Paardenmarkt Zuidlaren 2015

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 13:48

Ik zou ook nooit een beleerd paard daar kopen, maar een veulen of 2 jarige kun je daar prima kopen als je een beetje weet waar je op moet letten.
Een paard met kromme poten moet je idd niet van verwachten dat de het leuk gaan doen als rijpaard. Het blijft altijd gokken, maar dat is het ook als je er 1 van marktplaats haalt.

abeltje_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 13:56

Als een van die "waar zijn ze nu" vragers :D
Ik kan alleen voor mezelf spreken, maar ik vraag het idd uit nieuwsgierigheid. