KNHS Zomerinstructieweken PAARDEN 2012,wie gaat? data bekend

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 14:45

Vind het als instructeur van de instructieweken een beetje jammer om gelijk maar als een belabberde instructeur omschreven te worden terwijl je niet eens weet hoe ik les geef. Er zullen best instructeurs rondlopen die je minder aanspreken maar om nou iedereen gelijk over één kam te scheren vind ik onnodig.
Voor de lessen van "op weg naar de top" van de KNHS hebben ze ook geen toelatingseis terwijl daar wel instructeurs van een hoger niveau komen en zolang er nergens gezegd wordt dat de instructie anders wordt voor die week denk ik niet dat je aan de hand van de informatie die er nu is conclusies kunt trekken.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 14:45

Ja ik heb ook geen last van andere ruiters die een lager niveau hebben. Maar als we de 'om de hoek'instructeurs hebben, daar hoef ik niet een week vrij voor te nemen, zoveel geld neer te tellen etc.

Faya__

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 14:48

Zonnetje81 schreef:
Ja ik heb ook geen last van andere ruiters die een lager niveau hebben. Maar als we de 'om de hoek'instructeurs hebben, daar hoef ik niet een week vrij voor te nemen, zoveel geld neer te tellen etc.

Alsof er toevallig geen top-in-de-dop instructeur om de hoek kan wonen :D Hoezo hangt alles af van naams bekendheid. Komop jullie zijn nog lang geen ZZ/lichte tour ofzoiets. Volgens mij kun je tot daar van heeeeeel veel instructeurs een boel leren, volgens mij hoef je daar geen bekende naam voor te hebben.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 14:50

Dat je een gerenormeerde instructeur bent zegt al meer over wat je bewezen hebt. Ik zeg niet dat niet gerenormeerde ruiters geen les kunnen geven maar ik ga daar niet mijn vrije tijd/geld op wagen om dat uit te testen. :) Dan ga ik thuis wel op safe! Je zult maar treffen dat je denkt van: dat kan ik nog beter verwoorden ofzo.

HRE

Re: KNHS Zomerinstructieweken PAARDEN 2012, wie gaat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 14:55

Maar Zonnetje je gaat toch ook voor de lol en de gezelligheid? ;)

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 14:55

Nee maar ik wil wel mijn paard daarnaartoe africhten en dat gaat toch echt beter met iemand die dat al meerdere keren zelf ook gedaan heeft ;)
Bij de basis worden alle grondbeginselen gelegd...ik wil daarin graag goed begeleid worden door iemand met veel ervaring en bewezen resultaten.

Is dat zo raar dan? Mijn instructrice rijdt zelf met meerdere paarden succesvol lichte tour/inter en staat ook vooraan tijdens alle KNHS kampioenschappen, subli, pavo etc.
Waarom zou ik dan bij jantje of pietje om de hoek gaan lessen daar in Ermelo die misschien een paar x Z2 hebben gereden (met alle respect hoor :D )
Ik kom daar voor juist extra dingen op te steken, maar ik hoop dat jullie begrijpen wat ik bedoel....

Dit jaar ook les gehad van Hans Peter Minderhoud gehad in Harskamp, nou daar krijg je echt heel wat goede info en huiswerk mee, waar je een heel eind mee vooruit kan!

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 14:56

Voor lol en gezelligheid en niks extra leren ga ik wel op vakantie waar het warm is en waar ik in de zon kan liggen bakken :)

Faya__

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 14:57

Zonnetje81 schreef:
Voor lol en gezelligheid en niks leren ga ik wel op vakantie waar het warm is en waar ik in de zon kan liggen bakken :)

Ik zeg, vooral doen dan, dan ga je toch niet meer als het niveau van de instructeurs te laag voor je is, volgens jou?

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 14:59

Faya__ schreef:
Zonnetje81 schreef:
Voor lol en gezelligheid en niks leren ga ik wel op vakantie waar het warm is en waar ik in de zon kan liggen bakken :)

Ik zeg, vooral doen dan, dan ga je toch niet meer als het niveau van de instructeurs te laag voor je is, volgens jou?

Je hoeft niet zo'n toon aan te slaan want ten eerste bepaal ik zelf waar ik mijn zuur verdiende geld aan spendeer en ten tweede kraak ik nergens iemand negatief af. Maar ga ik ervan uit dat ik bij mijn thuis instructeurs net zo veel kan leren als van de niet gerenormeerde instructeurs. Dan kan ik beter 6 dagen achter elkaar les nemen thuis. Scheelt een hoop kosten. Ik ben het eens met de uitleg van listiglistje.

