Zoals jullie weten heeft hij een breuk in zn rug gehad, is hierdoor veel bot ontwikkeld en atrose rond zijn SI gewricht, hier zijn we deze zomer achter gekomen. Nu hij nog lekker op de weide staat geloof ik wel dat hij een oke leven heeft, compleet pijnloos zal hij niet zijn. Maar hij doet lekker zn eigen ding, is alert, eet goed, kan omrollen maar echte actie in de taxi dat gebeurd niet meer. Maar hij stapt wel lekker vlot en bij het binnen zetten is hij ongeduldig en heeft die wel power op zijn manier.
Maar goed, nu kan hij nog op de wei maar dat zal deze maand ook wel voorbij zijn. En dan is het winter, hij zal meer last krijgen van zn atrose en staat overdag alleen in de paddock (met uitzicht op de merries en wat er allemaal om het huis gebeurd inclusief overburen en winkel naast ons huis). Maar in de paddock is geen spannend leven voor hem, het is een paard geweest wat altijd graag werkte en slim is, hij mag graag uitgedaagd worden. De hele dag op de wei is eigenlijk al saai voor hem.
Hij wordt op de kliniek bekapt omdat het dan onder verdoving kan. Hier zagen ze vorige week dat hij rotstraal heeft, ik kan dit thuis niet behandelen omdat ik geen voet van de grond krijg. Dit doet hem pijn en hij is krampig, dus het is hoog in de lucht en dan snel weer aan de grond. Over 3 weken ga ik terug met hem om te kijken hoe zich dit ontwikkeld, als dit de verkeerde kant op gaat kan hij opgenomen worden voor behandeling...
Afgelopen weekend sprak ik iemand die dierenarts is en zij zei, voor wie doe je het?
Ik had zelf al besloten dat ik hem niet op ga laten nemen, dan wordt de opstelsom te groot. Ik leef wel met de gedachte, beter een dag te vroeg dan te laat, let them go on their good days. Maar wanneer is dat dan? Ga ik hem proberen door een winter te trekken, voor wie? Moet ik hem besparen voordat hij echt pijn gaat krijgen? Of ga ik wachten tot dat de artrose zo vervelend voor hem is en laat ik hem dan gaan?