[VOLG] Stal de Bonte Dijk

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

littleroosie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-25 10:35

En soms gaat het niet zoals je zou willen en staan we thuis in de bak een paar mooie fotos te maken ipv op de nationale keuring in Lunteren. Rosalita wilde de trailer niet (meer) op en dan op een gegeven moment heeft geen zin meer want dan ben je al te laat. Ben zelf wel wat teleurgesteld want had er graag heen gewild, maar helaas het blijven dieren met een eigen mening. Die trailercursus gaat zeker wel gepland worden.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Vanaf morgen maar weer verder trainen naar zadelmak maken. Ze zou eigenlijk al onder het zadel zijn maar Vanessa die dat zou doen bleek een breuk in haar rug te hebben dus die moest even in de rust.

Vanmorgen dan toch wat tijd over op stal dus dan ook Bella en Casper nog even op de foto gezet. Ik vind dat Bella steeds mooier en meer paard wordt, haar wil ik volgend jaar graag voor de keuring doen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En stoere Casper, bijna 3 maanden oud. Het is zon heerlijk brutaal en eigenwijs veulen 8-)
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

josewoos

Re: [VOLG] Stal de Bonte Dijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-25 11:13

Ja potverdorie Roos, dat is zuur hoor
Maar ja, het blijven dieren met een eigen wil en vooral als ze jong zijn, dan is het allemaal niet vanzelfsprekend :knuffel:
Vind het je sieren dat je deze keuze heb gemaakt, het zal ook niet werken om haar over de zeik te moeten vervoeren en daarna te showen

Furst

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-25 13:32

Zelf ook meegemaakt met mijn merrie, ze wilde de trailer niet op. appelflap, haha. Zo zuur. Volgende keer beter! Wij hebben het jaar daarna haar naar de keuring gebracht en dat was wel goed gelukt na fijn oefenen

littleroosie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-25 14:56

Dankjewel Jolanda. Ik wil graag dat zij het ook leuk vindt maar is soms wel even lastig.

We hebben voor beide dames de eerste week van september een trailerlaadcursus ingepland en dan mag Rosie 20 september nog naar de late keuring van het NRPS, dus daar ben ik heel blij mee.

littleroosie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-25 14:26

Nou inmiddels is Rosalita geslaagd voor haar trailerlaadcursus :D Dus nu gaan we vol goede moed 20 september op pad naar de late keuring in Lunteren.

Ondertussen zijn we ook al begonnen met zadelmak maken. Waarvan ik had gedacht dat Rockabella het heel spannend zou vinden, doet ze het echt heel dapper. We stappen nu een klein rondje met haar met ruiter erop. Rosalita is uit haar plaat gegaan en heeft nog veel spanning, dus alleen hangen en zo stappen. Vandaag gaan we weer verder met ze.

Deze foto's kan ik jullie niet onthouden:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik had het al eens gezegd, maar geen veulen zo als Casper hoor, wat een portret is dat :+ }>

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-25 15:14

Die casper is toch goed gelukt zeg <3 hij blijft knapper worden, ben heel benieuwd hoe die er uit ziet als die volgroeid is

Fijn dat de cursus gelukt is en alvast succes gewenst de 20e

Neon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-25 17:16

}:0 Ooo wauw kijk hem nou… over zijn moeder heen hangen en die vindt dat nog goed ook totdat hij de stukken eruit probeert te bijten :+ :Y) heerlijk beest

littleroosie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-25 19:28

Hey ergste is nog, het is zn moeder niet :')

Neon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-25 19:58

littleroosie schreef:

:+ Wat een draak *\o/* ik wil hem hebben *\o/*

Neon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-25 19:59

littleroosie schreef:

Wat een draak… ik wil hem hebben *\o/*

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-25 20:41

Hij zocht de snelste weg naar jou toe :)

littleroosie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-25 12:21

Haha het is echt een draak hoor, doet alles wat niet mag. Maar met zo'n onverschrokken karakter ook erg leuk, want zoals vrijspringen had die zn moeder ook niet voor nodig:
Afbeelding
Afbeelding

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-25 12:27

Wat een talent!
Genoeg ruimte over :)

littleroosie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-25 12:03

Zaterdag moeten we met Rosalita naar de keuring voor het eventueel behalen van het voorlopig keur predicaat. Ze gaat nu heel goed de trailer op, en de persoon waar we deze cursus hebben gedaan gaat zaterdag ook mee. Dus dat moet iig allemaal goed komen haha.

