KNHS instructieweek 5 allround paarden!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

tennan

Re: KNHS instructieweek 5 allround paarden!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-13 13:43

tennan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-13 10:30

Als er nog dingen zijn met de truien/als mensen nog mee willen doen/zich terug willen trekken/... willen jullie dat dan z.s.m. even melden? Ik wil namelijk de laatste dingetjes gaan afronden en dan bestellen.

HRE

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 10:46

Hellowaaaaaa :wave:

marlieeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 10:55

JETTIEEEEE!!!!

HRE

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 10:56

Aaaaaaah marliekie! Ben je dr al klaar voooooor?!

HRE

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 10:56

Elee moet zich ook nog maar even melden :D

marlieeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 10:58

Ja moeten we even zeggen! Helemaal zin in de week, kamperen kunnen wij best, hoop alleen Bellissimo ook! Inderdaad Ele ook nog even!

marlieeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 11:21

Beste mensen,
Ik zal we even voorstellen.
Mijn naam is Marlieke (Lieke, zo noemt bijna iedereen me)
Dit jaar word mijn 4e jaar Ermelo (gezellig met Henriette, Eleonora, Roxanne, Beau en Marloes.)

Dit jaar zal ik deelnemen met mijn nieuwe paard Bellissimo, dat is een 7 jarige BWP ruin van Lord Z. Een nogal pittig ding. En heb hem nog maar kort.
Afbeelding

Ook heb ik nog een aantal andere paarden, ik heb namelijk samen met mijn zus een eigen pensionstal in de goudkust van breda. http://www.stalruitersbos.nl

Dit is mijn andere paard Thomas, hij is 13 jaar, heeft M1 dresssuur gelopen en M springen. Helaas heeft hij op dit moment zijn 5de peesblessure en dus zijn we eigenlijk constant aan het opbouwen.
Afbeelding

En met mijn andere paard Zep Zippo, ben ik momenteel erg succes vol in de klasse M2 + 20 (na 4 wedstrijden Z startgerechtigd), en nu dus hard aan het trainen voor het Z1 samen met m'n trainster Dominique Filion.
Afbeelding

Zooooooo dat was even genoeg informatie, neem vooral een kijkje op onze website!

tennan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-13 12:20

Welkom!

Viviana, ik heb jullie in het rijtje gezet!

Sanned

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 13:20

Welkom Marlieke en Jacquelien :D

Marlieke, wat stoer, een eigen pensiostal op je 19de!

Ik heb er zo veel zin, nog een maandje!! :D

marlieeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 15:02

Sanned schreef:
Welkom Marlieke en Jacquelien :D

Marlieke, wat stoer, een eigen pensiostal op je 19de!

Ik heb er zo veel zin, nog een maandje!! :D

haha ja klopt! ben er ook erg blij mee, manager op mn 19de hahaa

just_me_nien

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 00:10

Vandaag mijn 1e officiële springwedstrijd gedaan! Eerst bb, had ik 1 weigering.. In het b parcours had ik 1 balk en 1 weigering, moet dus nog wat verbeteren maar toch heel tevreden zo'n eerste x!

Volgende maand is het al! Heb er zin in!
Ook leuk dat er nogsteeds nieuwe mensen zich voorstellen!

@marlieke, mooi paard bellissimo!

Jacquelien_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 07:09

Bedankt allemaal!

tennan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-13 09:37

Ik meld het hier ook nog, wil iedereen die nog een shirt of trui wil, dat nog even melden?
Zaterdagavond om 8 uur wil ik graag alles binnen hebben, dan kan ik dan beginnen. :)

Lordino

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 12:49

Hallo Allemaal!
Ik zit hier misschien niet helemaal goed, maar ik ga samen met 3 stalgenootjes naar week 4. Voor mij is het de 4e keer dat ik naar de instructieweken ga. Alleen toen ik hoorde dat de paarden ook in een tent moesten verblijven had ik mijn twijfels. Ik heb een mail gestuurd naar de KNHS dat ik het eigenlijk belachelijk vond dat we op het laatste moment te horen krijgen dat onze paarden in een tent verblijven in plaats van nieuwe stallen met alle gemakken. Ik vind de prijs kwaliteit verhouding nu niet eerlijk. Maar ze waren niet van plan korting te geven en zeiden dat het een leuke week ging worden en dat de tentstallen prima waren omdat er ook toppaarden in verbleven.(beetje raar argument vond ik, maargoed) Ik wilde wel eens met eigen ogen zien waar mijn paard zou moeten verblijven dus ben ik afgelopen maandag met twee stalgenootjes naar ermelo gereden. Ik heb wat foto's gemaakt en misschien zijn jullie ook wel nieuwschierig dus vandaar:

De tent met stapelbedjes. Op zich vond ik de tenten wel gezellig, vraag me alleen af of er ook nog electriciteit komt. We moeten wel onze mobieltjes kunnen opladen en een fohn kunnen gebruiken enzo toch?

Afbeelding

De 'wasplaats' gewoon 4 tuinslangen aan een hekje

Afbeelding

Hier kom je het tentenkamp op, dat gele ding is nog een kleine paardentent

Afbeelding

Onze tentjes

Afbeelding

Dit is een kleine paardentent, enkele stallen links en rechts, doordat hij zo klein is was het ook erg benauwd en stonk het daar al best wel. Deze tent staat achter de douches en wc op het veld van onze tentjes

Afbeelding

Een van de grotere stallen in de grote paardentent, deze tent staat naast het bouwterrein en heeft zowel grote als kleine stallen. Dit is dus een grote stal, 3 x 3 meter ongeveer. Er zijn een paar stallen waarbij er een luik aan de voorkant is, de rest is dicht aan alle kanten.

