Wie gaan er dit jaar allemaal naar de Zuidlaardermarkt?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

luckymelody

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 12:02

Iemand de appaloosa merrie, D-pony maat grof gebouwd, gezien of kent iemand haar. Ze stond tussen de vijver en de kermis. Ze heeft een scheur in haar linkervoorhoef. Wit met zwarte stippen en wat bruine rond haar mond. Net pippi langkous paard, veel kindertjes probeerden haar te aaien maar ze was wat schuchter. Naast haar stond een klein shetveulentje (zwart met stipjes op zijn kont)ook alleen aan de boom vastgebonden. Naar ik later begreep was ze van de man met de shetten die vastgebonden waren aan het hekwerk rond de vijver. Een paar duitsers hadden interesse, maar hebben haar toch laten staan. Denk nog steeds aan haar en heb nu spijt, stom, want ik was meteen weg van haar. |(

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 12:02

anneliesdj schreef:
annepanne schreef:
Was ook een meisje die, niet overdreven, de héle dag (en ik was er van 7 tot 17 :+ ) op een valkbonte paint? of iets zat.. Dier was erg schraal, en gewoon echt de hele dag gebruikt als stoel.. Had haar er gerust af willen trekken!! Dier was ook zo lusteloos als wat..

Zo'n valk appaloosa? Wij zeiden ook al tegen elkaar dat ze daar uberhaupt nog op gaat zitten in zo'n toestand.
Ik heb hem één keer geparkeerd zien staan, rond een uur of 2 maar ze zat er idd wel de hele ochtend op, wij waren er ook om 7 uur.

Was dat niet van Hidding? Die doen dat altijd met appies bonten enz. op de markten..Daar moet je in ieder geval nooit iets van kopen..

anneliesdj

Re: Wie gaan er dit jaar allemaal naar de Zuidlaardermarkt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 12:08

Geen idee, hij had wel een hele gave bonte aan de boom staan, stond met zo'n dun dekentje te shaken en dat gaas van die boom af te vreten.
Maar verder niet geinformeerd vanwege de naam op het bord.
Wel jammer, was een gaaf paard.

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 12:10

Nou, neem maar van mij aan, als het daar wegkomt, dat er wat aan mankeert...Is een handelaar die met name ook de paarden opkoopt van paardenfondsen en wie iets "kwijt" wil...

Milan_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 12:10

Heb ook nog iemand weg zien lopen, door de straten van zuidlaren al, met een hele mooie lichte bonte, zag er ook echt super verzorgd uit.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 12:14

Zammie schreef:
Nou, neem maar van mij aan, als het daar wegkomt, dat er wat aan mankeert...Is een handelaar die met name ook de paarden opkoopt van paardenfondsen en wie iets "kwijt" wil...

Ja dat is wat ik bedoel :j

Loran_Nolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 12:44

pfff...

wat te doen met een stijfkoppige hengstje..
Wil met geen mogelijkheid bij de andere 2 staan..
Ondanks dat hij zo klein is, is hij echt stijfkoppig (zet zijn volle gewichtje in de strijd).
'Hij heeft een 'waterplassen-fobie'. Springt enorm ruim over waterplassen heen, wil geen natte voeten hebben, en in de bak wil hij niet (die is grotendeels nat :( ).
Ik ben niet iemand die blijft dwingen iets te gaan doen.
Mijn rug houdt dat ook niet vol, maar dat is al 8 maanden zo..

Maar hoe krijg ik hem toch in de bak (met uitloopmogelijkheden naar de weiland)...

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 12:48

Touw achter de kont langs. Dier heeft nooit leren meelopen dus aan jou de schone taak :D

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 12:52

Bah, van mij mogen ze er laatste paardenmarkt van maken, allemaal dieren die er slecht aan toe zijn en of niet goed behandeld zijn.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 12:56

Toen ik 15 was (15 jaar terug dus) verzorgde ik dus ook een dwergfries. We hadden toen nog geen weet van dwerggroei en er werd een of ander zielig verhaal verteld dat ie vergroeit was doordat hij in zijn jeugd zwaar verwaarloosd was. Inmiddels weet ik meer over dwerggroei en is het voor mij duidelijk dat dit gewoon een dwerg was. Hij is overigens 7 jaar geworden.
Dus tja, die ontwetendheid zal er nog steeds zijn, en dat kan je mensen niet kwalijk nemen IMO, maar naar mijn idee ziet toch íedereen die ogen in zn hoofd heeft dat zo'n dier niet goed is :?

Ragdollcat: Er zijn genoeg reacties over dieren die er prima uitzagen en waar prima voor gezorgd werd.. Daar lees je voor het gemak maar overheen?
Dieren die er slecht bij staan heeft niks met de markt te maken, die staan er thuis ook zo bij, alleen nu worden ze verzameld en valt het meer op.

dadabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 12:56

dynamiek schreef:
ellepelle27 schreef:
Ik heb 2 van die bloedbankveulentjes meegenomen,ze doen het thuis prima.
Ze waren wel erg moe,maar dat was alles.
Thuis gelijk ontwormd en een kuurtje tegen de snotneus,en ik heb nu 2 vriendelijke hengstjes op stal.

Goed tehuis?? Ellepelle27 is zelf een handelaar :o

Daar is toch niks mis mee.
Er zijn genoeg handelaren die hun paardjes zeer goed verzorgen.

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 12:59

Ragdollcat schreef:
Bah, van mij mogen ze er laatste paardenmarkt van maken, allemaal dieren die er slecht aan toe zijn en of niet goed behandeld zijn.

