zuidlaardermarkt 2009

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_Claire

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 21:14

ja inderdaad dikke kont :P

liiisette

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 21:14

silverbrumby schreef:
Imre schreef:
Fijn dat je de DK hebt opgehelderd! :j

Nogmaals: DK is D.Kroon en dat is een der grootste handelaren hier.
Dat is dus geen slager, hun hebben ongetwijveld wel slachtpaarden ertussen staan, maar de meerderheid niet.

Is het mysterie nu opgelost?!

Oke zo zit dat dus. Gelukkig geen slager!!! Met hoeveel vrachtwagens zou die man komen? 2 of 3? Volgensmij had hij echt heel veel paarden. ik heb trouwens wel diegene zien lopen die dan DK op de pony deed met de stift. hoorde iets van mensen dat het vader en zoon was ofzo?

Zilvermoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 21:16

Hebben jullie die bonte nog gezien die apart vast stond aan het begin van een deel markt? Deed niks als luchtzuigen en weven. En die minishetjes die geschoren waren en kleine dekens op hadden en stonden de trillen van de kou?

_Claire

Re: zuidlaardermarkt 2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 21:17

ja die mini's heb ik gezien ja, die hadden het ijskoud en ik snap het nut van het scheren ook niet. Uiteindelijk toen ze er 3 verkocht hadden van de 6 hadden ze maar bij elke shet er een extra deken bijgelegd :P

liiisette

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 21:18

bonte_bente

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 21:19

tja en t ergste vind ik dan dat ze de dekens er niet bij verkopen ;(

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 21:19

Niemand de zwarte tuigpaardmerrie gezien? Was vreselijk mager, ontstoken ogen en vreselijke hoevn. Beestje was echt om te huilen zo zielig....

haan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 21:20

silverbrumby schreef:
Imre schreef:
Fijn dat je de DK hebt opgehelderd! :j

Nogmaals: DK is D.Kroon en dat is een der grootste handelaren hier.
Dat is dus geen slager, hun hebben ongetwijveld wel slachtpaarden ertussen staan, maar de meerderheid niet.
Is het mysterie nu opgelost?!

Ik heb nog even met sipko sipkens gepraat, en heb hem toevallig ook gevraagd wat DK betekende, volgens hem is het een grote handelaar zowel voor binnen- als buitenland, dus (waarschijnlijk) geen paarden voor de slacht. Ik was nl ook al bang dat het allemaal slachtpaarden zouden zijn maar dat is dus niet zo.

liiisette

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 21:22

prints schreef:
tja en t ergste vind ik dan dat ze de dekens er niet bij verkopen ;(

Oh dat meen je niet? dat is echt sneu! ik snap zowieso al niet waarom ze die kleine diertjes scheren je kan er verder weinig mee ja!

Jordy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 21:23

awh ja die shetjes , sneu he. Net alsof iemand die verkooptrucs niet doorheeft. Ze vroegen trouwens wel grof geld voor die mini's zonder papier. Ze zagen er wel poppig uit met die dekentjes haha.

Ik ga slapen! Vanmorgen was het kwart over 4 toen de wekker ging. En aangezien ik pas rond half 1 echt in bed lag. Ben ik echt kapoet. :evaw:

* ik blijf stiekem kijken of dat super mooie veulentje gekocht is door een bokker :))

Die tuigepaardmerrie was trouwens wel triest ja :j

bonte_bente

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 21:23

ik denk dat ze de minishetveuelens scheren en ze dan als falabella verkopen aan mensen "zonder paardenverstand"

Sinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 21:24

Mariska_28 schreef:
Wat was het druk... pffffff

Wat mij bijgebleven is...

Een trekpaardhengst die met zijn ziel onder zijn arm stond, of heftig gedrogeerd was, met hele slechte hoeven. Een heel rijtje trekpaarden met slechte hoeven trouwens, maar die hengst stond er echt sneu bij.

Een muildier, vlabij de kermis.. wel gaaf (effen zwart/bruin)

Een heeeeeele grote blauwschimmel (rijpaard)

2 hele dronken verkopers met lang haar en met blikjes berenburg-cola.. Tjeee..

EDIT: En oja, wat kan ik me verschrikkelijk ergeren aan die verkopers die met hun paard midden op het pad gaan staan.. Alsof het al niet druk genoeg is.. Tsss

Die stond toch vlakbij die monsterbaan? Hij/zij? stond er later op de dag nog, was daar iets mis mee?

liiisette

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 21:25

Jeetje echt sneu. Maar paarden mogen toch alleen met papieren aangeboden worden? (chip is verplicht dat weet ik ;))

liiisette

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 21:27

Heeft iemand trouwens nog die fries ruin gezien met een wit hoofdstel + touwtje. vond het een supermooi beestje en raar dat die op de zuidlaardermarkt te zien was.

vond hem alleen wat kort in de rug maar mischien dat dat ook zo hoort
Laatst bijgewerkt door liiisette op 20-10-09 21:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Nietje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 21:28

liiisette schreef:
Jeetje echt sneu. Maar paarden mogen toch alleen met papieren aangeboden worden? (chip is verplicht dat weet ik ;))

als de afstamming onbekend is heeft het paard geen "papier", wel een paspoort.

liiisette

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 21:28

Oh zo oke dankje!

