[WN] SWRN 12 t/m 18 September 2011 Dutch Westernriding Festival

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

quarterH

Re: SWRN 12 t/m 18 September 2011 Dutch Westernriding Festival

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 18:49

is er al een update over daadwerkelijke deelnemersaantallen en 'grote namen'?

ik zie namelijk dat sommige trainers op facebook meerdere malen gevraagd worden of ze asjeblieft willen komen en deelnemen.......

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 12:52

Ik heb niet het hele topic gelezen, maar het lijkt me een leuk evenement om heen te gaan met camera's. Heeft iemand een website van het evenement?

tante_t

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 12:11

@Pissoff Vind het ook jammer dat mensen zoals jij reageren op dat soort berichten, gewoon niet doen.

Zijn er al veel inschrijvingen shellybelly?
Komt er eigenlijk een rook hok oid? Ik weet dat je nergens mag roken in de uithof.
@gabyfedde: www.dutchwestern.nl

Westex

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 12:47

gabyfedde schreef:
Ik heb niet het hele topic gelezen, maar het lijkt me een leuk evenement om heen te gaan met camera's. Heeft iemand een website van het evenement?

Alle informatie over de show zelf staat op http://www.swrn.info.
Alle informatie over het randgebeuren staat op http://www.dutchwestern.nl

Om het hele topic te lezen moet je wel heel veel tijd hebben 8-)

Ergens op 1 van de eerste pagina's heb ik het initiatief voor het Dutch Westernriding Festival verwelkomt en aangegeven met minimaal 2 paarden mee te doen.

Natuurlijk heb ik mij gestoord aan onduidelijkheid omtrent NRHA approved status. Ik denk ook wel eens dat de verwachtingen die zijn gewekt door de organisatie in eerste instantie beter wat gematigder hadden kunnen zijn. Ik heb twijfels bij de uitwerking van de jurering. Ik heb moeite met de logica van het box verhuur systeem.

Maar dat verandert niets aan mijn positieve grondhouding naar, en waardering voor, dit initiatief. So what als de aanloop naar deze eerste uitvoering beter had gekund? So what als een deel van het gebeuren er om heen je niet aanspreekt? So what als Bernard en Rudi niet komen? So what als Roy via FB gevraagd wordt of hij mee doet?

Mensen investeren tijd, geld en moeite voor een nationaal Western Event. Ik vind ook dat een aantal zaken anders en beter hadden kunnen worden aangepakt. Maar als we gaan zitten wachten tot ik dat perfecte evenement organiseer dan kunnen we heel lang wachten want ik doe dat niet. En als we gaan zitten wachten op de criticasters van dit evenement dan vermoed ik ook dat het lang zal gaan duren.

De organisatoren van dit Festival doen dus wel iets. Dus ik ben blij met hun initiatief. Ik kom met mijn 2 paarden en ga lol hebben. Als ze gaan line dancen zoek ik wel even verpozing (mooie uitdrukking) in het riders home. En als dat er uiteindelijk toch niet is dan ga ik wel even mijn tenen tellen bij de paarden in hun dag, week of voor mijn part uren box. Als de jury mij verkeerd beoordeelt omdat ik niet lach of recht op zit bij mijn sliding stop dan ziet de jury het verkeerd. Zoals zo vaak bij talloze shows in verleden en toekomst. Als Cotton-Eye voor de 30e keer langs komt dan luister ik op mijn oortjes naar Metellica. Als American Lifestyle enthousiastelingen een handtekening willen hebben dan geef ik die zoals ik ik die in het verleden op NRHA shows ook heb gegeven.

Ik ken en respecteer menig criticaster van het Dutch Westernriding Festival. Ik snap en deel gedeeltelijk de teleurstelling bij de uitwerking van het event. Maar ik waak er bij mij zelf voor dat dat omslaat in negativiteit. De bodem, of andere voor de gezondheid van de paarden bedreigende zaken, zijn voor mij de enige mogelijke showstoppers. In de bodem heb ik met wat ik nu weet vertrouwen dus het Westex circus is er bij straks in de Uithof!

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 13:00

mooi geschreven hoor, en ik ben het helemaal met je eens.

bovendien, het is de eerste keer dat er zo iets groots georganiseerd wordt en dat is toch altijd even afwachten hoe het gaat.

de eerste keer organiseren in marienheem ging vast ook niet perfect en wat ik allemaal gehoord heb klaagden mensen zelfs vorig jaar nog over stof, bodem of stallen.

er zijn mensen die het proberen. er zijn mensen die hun nek uit steken. ze hebben geluisterd. er wouden mensen dagboxen, er komen dagboxen.

ga (als je de mogelijkheid hebt) er gewoon lekker heen, probeer te genieten van het 4x4 scherm waar je op komt en geef het een kans.

maakt toch niet uit dat er "grote'' namen komen of niet? je rijdt er voor jezelf, en niet voor de andere "grotere" namen?

ga heen en geniet.. ga kijken, leef je leven.

ik doe mijn best om te komen kijken naar het hele gebeuren. (ik zit zonder auto dus gaat miss wat moeilijk worden)

tante_t

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 13:37

Paintless schreef:
ik doe mijn best om te komen kijken naar het hele gebeuren. (ik zit zonder auto dus gaat miss wat moeilijk worden)

Ik ben nog bezig met vervoer regelen voor iedereen, zodra ik meer weet horen jullie het ook.

Rumpleteaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 13:52

Ik ben een paar avonden/ dagen als vrijwilliger aanwezig, en kan dus ook wel wat mensen meenemen.
In de praktijk betekent dit dat ik direct uit mijn werk door zal rijden naar de Uithof, en ik werk 'in de buurt'.
Dus voor meer lokale mensen die mee willen rijden: stuur me een pb :)

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 14:00

tja.. ik moet helemaal uit Friesland komen. dus is best een behoorlijk eindje.

SusanW

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 14:04

Waar zouden we zijn zonder de trein! :D Ik bedoel, Mariënheem oké dat wordt wat lastig met de trein, maar kom op, Den Haag moet lukken hoor ;)

Natascha dH

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 16:09

SusanW schreef:
Waar zouden we zijn zonder de trein! :D Ik bedoel, Mariënheem oké dat wordt wat lastig met de trein, maar kom op, Den Haag moet lukken hoor ;)

Niet als je start in een gehucht, hoor!! ;)
Eerst met de benenwagen of ouderwetse fiets, bus van om het zoveel uur, andere bus, trein met veel overstappen......

Ik kom wel met de vertrouwde auto.....

SusanW

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 16:34

Dichtstbijzijnde station is hier ook 20 minuten vandaan hoor ;) Maar een lift (of fietstochtje) naar het station is sneller geregeld dan een lift naar Den Haag :j

En dat dus voor de mensen die geen autovervoer hebben hè? Want anders is dat net zo makkelijk ja ;)

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 22:48

is ook nogal prijzig. auto is volgens mij goedkoper. miss kan ik er wel 1 huren en samen met anderen die kant op gaan.

smax

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 09:09

PL Voor plus minus, 50 Euro heb je een dag retour Den Haag... een auto huren vind je niet voor die prijs en de borg erbij ;) + benzine

SusanW

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 09:31

Nou precies. En ik weet niet of parkeren gratis is, maar normaal kan ik voor het geld van een treinkaartje niet heen en weer rijden plus parkeren in een grote stad :n
Een auto geeft meer vrijheid, maar het is echt niet te duur hoor met de trein wat zoiets betreft.

Breeze96

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 14:35

Ik heb er erg veel zin in! *D
Klinkt allemaal erg leuk!
Ik kom vanuit Groningen maar heb het er voor over hoor, lijkt me een leuke show! *\o/*

kelz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 18:36

Wij gaan ook zeker een dagje komen kijken :D
Hebben er nu al zin in! 8-)

petrasmedes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 18:46

Jaaaah Ik ga dus toch ook wran Rookie L2 rijden EN de paint. Dus woensdag en vrijdag....!!
SPANNEND.....

kelz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 18:49

Kijk super joh :D wie weet zie ik je nog wel ;) inderdaad spannend hoor en alvast succes!!!!

EllyStel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 19:00

ik doe ook de paints, dus weer een gezellige groepje en natuurlijk ook lekker bij de wran, gelukkig hebben ze junior en senior apart gedaan phhhhh _/-\o_ :)*

fvdhaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 19:15

EllyStel schreef:
ik doe ook de paints, dus weer een gezellige groepje en natuurlijk ook lekker bij de wran, gelukkig hebben ze junior en senior apart gedaan phhhhh _/-\o_ :)*

Bedoelen ze junior en senior paarden of ruiters ;)

Lisa_western

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 19:19

petrasmedes schreef:
Jaaaah Ik ga dus toch ook wran Rookie L2 rijden EN de paint. Dus woensdag en vrijdag....!!
SPANNEND.....

Gezellig!

EllyStel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 20:54

fvdhaak schreef:
EllyStel schreef:

Bedoelen ze junior en senior paarden of ruiters ;)

8)7 OK Fred die is GOED haha, het is een senior op een junior, jammer dat ze geen 65+ klassen hebben want dan win ik het zeker hihi (ben toch de enige)

jmd

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 00:01

Ik heb zojuist ingeschreven!
En Jan Pieter Koopman rijdt Piney (Pine Smoking Cash) in de open. :list:

pinochico

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 10:11

Is er iemand die een box leeg heeft staan voor de maandag en dinsdag voor de aqha show?ik start alleen de dinsdag en kom de avond ervoor aan.Uiteraard tegen vergoeding!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 10:15

Jan/Fred/Sheila, is het een idee om een mod te vragen om even alle belangrijke info in een blokje in je OP te plaatsen? Dus bv adres website, mailadres secretariaat, info over boxhuur en toegangsprijzen etc?
Het topic is te groot geworden, mensen kunnen de benodigde info niet meer vinden (zie post boven me)