Zuidlaardermarkt 2010

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ga jij naar de zuidlaardermarkt 2010?

Ja maar alleen kijken
151 (34%)
Nee
217 (49%)
Ja om te kopen
38 (8%)
Ja om te verkopen
15 (3%)
ja om te kopen en verkopen
15 (3%)

Totaal aantal stemmen: 436

silverbrumby

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 00:01

Essie73 schreef:
Ook naar de markt geweest, heb alleen denk ik met oogkleppen op gelopen, heb geen Shire en geen Zebra gezien...

Kwam wel handelaar Jansen tegen (van jansen van den hout) Had hun daar niet verwacht.

Weet iemand of die mooie kruizing Fjord x arabier verkocht is? Mooi beestje om te zien, was volgens mij 3.

Jansen van den hout staat daar ieder jaar, ook in Hedel hoor :)

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 00:12

silverbrumby schreef:
Leuke paardjes staan er tussen zeg die bokkers gekocht hebben :D Echt spijtig dat wij niet konden gaan maarja volgende keer beter. We pakken Hedel wel, dacht 8 november ofzo.

Valt er in Hedel nog wat fatsoenlijks te krijgen dan?
Dacht dat daar altijd het overschot van ZL kwam en ben er ooit geweest en toen leek dat wel aardig te kloppen.

silverbrumby

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 00:18

anneliesdj schreef:
silverbrumby schreef:
Leuke paardjes staan er tussen zeg die bokkers gekocht hebben :D Echt spijtig dat wij niet konden gaan maarja volgende keer beter. We pakken Hedel wel, dacht 8 november ofzo.

Valt er in Hedel nog wat fatsoenlijks te krijgen dan?
Dacht dat daar altijd het overschot van ZL kwam en ben er ooit geweest en toen leek dat wel aardig te kloppen.

Dat klopt vaak ja, in Hedel komen de paarden die in Zuidlaren niet verkocht waren. Maar waarom zijn ze in Zuidlaren niet verkocht of omdat de prijs te hoog is of er mankeert zoveel aan dat ze eigenlijk slachtrijp zijn om het zomaar te zeggen en toch willen ze er nog meer geld dan slachtwaarde voor hebben?
Maar ook wel veel nieuw spul en voornamelijk jong spul. In Hedel heb je echt veel paarden/pony's/veulens ook waar geen plaats meer voor is, want dan komen ze vaak allemaal weer op stal te staan.
Btw vond ik vorig jaar Hedel mooier dan Zuidlaren...

Buxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 06:04

Sappos schreef:
Ik heb dit jaar inderdaad minder gezien dan voorgaande jaren. Vond persoonlijk dat er weinig echt leuks tussenstond. Veel 13 in en dozijn pony's. Niet bijzonder of niet aansprekend.

ik ben zelf natuurlijk wel heel blij met mijn scharminkeltje :)

Buxy schreef:

Ik heb met Polo nog naast je gestaan ;) Leuk dat je nog een diertje hebt gekocht :j

Hey, dat herinner ik me nog wel, bij die stand met wormkuren toch onderandere?
Wij hebben er idd nog een bruintje bij gekocht, voor 100 euro, ook erg schaal helemaal invergelijking met de roan.

xSaskia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 06:40

_Memphis_ schreef:
Hebben jullie die donkere minishetlander + licht veulen gezien.
Iedereen er omheen maakte er een foto van, ik ook ghehe :P
Maar die was echt aandoenlijk! <3
Ze stonden een beetje achteraf.
Er stond ook een shetje naast die geschoren was en een dek op had.

Heb ik ook gezien. Wat een schatje <3

Inderdaad wat te duur. maar was wel raar. want wij stonden der en vroegen we hoe duur die was, zei die; 1100 euro. toen 1u later wouden we nog even kijken vroeg iemand anders hoe duur die was, zei die; 1200 euro. :+

Anoniem

Re: Zuidlaardermarkt 2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 06:48

Ik hoor allemaal hoge prijzen zeg!
Wij zouden eigenlijk ook gaan maar door het weer maar niet gedaan.
Nu zag ik gisterochtend een noodkreet op bokt staan over een paard wat naar de slacht moest. Stond hier halfuur vandaan, wezen kijken en maar gezegd dat we hem vandaag ophalen!

xSaskia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 07:10

Blingh schreef:
Ik hoor allemaal hoge prijzen zeg!
Wij zouden eigenlijk ook gaan maar door het weer maar niet gedaan.
Nu zag ik gisterochtend een noodkreet op bokt staan over een paard wat naar de slacht moest. Stond hier halfuur vandaan, wezen kijken en maar gezegd dat we hem vandaag ophalen!

