Paardenvierdaagse Epe! Ik ben al aan het aftellen!!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Zack

Re: Paardenvierdaagse Epe! Ik ben al aan het aftellen!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 20:10

Zelfs mijn geschoren schaap is aant verharen :D
Zou me meer zorgen maken als hij dat nog niet is ;)

Ice_baby

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 20:11

ja maar onze ijssies laten alles zo`n beetje in een keer los.. hahahah

Zack

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 20:12

Be happy!
Die van mn vriendin is subtieler.. dat is echt pas een ramp :D

Maar ook niet zo vreemd eigenlijk, was vandaag zowat 20 graden.

Mijn kale schaap staat al zonder deken!

Ice_baby

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 21:42

ja hopelijk zijn we er snel van af.. het is wel onwijs veel haar dat eraf moet natuurlijk...
wel een onwijs lekker weer was het vandaag!! echt vorjaarsweer... overal krokussen en gezelligheid.. honden lekker in het bos rennen... kben weer helemaal in me hum...

Zack

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 10:58

Jaaaa ik ook!!
Echt super! :D
Hahaha ga straks ook weer lekker naar buiten denk ik..

Suzan_bobar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 20:08

Rustig hierzo, iedereen druk aan het trainen met dit mooie weer???
Ik heb vandaag 10 km met Boobs gefietst,... dat doet ie met 4 hoeven in zijn neus,... makkie dus. Zijn conditie valt me niets tegen zo na deze winter! Hij had lol in het bos joh, in volle draf en zelf een stuk in galop aan de fiets :D

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 21:53

Gaat lekker bij jou zo te lezen Suzan! :)

Vandaag Ot eerst eens de staart gewassen; de stukken stront hingen erin :+

Daarna lekker ingespannen en stukje gereden... maar pfff allesbehalve fijn en relaxt. Gatsamme, was echt niet leuk meer, ze liep constant bij me vandaan, gooide paar keer tong over het bit (en die krijgt ze nooit zelf weer terug) pakte bit vast en sjezen maar. Heb haar hard aan moeten pakken, kon er hé-le-maal NIETS mee :(

Kom ik terug, Henk (eigenaar Ot) vraagt hoe 't vandaag ging. Mijn antwoord: 'tsja die was héul erg hyper, was niet mee te rijden, lijkt wel alsof ze kilo's haver in 't systeem heeft'......
Henk: 'oh ehm, misschien moet je even de muesli nakijken, ja want ik weet nooit wat ik moet hebben, vergeet ik altijd, die mensen bij de Welkoop die weten het vaak wel, maar nu hebben ze volgens mij gewoon maar wat gepakt'......

Dus ik check die gigantische zak muesli die bijna leeg is.... wordt er niks wijzer van; 'Pavo Kruidenmelange', voor sportpaarden (oeps, dat is niet de bedoeling!!!) met allerlei vitaminen (jaja) maar wat er precies in zat en of er haver in zat, stond er dus mooi niet op.

Ik kijk op inet, jawel hoor, hoog gehalte suikers, eitwitten én haver, speciaal voor sportpaarden of paarden die moeilijk eten :(
*zucht* dat moet ze natuurlijk hélemaal niet hebben, en de rest eigenlijk ook niet, die werken bijna niet....

We hebben meestal Pavo Nature's Best.... dus heb met Henk maar afgesproken dat hij deze melange maar opvoert aan de rest v/d pony's (alhoewel dat ook niet ideaal is, maargoed kan hem moeilijk zeggen dattie het moet weggooien) en als het goed is koopt hij zsm. Nature's Best....

Voel me nu best rot, heb haar iedere keer ontzettend moeten aanpakken omdat ze gewoon dwars door het bit (en mij) heen liep, blijkt dat ze de afgelopen maanden gewoon kilo's haver naar binnen heeft zitten werken.... :(

Achja, Henk kan er natuurlijk ook weinig aan doen, maar baal er wel gigantisch van....

Josfoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 22:01

En de paarden goed verzorgen; ze moeten immers mooi op de foto :D

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 22:03

Josfoto schreef:
En de paarden goed verzorgen; ze moeten immers mooi op de foto :D

Hahaha, oh maar dat komt helemaal goed hoor; houd er niet van om met vieze poown te rijden :o :Y) en al helemaal niet tijdens wedstrijden of andere evenementen :)

Ice_baby

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 22:04

tja joycie..dat kan een heleboel verklaren... mijn ijs reageerd ook heel fel op haver.. mijn pown is zwart/ bruin.. ziet er meestal niet zo vies uit..

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 22:07

Ice_baby schreef:
tja joycie..dat kan een heleboel verklaren... mijn ijs reageerd ook heel fel op haver.. mijn pown is zwart/ bruin.. ziet er meestal niet zo vies uit..

