En toen kwam Carry niet.. FOTO'S pag.6

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Kiichi

Re: En toen kwam Carry niet.. FOTO'S pag.6

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 21:20

De wond ziet er echt stukken beter uit... het is zelfs bijna dicht!
En ik denk dat je straks nog heel blij mag zijn, met een paard wat pijnvrij is :D
Om te bedenken dat ze af en toe echt op het randje zat.... Je hebt geweldig werk verricht! :D

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 01:24

Kiichi schreef:
De wond ziet er echt stukken beter uit... het is zelfs bijna dicht!
En ik denk dat je straks nog heel blij mag zijn, met een paard wat pijnvrij is :D
Om te bedenken dat ze af en toe echt op het randje zat.... Je hebt geweldig werk verricht! :D

Hier sluit ik me volkomen bij aan.
wat een doorzettings vermogen van zowel paard al baasje.
Jullie zullen veel op elkaar lijken vermoed ik zo. ;)

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 01:28

jeet je ik ben erg blij voor je dat het zo goed heelt ondanks dan de verdikkingen maar wie had gedacht dat het zo mooi zou helen.
HULDE

21deees

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 01:48

heej meid.. volg al tijdje je verhaal stilletjes.. je doet het super net als je paardje..
enne over dat neerzetten van de hoef.. wij hebben een enter gehad die het na een grote wond net boven haar hoef haar voet niet meer neerzetten wou.. nu 2/3 jaar later staat ze er weer helemaal op en is ze selfs onder het zadel en voor de kar..
We kregen toen dr tijd van de DA te horen dat het misschien beter was haar in te laten slapen.. wij heel eigewijs niet gedaan.. hebben er wel een magnetiseur bij gehad ( zelf dacht ik wat een Bull Sh*t) maar echt het heeft geholpen.. we moesten elke dag 3 á 4 keer 5 kin. op het harde lopen en na een tijdje haar andere voorbeen optillen zodat ze haar been wel geheel moest belasten.. even optillen en weer neerzetten.. heeft echt geholpen en zelfs de DA die later keer kwam voor het scannen van een andere merrie stond raar te kijken dat ze nu weer vrolijk in de wei staat en je niet meer van de wond of iets zien kan...

Dus zo zie je maar weer.. de wonderen zijn de wereld nog niet uit.. ga zo door

Lauraennala

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 08:41

Echt goed dat de wond bijna dicht is! Jammer van de verdikking, maar je hebt wel een nieuwe grasmaaier!

oh_oh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-10 19:33

Nou vandaag starten we maar met de behandeling met de gel....

Om de chronische vergroeiing in de peesschede te stoppen en tegen te gaan, moeten we de wond behandelen met een gel.

Het heet EKYFLOGYL en schijnt een behoorlijk heavy goedje te zijn. Het is licht kankerverwekkend en ik moet het dus met handschoenen opsmeren/inmasseren.

Dit middel bestaat uit Prednisolon en Lidocaïne en DMSO.

Ik moet het been goed kaal houden, dus ik ga zo eerst weer even scheren.

Ik heb even gegoogeld en heb zo het idee dat het een agressief smeerseltje is.

Goed...we hopen het beste.

Zoveel mensen hebben haar al opgegeven, of eerder al eens verworpen. Puur omdat ik altijd aan kwam rijden met een kale koppige fjord (zomer exceem) en omdat ik een ex-bevangenpaard had overgenomen, ohja het was ook een kruizing en dus geen papier. Nee, ze was niet knap toen ze nog niet van mij was. En koppig ook. Zelfs naasten uit de (aanhang) familie hebben me niet gegund deze 2 paarden te nemen (mei/juni dit jaar) en al helemaal die met "schurft" niet. "Domme gele ezel!", dat kreeg ik vaak te horen. Ze stond verkleed in het land met een burka en een masker op tegen de vette grasjes, dat leek ook volgens velen ook nergens naar. Dat dit paard heeft gezorgd dat ik gelukkig bleef in mijn jeugd, na het overlijden van mijn moeder, begrepen ze niet. Ik heb Carry zelfs met hulp van mijn moeder ingereden.
Helemaal nu ze dit trauma heeft opgelopen hoor ik de geluiden van buitenstaanders. Welke absoluut niet begrijpen dat dit paard zo bijzonder voor mij is.

Een klein aantal mensen adviseren me te stoppen, een nieuw paard te kopen, mijn centen beter te besteden noem maar op.

