De betreffende persoon wil geen bekendheid heeft maar een doel en dat is paarden beter maken en daar hoeft de persoon geen complimenten voor of bewondering.
De betreffende persoon wil geen bekendheid heeft maar een doel en dat is paarden beter maken en daar hoeft de persoon geen complimenten voor of bewondering.
Ik heb het topic gevolgd en heb jouw nachtmerrie met je beleefd. Toch wil ik even kwijt dat ik jou en vooral je paard ontzettend dapper vind. Ik heb de foto's gezien en ja, hij is vermagerd. Maar het is geen hoopje paard. Ik zie vanaf de foto's nog steeds een levend dier, barstend van de energie. Succes met je beslissing zondag, ook ik duim dat alles goed komt.
Waar haal jij de energie vandaan zeg. en dan ook nog iedereen hier op bokt op de hoogte houden. Je verdient een dikke pluim. Tips heb ik niet voor je maar ik wens jou en prince alle sterkte toe.
Ook ik volg dit topic al de hele tijd en ik wil wel even aangeven dat wanneer iedereen dingen gaat roepen als: -ik vind hem wel ERG ingevallen, of -hij kijkt wel een beetje mat uit zijn ogen of - ik schrik van hoe hij er uitziet.
Bedenk je dan wel even dat dit paardje al de hele week de dood in de ogen heeft gestaard en zich niet gewonnen heeft gegeven! Mag je er dan een beetje ingevallen en mat uitzien, kom op zeg?! Dat vergt heel wat van zo'n groot en gecompliceerd lijf! Dat te bedenken vind ik hem er nog eigenlijk heel erg goed uitzien, je ziet als je de foto's bekijkt bepaald geen paard die de handdoek in de ring heeft gegooid! Zijn ogen stralen een stuk meer levenslust uit dan aan het begin vd week! Nee ik ben heel erg trots en verbaasd hoe goed hij het doet, helemaal op zijn leeftijd en gezien hoe lang dit nu al duurt!!! Dus: iedereen svp positief blijven, hij doet het super!!!!
Hij mag waarschijnlijk geen stukjes wortel krijgen omdat hij al oud is en dat er dan kans is dat hij de wortelen niet goed fijn maalt (ook al zijn ze voorgesneden) waardoor de kans op verstopping weer groter word. Mij DA zegt altijd dat in stukjes gesneden nog gevaarlijker kan zijn dan een hele wortel, die mag ik aan mijn oudjes 33 en 24 ook niet geven. De moed nog niet opgeven hoor Tita, er is nog steeds hoop. Bij mijn pony duurde het ook lang voor ze weer wilde eten, het eerste wat ze wilde was wame slobber bij beetjes. Nog veel sterkte en niet de moed verliezen hoor, wij duimen voor je mee.
toch vind ik hem niet zo heel verkeerd uit zijn ogen kijken,niet vergeten dat hij zwaar ziek is geweest,en nog is,sommige dingen vergen nu eenmaal veel tijd,wel hoop ik dat hij stabiel word,en dat er een klein beetje maar zekerheid is dan nu,dat zou voor prince niet verkeerd zijn maar voor tita ook niet....zij gaat nu door een hel.........
Ik ben benieuwd of hij zijn warme "eigen" slobber wel opeet. Zou hij ook geen pavo-summerfit koeken mogen? Hier zit heel veel in. 1 koek staat gelijk aan 2 kg. voer, dus als hij maar een beetje van die koek opeet, krijgt hij toch behoorlijk wat binnen.
Op de foto's zie je inderdaad dat hij is ingevallen, maar hij ziet er niet uit als een paard wat al op wil geven! Behalve dat hij ingevallen is, vind ik hem er verder nog wel goed uitzien hoor, zeker voor zijn leeftijd!
Ik vind jullie beiden heel sterk en ik hoop van harte dat dit tot een goed einde komt!