Ja en daar ben ik aan de éne kant erg blij mee, want stoppen met die muesli voeren heeft op een gegeven moment dus waarschijnlijk wel effect, dan weet ik dat het niet aan 't beestje zelf ligt,

maar ja, ze kan er niet zomaar tussenuit naaien terwijl ik tussen allerlei verkeer rijdt, dan moet je toch echt even corrigeren... en voel me nu dus best kl*te nu ik weet dat ze dus gewoon volgestopt is met haver! :(

Josfoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 22:08

Als het giet, dan kom ik niet fotograferen; al die vieze paarden en die chagerijnige gezichten :D :D

Suzan_bobar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 22:30

hahaha ik moest zo lachen om je verhaal van Ot.... heerlijk. wel sneu voor Otje. gelukkig weet je nu de oorzaak.

ik zal mn best doen Jos. kan het niet altijd garanderen hahaha het is gewoon een viespeukje haha tja wat wil je met al dat wit.... ik houd witte kleren ook nooit langer dan 10min wit whaha!

Zack

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 22:33

Bij die van mij kan ik kilo's haver ingooien.. heeft echt totaal geen effect!
Zoals ik het hoor ga ik die wel eens proberen.. hij krijgt er nu sportbrok bij.

Wel naar hoor.. maarja henk kan er ook niks aan doen, stom dat ze niet even meer de tijd genomen hebben om hem te helpen!

Vandaag uurtje staprit gedaan.
Morgen weer pittig bosxcrossen :D

Pony is ook bij de fysio geweest, wij zijn er he-le-maal klaar voor!!!

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 08:53

Joycie: wat een sof dat je paardje vol haver is gevoerd. Neem Havens Muesli zonder haver; Fralla doet het er uitstekend op. Heb je je karretje nu al?
Jos: tegen die tijd is Otje van de haver af, alle blije gezichten opgezet en de staarten gewassen. Ik heb al mooi weer besteld; 25 gr. en droog.

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-10 09:44

Sandrina schreef:
Ik heb al mooi weer besteld; 25 gr. en droog.

Ik ook! Alleen in de nachten een beetje regen voor het stof :D

Suzan_bobar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 10:39

dan moet het goedkomen. Ik had 20 graden besteld... Warm zat voor de paarden :D

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 11:03

@ Zack: mooi dat paardje weer helemaal in orde is, kan de training eindelijk beginnen :)
Ja ach kan het Henk ook niet heel erg kwalijk nemen, 't stond ook niet op de zak voer zelf, en dat vind ik toch wel heel erg verkeerd eigenlijk, ik moest speciaal op de site van Pavo kijken wat er allemaal in zat, op de zak stond alleen een lijstje van vitaminen, maar niet eens wat voor soort kruiden er in zaten en of er dus wel of geen haver in zat. Alarmbellen gingen wel rinkelen toen er stond dat het speciaal voor sportpaarden was. Als je paard het er verder goed op doet kan het idd geen kwaad, bij Ot heeft het hetzelfde effect als dat je een ADHD kind veel suiker en cafeine geeft... *stuiterstuiterstuiter*

@ Sandrina: Wagen nog steeds niet binnen..... *zucht eens diep* ik ga straks naar Grunn voor een nachtje; samen met mams, een tante en een nichtje, gaan we daar shoppen en ze blijven een nachtje bij mij logeren, gaan we morgen weer terug. M'n laptop blijft thuis denk ik, dus ik hóop dat als ik morgen terug kom, dat ik een mailtje heb van de dealer!!
Hahaha als het straks zover is met de vierdaagse is ze idd hopelijk al iets bijgekomen en staart idd wederom netjes gewassen :) Hebben vorig jaar nog heel erg de wagen vol modder staan boenen met zeepsop omdat hij wel mooi schoon moest zijn voor de intocht, Henk schaamt zich rot als hij langs de kant staan en z'n aanspanning vol trots maar onder de modder ziet langskomen :P

Hoe gaat de training bij jou???

25 graden.... pff mag van mij ook nog wel íetsje minder hoor, zolang het maar lekker droog blijft :)
Gister was op de radio dat er een Britse weerdeskundige had voorspeld dat v/h zomer de heetste zomer ooit zou worden, of igg héeuuul erg warm.... en werd gezegd dat dat best zou kunnen kloppen aangezien de beste man deze zeer strenge, koude winter met véel sneeuw ook ruim van te voren goed had voorspeld....
Ben een koukleum, maar kan ook niet tegen heel erg warm weer, wordt ik snel duizelig van en als ik niet oppas val ik heel snel flauw :+

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 12:06

Potdrie! heje nu nog je karretje niet? Da's nie leuk. Ik zou éven' óp de rekening gaan zitten, als je begrijpt wat ik bedoel. Wachten met af te betalen, of heb je al helemaal betaald? Dat zou jammer zijn, want zo leert meneerleverancier er niets van. Heb je geen dwangmiddel meer om sneller af te leveren.