Carry is een enorme vechter!! En ik wil de handdoek echt niet in de ring gooien! Ze laat zo duidelijk zien dat ze er wil zijn! Degenen die Carry kennen, zullen beamen dat ze enorm sympathiek is!
Carry is al sinds mijn 13e mijn favo en door de jaren heen is het echt een soulmate geworden. Ik ben ook stapelgek op mijn andere 2 paarden, maar de band met Carry is degelijk anders, altijd al geweest.
Ik denk dat als we hier doorheen komen, we nog dichter bij elkaar staan!

Ik hoop echt dat het ons gegund is!

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 20:07

Laat die mensen lekker kletsen. Ze weten niet waar ze het over hebben joh!
Jij weet wel beter! En wij ook.. Jij en Carry zijn toppers!!

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 20:40

Ik volg jouw topic al een poosje en ik vind het geweldig wat je doet!
Iedereen gaat op z'n eigen manier met z'n dier om en dat respecteer ik. Maar voor mij is het hebben van een paard veel meer dan paardrijden, het dier is een onderdeel van je leven geworden! Veel mensen begrijpen dat niet, is niet erg, als jij het maar begrijpt en weet waarvoor je het doet!
Ik hoop dat ze straks weer pijnvrij mag zijn!

cindyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 20:56

Sterke erg zeg hoop dat toch niet mee te maken vreselijk je schrik je dood en ze zag er idd heel moe. Heel erg veel sterkte

A_nita

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 22:06

Wat een geluk heeft Carry dat ze jou als baasje heeft!
Het gaat helemaal goed komen na wat jullie al overwonnen hebben sinds de dag van het ongeluk.

Elpharo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-10 09:34

Hoi hoi, ik snap jou volkomen hoor...zeker nu je zo ver bent gekomen (maar eerder ook gewoon eigenlijk), dan geef je je meissie toch niet op? Succes met de gel! Is het een idee om een fysio ofzo te laten komen misschien? Ik zat te lezen dat Carry niet vol op haar voet staat en ik kan me voorstellen dat ze nu haar lijf heel anders belast en daar weer last van krijgt. Zolang ze aan medicijnen stond had ik het ook niet gedaan, maar nu misschien wel een goed idee. En de oefeningen die 21deees aankaart (samen met een fusio ofzo natuurlijk) klinken op termijn wel heel goed. Je weet maar nooit toch?
Mij zul je niet horen over stoppen of wegdoen hoor, in jouw geval...kom op zeg, als ze geen pijn heeft straks en jij kan dat financieel gewoon bolwerken, helemaal toppie toch?

Lauraennala

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-10 11:42

Lauraennala schreef:
Echt goed dat de wond bijna dicht is! Jammer van de verdikking, maar je hebt wel een nieuwe grasmaaier!

Ik zie nu dat dit verkeerd kan worden opgevat. Ik vind het juist zooo ontzettend knap dat je zo doorzet.

Wij hadden ook altijd een haflinger op stal met zomerexceem, mensen vonden het inderdaad raar dat ze zo ingepakt stond, maar ik vind het zieliger als ze vergaan van de jeuk! Ik hoop dat de verdikking helemaal goedkomt!

SayaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-10 22:13

ik heb respect voor je meis!
& laat de andere mensen maar lekker praten, een paard beoordeel je niet op haar uiterlijk of afstamming!

astridelise

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 15:15

Carry is gewoon JOUW Carry en dat een boel mensen dat niet snappen is niet erg, het gaat om jullie en daar kan niemand aankomen!!
Heel veel sterkte en succes nog de aankomende tijd.

Wamhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 12:18

Respect voor jou en de band met je paard, ga lekker door. Jij kent je paard het beste en als jij weet dat ze door wilt vechten dan heb jij honderd procent gelijk om door te willen. Succes met zo veel vertrouwen en doorzettingsvermogen komen jullie er vast wel!

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 12:28

Ik ben een stille meelezer en hoop echt dat alles goed komt!
Herken het verhaal van die buitenstaanders.

Mijn paard heeft enkele jaren geleden een peesklap opgelopen (vermoedelijk) en echt iedereen (en vooral iemand die dierengeneeskunde studeerde) zei dat we hem maar hebben in moeten slapen. Het heeft lang geduurd maar naar verloop van tijd kon ik weer rijden. Het bleef natuurlijk wel lastig en ik reed niet meer zo fanatiek, maar ben echt blij dat ik niet naar al die mensen heb geluisterd.

Echt respect voor je doorzettingsvermogen. Je paardjes mogen echt trots zijn op zo'n eigenaresse.
Ik blijf je verhaal zeker volgen.

bandita

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 21:53

Keep your head up meis!! Je doet het perfect...

