Zuidlaardermarkt 2010

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ga jij naar de zuidlaardermarkt 2010?

Ja maar alleen kijken
151 (34%)
Nee
217 (49%)
Ja om te kopen
38 (8%)
Ja om te verkopen
15 (3%)
ja om te kopen en verkopen
15 (3%)

Totaal aantal stemmen: 436

kippiekipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 10:49

Ik heb wel een schimmel gezien met lichtblauw halster?

farahmunda

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 10:50

dat kan ook jumpie.
ken de mensen ook via mijn ouders;)

waar stond je schimmel jumpie?
het klinkt wel erg leuk.

jesterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 10:55

Poeltje schreef:
Jesterlover; Wat stoer dat je die pony hebt meegenomen. Die stond op het veld bij de boompjes toch?

Ja, op dat veld stond ze ja. Ze is zo leuk, nog maar 8 jaar, en ze verdient een tweede kans..
Er zit een hongaars papier bij? Vader & moeder bekend, zelfs een stamboek papier achterin, alleen kan er niks van lezen.. Eerst maar eens kijken of ik de regenschurft, schimmel, luizen weg kan krijgen. Ze staat in Quarantaine voor de komende 6 weken. Ze is zelfs nog nooit geent.

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 10:56

Ik ben ook geweest, rond een uur of 1 daarheen gegaan, half 2 waren we er, want we wilden in 1x door. Eerst even in feesttent Welte geweest, toen naar 'paardenkroeg' eetcafe Brinkzicht/Gouden leeuw geweest tot een uur of 5. Toen zijn we met een Belgische handelaar over de markt geweest om paarden te kopen. Wij moesten 'tolk' zijn omdat hij het dialect niet verstond (en volgens mij vond hij het ook wel mooi, met 2 meiden aan z'n zijde de markt over :+ ). Heeft een haflinger, Tommy, 13 jaar, gekocht. Om 7 uur zijn we naar huis gegaan, we kregen zere voeten :+ zijn met hakken een aantal keer over de hele markt gekomen, nooit meer doen :') .

Binckydenice

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 11:18

jesterlover schreef:
Poeltje schreef:
Jesterlover; Wat stoer dat je die pony hebt meegenomen. Die stond op het veld bij de boompjes toch?

Ja, op dat veld stond ze ja. Ze is zo leuk, nog maar 8 jaar, en ze verdient een tweede kans..
Er zit een hongaars papier bij? Vader & moeder bekend, zelfs een stamboek papier achterin, alleen kan er niks van lezen.. Eerst maar eens kijken of ik de regenschurft, schimmel, luizen weg kan krijgen. Ze staat in Quarantaine voor de komende 6 weken. Ze is zelfs nog nooit geent.

Heb je geen nieuwe foto van de knappe pony? :o

naambordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 11:26

Binckydenice schreef:
jesterlover schreef:

Heb je geen nieuwe foto van de knappe pony? :o

Ben ook heel benieuwd naar een foto :o

Nano05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 11:43

Jumpie schreef:
nee farah het waren 7 shires waarvan 2 merries. Ik ken die mensen ;)

Jah ik ga vanavond foto's maken maar jullie hebben geen mooie schimmel gezien met blauw halster?

Ook de manen met blauw ingevlochten? Beetje een ramshoofd?

HelgaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 11:44

Jumpie schreef:
ik heb ook paard gekocht op zuidlaardermarkt.

2,5 jarige holsteiner hengst van 1,67 blauwschimmel. Echt een beauty :)

Waar stond hij? Ik heb ook een beauty van een blauwschimmel zien staan maar niemand wist wie er bij dat paard hoorde. Ben dus helaas niks over hem te weten gekomen... De blauwschimmel die ik zag stond aan het einde van een lange rits friezen van T. Bouma.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 11:46

Jumpie schreef:

Heb twee schimmels gezien die beide in het plaatje passen. De een met (fleece)deken, was ook net een tikkeltje fijner dan de andere, die zonder deken stonden. Als ik me goed herinner stonden ze nog niet eens zo gek ver weg van elkaar....

De schimmel met deken werkte nog erg jong omdat hij groot en erg smal was, en ook imo net een tikkeltje aan de magere kant, maar het was wel een prachtbeest!

Anoniem

Re: Zuidlaardermarkt 2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 11:47

Oow heerlijk al die verhalen over de geredde zieltjes! :) ben erg benieuwd naar de vorderingen! :D

Lab_iris

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 11:51

heeft toevallig iemand de fries saffiera gekocht? die komt van onze stal af ( school , clussius college )

Zij heeft knie klachten. Ben erg benieuwd of degene die haar heeft gekocht daar ook vanaf weet al? :)

aangezien ze wel meerdere keren daar bleek te zijn door verkocht..

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 11:54

Jumpie schreef:

Ben benieuwd naar een foto :)

Bix

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 12:18

@Jesterlove: Ik vind het TOP van je dat je haar hebt meegenomen en haar een tweede kans gunt. Ik heb haar zien staan, die ogen... Veel plezier met haar!

marrit85

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 12:20

hallo allemaal..
is er iemand die gister op de zuidlaardermarkt een 5jarige bruine ruin van united heeft gezien?/gekocht?
zwarte manen en staart, was groot paard en erg lief..haha. hij had een blauwe deken op.
de eigenaar zei dat het paard weer naar leusden zou gaan als ie niet verkocht werd. hij heette dirk verlaar ofzoiets?
ben benieuwd naar reacties...
Laatst bijgewerkt door marrit85 op 20-10-10 12:37, in het totaal 1 keer bewerkt

xSaskia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 12:25

vind het echt leuk om te lezen dat sommige mensen de verwaarloosde paarden hebben gekocht en ze gaan opknappen!

