KNHS Zomerinstructieweken PAARDEN 2012,wie gaat? data bekend

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

EmptyWords

Re: KNHS Zomerinstructieweken PAARDEN 2012, wie gaat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 12:24

wat vind je zelf het leukst, met allround spring je wat vaker...

PartoutZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 12:27

In de M/Z week krijg je ook 1x een springles die zo ver gaat als jouw niveau.
Ook kun je nog kiezen voor een crossles & er is altijd nog een extra keuzeles die elk jaar wisselt.

Het is maar net op welk vlak jij graag het meest wil leren :)
Wil je het springen meer ontwikkelen? Kies dan allround.
Wil je je dressuur verder ontwikkelen? Dan zou ik voor de M/Z week gaan :)

Je krijgt in beide weken allebei de disciplines, alleen in de ene week meer van het een, in de andere week meer van het ander.

salatiga1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 12:57

Heeii!!

Ik ben van plan om ook mee te gaan met mijn pony naar de allround week pony's.
Ik ben vorig jaar ook mee gegaan.
Maar daarvoor reageer ik hier niet, ik las namelijk ergensdat er in de allround week 5 dressuurlessen krijgt, dat is niet zo.
Je krijgt maar 4 dressuurlessen, 1 crossles, 1 springles, 1 buitenrit, 1 keuzeles en nog 1 'spelletjesles'.
En die spelletjesles bestaat uit een stielendans, estafette en voetballen met de paarden. Vorig jaar ging dit er heel hard aan toe in onze week, vooral met voetballen reden sommige mensen gewoon met hun paard tegen je aan of werd je ingesloten tegen de bakrand.
Dus dat is nou niet echt een hele leuke les ..
En 2 van de 4 dressuurlessen krijg je op maandag waarvan de eerste maar een half uur duurt en puur er is om elkaar te leren kennen. Verder is het natuurlijk wel een hele gave week,alleen jammer dat het vorig jaar precies in onze week heel erg regende waardoor de crossbaan was afgesloten en die veranderd werd in springen over boonstammen en prullenbakken in de buitenbak en de dressuurlessen met 2 tegelijk in 1 binnenbak gedaan werd waardoor je met in plaats van 4 met z'n 8en in de bak reed met 2 verschillende instructrices. Ga dan maar is ontdenken welk vande 2 het nou tegen welke ruiter heeft?
Dat was dus best slordig geregeld, maar wie had dan ook regen verwacht in de zomer?!
Deze instructieweek is wel echt aan te raden hoor! Heb er ook weer heel erg zin in volgend jaar!

Xx

Saphira1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 13:13

waar staat dat je niet meer met hoedje mag starten?ik ging even kyken by wedstrijd wijzigingen of op knhs.nl maar zag niks staan...:( net nu ik 'n hoedje voor myn verjaardag heb gevraagd,over 8dagen jarig...en 'n winstpunt..tsja je wordt toch naar niveau ingedeeld by allround! En by de m z weken vind ik 't niet meer dan logisch eigenlyk!

PartoutZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 13:16

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 13:21

salatiga1995 schreef:
Heeii!!

Ik ben van plan om ook mee te gaan met mijn pony naar de allround week pony's.
Ik ben vorig jaar ook mee gegaan.
Maar daarvoor reageer ik hier niet, ik las namelijk ergensdat er in de allround week 5 dressuurlessen krijgt, dat is niet zo.
Je krijgt maar 4 dressuurlessen, 1 crossles, 1 springles, 1 buitenrit, 1 keuzeles en nog 1 'spelletjesles'.
En die spelletjesles bestaat uit een stielendans, estafette en voetballen met de paarden. Vorig jaar ging dit er heel hard aan toe in onze week, vooral met voetballen reden sommige mensen gewoon met hun paard tegen je aan of werd je ingesloten tegen de bakrand.
Dus dat is nou niet echt een hele leuke les ..
En 2 van de 4 dressuurlessen krijg je op maandag waarvan de eerste maar een half uur duurt en puur er is om elkaar te leren kennen. Verder is het natuurlijk wel een hele gave week,alleen jammer dat het vorig jaar precies in onze week heel erg regende waardoor de crossbaan was afgesloten en die veranderd werd in springen over boonstammen en prullenbakken in de buitenbak en de dressuurlessen met 2 tegelijk in 1 binnenbak gedaan werd waardoor je met in plaats van 4 met z'n 8en in de bak reed met 2 verschillende instructrices. Ga dan maar is ontdenken welk vande 2 het nou tegen welke ruiter heeft?
Dat was dus best slordig geregeld, maar wie had dan ook regen verwacht in de zomer?!
Deze instructieweek is wel echt aan te raden hoor! Heb er ook weer heel erg zin in volgend jaar!

Xx

de ponyweek is anders ingedeeld dan de paardenweek :)

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-11 13:22

Dit is ook het topic: Paarden Instructieweken....

X_Michelle_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 13:41

Hmm, dat hoedje.. :(
go saph, ook allround :D :D

X_Michelle_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 13:46

ik heb op voltige gezeten, dus ik kan ook vanalles met paardjee, maarja,, doosie vind niet alles even leuk :P

Dàt vind ik ook zo gek, met voltige doe je ontzettend rare dingen op een galoperend paard, en dan heb je geen bescherming, en met dressuur zit je en moet je een cap op..
Als ze verplicht stellen van paard jonger dan 7 en ruiter\amazone onder de 18 en dan cap verplicht.. okee.. jammer jammer..
Zullen we een petitie tekenen? ;)

essie_blue

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 14:11

Zijn er verschillen tussen de m\z week pony's en de m\z week paarden dan? :)

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-11 14:17

My God, wat ik nu voor mail krijg van de KNHS.... Ik begin nu wel zwaaaaaar te twijfelen of ik zal gaan. Zie hieronder de mail en mijn respons daarop.
Namen heb ik even verwijderd.