Mijn meisje is lekker thuis! Gisteren opgehaald... :D

oh_oh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-10 17:34

Carry heeft nog boxrust.
De situatie is stabiel, naar mijn idee ontwikkeld de vergroeiing zich niet verder nu. Maar haar voet zet ze nog niet plat neer. Wat wel positief is, is dat ze niet meer kreunt bij het lopen.
Ze staat nu al anderhalve week zonder verband (toestemming van de DA), er is inmiddels een korstje op de wond gekomen.
Ik scheer het been en smeer het 2 maal daags in met Ekyflogyl gel.

De DA komt vandaag om 5 uur weer langs. Ik ben benieuwd naar zijn mening. Het lijkt nu gelukkig stabiel.

Misschien kunnen we op den duur een hoefijzer met Eggbar overwegen? Ik moet toch in de zomer al netjes elke 6 a 8 weken haar hoeven laten bekappen i.v.m. bevangenheid in het verleden. Dan kan er dacht ik ook wel een ijzer onder. Maar goed we zullen zien.

Ik heb wel foto's van hoe het er nu uitziet! Ik doe ze niet meer in een link :) want ze zijn niet meer bloederig en schokkend!!!!

Afbeelding

Afbeelding
Zoals jullie vast wel opvalt, is de peesschede nog wel verdikt.

Goed dat was weer even een update!

Naomi_Star

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 17:55

Zo wat een verschil he.. Mooi korstje zit erop! Ben benieuwd wat de dierenarts te zeggen heeft :j Heb je het idee dat het chemische goedje helpt?

Cinderella_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 17:57

Ik heb het topic even in grote lijnen doorgelezen, vooral je updates. Wat ontzettend knap van je; hoe je gehandeld hebt toen je het merkte en hoe ontzettend hard je doorzet voor Carry! Op de laatste foto's ziet het er gelukkig al een stuk beter uit, hopelijk komt het helemaal goed! Respect voor je manier van handelen en je doorzettingsvermogen, waaruit blijkt hoeveel je om Carry geeft, ik duim voor jullie!

oh_oh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-10 19:11

De DA is geweest!!!

Het is idd stabiel!!

De pees is vergroeid met de peesschede, maar ze lijkt niet echt pijn te hebben. Het kan wel zijn dat ze ongemak ervaart door de te korte pees. Omdat ze haar voet niet plat neer kan zetten. En dat trekt natuurlijk.

Nu de volgende aanpak!! We moeten de pees oprekken! Ik moet een aantal dingen met haar doen.
- haar gezonde achterbeen optillen en dwingen om de andere voet meer te belasten.
- elke dag een half uur met haar stappen.
- stukje afzetten waar ze in mag rondscharrelen naar believen.

Met een maand maken we weer een afspraak. Dan ook met de hoefsmid. De DA overlegd dan met de HS op welke manier ze het been gaan ondersteunen:
Mogelijkheden:
- ijzer met een snavel (verlenging aan voorzijde) waardoor ze haar voet meer moet neerzetten.
- hielen laten zakken en later weer naar oude stand terug brengen.

Kiichi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 20:32

Goed dat alles nu stabiel is en dat het einde van dit verhaal bijna in zicht is :D

Je hebt echt een hele goede dierenarts. Ik hoop dat het pees oprekken niet te pijnlijk is, mij lijkt het niet echt lekker, haha :P Succes daarmee, ik denk dat Carry blij is dat ze weer wat mag doen.

Nienkee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 21:56

Heb net het hele verhaal gelezen
En goh jullie zijn echt twee vechters!
Vind het echt knap hoor :j

aisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 23:55

Het ziet er stukken beter uit! Je hebt een lange weg gehad maar het is zeker de moeite waard geweest. Met de juiste oefeningen om de pees op te rekken gaat het staks vast helemaal goed komen. Veel succes nog en mn complimenten voor wat je allemaal voor je paardje over hebt!

oh_oh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-10 08:52

Het zal mooi zijn als ze straks haar hielen weer neer kan zetten! Rad zal ze waarschijnlijk niet worden.
Puur omdat de pees haar belemmerd in de beweging en niet door pijn.
De diepe buig pees hoort te glijden door de peesschede en dat lukt nu waarschijnlijk niet meer. Het is gaan verkleven.

Mocht de hiel na verloop van een bepaalde periode niet helemaal gaan zakken, dan kunnen we een eggbar ijzer overwegen.

Ik moet zeggen dat ik het wel heel spannend vind om met haar te gaan stappen met dit weer. Ik zoek paden op waar de sneeuw nog ligt of de berm. Ik moet er niet aan denken dat ze onderuit gaat op de plat gereden sneeuwplekken.