Almelose Ruiterdagen 2014!!!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 17:34

FairLady_ schreef:
ik heb gisteren avond in ring 3 en 4 gereden.
de jury van ring 3 ken ik wel. zij is behoorlijk streng vind ik eigenlijk niet heel erg.
ik had niet verwacht dat ik geen winst zou rijden, maar ja kan niet altijd feest zijn. ik had 176.
de proef reed ik wel erg op safe en kreeg ik te weinig verbinding aan de voorkant.

tussen de proeven door heb ik hem er nog scherp aangezet. de tweede proef kon ik er beter aan rijden.
het is nog moeilijk zat allemaal voor hem. deze proef was ik eerste met 198.
ik hoop dat Joolien mij wel M1 waardig vond. :=

Ik weet niet hoe jij eruit zag :P Foto?

Kom net weg bij de ard, ben beetje met een vieze smaak in mijn mond weg gegaan, ik stond even tegen de bosrand aan omdat ik poogde Bertie haar ring te zien. Was er eentje voor het Z1 of Z2 aan het losrijden, paard tong uit de mond, amazone zat ontzettend tegen de beweging in. Paard deed braaf wat er van hem gevraagd wordt maar toen begon ineens haar instructrice met 'meer spanning opbouwen, je linkerhand moet meer richting je buik. Meer met stang, pak hem door met stang'. Daarna was het tijdens halthouden; 'ja en nu achterwaarts op bit, meer op bit, nog meer'. Paard werd achteruit getrokken met de kin op de borst. Ik vind het onbegrijpelijk, en dit is maar 1 voorbeeld.
Dus nee ik vind dat er niet overdreven wordt door de kennissen van Pauline. En noem me dan maar weer een zeur, ik zeur liever dan dat ik mijn oogkleppen op doe.

Liselot

Re: Almelose Ruiterdagen 2014!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 17:58

Tja, er zullen altijd wel wat rotte appels rondrijden. Heb zelf eigenlijk nog maar weinig ruk en plukwerk gezien. Er zijn natuurlijk enorm veel starts, dus ook meer plukkers :D

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 18:19

Ik gebrijp dat wel Jolien, afgelopen zondag een pony op het parcours gezien welke aan beide kanten van de buik sporenplekken had. Dat soort dingen vind ik gewoon niets om te zien en ik vind dat het best benoemd mag worden.

paardenmiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 18:20

Damoiseaux2 schreef:
paardenmiep schreef:
Ik heb gisteren mijn laatste dag op de Almelose Ruiterdagen gehad, twee proeven Z2, fijn kunnen rijden, beter dan afgelopen maandag nog! De eerste jury was het daar niet mee eens though :+ en gaf het 196 punten en stond ergens in de middenmoot, tweede jury beloonde het met 228 en gedeelde eerste plaats, hoewel niet aan ex aeqo (schrijf je dat zo? :') ) gedaan werd en ik tweede was. Voor mij een super fijne afsluiter van het Z2, tijd om door te gaan naar het ZZ-licht!

Oeh onoplettende jurylid, in mijn ogen echt not done, vooral als het bij meerdere mensen gebeurt :=

Iedereen veel plezier/succes vandaag!

Dan zat je net in de andere ring als mij. De eerste jury wasShet hoogste 205.. en ik was 2met 203. Terwijl ik echt een fijne foutloze proef had neergezet. 2e ring was hoogste 213 en ik was 2 met 210...

Ja blijft een jurysport he! Maar je hebt wel een winstpunt en twee prijzen :j

Dankjewel Jolien! :D

Lotte veel succes ermee, altijd lastig als de draad even kwijt is.. Hoop dat je met hulp van je instructeur hét gevoel weer terugkrijgt!

Qua rotte appels, maandagavond heb ik er wel wat rond zien rijden die ik niet echt door de beugel vond kunnen.. Veel getrek en geschop terwijl paarden allemaal hard hun best deden.. Donderdag eigenlijk bijna niets aan ruk en plukwerk gezien gelukkig!

