eper paarden 4 daagse 2009

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

daffodil

Re: eper paarden 4 daagse 2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 11:38

Ja hoor, maar ik hou wel van een forse sprint op zijn tijd hoor!

Het eerste jaar was zo lachen, toen was het 36 graden en ik inderdaad niets te drinken bij me, behalve halverwege en we waren ook nog eens onder de man (8 km heen en 8 km terug extra), nou dat was heftig. Dag twee, veel drinken bij ons maar voor etenstijd vertrokken en pas om tien uur 's avonds terug op stal, we stierven van de honger!!! Dus vandaar het drinken én de kaaskoekjes, ik kan die dingen nergens anders krijgen behalve in de supermarkt in Heerde waar wij verblijven!

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 11:38

heb zadeltas met 2 drinkflesjes , ideaal :D
heb goedkoop halster en touw extra mee
rij ook met halster hoofdstel

ff denken spullen

zadel 2 x pad voor het geval
halster hoofdstel
halster + touw 2 x
opvouwbare hoevenkrabber aan zadel
borstel hard + zacht
anti mug
antiklit
wondzalf + spray
mini ehbo tasje

telefoon ding voor aan been
(voor het geval jas uit gaat)

labels .. moet nog labeltjes maken , just in case

noodtouw (kan voor alles dienen touwtje :D )
zweet deken
vliegen deken weide
vliegen deken rijden

geloof dat dat het wel is :o

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 11:40

michele schreef:
[
wanneer ga je weg?

zondag ochtend

daar aangekomen paard op weide , tent op zetten
en dan mag man weer nar huis

die krijgt helaas geen vrij en kleine heeft nog school ..

beetje geluk zijn ze vrijdag er op tijd voor de intocht :o

michele

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 11:44

daffodil schreef:

Het eerste jaar was zo lachen, toen was het 36 graden en ik inderdaad niets te drinken bij me, behalve halverwege en we waren ook nog eens onder de man (8 km heen en 8 km terug extra), nou dat was heftig. Dag twee, veel drinken bij ons maar voor etenstijd vertrokken en pas om tien uur 's avonds terug op stal, we stierven van de honger!!! Dus vandaar het drinken én de kaaskoekjes, ik kan die dingen nergens anders krijgen behalve in de supermarkt in Heerde waar wij verblijven!

:D :D vind ik ook leuk, maar alleen als het verantwoord is :o , heb al iets teveel zien gebeuren dat er hele groepen echt aan de kletter gingen maar anders kan je me zeker uitnodigen voor een sprintje :D

Gaan jullie maandagavond ook allemaal al naar het terrein?
ik moet eerst lesgeven tot 20.30 uur in wapenveld en cross daarna zsm naar epe, hopelijk is er dan nog iemand van jullie :D

michele

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 11:46

nickyu schreef:
michele schreef:
[
wanneer ga je weg?

zondag ochtend

daar aangekomen paard op weide , tent op zetten
en dan mag man weer nar huis

die krijgt helaas geen vrij en kleine heeft nog school ..

beetje geluk zijn ze vrijdag er op tijd voor de intocht :o

waar verblijf je nicky? op de jagtlust? wel lekker dat je paard een dag extra heeft vanwege de reis

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 11:52

ja en niet alleen paard
ik heb ook echt ff herstel dag nodig

we gaan ook zaterdags pas weer weg
zag het , zeker voor mijn paard , niet zitten vrjidag
retour te gaan

geen idee hoe het heet maar we zitten aan de sprenger weg

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 11:53

Ik haal ook pas mijn paardjes zaterdag op.
Anders moet ik ze in het donker vervoeren.
(kan er maar 1 tegelijk meenemen).

En ik moet er 3 vervoeren (2 van mij en 1 van vriendin).

