fotomeeting!! *\o/*