Citaat:
Goedemiddag mw. ***,

Dat vind ik (en vele dressuurruiters met mij) erg jammer.
Het doel van zo’n week wordt daarom voor mij niet meer bewerkstelligd, waardoor ik toch heel hard ga twijfelen om te gaan.
Ik rijd tegen die tijd in het Z1 of Z2 en ik vind het derhalve niet prettig om samen met lager geklasseerden te rijden (dit bedoel ik niet tegenover de personen zelf, maar meer in het mom van ‘instructie op niveau’.
Wat ook prettig was van de MZ-week, was het leskrijgen van gerenommeerde instructeurs, ik neem aan dat dat bij de ‘dressuurweek’ zoals deze in 2012 georganiseerd zal worden, niet het geval is?
Indien er wel echt per klasse ingedeeld gaat worden (en dat zou ik graag met volledige zekerheid willen weten, vooraleer in te schrijven) kan ik e.e.a. nog overwegen.
Is dit jammer genoeg niet het geval, dan zal ik kiezen voor een andere trainingsweek.

Met vriendelijke groet,

MAIL VAN KNHS

Geachte heer, mevrouw,

Dit jaar hebben wij geen M/Z dressuurweek maar een “Dressuurweek” je moet in die week minimaal met je paard L1 geklasseerd zijn met 5 winstpunten.

Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geinformeerd.

Met vriendelijke groet,

Mw. ****
KNHS

Ingeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 14:18

Bedankt! Nou ja ik heb nog niet eerder met haar cross gedaan dus dat zou voor haar ook wel erg leuk zijn denk ik. Maar ik zou het wel leuk vinden om een beetje op niveau les te krijgen. Daar bedoel ik niets banketstaaf mee, maar in de allround week zit je ook weer bij mensen in dus nog geen startkaart hebben, en ik wil wel erg graag wat leren waar ik in de M2 en M verder mee kan gaan oefenen..

Ingeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 14:19

oh... en nu lees ik net bovenstaand mailtje.. wat een apart zeg!!

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 14:20

je word toch zowiezo ingedeeld in groepjes met hetzelfde niveau

PartoutZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 14:22

De dressuurweek klinkt wel wat minder aantrekkelijk.......... :=

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 14:30

Heel mijn feeststemming is bedorven -O- BEDANKT KNHS......

Kijk het maakt mij helemaal niets uit om met een L ruiter in de baan te rijden,
zolang er maar een gerenommeerde instructeur naar keuze langs de kant aanwijzingen staat te geven!
Ik hoop dat dat toch blijft, anders kunnen we beter zelf wat organiseren :(:)

Suusjeher

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 14:33

Dit klinkt zeker een stuk minder interessant en overweeg ik er van af te zien om naar zo'n dressuurweek te gaan.

Faya__

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 14:35

listiglistje schreef:
Heel mijn feeststemming is bedorven -O- BEDANKT KNHS......

Kijk het maakt mij helemaal niets uit om met een L ruiter in de baan te rijden,
zolang er maar een gerenommeerde instructeur naar keuze langs de kant aanwijzingen staat te geven!
Ik hoop dat dat toch blijft, anders kunnen we beter zelf wat organiseren :(:)

Maar je wordt toch op niveau ingedeeld?

Katja

Zolang het dezelfde instructeurs zijn als tijdens de M/Z week maakt het toch niet uit of er in andere groepen L combinaties rijden? Dat gebeurde nu in de praktijk ook al.

essie_blue

Oh gelukkig, ben wel blij met die keuze :o
Want train met mijn nieuwe paard op m/z niveau, maar Ik neem lekker de tijd met starten
En weet niet of ik tegen de tijd van het inschrijven al gestart zou zijn
Dit maakt het wel makkelijker, al denk ik dat ik tegen die tijd wel winspuntjes heb :)

Met lessen delen ze toch wel in op niveau!

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 14:38

Katja schreef:
Zolang het dezelfde instructeurs zijn als tijdens de M/Z week maakt het toch niet uit of er in andere groepen L combinaties rijden? Dat gebeurde nu in de praktijk ook al.

Zolang het dezelfde blijven niet nee, maar voorheen was duidelijk verschil in kwaliteit van instructie (M/Z week versus de allround week),
voor een "gewone instructeur" hoef ik niet van huis, dan kan ik net zo goed bij mijn eigen instructrice lessen, die is waarschijnlijk dan nog 10x beter :o

Dus ik ben bang geen M/Z week, dan ook belabberde instructeurs :Y) daar ga ik niet voor, dan kan ik beter thuis blijven....

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 14:41

Hier idem dito! Voor dat geld kan ik 10 gewone lessen dokken.

HRE

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 14:42

EmptyWords schreef:
je word toch zowiezo ingedeeld in groepjes met hetzelfde niveau

Nou ik zat afgelopen jaar in een groepje wat totaal niet mijn niveau was :')

En geen MZ week wát dom! :o
Laatst bijgewerkt door HRE op 21-11-11 14:44, in het totaal 1 keer bewerkt

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 14:44

de eerste les van een half uur is om te bepalen of alles klopt, ik zou gewoon blijven zeuren totdat ik in een betere groep zou komen

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 14:44

Al rijd ik bij een B ruiter die voor geen hout kan sturen, dat zal me een worst wezen, maar ik wil wel fatsoenlijke gerenommeerde instructeurs :7