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 11:55

zaterdags hebben we gewoon meer tijd
op het gemakje boel afbreken en inladen

en rustig naar huis

anders word het nacht werk

daarbij 4 uur in de trailer na 4 dagen
kan geen lolletje zijn

Sprintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 12:02

h
michele schreef:
daffodil schreef:

:D :D vind ik ook leuk, maar alleen als het verantwoord is :o , heb al iets teveel zien gebeuren dat er hele groepen echt aan de kletter gingen maar anders kan je me zeker uitnodigen voor een sprintje :D

Gaan jullie maandagavond ook allemaal al naar het terrein?
ik moet eerst lesgeven tot 20.30 uur in wapenveld en cross daarna zsm naar epe, hopelijk is er dan nog iemand van jullie :D

Sprintje, Sprintje wordt ik geroepen :D :+ (haha, ik doe mijn naam geen eer (meer) aan. vroeger met de ponies kon het niet hard genoeg, maar ben toch wat voorzichtiger geworden tegenwoordig :o )

Wat een drukte allemaal met de voorbereidingen, ik heb er echt eigenlijk nog helemaal niet over nagedacht qua spullen enzo :o Gelukkig hoef ik ook geen halve volsverhuizing te doen aan gezien wij ook de luxe hebben gewoon lekker thuis te kunnen slapen, en paardje ook. En gelukkig denkt mijn zus aan alles :list:

Ga hier in ieder geval de paardjes maar eens naar binnen halen, wat een pestweer. maar goed wat er nu valt valt volgende week niet meer :)*

michele

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 12:05

is het zo slecht weer sprintje? mmmmmmm lekker dan voor de plantjes en de bakken, maar hoop vanavond toch op droog weer.

Sprintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 12:36

michele schreef:
is het zo slecht weer sprintje? mmmmmmm lekker dan voor de plantjes en de bakken, maar hoop vanavond toch op droog weer.

Het was ff slecht, maar nu schijnt de zon al weer :+ Beetje wisselvallig. De paarden wilden in ieder geval absoluut niet van hun grasjes af, nah ja dan blijven ze maar fijn buiten. :P Ze zijn tenslotte niet van suiker :D

Wij gaan toch ook nog wel een dagje of wat samen rijden he :j Samen met het spikkelpaard van mn zus ;-)

michele

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 12:37

Sprintje schreef:
michele schreef:

Het was ff slecht, maar nu schijnt de zon al weer :+ Beetje wisselvallig. De paarden wilden in ieder geval absoluut niet van hun grasjes af, nah ja dan blijven ze maar fijn buiten. :P Ze zijn tenslotte niet van suiker :D

Wij gaan toch ook nog wel een dagje of wat samen rijden he :j Samen met het spikkelpaard van mn zus ;-)

tuurlijk gaan we samen hobbelen :D

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 12:47

Ach ik heb nu alleen de grote bij me en die doet wel of ie hard gaat maar eigenlijk kan ie alleen maar strekken :D :D

Harm, mijn andere paard, die kon pas hard, niet normaal meer maar zooooo leuk! Paard was altijd volledig ontspoord na zo'n week, hoefde echt niet meer aan dressuur te denken de twee weken erna hoor!

Ik moet wel van te voren nadenken over spullen want als ik vrijdag terugkom, moet ik razendsnel de spullen uit de auto rukken en de andere tassen erin en zo door naar Den Helder (mijn zus viert haar verjaardag) waar we het weekend zijn! Beetje stressen op de vrijdag vrees ik. Dus nee ook geen intocht voor ons (ook omdat de tinker van mijn vriendin een stresskip eerste klas is en daar niet zo goed tegen kan).

michele

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 12:58

daffodil schreef:
Ach ik heb nu alleen de grote bij me en die doet wel of ie hard gaat maar eigenlijk kan ie alleen maar strekken :D :D

Harm, mijn andere paard, die kon pas hard, niet normaal meer maar zooooo leuk! Paard was altijd volledig ontspoord na zo'n week, hoefde echt niet meer aan dressuur te denken de twee weken erna hoor!

Ik moet wel van te voren nadenken over spullen want als ik vrijdag terugkom, moet ik razendsnel de spullen uit de auto rukken en de andere tassen erin en zo door naar Den Helder (mijn zus viert haar verjaardag) waar we het weekend zijn! Beetje stressen op de vrijdag vrees ik. Dus nee ook geen intocht voor ons (ook omdat de tinker van mijn vriendin een stresskip eerste klas is en daar niet zo goed tegen kan).

ik heb geen idee of die van mij hard gaat, voor mijn idee iig wel :D

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 13:04

Zoëy kan niet zo hard (gelukkig). En dat hoeft idd voor mij ook niet meer zo... oud wijf haha...