Leuk :D Foto? (:

daphneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 07:55

Ben gisteren ook geweest, vond er niet veel leuks tussen staan, beetje zielige hoopjes, vond toch dat er nog redelijk magere paarden tussen stonden, veel oude paarden ook, er stond eten en drinken maar in het begin heb ik geen 1 paard aan het eten gezien.

Daarbij ging 1 paardje zich redelijk op aan het touw wat 3 x om zijn nek zat!..
Ik zij er wat van, en die man reageerde zo van "Ohw tja, moet ie maar niet doen he!"en deed er niks mee!,
Beetje jammer..

Toch fijn dat sommige paarden weer een leuk nieuw huisje krijgen!..

Ik heb ook foto's gemaakt die zou ik binnenkort plaatsen!

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 08:14

Ik ben wezen kijken voor een pony voor mijn dochters (grote B/C pony).
Wel wat gezien, 1 vos merrie 1.40m, beleerd, 8 jaar zonder papier, werd mij aangeboden voor 500E maar dat heb ik niet gedaan.
Voor een 2 1/2 jarige NF merrie(met papier), was de vraagprijs 650E. Maar ik wilde toch gaan voor een beleerde.

De prijzen verschilde ontzettend. Ik heb duidelijk gemerkt dat ze verschillende prijzen hanteerden.
Een kennis van iemand die ik mee had, werd 750 E gevraagd voor een palamino shetlander met papier... wij gingen even poolshoogte nemen en hij begon bij ons met 450E.
A-welsh veulens net zo. Er werd een hengstje (leuk ding, 4 witte voeten, met papier) aan een geïnteresseerde (nette vrouw) 275 gevraagd... aan de volgende (meer boeren man) 125E. Beestje is verkocht voor 75E.
Net als die shire.. hier hoorde ik een bedrag van 7500 (of zelfs 9500E ??). Toe wij erbij stonden vroeg hij 3750E.

het is echt wat de gek ervoor geeft.
Wij zijn 3x bij een pony, 3 1/2 ruin, wezen kijken (vraagprijs 750E), super leuke ruin, sjiek koppie erop.... Ik bleef hangen op 450 en 500 door de verkoper. Maar achteraf vond ik hem net te klein en wilde niet bijleggen.

regtur

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 08:52

Wij zijn al jaren niet meer op de ZLM geweest. Is er nog een beetje aanvoer van fatsoenlijke welshponies? Wat zijn zo'n beetje de vraagprijzen voor veulentjes?

pietsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 08:55

regtur , er stonden wel een paar leuke pony bij maar heb verder geen prijzen gevraagd want ik heb alle stallen vol haha
maar er stonden wel een paar bekende welshfokkers met pony's

sumic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 08:59

Ik ben niet in zuidlaren geweest, maar in elst had ik bijna een zwart welshveulen met 2 witte benen en mooie smalle bles gekocht voor 100 euro. sectie a met papieren. Wel een redelijk groot veulen, zou best uit de maat kunnen groeien. (netjes verzorgd, ontwormd, bekapt)
Ik was helemaal niet op zoek, maar voor dat geld kan je m bijna niet laten staan.

Ik zie leuke aanwinsten voorbij komen. succes diegenen met een opknapproject!

Lon83

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 09:21

Ik ben ook nog even geweest met mijn ouders (en heb ook zo'n moeder die elke mini zooo schattig vindt...)
Mijn oom is handelaar en die liep er ook rond. Hij was nog door een bekende gevraagd die mini in winkelwagen mee te nemen naar de ZLM, maar had geweigerd. Het beestje was volgens hem een 'mongooltje', kon nog geen 20 meter lopen en duidelijk dwerggroei met grote kop. Volgens hem stond DK voor Dekker, en gingen deze paarden naar Italie. Weer iets anders dus ;)
Hij had het over prijzen vanaf 15 euro voor shetjes, al zullen dat de slechtste zijn neem ik aan. Met papier is al snel wat anders lijkt me. De zebra-achtige was volgens hem dan weer een kruising zebra x ezel.

Ik heb mn ogen in ieder geval uitgekeken, heerlijk dagje gespijbeld en wat een mazzel met het weer! Zelf alleen dikke sokken gekocht voor de winter, en bijna een fleecedeken (maar ja, de verkoper wist niet eens wat hij kostte :') )

Veel plezier met alle gekochte paardjes! Ben benieuwd hoe ze er over een half jaar erbij staan!