Dan heel wat anders waar ik graag jullie hulp voor wil vragen. Door de jaren heen zijn er hier best wat paarden en pony's verkocht, en vaak paarden met een verhaal waarvan ik ook wil dat het verhaal bij het paard blijft. Hierdoor ben ik aan het denken gegaan en nu eindelijk na veel werk, is er een nieuw idee ontstaan: www.horsebackground.nl

Dit is een platform waarbij alle informatie geregistreerd/verzameld kan worden van elke paard/pony. Het is een soort van autotrack maar dan voor paarden. Het doel is nu eerst om zoveel mogelijk data te verzamelen (paarden te registreren). Ik hoop dat jullie hier aan mee willen werken :o
Mochten jullie tegen dingen aanlopen op de website dan hoor ik het ook heel graag, we staan nog in de kinderschoenen. De eerste 6 maanden is nu gratis en je kunt je natuurlijk binnen die 6 maanden weer afmelden als je dat wilt, de informatie blijft dan wel in de database staan.

Furst

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-25 13:28

Wow dat is echt wel een super leuk idee van die website!

littleroosie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-25 14:05

Furst schreef:
Wow dat is echt wel een super leuk idee van die website!

Super tof dat je je ook al hebt aangemeld! Hopelijk mogen we binnenkort ook je mooie fjorden in je profiel zetten :D :D

Furst

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-25 15:03

Ja! Ik vind alleen de 6 maanden optie niet ofzo? Het geeft aan om te betalen?

littleroosie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-25 15:06

Mhh ik zie dat je idd geen kortingscode kunt toevoegen, dat is raar dit kon eerst wel. Hier moet ik even mee bezig.

Ania

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-25 15:41

littleroosie schreef:
Zaterdag moeten we met Rosalita naar de keuring voor het eventueel behalen van het voorlopig keur predicaat. Ze gaat nu heel goed de trailer op, en de persoon waar we deze cursus hebben gedaan gaat zaterdag ook mee. Dus dat moet iig allemaal goed komen haha.

Dan heel wat anders waar ik graag jullie hulp voor wil vragen. Door de jaren heen zijn er hier best wat paarden en pony's verkocht, en vaak paarden met een verhaal waarvan ik ook wil dat het verhaal bij het paard blijft. Hierdoor ben ik aan het denken gegaan en nu eindelijk na veel werk, is er een nieuw idee ontstaan: https://www.horsebackground.nl

Dit is een platform waarbij alle informatie geregistreerd/verzameld kan worden van elke paard/pony. Het is een soort van autotrack maar dan voor paarden. Het doel is nu eerst om zoveel mogelijk data te verzamelen (paarden te registreren). Ik hoop dat jullie hier aan mee willen werken :o
Mochten jullie tegen dingen aanlopen op de website dan hoor ik het ook heel graag, we staan nog in de kinderschoenen. De eerste 6 maanden is nu gratis en je kunt je natuurlijk binnen die 6 maanden weer afmelden als je dat wilt, de informatie blijft dan wel in de database staan.

Wat een geweldig idee, ik had er een paar maanden geleden nog een heel gesprek over met een vriendin dat dat mogelijk moest zijn, maar nog niet op dit idee gekomen

-edit- Het toevoegen van een keuringsrapport zonder lid te worden is een hele goede toevoeging.

littleroosie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-25 21:06

Afbeelding

Yessss het is gelukt! De voorbereiding heeft zn vruchten afgeworpen, trailerladen ging keuring ennnn Rosalita is voorlopig keur geworden <3

Lisanne_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-25 21:57

Wauw! Gefeliciteerd!

Furst

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-25 22:06

Gefeliciteerd!

xMyrth

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-25 22:16

Gefeliciteerd!

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-25 09:00

Van harte gegund ! *\o/*

littleroosie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-25 19:05

Dankjewel :D Nog één gave foto van Rosie:
Afbeelding

Bella draaft ondertussen al los onder het zadel, begint het stuurtje te snappen en de rem lijkt het al goed te doen. Zal binnenkort even wat leuke rijfotos van haar maken *\o/*

Voor de mensen die Horse Background een goed idee vinden en zich willen registreren, de website werkt nu goed.