Prince is zeker wel ingevallen, maar ik vind hem er toch best ''opgewekt'' uitzien voor zover het kan. Net als die laatste foto, zie ik toch een behoorlijk ''speels'' paard! Verder hebben een aantal hier hele goede tips gegeven over het eten die ik zeker zou proberen! Verder hoop ik dat jullie het weekend goed en rustig doorkomen zonder al te veel problemen. Fijn dat een vriendin van je vanmiddag meegaat. Heb je toch wat afleiding tussendoor. Succes ermee! En ik ga weer verder duimen!
dat hij er mager uitziet is waarschijnlijk ook omdat z'n darmen nu zo goed als leeg zijn, maar daar zou ik me ook niet teveel zorgen over maken. kan je de wortels niet raspen? mijn te vroeg gespeende veulentje wou ook alleen maar gras en hooi eten. wortels waren het enige wat hij ook nog lustte, maar die waren voor hem nog te moeilijk om te kauwen. ik ben de wortels dan beginnen raspen, eerst enkel wortel, daarna een mini beetje krachtvoer erbij, en de hoeveelheid krachtvoer steeds opgevoerd tot hij het ook zonder wortel wou eten. wortels hebben ze daar toch, dus het kost niks extra (alleen wat werk ) overleg alle tips maar met je da (de anonieme die veel respect verdient )
Ik heb je hele verhaal gevolgd, wat een drama zeg. Ik hoop echt voor je dat hij het haalt, hij is nu al zo ver gekomen, toch een sterk beestje. Van koliek vallen ze altijd enorm af, daar moet je je even niet druk om maken, als hij het redt komt dit er vanzelf wel weer aan, duurt alleen lang. Voor nu is het gewoon belangrijk dat hij beter wordt. Ik duim mee voor je dat hij beter wordt.
Er is nu ook weinig te melden aangezien er geen artsen zijn zodat ik kan horen hoe de nacht was en hoe zijn eetpatroon was.
Ik zag alleen dat er vandaag weer veel spuiten met zooi in zijn lichaam is gegaan. Ik kan verdorie het woord medicijnen vaak niet meer goed schrijven die heeft ie volop gehad.
Ik heb van alles achter gelaten met een brief voor de arts, alleen ben ik vergeten te vermelden dat ze me slobber warm moet geven Op het bordje stond dat ze slobber moeten geven en het leek erop dat ie wat op had...de slobber die er stond was erg waterig...dus gelukkig niet zo dik als eerst..
Hij stond in de wei en was behoorlijk onrustig veel lopen en nog hard ook wel grazend en zag er levendig uit..af en toe schrapen. Ik heb hem zien mesten
Tevens had ik reform-musli bij me en hij heeft wederom heel erg langzaam en aarzelend 3 handjes op. Het ging niet van harte maar hij at het en liet het binnen..hier ben ik zelf blij mee en hoop dat ie morgen ook een beetje wil eten. En ik heb hem de likit onder zijn neus geduwd...mond geopend en hij ging likken normaal eet ie dat ding op nu was ie klaar binnen 10 likjes maar toch. Dit zegt natuurlijk niet zoveel maar toch..hopen mag Mijn reform-musli was bijna op dus heb ik maar een kilo achter gelaten in de kliniek.
jammer dat je geen arts hebt kunnen spreken tita, maar ik vind het goed klinken dat hij toch een paar hapjes heeft genomen! alle beetjes helpen! en we duimen gewoon verder!
S_uus
he wat jammer dat je de arts niet ziet of net misloopt oid! Maar je eigen oog zegt vaak ook genoeg met wat je ziet.. Gelukkig dat ie iig wat heeft gegeten en gemest
Klinkt idd wel goed Tita! En dat hij nu 3 handjes muesli op heeft, klinkt al een stuk beter!
Ik vind het wel vreemd dat jij steeds geen arts oid ziet, waardoor je geen update krijgt over je eigen paard. Ik zou daar gek van worden, wil altijd precies weten wat er met m'n paard is. Houden ze geen logboek bij ofzo, waarin je iets kunt lezen over wat er met hem is gedaan? Of dat je iemand kunt bellen om te horen hoe het er exact voorstaat?
Heb je die likit in zijn stal gehangen of mag dat niet?