Binckydenice

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 09:23

Ik ben wel benieuwd naar meer foto's....

Wanneer is die markt in Hedel?

Volgens mij wordt het paardje met de twee maanogen echt wel een plaatje!

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 09:33

Lon83 schreef:
Ik ben ook nog even geweest met mijn ouders (en heb ook zo'n moeder die elke mini zooo schattig vindt...)
Mijn oom is handelaar en die liep er ook rond. Hij was nog door een bekende gevraagd die mini in winkelwagen mee te nemen naar de ZLM, maar had geweigerd. Het beestje was volgens hem een 'mongooltje', kon nog geen 20 meter lopen en duidelijk dwerggroei met grote kop. Volgens hem stond DK voor Dekker, en gingen deze paarden naar Italie. Weer iets anders dus ;)
Hij had het over prijzen vanaf 15 euro voor shetjes, al zullen dat de slechtste zijn neem ik aan. Met papier is al snel wat anders lijkt me. De zebra-achtige was volgens hem dan weer een kruising zebra x ezel.

Ik heb mn ogen in ieder geval uitgekeken, heerlijk dagje gespijbeld en wat een mazzel met het weer! Zelf alleen dikke sokken gekocht voor de winter, en bijna een fleecedeken (maar ja, de verkoper wist niet eens wat hij kostte :') )

Veel plezier met alle gekochte paardjes! Ben benieuwd hoe ze er over een half jaar erbij staan!

DK is Denemarken, er stonden juist allemaal brave rijpony's (B-C-D) bij (absoluut geen slachtvee) wat erg gewild is daar.
De meeste worden al verkocht als ze worden uitgeladen. Helaas voor mij... ik was daar ook naar op zoek. En voor die prijzen gaan ze echt niet naar de slacht... dat krijgen ze er echt niet voor terug.

tinkerSophia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 09:51

ik ben ook geweest. en was helemaal verkocht.. ow wat een leuk dier een tinker merrie van 5 jaar.. beleerd voor de kar 1 en 2 span en onder het zadel..

maar hij was voor mij klein.. als ik nou kinderen had.. dan had ik hem meegenomen.. wauw hij was echt leuk... !!

IndianaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 10:35

wat vroegen ze nou voor zo'n Tinker Rianne?

Yaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 10:37

ik heb ook paard gekocht op zuidlaardermarkt.

2,5 jarige holsteiner hengst van 1,67 blauwschimmel. Echt een beauty :)

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 10:38

Heb je een foto, Jumpie? :)

jesterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 10:38

janique schreef:
Wat fantastisch dat je dat paardje met de maanogen hebt gekocht.. maar oh oh wat zag dat beestje eruit.. desalniettemin toch een onwijs leuk beest, heb ook tijden bij dat paard staan kijken :j

Ja ze ziet er echt niet uit, ik ga vandaag nog duidelijkere foto's maken..

tinkerSophia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 10:39

de vraagprijs was €2000,- maar hij vroeg daarna gelijk wat ik wilde geven.. dus ja..

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 10:40

jesterlover schreef:
Er waren inderdaad meer shire's. Niet erg op gelet, maar deze sprong er gewoon uit!
Geen idee hoe groot Kim is, vrij klein tenger meisje, weet geen stokmaat van haar.. :+

Ik was met een goeie vriendin van me, zij werd opgegeten door het zwarte trekpaard, wat bij export stond.. :+

De bruine met 2 maanogen is met mij mee gegaan einde van de dag.. Sorry, maar mijn kwakke hart zei krak...Wat ieder zijn oordeel ook mag zijn..

super!! :D kan ik weer rustig slapen!

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 10:42

Jesterlover; Wat stoer dat je die pony hebt meegenomen. Die stond op het veld bij de boompjes toch?

farahmunda

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 10:44

ben ook nieuwsgierig naar fotos :D
heb mij gisteren kunnen beheersen :+ en heb alleen een grote lolly gekocht, oliebollen en een zuidlaarderbol op de markt :Y)
en veel bekenden gesproken!

de man met de shires had 7 paarden mee waarvan er geloof ik 5 shires waren.
allemaal hengsten als het ik het goed had en de twee schimmelshires had hij snel verkocht

Yaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 10:46

nee farah het waren 7 shires waarvan 2 merries. Ik ken die mensen ;)

Jah ik ga vanavond foto's maken maar jullie hebben geen mooie schimmel gezien met blauw halster?