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 21:30

liiisette schreef:
Heeft iemand trouwens nog die fries ruin gezien met een wit hoofdstel + touwtje. vond het een supermooi beestje en raar dat die op de zuidlaardermarkt te zien was.

Ik heb nog wel een mooie hengst gezien (rijpaardtype) die daar te koop stond, waar ik echt met de kop niet bij kon komen, beestje was veel te lux voor de markt...

bonte_bente

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 21:31

tja bij sommige paarden vraag je je echt wel af van wat doet die hier?!

dynamiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 21:32

Mijn bedekingen zijn toch wel dat die "goede diertjes" vast wel wat zullen mankeren anders werden ze niet op de paardenmarkt aangeboden, stoepgarantie heb je!

_BlackPearl_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 21:33

wij zijn helaas dit jaar niet geweest, mn moeder kan niet te lang lopen omdat ze erg last heeft van haar knie ;) hopelijk valt het volgend jaar weer in de herfstvakantie, en kunnen we dan wel heen, vind het altijd wel erg leuk om te kijken :)

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 21:33

Er wordt niet alleen maar rommel verkocht op de markt hoor ;)
Alleen je hebt natuurlijk geen garantie...

de handel is slecht, dus misschien dat die mensen op zoek gaan naar een koper op die manier.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 21:35

_janet_ schreef:
Er wordt niet alleen maar rommel verkocht op de markt hoor ;)
Alleen je hebt natuurlijk geen garantie...

de handel is slecht, dus misschien dat die mensen op zoek gaan naar een koper op die manier.

Hm, met dit typetje? Hij was in een uiterst goede staat en ongelooflijk chic! ik heb gezien dat er KWPN papier bij zat...

Misschien was er daadwerkelijk wel iets met hem aan de hand, maar zo'n paardje zou je eigenlijk niet op een markt moeten willen verkopen...

Trouwens, HBC stal had maar mooi slechte reclame dit jaar. Wat een lelijke en slecht onderhouden paarden werden van hun kant aangeboden zeg....! :+

EmmaK

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 21:35

Nou wij zijn ook weer terug (bibi spikers op bokt) en ik
wij zijn terug gekomen met een shet hengstje, we dachten dat word niks meer, omdat de prijzen van de shetjes ook wel errug hoog waren hoor. wil gewoon een shetje voor de leuk erbij als gezelschapspoowny voor mijn 2 knollies.
300 en zelfs 500 euro voor een merrie 8-) sowieso 200 voor een hengst
nou ja k heb dan nu een hengst veulentje (zwart) met papieren volgens de kenners nog een goed papier ook voor een zacht prijsje 8-) mooi op de beentjes mooi in de vacht en lieeef :D moet alleen nog een naam bedenken dus als jullie nog wat weten? zat zelf aan Brammetje te denken.
Hij is in ieder geval heel moe van deze lange dag en ligt languit in de stal :(:)

vond het een leuke dag, weet niet of ik weer heen ga want moet het nog ff kwijt en dan kan ik het hoop ik loslaten.... vond het gewoon vreselijk naar om die paarden zo te zien, bijna de helft mag dan misschien blij zijn als ie een goed baasje vind, de rest staat er van s ochtends vroeg tot s avonds laat aan een touwtje en krijgt zo nu en dan een por in de kont en anders word ie wel in elkaar geschopt door een paard wat naast um staat.
Dan aan het einde van die lange dag moeten ze vervolgens een vrachtwagen op uren lang staan en dat is dan het einde van hun leven, ik ben er van overtuigd dat die paarden gewoon een hel door gaan.
zag ook een ezeltje met een hele rare buik, ezel vlees is niet te vreten toch? I hope so...
Een shet met een veulen en volgens die vent mocht dat veulen al appart worden verkocht hij was 12? weken oud
Ik heb die bonte aan het begin ook zien weven en doen
er waren best veel goedverzorgende paardjes hoor, maar ik mijn ogen nog veel te veel paarden en ezels die pijn lijden, is het niet lichamelijk dan is het wel geestelijk.

sorry moest het even kwijt, waarom ik er heen ben geweest: ik heb in ieder geval 1 shetje kunnen redden :D
wet niet of ik er volgend jaar weer heen zou willen gaan.

Neskolay

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 21:38

EmmaK: Gefeliciteerd! Bibi belde mij vandaag nog ivm vervoer, maar ook wij waren toch nog geslaagd op de markt ;)

Foto :+

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 21:38

Niet alles dat aan het eind van de dag op de markt staat gaat naar de slager hoor. :) Een deel wel, maar een deel zal ook gewoon weer mee terug naar huis gaan om daarna via andere wegen verkocht te worden.

Die wevende bonte zag ik ook. Sneu voor het dier, wie neemt er nou een mee die staat te weven... Leek me wel een leuk paardje.