Maar veel shetjes en ezeltjes zijn wel de pineut vaak, maar dan meestal de hengstjes. Merrie's kunnen ze immers daar ook mee fokken, voornamelijk die met een speciale kleur... Zwarte shets zijn goedkoop, die kleur is al een paar jaar niet meer zo gewenst onder de shetlanders..
Veel handelaren hebben een hekel aan internet verkoop zoals marktplaats, internet maakt de handel kapot zeggen ze... En veel oudere handelaren zijn er die hebben geen verstand van computers. Ook de paardenhandel zit in een crisis, en daaruit volgt veel aanbod en weinig handel... Ik schrok wel van sommigen torenhoge prijzen hoor op de markt, de prijzen liggen nou eenmaal nu even niet meer zo hoog voor een pony of een paard.
Wij waren er al om 4 uur om nog een fatsoenlijke parkeerplaats te bemachtigen waar we niet zo'n eind hoefde te lopen, om half 5 zijn we richting de markt gelopen. 5 uur gingen de poortjes los en kon je een markt kaartje kopen. Wij hadden een 5 jr vos D pony merrie bij ons, heel chique ponytje, uiteraard netjes ingevlochten, verzorgd en een mooie nieuw blauw stal dekentje op en een bordeaux rood halster. We stonden vooraan bij de vrije banen, we stonden gewoon met haar en hadden haar niet vastgeknoopt ofzo. Ik heb daarna even wat water en hooi voor haar gepakt, goede zaak van de gemeente dat deze voorzieningen er waren! We hadden haar voor kwart over 6 's ochtends al verkocht. Ik weet niet of ze later nog aangeboden is voor verkoop, dacht dat ze richting trailer ging. Wij waren om kwart over 10 al weer thuis, we waren allemaal versteend brrr wat was t koud!
We hebben deze keer niets gekocht, maar wel veel leuke gezien

Die mooie bruine pony op een foto die er al voorbijkwam heb ik ook gezien, ook nog even naar geinformeerd en laten lopen in de monsterbaan.
Die grote bruinschimmel heb ik nog naast staan kijken hoe machtig groot dat beest was, en toch zo compleet qua model. Heel mooi dier, maar zo'n groot paard is het altijd opletten voor Cornage...
Er kwam ook nog een man met een bruin paard aan toen het net licht was buiten, mooi paardje wel maar komt er een andere man naast staan die het paard wil bekijken en aanraken. Wordt die verkoper vervolgens een beetje boos dat die man het paard niet mag aanraken als hij het paard nog niet gekocht heeft want als hij elk paard op de markt aanraakt en daar een zieke tussenstond dan besmet hij daarmee zijn paard.. Haha die koper die maakte de man even belachelijk, maarja de verkoper had wel gelijk maargoed als je geen risico's wil nemen moet je een paard thuislaten en dus ook niet meenemen naar de manege of naar concours of weet ik veel waar toch ?!?!
Zuidlaren blijft wel een mooie markt om heen te gaan, en rond te neuzen vind ik altijd

En er waren over het algemeen goed uitziende paarden en pony's aanwezig, mannen met stokken dat "hoort"op de markt denk ik, in velen zit een meetstok daarom is die handig, maar dat slaan met die stokken dat hoeft nou ook weer niet.