Tsplendid

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 18:49

Heb gisteravond ook idd me nog wel verbaast naar sommige "rijkunsten" :=

Vanmiddag voor de tweede keer M2 gestart met Ufo, moest allemaal meer aan elkaar etc maar het ging al iets beter als de eerste keer voor een paar weken terug plus dat hij eigenlijk net een halve week stil heeft gestaan aangezien hij onzuiver liep door ijzer weg :). Dus de eerste 2 wptjes ook binnen :D. Straks nog even er heen om foto's uit te zoeken.

x_tico

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 20:36

Ik heb vandaag het Z1 weer gewonnen.. Zooooo trots op mijn pony!! :D was niet helemaal tevreden, wat rijfoutjes maar wat is hij ongelofelijk. Loopt al vanaf dinsdag en blijft zo z'n best doen.. Morgen 2 proeven, 2e proef is wat lastiger in de galop dus wordt het ook weer moeilijker! Maar voor nu echt mega trots :D

Science90

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 20:40

Zo, net bij de B geschreven. Leuk jurylid, positieve instelling! Helaas al weer de laatste keer |(

Bertie, mocht er nog een schrijver nodig zijn... :Y)

Ik heb trouwens maar heel weinig bekenden gezien dit jaar. Of ik ben er op de verkeerde tijden? -O-

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 20:40

Ik heb bij je geschreven en je hebt verdiend gewonnen! :D
Was jammer dat er weinig winstpunten waren, maar imo ook echt terecht.

LK_2312

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-14 20:41

paardenmiep schreef:
Lotte veel succes ermee, altijd lastig als de draad even kwijt is.. Hoop dat je met hulp van je instructeur hét gevoel weer terugkrijgt!

Dankjewel! Het is even doorbijten en hoop in ieder geval morgen een wat harmonieuzer beeld te kunnen laten zien dan vandaag.

Ik heb andere jaren wel genoeg gezien hoor, vooral de zondagavond als alle paarden binnenkwamen. Longeren op stang en trens aan dubbele longe met 2 zwepen en maar slaan op het arme paard. Gelukkig dit jaar nog niets geconstateerd, alleen drukke paarden aan de hand die met een boel kabaal hun plek gewezen werden...

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 20:49

Bertie was jij jury samen met een vrouw met een hoed op? :)

x_tico

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 20:51

Martine schreef:
Ik heb bij je geschreven en je hebt verdiend gewonnen! :D
Was jammer dat er weinig winstpunten waren, maar imo ook echt terecht.

Bedankt! Lief dat je het zegt! Mijn week kan echt niet meer stuk!

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 21:19

Nou zondag nog naar de finale kijken, alleen nog even kiezen met welk paard.. :)

bertie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 21:20

Petrichor schreef:
Bertie was jij jury samen met een vrouw met een hoed op? :)

Ik wás degene met de hoed. :)
Voor de herkenbaarheid.

Na de eerste rubriek realiseerde ik me dat ik op de verkeerde stoel zat. De A was verplaatst. -:(- Daar zat ik keurig tegenover.
Maar niet achter de C, dus. :=

Hersteld in de 2e rubriek.

Wel fijn gejureerd, trouwens.
Het viel me best mee.
Ja, er wel inderdaad gewerkt worden aan lengtebuiging, en het gedragen zijn.
Ook wel open monden gezien.
Maar gelukkig schijnen steeds meer mensen te weten wat de bedoeling is.

Eén proef was erg leuk. Daar zaten zowel een 10 als een 1 in. En nog een WP-tje. Amazone oude rot in het vak, die moest ook wel lachen.

En nog een amazone gesproken die M2 rijdt en ook met datzelfde paard ZZ springt. Aangeraden toch maar eens les te nemen, want dat deed ze nooit, zei ze. Springles, wel, maar geen dressuurles. Leuk gesprekje!
Weer fijne ontvangst.
Morgen vroeg op. Mijn ring begint om 9:15 (Z1) en mijn rug mag wel wat rust gebruiken. Catering was prima, dus ik hoef niet meer ergens op een stoeltje te zitten in een restaurant.

Tot morgen!

En ik ben dus herkenbaar aan de hoed. :)

x_tico

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 21:24

Tot morgen Bertie! Leuk dat jij een 1 en een 10 durft te geven!!!

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 21:27

Nou Bertie je hebt echt gejureerd zoals het hoort! Precies de punten die we ook verwacht hadden. :)

Sabine_95

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 21:35

Bertie heb jij woensdag ook de L2 's avonds gejureerd?

Gefeliciteerd voor de mensen die finale mogen starten!
Ik start morgen nog een keertje en dan is het Almelo avontuur van dit jaar voor mij helaas al voorbij.

Uweiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 22:52

Vandaag opnieuw een 5e plaats! Helaas net niet geselecteerd voor de finale. Morgen voor de laatste keer knallen!!