Ik ben wel allemaal lijstjes aan het maken. Voor de zekerheid de regendeken toch maar weer even met de harmisol in de wasmachien.. jou nevver now.
maar we hebben zonnetje en 20 graden besteld, dus het zal best goedkomen.
Ik neem 2 hoofdstellen (waarvan 1 halsterhoofstel), 2 zadels, 3of 4 dekjes, hoefschoenen, etc etc mee... ga straks even op zolder op zoek naar een luchtbedje..

Ik heb er heel veel zin in alvast, maar vind het ook best spannend. Mijn peerd is vast heel nerveus van de verhuizing etc.

Gerbstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 13:12

paxine schreef:
En ik zoek eigenlijk ook nog wel iemand om samen mee te rijden......

Rijd jij onder het zadel of met een kar?
Ik zoek ook nog iemand om mee samen te rijden. Ik rijd op een vrij vlotte Friese ruin, maar of ik een draver bij kan houden ... (is overigens vorig jaar wel gelukt)

Wie interesse heeft moet maar even een pb sturen.

Tot in Epe !

Sprintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 13:59

juval schreef:
Zoëy kan niet zo hard (gelukkig). En dat hoeft idd voor mij ook niet meer zo... oud wijf haha...

Ik ben wel allemaal lijstjes aan het maken. Voor de zekerheid de regendeken toch maar weer even met de harmisol in de wasmachien.. jou nevver now.
Ik neem 2 hoofdstellen (waarvan 1 halsterhoofstel), 2 zadels, 3of 4 dekjes, hoefschoenen, etc etc mee... ga straks even op zolder op zoek naar een luchtbedje..

Ik heb er heel veel zin in alvast, maar vind het ook best spannend. Mijn peerd is vast heel nerveus van de verhuizing etc.

Zoey heeft vast al nachten staan dromen over die knappe Terence die ze heeft ontmoet met de hemelvaart :+: :P ik denk dat ze zich best thuis voelt zo bij ons! ;)

michele

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 14:10

Sprintje schreef:
juval schreef:

Zoey heeft vast al nachten staan dromen over die knappe Terence die ze heeft ontmoet met de hemelvaart :+: :P ik denk dat ze zich best thuis voelt zo bij ons! ;)

8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 :D :D :D :D

AnnebelleVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 21:43

Twis kan ook hard!!!! tranen-uit-je-ogen-zo-je-oren-in-HARD! echt geweldig af en toe, maar niets als er mensen in de buurt rijden want dan ben ik bang dat ik ze meesleur in een avontuur die ze niet aanwillen hahaha, twis gaat echt zitten en dan ploeffff weg!

paxine

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 21:44

*kuch* Kom ik met m,n koerspaard.Ik beloof dat ik het rustig aan zal doen O:) :D

AnnebelleVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 21:50

hahaha, lachen, wedstrijdje? (grapje)

paxine

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 21:58

AnnebelleVD schreef:
hahaha, lachen, wedstrijdje? (grapje)

:') _O- Wordt ik straks gediskwalificeert wegens het in gevaar brengen van de andere deelnemers :D
Nee ik hou het netjes......de drafsport heeft al zo'n slechte naam

AnnebelleVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 22:05

hahaha, goed plan. :D

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 09:56

nickyu schreef:
ja en niet alleen paard
ik heb ook echt ff herstel dag nodig

we gaan ook zaterdags pas weer weg
zag het , zeker voor mijn paard , niet zitten vrjidag
retour te gaan

geen idee hoe het heet maar we zitten aan de sprenger weg

De sprengenweg bedoel je?
Daar staat mijn paard ook in de buurt :D .

Ga je onder het zadel naar het terrein of met de trailer?

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 11:31

word gebracht en gehaald elke dag

misschien een keer onder de man
maar ligt aan de afstand die dag
en of mijn paard enigzins zich gedraagt
en of ik het nog red

zie wel

voor nu ben ik blij met vervoer heen en weer !