Faya__

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 15:01

Dan neem je toch zelf 6 dagen les thuis?

Ingeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 15:03

ik ben het eens met zonnetje... natuurlijk speelt de gezelligheid en lol ook een rol, maar ik kom daar vooral om iets te leren waar ik in de toekomst verder mee kan... beetje raar dat je zo'n toon aanslaat inderdaad Faya__ . Ieder zijn eigen mening toch?

Faya__

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 15:04

Ik probeerde alleen maar te zeggen, nou als je liever in de zon ligt voor gezelligheid, moet je dat vooral doen. Iemand die wil voetballen moet ook vooral op voetbalkamp gaan en niet naar ermelo.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 15:05

Faya__ schreef:

Je komt een beetje over als een brutale snotaap.

Ingeltje

:))

Faya__

Zo is het niet bedoeld in ieder geval

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-11 15:06

Citaat:
Geachte mevrouw,

Er wordt op niveau ingedeeld. Dus u komt niet bij lagere ruiters in de groep. Ook krijgt u gewoon les van gerenommeerde instructeurs. Waarom wij deze week versoepeld hebben naar een dressuurweek is omdat wij geen voldoende inschrijvingen hebben voor die week. De kosten voor die week zijn hoger omdat jullie les krijgen van gerenommeerde instructeurs.

Verder blijft die week verder gewoon hetzelfde als de voorgaande jaren.

Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geinformeerd.

Met vriendelijke groet,

Nog even ter info erbij.

Verder vind ik het niet prettig dat ik/me/we/men aangevallen worden als we onze mening uiten.
Iedereen mag vinden wat hij wil, dat mag ook hier gepost worden, maar ik vind het niet fair als dingen op de man gespeeld worden. Daar heb ik dit topic niet voor gemaakt.
Persoonlijk kies ik ook voor een MZweek, om exact dezelfde reden als Zonnetje? en LL.
Daar is ieder vrij in.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 15:06

Faya__ schreef:
Zo is het niet bedoeld in ieder geval

Misschien handig om je zinnen dan wat anders te formuleren. Tip, daar kom je in de toekomst heel wat verder mee :)
Laatst bijgewerkt door Zonnetje81 op 21-11-11 15:09, in het totaal 1 keer bewerkt

orienta

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 15:06

Zonnetje81 schreef:
Faya__ schreef:

Je komt een beetje over als een brutale snotaap.

:')

Tja ik kan me voorstellen als je er al eerder bent geweest en dat soort instructeurs heb dat je dan weinig zin heb om te gaan als er " om de hoek " instructeurs komen.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 15:10

Ik kom daar om iets extra's te leren....voor de gezelligheid kan je ook mooi een weekje op de Veluwe boeken met de paarden en wat vriendinnen :)

Stel:
Stalling Paard: 5 x 15 p/d = €75
Eigen verblijf: 5 x 30 p/d = € 150
= € 225

€ 485 - € 225 = € 260:5 = 52 dus zeg 50 euro per les, daar verwacht ik toch echt goede instructie voor :Y)

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-11 15:17

Daar kan ik toch voor naar Scholtens, Bartels of andere vergelijkbare instructeurs...

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 15:19

Wat vraagt Imke? Heeft die eisen voordat je mag komen lessen? En geeft Tineke ook nog ooit les?

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 15:25

Citaat:
Geachte mevrouw,

Er wordt op niveau ingedeeld. Dus u komt niet bij lagere ruiters in de groep. Ook krijgt u gewoon les van gerenommeerde instructeurs. Waarom wij deze week versoepeld hebben naar een dressuurweek is omdat wij geen voldoende inschrijvingen hebben voor die week. De kosten voor die week zijn hoger omdat jullie les krijgen van gerenommeerde instructeurs.

Verder blijft die week verder gewoon hetzelfde als de voorgaande jaren.

Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geinformeerd.

Met vriendelijke groet,

Sorry Veerle ik zie het nu pas, ik had er in mijn bedrukte feeststemming overheen gelezen :=

Maar laten we het hopen!!! Ik wacht de namen af van de instructeurs en dan neem ik een beslissing Ja oder Nein....

CleovG

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 15:25

Huh?

Komt er nu een aparte dressuur en een aparte M/Z week??

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 15:26

Nee de M/Z wordt een dressuurweek ivm te weinig aanmeldingen.

PartoutZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 15:26

CleovG schreef:
Huh?

Komt er nu een aparte dressuur en een aparte M/Z week??

Nee, de M/Z week is omgedoopt tot dressuurweek ;)