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 23:08

Jeuj 197 in het M1 vandaag, morgen nog 1 proefje. En m'n springer mag finale lopen, blij!

bertie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 07:22

demo_love, vandaag komt S_en_Z al speciaal uit Utrecht over om een deel te schrijven. Het andere deel schrijft mijn man.
Sorry, maar er is dus geen plaats meer. :(:)

Ik heb niet de L2 gejureerd.
Alleen gisteren de M2, en dan vandaag de Z1.

Petrichor, ik voel me gevleid door je opmerking. Maar het is natuurlijk niet zo dat een jurylid jureert 'zoals het hoort' omdat een ruiter het ermee eens is. Dat zou betekenen dat ik zou moeten jureren volgens de normen van de ruiter. _O-
Ik jureer wat ik zie. Dat de ruiter er zich in kan herkennen is alleen maar mooi. Dat is voor mij een aanwijzing dat een ruiter snapt waar die mee bezig is. :)
Andersom, dus. Maar ik begrijp natuurlijk wel wat je bedoelt hoor. :D
Dank je wel in ieder geval voor je opmerking! :):)
Welke combinatie was jij?

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 08:23

De eerste start naar de pauze. :)

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 08:35

Jaha.. de befaamde Bertie ontmoeten. 1,5 uur rijden maar dat heb ik er wel voor over. Vanmiddag stalgenootje helpen bij t M1. Ze snapte niet waar t mis gaat. En heb mn nieuwe camera mee om uit te testen dus dat wordt op zoek naar fijne combinaties in t deelnemersveld.

Over 27 minuutjes ben ik er yeey

Casca

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 09:07

Ik zal me ook maar weer eens melden :D lees al wel weer een tijdje mee.

Wat een wisselende scores! Maar alle prijswinnaars: Gefeliciteerd! *\o/*

Misschien dan toch dit jaar bertie ontmoeten :D vorig jaar had ik er ook naartoe gewild. Waar ben je vandaag aan te herkennen?

Ik deed dit jaar mee in de L2 dressuur en B springen en we hebben hele constante scores gereden deze week :D Ben heel tevreden. 184, 188, 194, 182, 189, 186. En daarvan 2x net buiten de prijzen maar ook een keer 2e prijs :D whoehoe! En bij het springen een keer foutloos met een 10e prijs!
Nu nog een lastige keuze, of vandaag springen, of morgen finale. Beide kan niet, want ze heeft morgen waarschijnlijk wel spierpijn van het springen en het is echt genoeg geweest voor dr. Ik denk er nog eVen over na :P Hoewel, de finale winnen we toch niet, ik kan niet op tegen de zusjes van Es haha

x_tico

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 10:51

Pff ik baal ontzettend.. Ferrari is heel bang van andere paarden, gister in die drukte een paar x bijna aangereden en dan is hij weer zo bang.. Het ging eindelijk een beetje goed en nu kan ik weer van voor af aan vertrouwen opbouwen met hem. In mijn 1e proef kwam in mijn middengalop een ander paard in middengalop voorbij, hier schrok hij zo erg van dat hij aan de kletter ging en ik hem niet meer kon remmen.. Pas na 3 rondjes, daarna helaas dus heel veel spanning en 200 punten. In de 2e proef was hij ook heel gespannen en probeerde hem echt vertrouwen te geven maar hij bleef zich een beetje vasthouden waardoor ik wat lengtebuiging miste.. Hierna schrok hij weer van een paard dat langskwam en sprong hij een beetje weg. Hierdoor heel mijn galopgedeelte verpest , echt heel jammer maar daar kan hij niets aan doen! Hier wel 214 punten wat ik echt niet verwacht had! Ik mag morgen finale, stond 4e in de tussenstand dus ze zeiden dat ik sowieso door mocht. Maar ik weet nog niet of ik dat ga doen.. Ik ben bang dat ik het alleen maar erger maak en dat is het laatste wat ik wil nu !

Sorry voor mijn ego post! Iedereen nog veel succes en plezier vandaag en morgen!

masja

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 13:46

Wouw! Mandy en ik mogen morgen allebei finale rijden in het Z2!

Gewoon starten Tico. Als het niet gaat kun je altijd nog afgroeten en een rondje stappen.

x_tico

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 14:07

masja schreef:
Wouw! Mandy en ik mogen morgen allebei finale rijden in het Z2!

Gewoon starten Tico. Als het niet gaat kun je altijd nog afgroeten en een rondje stappen.

Succes in de finale! Heb ook besloten het gewoon te proberen.. Ben er nu toch en als het niet gaat, gaat het niet inderdaad en groet ik gewoon af!