Vandaag de dierenpolitie bij mijn paarden gehad

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Ariebren

Re: Vandaag de dierenpolitie bij mijn paarden gehad

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 20:51

Wat is eigenwijsheid, wat is onwetendheid, wat is verwaarlozen, wat is preken voor eigen idee ???

In elk topic hier op Bokt kom je er wel een paar tegen.
(Ik schijn er ook om bekend te staan :7)

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 20:52

Ariebren schreef:
Wat is eigenwijsheid, wat is onwetendheid, wat is verwaarlozen, wat is preken voor eigen idee ???

In elk topic hier op Bokt kom je er wel een paar tegen.
(Ik schijn er ook om bekend te staan :7)

:D verwaarloos jij je paarden ook dan?

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 20:59

Ik val onder "eigenwijs" zijn en "beter weten". :7

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 21:01

Ariebren schreef:
Ik val onder "eigenwijs" zijn en "beter weten". :7

ik ook.... :j
Ik doe het ook al mer dan 30 jaar op mijn manier... ;)

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 21:06

Citaat:
Hij heeft alles gecontroleerd tot aan de paspoorten en de entingen aan toe wat allemaal goed was en hij heeft het keuringsrapport van de vorige x ingezien

Allereerst wat ontzettend vervelend voor dat een persoon aan het treiteren is! Erg triest!
Maar vreemd dat iemand alles na kijkt betreft entingen en keuringsrapoorten?! Wij enten onze paarden niet, enkel degene waar we endurance meerijden en keuringsrapporten van paarden hebben we helemaal niet.

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 21:07

Ik nog maar 17 jaar.
Maar van het begin af aan veel geleerd van nog oudere paarden mensen en zelf veel gelezen en onderzocht.
De ouderwetse manier in werken en omgaan met paarden is niet verkeerd.
Maar, sorry, we gaan offtopic.

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 00:27

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 11:45

Zit veel psychisch ontspoord volk bij, ja. En er is ook een categorie tamelijk wanhopige mensen.
En dan is er nog de categorie vrij stompzinnig volk, dat staat er sowieso om bekend niets van anderen aan te willen nemen. :j

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 11:47

annebe schreef:
Citaat:
Hij heeft alles gecontroleerd tot aan de paspoorten en de entingen aan toe wat allemaal goed was en hij heeft het keuringsrapport van de vorige x ingezien

Allereerst wat ontzettend vervelend voor dat een persoon aan het treiteren is! Erg triest!
Maar vreemd dat iemand alles na kijkt betreft entingen en keuringsrapoorten?! Wij enten onze paarden niet, enkel degene waar we endurance meerijden en keuringsrapporten van paarden hebben we helemaal niet.

Paarden enten is, bij mijn weten, totaal niet verplicht of té verplichten hier in Nederland. Je zou kunnen stellen dat het onder 'goede verzorging' valt, maar zodra de paarden de booster enting hebben, zijn ze zon 10 jaar beschermd tegen tetanus.

Over de zin en onzin van de influenzaprik bij paarden is ook genoeg te zeggen, maar het is in ieder geval zo dat onderzoek bij europese, niet geente ponys, heeft aangetoond dat die óók antistoffen tegen influenza kunnen hebben.
Dus of enten dan echt nodig is? En of het bij paarden effectiever is dan bij mensen?

xxfayxx1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 14:42

ja mee eens, het zijn meestal de mensen met het meeste commentaar, die niks van paarden afweten :?

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 18:47

De dieren die in het wild lopen mogen verekken, je mag ze niet bij voeren e.d anders krijg je een boete.En bij ons komen ze wel zeuren als ze vinden dat ze het niet goed hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 19:16

Wat een vergelijk...hoop dat jij je eigen paard dan niet net zo houdt als die kudde daar in het natuurgebied en ook daar is kritiek op en zijn er vragen over gesteld...

abby21

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 20:01

Kun je niet vragen wat de aanleiding/reden is voor het bezoek van de dierenpolitie? Misschien kun je er dan ook achterkomen wie hen heeft ingeschakeld!

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 19:59

ze zullen het weer druk krijgen met modder-meldingen nu het is gaan dooien.
Ik betrap mezelf erop dat ik alleen nog maar loop te klussen op stal om de boel dierenpolitie-proof te maken: extra hooinet ergens voor als er elders modder ligt, alle plasjes van het terras wegvegen, want daar zou er eens eentje in kunnen gaan staan. Staarten keurig recht knippen, want dan zien ze er "verzorgd" uit, ondanks dat ze als varkens in het kleinste plasje modder gaan liggen rollen.....
Zorgen dat alles binnen kan staan, niet dat ze dat ooit doen hoor, alleen de ezel woont zo ongeveer binnen, maar pony en paard trekken er hun neus voor op.

Ik had ezel en paard al dekens op gedaan omdat ik zoveel commentaar kreeg van voorbijgangers.

De lol is er voor mij wel vanaf, hobbymatig paardenhouden wordt in mijn ogen langzaam maar zeker ontmoedigd in Nederland. Jammer, want ik heb na 40 jaar op pensionstallen te hebben gestaan met mijn paarden eindelijk mijn eigen landje met stalletje gekocht.

unicorn_kiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 13:19

Meen je dat? Commentaar op het dragen van geen deken? Dat vind ik wel straf, die van mij staat ook gewoon buiten zonder deken, samen met nog 15 andere paarden zonder...

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 13:22

Mijne staat sinds gisteren noodgedwongen weer zonder. Scheur van voor naar achter in canvasdeken (had die nu speciaal gekocht ivm sloopproof) met dank aan jonkie. Eerst maar kijken waar ik die kan laten repareren en dan toch helaas inspuiten met cirbbox.

mariska1408

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 16:12

Pff wat een ondzettende onzin...
in plaatst van dat ze zich nou eens bezig houden met wat echt dierenmishandeling is...
zijn genoeg dieren die het echt nodig hebben
wat is nou banketstaaf voor zo'n beest... dag in dag uit op stal staan...
of even lekker een frisse neus halen buiten in de modder...
laat ze toch lekker even lopen...
het is toch niet normaal dat je voor elke plas modder wat moet neer leggen, want stel je voor dat je paard daar in stapt...
die van mij gaan juist het liefst in een plas water liggen rollen...
en ja dan maar wat meer werk om de boel weer schoon te krijgen...
laat ze lekker paard zijn...

gewoon triest.... :(