:?
Nou over het algemeen zagen de meeste er prima uit.
Ben je er zelf wel geweest ?

barrelover, als zij prive iets met ellepelle heeft gehad, laat dan dan ook prive ;)

tribeworld

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 13:11

er lopen ook goede paardjes tussen.
ook hele slechte vorig jaar geweest liepen shetlanders tussen nou ik heb nog nooit zulke slechte hoeven gezien het waren net van die heksenhoeven super zielig.
wij hebben 2 jaar geleden er een pony gekocht.
was super lief daar maar toen we een dag verder waren onhandebaar.
hebben we een jaar over gedaan maar verder kan je er niks mee gewoon lekker in de wei laten lopen.

Eponastable

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 13:36

stef schreef:
Toen ik 15 was (15 jaar terug dus) verzorgde ik dus ook een dwergfries. We hadden toen nog geen weet van dwerggroei en er werd een of ander zielig verhaal verteld dat ie vergroeit was doordat hij in zijn jeugd zwaar verwaarloosd was. Inmiddels weet ik meer over dwerggroei en is het voor mij duidelijk dat dit gewoon een dwerg was. Hij is overigens 7 jaar geworden.
Dus tja, die ontwetendheid zal er nog steeds zijn, en dat kan je mensen niet kwalijk nemen IMO, maar naar mijn idee ziet toch íedereen die ogen in zn hoofd heeft dat zo'n dier niet goed is :?

Ragdollcat: Er zijn genoeg reacties over dieren die er prima uitzagen en waar prima voor gezorgd werd.. Daar lees je voor het gemak maar overheen?
Dieren die er slecht bij staan heeft niks met de markt te maken, die staan er thuis ook zo bij, alleen nu worden ze verzameld en valt het meer op.

Stef, dan heb jij hem nog een mooie laatste dag gegeven :j

_Caithlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 14:14

Iemand vandaag ook naar de oenerse markt geweest?
Wij hebben een c-pony gekocht met stamboom 2,5 jaar voor 300,- *\o/*
Die gaan we volgendjaar beleren en dan weer verkopen

Iederee gefeliciteerd met zijn of haar aankoop

_Ananas_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 14:56

luckymelody schreef:
Iemand de appaloosa merrie, D-pony maat grof gebouwd, gezien of kent iemand haar. Ze stond tussen de vijver en de kermis. Ze heeft een scheur in haar linkervoorhoef. Wit met zwarte stippen en wat bruine rond haar mond. Net pippi langkous paard, veel kindertjes probeerden haar te aaien maar ze was wat schuchter. Naast haar stond een klein shetveulentje (zwart met stipjes op zijn kont)ook alleen aan de boom vastgebonden. Naar ik later begreep was ze van de man met de shetten die vastgebonden waren aan het hekwerk rond de vijver. Een paar duitsers hadden interesse, maar hebben haar toch laten staan. Denk nog steeds aan haar en heb nu spijt, stom, want ik was meteen weg van haar. |(

Die heb ik zien staan, idd van die kerel met de shetjes aan het hek van de vijver. Was wel een vriendelijk dier :)) Man kwam uit Friesland, echte handelaar (ook koeien en varkens enzo) Later in de middag was ze weg, stonden er alleen nog wat shetjes.

maessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 15:07

@Ikwa: Nappie ken ik inderdaad ook nog wel, ik heb toen contact met de eigenaresse gehad voor info over dwerggroei. De onze is inderdaad ook zes jaar geworden, als ik de verhalen zo hoor worden de meesten dus rond die leeftijd. Ons merrietje was 1.20cm ongeveer.

HRE

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 16:06

Ragdollcat schreef:

toevallig zien onze nieuwe pony's er super uit hoor en zijn er goed aan toe. Misschien moet je een keer je ogen open doen op een markt! ;)

dadabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 16:15

Ik heb ook een goed en gezond veulen gekocht! :))

Milan_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 16:19

Het viel mij ook reuze mee, en ik dacht nog wel van te voren dat ik daar over mijn nek zou gaan vanwege alle zielige dieren! Heb er maar een paar gezien, 6 of 7 ofzo, de rest mankeerde niets of heel weinig!

nikita73

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 16:57

Domme vraag misschien. Maar wat is een bloedbankveulen :?

Buxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 17:04

Oosje schreef:
Heeft iemand een 2 jarige schimmel merrie kruising New Forestx Arabier genaamd Lisa gekocht?
Of ken je degene die haar gekocht heeft?

Wij hebben een 2 jarige schimmel merrie gekocht.
Ze heet ook lisa, maar op het paspoort heeft ze ook een een stalnaam, durf even niet te zeggen hoe deze presies was.
Hebben haar gekocht van een man uit Noord-Holland, P. Overtoom geloof ik.

nikita73

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 19:32

nikita73 schreef:

Mijn vraag is al via pb beantwoord. ;( Vreselijk!

Esabina

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 19:36

nikita73 schreef:
nikita73 schreef:

Mijn vraag is al via pb beantwoord. ;( Vreselijk!

Ik zou ook graag willen weten wat een bloedbankveulen is ?
Het klinkt in ieder geval wel zielig... ;(

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 19:58

heeft iemand ook van 3 merrie veulens gekocht of alle 3. Ze stonden alle 3 bij elkaar een zwarte iets kleinere beetje schrikkerig veulen, en daarnast een vos kleurig veulen was heel rustig en daarnaast een schimmel. Ze was ook heel rustig. Die man bleef maar drammen dat ik ze alle 3 moest kopen terwijl ik alleen de vos kleurige wilde kopen maar hij bleef maar drammen de vader wasbakboord geloof ik. Ik vond het een super mooie merrie maar hij bleef maar drammen