Trainen hier gaat goed en frequent, moet zo er een weekje tussenuit, maar daarna pak ik alles weer goed op. Helaas niemand om Fralla dóór te rijden als ik even weg ben.
25 is toch goed te doen? Niet te hard gaan galopperen, anders schiet je Jos voorbij en kom je niet op de foto, slechts een streepje.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 12:17

Hahaha nee maak je geen zorgen; zodra hij binnen is krijg ik direct een mailtje met wat foto's, zodat ik alvast op de foto kan zien dat hij bijv. niet pimpelpaars is en het wel precies is wat ik besteld heb. In mailtje staan dan de rekeninggegevens en betaling hoeft pas vóor af bij het afhalen. Is voor mij lastig om contant te betalen (moet ik weer naar de bank etc.) dus maak ik het direct over zodra ik 't mailtje heb.

Ja ach, ik kan nu ook écht niet meer wachten maar hij kan er echt niets aan doen, hij baalt er zelf ook als een stekker van hoor, eerste levering van de eerste helft van diezelfde bestelling is vorige week binnengekomen, en volgens de fabriek zou de bestelling met mijn kar écht deze week binnenkomen, dus ik wacht rustig *ahum* af en als ik zaterdag nóg niets gehoord heb ga ik er misschien nog weer even achteraan bellen.

Maar ondanks de levertijd die toch heel erg vertraagd is, hebben ze daar toch hele goeie service hoor. Als ik zou willen zou ik de wagen nu nog, of zelfs als ik hem al in m'n bezit heb, kunnen 'terugbrengen', en dan gewoon volledige aankoopbedrag terug krijgen.
Er stond ook een hele mooie wedstrijdwagen met alles erop en eraan toen ik kwam kijken (stonden trouwens best veel wagens) en hij vertelde dat die besteld was door iemand, net klaar was, maar toen bleek dat hun auto helemaal kapot was, ze moesten nieuwe auto en die nieuwe wagen was ook net klaar. In goed overleg hebben ze de wagen geannuleerd.... nou dat vind ik toch best netjes :)

Dat is wel jammer dat je niemand hebt om Fralla te rijden.... kan je dochter haar niet rijden, of gaat die ook mee??

Galloperen hebben we vorig jaar bijna nooit gedaan; was bang dat ik haar niet meer terug kreeg, al schoot ze vanuit draf maar ál te graag in galop.... alleen op donderdag toen we paar hele hoge heuvels op de hei op moesten heb ik gegallopeerd anders werd het wel heel erg zwaar voor haar.
Ze is 't ook gewend dat ik haar wat harder laat lopen als we bult op moeten, doet ze uit zichzelf ook al. Pak ook regelmatig in m'n training mee dat we een hoge bult bijv. in rustig drafje of zelfs in stap op gaan, moet ze extra trekken, is mooie krachttraining :)

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 13:00

Joyce: Wat duurt dat lang zeg, maar je hebt je oude kar nog. Je kúnt in elk geval rijden/trainen.
Dochter heeft geen tijd om mijn Fralla te rijden; die heeft nauwelijks tijd voor Juultje. Ze zou het graag doen als ze tijd had, weet ik wel.
Uem, dat berichtje over de galop was een grapje hoor, niets serieus!!!

scoobydo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 19:39

hallo,

nieuw nieuw nieuw

er is weer een paardenvierdaagse bijekomen die dit jaar voor het eerst plaats vind in kootwijkerbroek(vlak bij kootwijk) onzettend mooi gebied het evenement vind plaats de laatste week van mei.Er is ook mogenlijkheid tot het huren van een eigen aanspanning voor de menners. en los daarvan zou je evt zelf je paard mee kunnen nemen en daar een wagen huren voor meer info zie de site

www.onderdekastanje.nl

veel plezier *D

Josfoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 20:10

ow...das bij mij om de hoek :D :D
Bedankt voor de tip!!
scoobydo schreef:
hallo,

nieuw nieuw nieuw

er is weer een paardenvierdaagse bijekomen die dit jaar voor het eerst plaats vind in kootwijkerbroek(vlak bij kootwijk) onzettend mooi gebied het evenement vind plaats de laatste week van mei.Er is ook mogenlijkheid tot het huren van een eigen aanspanning voor de menners. en los daarvan zou je evt zelf je paard mee kunnen nemen en daar een wagen huren voor meer info zie de site

http://www.onderdekastanje.nl

veel plezier *D

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 21:22

'k Zag al eerder die men 4-daagse. Vind het tijdstip zo vlak voor Epe erg slecht gekozen. Ben je net thuis en dan ga je weer. Ik doe het in elk geval niet dit jaar.

Zack

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 22:03

Ik hou et ook alleen bij epe..
Vooral naast mn wedstrijden :j