geen veulen deze nacht. Het is wel een onrustige nacht geweest . Elk uur ben ik even gaan kijken. De melk drupt er niet meer uit, maar ze houd haar staart wel hoog en wil niet dat je in de buurt komt.
Vandaag ben ik pas tegen 1 u s'nachts thuis. Ik moet heel de dag de winkel openhouden en dan s'avonds moet ik gaan zingen, je gaat weer zien dat er dan juist iets gebeurt.
Ik hou jullie zeker op de hoogte als er iets gebeurt.
mirgino
Geplaatst: 05-06-10 08:58
spannend zeg!
wel triest eigenlijk dat de merrie toch drachtig is. ze zal er straks echt erbarmelijk uitzien alles is aan het veulen gegeven. ik duim keihard mee dat er straks een gezond veulen naast staat en dat mama dan ook kan bijkomen. echt petje af dat je dit arme dier onder je hoede genomen hebt,en veel sterkte en geluk de komende tijd!
zo, duurde even voor ik alles doorgelezen had(wel wat overgeslagen het is zo veel) maar van mij uit zeer veel respect voor wat je doet, de hemel zij dank dat er ook zulke mensen zoals jij zijn!! ik zal een schietgebedje doen dat de bevalling goed zal verlopen,en dat zowel moeder als veulen een mooie toekomst tegemoet mogen gaan.
We wonen helemaal afgelegen zonder buren . Ik zit met mijn zaak en mijn man moet werken. Hij gaat straks wel naar huis, dus hij kan haar wel wat in de gaten houden. Ook zijn er enkel jagers die regelmatig in de buurt zijn omdat hun hut vlak aan ons is en die houden alles altijd heel goed in de gaten.
Arme merrie, ik hoop dat de bevalling goed gaat en dat er een gezond veulen uit komt. Sjezus en dan moet ze zo mager als het is ook nog eens een veulen voeden. Zijn daar oplossingen voor?
soesita
Geplaatst: 05-06-10 13:52
Arm dier! Echt, dat zo'n eigenaar er nog geld voor durft vragen! Geen wonder dat ze zo uitgemergeld is. Hopelijk komt ze goed door de bevalling...
Jeetje zeg, zag dit topic af en toe wel langskomen, maar dat ze dus echt drachtig is had ik nog niet gelezen. Ik duim ook even mee voor een goede bevalling en een gezond veulen. En gezonde merrie natuurlijk. Ik zal straks weer even alles teruglezen, ben nu even op de laatste pagina gestrand want ik moet weg, maar ga straks even lezen of je nog wat over haar eerdere veulen hebt geschreven, ben ik ook wel benieuwd naar. Nu kan ik het topic in ieder geval vinden Heel veel succes natuurlijk!
Ik hoop dat zowel moeder en kind het gaan reden! Heel veel succes bij de bevaling! al een idee hoe je het gaat doen met voeden van het veulen? (gewoon nieuwschierigheid hoor!)
Sansevieria
Geplaatst: 05-06-10 22:16
Absoluut petje af voor jou! Hoop dat merrie en veulen het straks gaan redden
OT: Ik vond wel al vanaf de eerste foto's dat ze me aan een paint merrie doen denken, nl fisty's domino van indertijd de abc ranch in weert....vreemd...die zou nu ook dik in de 20 zijn..maar dat zal ze toch niet zijn lijkt me (die hebben toen wel alle paarden verkocht incl.de fokmerries wegens beeindiging van de fokkerij)
Ongelooflijk dat er mensen zijn die dieren zulke dingen aandoen! Maar ik word weer heel erg blij van mensen zoals jij, die hun uiterste best doen om zo'n beestje weer op te lappen.
Fijn dat ze al wat beter in haar velletje zit. Wel heel spannend nu, zou ze dan toch echt drachtig zijn en snel gaan bevallen? Hopelijk gaat dan alles goed met merrie en veulen.
Stel dat er een gezond veulen komt, zou je die dan eventueel bij kunnen voeden met veulenmelk? Dus wel bij de merrie laten drinken, maar daarnaast ook een paar keer per dag het veulen veulenmelk geven, zodat de merrie wat gespaard wordt. Of zou dan de melkproductie van de merrie snel teruglopen?
ik had in het begin van dit topic gereageerd, maar hele tijd in de gaten gehouden... ben ook zeer benieuwd naar de bevalling.. 1 ding is zeker.. als het paardje niet bij jou was terrecht gekomen, had moeder en kind het niet gered! ik hoop voor je dat ze het nu wel redden.. en dat ze er allebei goed uitkomen... ik wil je vast veel succes wensen met de bevalling, mocht die nog niet zijn begonnen, en ik hou het in de gaten hier!