Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
(volg je intuïtie, want dat doet een paard ook!)Colway schreef:Idd Teigetje, mooie ontopc comment weer, helemaal mee eens
Ik ga ook slapen! Truste
Teigetje008 schreef:Ik heb de 33 bladzijden niet gelezen. Maar ik hoop toch serieus niet dat dit 32 bladzijden vol zijn over typisch bokt-geneuzel over nou, eens even denken...
het gebruik van de slof
het gebruik van sporen
het gebruik van de zweep
de dierenarts
en aaaaaaaaaaaaalllllleeeeeee andere dingen die volgens sommige bokkers niet terecht zijn????????
Jullie moeten je schamen.
als iets je niet bevalt, reageer dan eens NIET!
en ga lekker knuffelen met je zwarte penny hengst waar niemand anders op kan rijden omdat hij alleen jou vertrouwd maar waar jij natuurlijk absoluut niet op rijd omdat dat dieronvriendelijk is. Stel je voor!
*neem denk ik maar een bokt-pauze*

Gini schreef:Ik ben ook even mijn paardje gaan pesten. Heb haar maar meteen verteld dat ik helemaal niks heb met het welzijn van paarden, kan ze later ook niet komen klagen dat ze niet gewaarschuwd is. Ik zie wel of ze morgen nog in haar stal staat of dat ze het hazepad gekozen heeft.
Nee, serieus nu, sommige mensen moeten echt oppassen met wat ze zeggen. De opmerking dat wij niet zouden inzitten met het welzijn van het paard heeft mij geraakt. Harder dan ik had verwacht en gewild. Heb er een tijdje om liggen malen. Ik heb al meer watertjes doorzwommen met mijn paard dan menig ander paardeneigenaar. Ik ben al dieper en verder moeten gaan voor het welzijn van mijn paard dan ik iemand wil toewensen. Oordeel niet zo snel over mensen en situaties die je niet kent, je zou met je uitspraken misschien eens iemand heel hard kunnen kwetsen.
Teigetje008 schreef:Ik heb de 33 bladzijden niet gelezen. Maar ik hoop toch serieus niet dat dit 32 bladzijden vol zijn over typisch bokt-geneuzel over nou, eens even denken...
het gebruik van de slof
het gebruik van sporen
het gebruik van de zweep
de dierenarts
en aaaaaaaaaaaaalllllleeeeeee andere dingen die volgens sommige bokkers niet terecht zijn????????
Jullie moeten je schamen.
als iets je niet bevalt, reageer dan eens NIET!
en ga lekker knuffelen met je zwarte penny hengst waar niemand anders op kan rijden omdat hij alleen jou vertrouwd maar waar jij natuurlijk absoluut niet op rijd omdat dat dieronvriendelijk is. Stel je voor!
*neem denk ik maar een bokt-pauze*

Anne_GTI schreef:Air schreef:Er heeft nog nooit iemand antwoord kunnen geven op de vraag waarom je wel iets mooi en goed en de enige manier mag vinden zonder dat je daarvoor een reden hoeft te hebben. Waarom zou ik, terwijl ik genoeg voorbeelden van andere manier heb aangehaald, en nee niemand kan een plan bedenken omdat alles stap voor stap gaat, dan opeens WEL moeten uitleggen hoe het anders kan?
Als je denkt dat het niet vriendelijk kan..... crap. Dat gaat echt ver
Paarden zijn vast computers zonder pijn...
Jij gaat er vanuit dat het paard pijn heeft. Ik denk van niet. Net als de dierenarts die het dier gezond heeft verklaart. Dit paard ga je met lange lijnen mee skiën door de bak. Dit paard gaat in een longeerbakje met prikpaaltjes zoals NH graag gebruikt door het lintje en zoekt een lekkere pol gras. Dit paard steekt zijn denkbeeldige dikke vinger op want hij is baas en hij weet het. Hoe wil je dat oplossen???
Hij is allang allerlei snode plannen aan het smeden om Gert de volgende keer weer lekker dwars te zitten
Gini schreef:Nee hoor, algemene stelling.
Vrije meningsuiting is een recht, geen plicht. Ik vind Crocs ook echt te lelijk, maar dat ga ik niet zeggen tegen iedere persoon die Crocs draagt.
De meesten discussiëren netjes, daar niet van. Sommigen slaan alleen wel een beetje door.
Nikka schreef:Air schreef:Voordat je iets banketstaaf, weet dan waar je over praat. Cesar werkt niet met stroom. De banden die je hebt gezien zijn trilbanden, die ook gebruikt worden bij dove honden.
Een heel groot verschil.
http://www.dailymail.co.uk/news/article ... illan.html
Colway schreef:Sanne hoe kan jij nou beweren dat het paard pijn heeft. Ken je het paard? ben je helderziend? Of ben je gewoon zo arrogant om dat te blijven beweren?
) hadden bijna allemaal een combinatie van spanning en reactie op teugeldruk. Spanning oplossen zonder teugeldruk en dan pas weer opnieuw de reactie op de teugeldruk aanleren. Helaas waren er toen ook al eigenaren die binnen één keer het paard opgericht en wel door de bak wilde zien gaan, tsja, dan ben ik snel klaar. Ik mijn ervaring is te snel gaan het grootste probleem. Shadow0 schreef:is het natuurlijk niets anders dan springen zonder slof. .
2005 schreef:Als het paard weet dat de slof er om hangt is het nooit hetzelfde. Net als dressuurpaarden die met losse slof lopen, je ziet altijd het verschil. Onbewust houdt het paard er rekening mee en gaat zich anders bewegen.
Citaat:Daarnaast is dat het grootste probleem niet, meer het risico dat je loopt bij een mogelijk pijnlijke nek of stress die kan ontstaan door een naar gevoel als de slof per ongeluk teveel inwerkt.