Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Doef schreef:Ah oke, maar zijn jullie dan niet bang dat het paard thuis heel anders is of helemaal niet zo leuk is als verwacht? En stel je wilt een fijn, braaf rijpaard, kun je die dan ook op de markt vinden en is dat dan betrouwbaar? Want heb ook gehoord dat je daar niet kan/mag rijden om te kijken of het wat is. Ben er zelf nooit geweest dus weet echt niet hoe alles daar gaat, ben heel benieuwd hoe jullie het ervaren, want mij lijkt het best een risico aangezien ik niet zo goed weet hoe het daar werkt, haha.
safina schreef:Letsdunit schreef:Waarom zit iedereen toch zo achter de overgebleven dieren aan ?
Vroeg ik me ook al af.
Net als dat sommigen een pony of paard op de markt hebben gezien en dan opeens willen weten waar het dier heen is verkocht.Kijk, als je hem wilt kopen of als het jouw oude pony was dan snap ik dat je dat wilt weten. Maar enkel vanwege een leuk kleurtje /schattige stippels /een hoge aaibaarheidsfactor/een doorgezakte rug/mooie ogen etc? Of simpelweg omdat het een haflinger was of een Fries? (Of een Spanjaard?
) Wat moet je eigenlijk met die info als je verder niets met het beest te maken hebt?
rocymax schreef:safina schreef:
Vroeg ik me ook al af.
Net als dat sommigen een pony of paard op de markt hebben gezien en dan opeens willen weten waar het dier heen is verkocht.Kijk, als je hem wilt kopen of als het jouw oude pony was dan snap ik dat je dat wilt weten. Maar enkel vanwege een leuk kleurtje /schattige stippels /een hoge aaibaarheidsfactor/een doorgezakte rug/mooie ogen etc? Of simpelweg omdat het een haflinger was of een Fries? (Of een Spanjaard?
) Wat moet je eigenlijk met die info als je verder niets met het beest te maken hebt?
Voor mij is het echt nieuwsgierigheid, ik vond het palominopaardje er leuk uitzien en hoopte dat die alsnog een fijn huisje zou krijgen, ipv slachthuis.
Al woon ik dan niet in nederland, ik kijk altijd mee op deze topics, vind het leuk om te volgen hoe de paardjes die dar gekocht zijn opgeknapt worden en er gelukkige paarden en eigenaars vanonderuit komen![]()
Dat anderen daar dan geen empathie voor voelen of kunnen voelen, dát begrijp ik dan weer niet
Jovibo schreef:waarom een pony van de markt, ik zelf om deze reden:
Corrie hebben wij vorig jaar gekocht op de markt
[ Afbeelding ]
en zo zag ze er van het zomer uit
[ Afbeelding ]
Ik vind het leuk een pony een goed thuis te geven en opknappen, en waarom dan op de markt... er staan er honderden bij elkaar en gewoon de sfeer eromheen, niet weten wat te tegen zult komen,rondje na rondje lopen op zoek naar die ene die je aandacht vangt.
En natuurlijk loop je een zeker risico dat je een kat in de zak koopt, maar zonder risico's is het leven ook maar saai