Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
anneliesdj schreef:annepanne schreef:Was ook een meisje die, niet overdreven, de héle dag (en ik was er van 7 tot 17) op een valkbonte paint? of iets zat.. Dier was erg schraal, en gewoon echt de hele dag gebruikt als stoel.. Had haar er gerust af willen trekken!! Dier was ook zo lusteloos als wat..
Zo'n valk appaloosa? Wij zeiden ook al tegen elkaar dat ze daar uberhaupt nog op gaat zitten in zo'n toestand.
Ik heb hem één keer geparkeerd zien staan, rond een uur of 2 maar ze zat er idd wel de hele ochtend op, wij waren er ook om 7 uur.
).

dynamiek schreef:ellepelle27 schreef:Ik heb 2 van die bloedbankveulentjes meegenomen,ze doen het thuis prima.
Ze waren wel erg moe,maar dat was alles.
Thuis gelijk ontwormd en een kuurtje tegen de snotneus,en ik heb nu 2 vriendelijke hengstjes op stal.
Goed tehuis?? Ellepelle27 is zelf een handelaar
Ragdollcat schreef:Bah, van mij mogen ze er laatste paardenmarkt van maken, allemaal dieren die er slecht aan toe zijn en of niet goed behandeld zijn.
stef schreef:Toen ik 15 was (15 jaar terug dus) verzorgde ik dus ook een dwergfries. We hadden toen nog geen weet van dwerggroei en er werd een of ander zielig verhaal verteld dat ie vergroeit was doordat hij in zijn jeugd zwaar verwaarloosd was. Inmiddels weet ik meer over dwerggroei en is het voor mij duidelijk dat dit gewoon een dwerg was. Hij is overigens 7 jaar geworden.
Dus tja, die ontwetendheid zal er nog steeds zijn, en dat kan je mensen niet kwalijk nemen IMO, maar naar mijn idee ziet toch íedereen die ogen in zn hoofd heeft dat zo'n dier niet goed is
Ragdollcat: Er zijn genoeg reacties over dieren die er prima uitzagen en waar prima voor gezorgd werd.. Daar lees je voor het gemak maar overheen?
Dieren die er slecht bij staan heeft niks met de markt te maken, die staan er thuis ook zo bij, alleen nu worden ze verzameld en valt het meer op.
luckymelody schreef:Iemand de appaloosa merrie, D-pony maat grof gebouwd, gezien of kent iemand haar. Ze stond tussen de vijver en de kermis. Ze heeft een scheur in haar linkervoorhoef. Wit met zwarte stippen en wat bruine rond haar mond. Net pippi langkous paard, veel kindertjes probeerden haar te aaien maar ze was wat schuchter. Naast haar stond een klein shetveulentje (zwart met stipjes op zijn kont)ook alleen aan de boom vastgebonden. Naar ik later begreep was ze van de man met de shetten die vastgebonden waren aan het hekwerk rond de vijver. Een paar duitsers hadden interesse, maar hebben haar toch laten staan. Denk nog steeds aan haar en heb nu spijt, stom, want ik was meteen weg van haar.
Man kwam uit Friesland, echte handelaar (ook koeien en varkens enzo) Later in de middag was ze weg, stonden er alleen nog wat shetjes. Oosje schreef:Heeft iemand een 2 jarige schimmel merrie kruising New Forestx Arabier genaamd Lisa gekocht?
Of ken je degene die haar gekocht heeft?