Heb het met mn moeder er over gehad, en volgend jaar mag ik 2 pony's kopen die er wat slechter uitzien (:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 12:26

@ xSaskia, Wat leuk! en wat versta je onder 2 pony's? :P 2 clysedale veulens of 2 shetters :P

Lon83

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 12:28

Brainless schreef:
Lon83 schreef:
Ik ben ook nog even geweest met mijn ouders (en heb ook zo'n moeder die elke mini zooo schattig vindt...)
Mijn oom is handelaar en die liep er ook rond. Hij was nog door een bekende gevraagd die mini in winkelwagen mee te nemen naar de ZLM, maar had geweigerd. Het beestje was volgens hem een 'mongooltje', kon nog geen 20 meter lopen en duidelijk dwerggroei met grote kop. Volgens hem stond DK voor Dekker, en gingen deze paarden naar Italie. Weer iets anders dus ;)
Hij had het over prijzen vanaf 15 euro voor shetjes, al zullen dat de slechtste zijn neem ik aan. Met papier is al snel wat anders lijkt me. De zebra-achtige was volgens hem dan weer een kruising zebra x ezel.

Ik heb mn ogen in ieder geval uitgekeken, heerlijk dagje gespijbeld en wat een mazzel met het weer! Zelf alleen dikke sokken gekocht voor de winter, en bijna een fleecedeken (maar ja, de verkoper wist niet eens wat hij kostte :') )

Veel plezier met alle gekochte paardjes! Ben benieuwd hoe ze er over een half jaar erbij staan!

DK is Denemarken, er stonden juist allemaal brave rijpony's (B-C-D) bij (absoluut geen slachtvee) wat erg gewild is daar.
De meeste worden al verkocht als ze worden uitgeladen. Helaas voor mij... ik was daar ook naar op zoek. En voor die prijzen gaan ze echt niet naar de slacht... dat krijgen ze er echt niet voor terug.

Ik heb natuurlijk ook niet gezegd dat ze naar de slacht gaan ;) Ook in Italie worden niet alle paarden gelijk opgegeten hoor...

marrit85

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 12:59

heeft iemand de bruine KWPN ruin gezien van united?met blauwe deken?
ben erg benieuwd of die verkocht is of niet...
en misschien wel aan 1 van jullie?

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 13:09

marrit85 je hoeft binnen een uur niet 2x hetzelfde te posten hoor, als iemand wat weet reageerd ie wel ;)

Binckydenice

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 13:33

wanneer is de markt in Hedel? Weet iemand dat?

Ben ook benieuwd naar een foto van de schimmel...

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 13:43

8 november is Hedel!

Floor3

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 13:43

Wij zijn dus ook geweest. Wat leuk om alle reacties van jullie te lezen over de paarden die ook ik mij kan herrinneren. We zochten een gezelsschaps pony voor ons paard. We zochten een pony / paard die qua uiterlijk opviel, ik hou wel van "bijzondere" paardjes de welbekende blikvangers. We hebben ons oog laten vallen op een zeer kleine belg. Dus een erg grove pony maar niet groter dan ongeveer 1.50. Serieuze interesse dus ook naar de prijs gevraagt, paar keer teruggekomen om te kijken en gelukkig kwamen we bekenden van ons tegen. Zij vertelden dat we het diertje niet moesten kopen, het was geen eerlijk paard en ook haar verleden was twijfelachtig. De handelaar wilde ook vrij snel zakken met de prijs, we hebben niet geboden maar mochten haar voor de helft van zijn vp kopen. Al met al, vertrouwde we het niet en hebben we haar niet gekocht. We zoeken dus nog even verder.

Ik ben wel benieuwd naar foto's naar de pony met de maanogen. Volgens mij heb ik der gezien maar weet het niet zeker.

Wendel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 13:47

marrit85 schreef:
heeft iemand de bruine KWPN ruin gezien van united?met blauwe deken?
ben erg benieuwd of die verkocht is of niet...
en misschien wel aan 1 van jullie?

Heb hem gezien en was onder de indruk..... Mooi paard. Later kwam hij nog door het publiek heen met eentje er op. Maakte het alleen maar intressanter. Heb de handelaar niet aangesproken omdat ik eigenlijk er van uit ging dat ze de hoofdprijs gingen vragen. Als je op het internet kijkt op dagblad van het noorden en dan het filmpje afspeeld komt hij ook langs lopen.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 13:51

Drie criollo's en die pony met maanogen zijn echt geweldig! Heeft iemand daar nog meer foto's van? :9

marrit85

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 13:56

Nibbit schreef:
marrit85 je hoeft binnen een uur niet 2x hetzelfde te posten hoor, als iemand wat weet reageerd ie wel ;)

ja sorry..
ben nieuw hier..
dus moet nog ff uitvinden hoe alles werkt...!
haha ik wacht het af...