Afbeelding

Dit is zo'n kleine stal. Ik denk dat hij ongeveer 2 x 3 meter was. Best klein dus

Afbeelding

Dit zijn de douches.. Er stonden er maandag maar 3 van. En 3 losse WC's. Ik neem aan en hoop dat er daar meer van komen..

Afbeelding

Nog een sfeerplaatje.. Rechts de tenten en links het bouwterrein met daarachter de paardentent. Je hebt dus niet zo'n mooi uitzicht :P

Afbeelding

De crossbaan, grote binnenbak, foyer, buitenbanen en hoofdterrein zijn nog gewoon in tact, de rest van het terrein ligt in puin. Ik vraag me ook af of de bouw gewoon doorgaat tijdens de weken, en of we daar geluidshinder van zullen ondervinden. Ik heb ook geen drinkbakken in de paardenstallen gezien, vraag me af hoe ze dat gaan doen. Als we mooi weer hebben denk ik dat het een prima week zal worden, maar als het met bakken uit de lucht komt wordt het een grote modderpoel rond de tenten en vraag ik me af of wij en onze paardjes het droog zullen houden. Ik weet nog niet zo goed wat ik er allemaal van moet vinden. Wat denken jullie?

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 16:39

Fijn dat er foto's zijn. Ik hoop indd dat het mooi weer wordt. De paardententen ben ik niet zo bang voor. Zolang ik maar ee luik heb voor mn paard, anders gaat hij weven. Wel genoeg warme kleren meenemen zo te zien...

just_me_nien

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 16:55

Denk helaas niet dat je korting gaat krijgen (ook al zou dat wel eerlijker zijn).. Omdat er zo veel aanmeldingen zijn en ook nog steeds een reservelijst zullen ze dat niet doen.
Als iedereen (maar dan ook echt iedereen) besluit niet te komen zullen ze misschien wel iets aan de prijs doen, maar die kans is dus ongeveer 0%

Wel fijn om die foto's ze zien.. vind het wel fijn dat ik een beetje weet wat me daar te wachten staat.. Ben vaak al niet zo handig in 'nieuwe' situaties XD
Bedankt voor het maken en plaatsen van de foto's dus Lordino!

Lordino

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 16:56

Graag gedaan ;)
@ EmptyWords: Als je een luik wilt moet je misschien al op zondag gaan, of dit aangeven bij de KNHS. Er waren namelijk maar een stuk of 5 stallen met een luik aan de voorkant.

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 17:09

Stonden alle stallen er al dan?

Dan toch maar ff mailen

Lordino

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 17:11

Ik heb ze niet geteld, maar neem aan dat er niets meer bij komt, in de kleine tent waren wel meer luikjes trouwens, maar die tent was wel erg benauwd. Je kunt altijd vragen of ze er een reserveren, maar ik weet niet of ze dat zullen doen.

Corellaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 17:42

Oei ! Ik weet niet wat mn paard doet met een dichte stal. Hij heeft altijd al een luik gehad..

Bedankt voor de foto zo weet je idd een beetje wat je te wachten staat.
Krijg er een zwarte cross gevoel bij :')

tennan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-13 18:25

We wisten inderdaad van te voren dat er tenten zouden komen, maar dit had ik zelf ook niet verwacht. De KNHS geeft dus aan niks aan de prijs te willen doen?

Lottegold

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 18:33

Woww jij bent wel echt gooeehoeeddd dat je foto's heb gemaakt en geplaatst +:)+
weet ook niet zo goed wat ik ervan moet vinden.. wel een beetje een zooitje als ik het zo zie..
als het goed weer is ala, maar met regen en alles, hou ik ook me hart vast..

Leuk paard Marlieke, ook al was ik vorig jaar al verkocht aan dat knappe zwartje! <3

Baby_Lucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 19:51

Wat leuk die foto's. Over de stallen maak ik me persoonlijk geen zorgen, de mijne is het gewend van de horseball.
Hebben we der een beetje zin in? Hoe gaan bij jullie de examens?

*Mochten er geïnteresseerde zijn om horseball eens van dichtbij te bekijken... Op 8 en 9 juno is op Manege Beekahof in Blerick de aftrap van de Nederlandse competitie! Voor info pb me maar..*

welshfan97

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 21:56

ik heb nog een vraagje voor Lordino, ik ga trouwens naar week 7.
zijn in die kleine tent, grote of kleine stallen? mijn zusje komt namelijk met een hengst dus een iets rustigere tent zou wel fijn zijn, maar we willen wel graag naast elkaar staan zodat we elkaar een beetje kunnen helpen (toch wel spannend om zo voor de eerste keer "alleen" met hem weg te gaan namelijk). maar ik zelf heb een pony die wil rollen in de stal en het zelfs bij ons thuis in 3*3 al klaar krijgt om zich vast te rollen (hij is een kleine D pony) dus in 2*3 gaat het niet worden. ik denk dat ik voor de hengst sowieso de knhs maar even mail (vorig jaar hadden ze de hengsten ook al allemaal ingedeeld op plekken met maar een buur enzo.).
trouwens nog heel erg bedankt voor het plaatsen en het maken van de foto's!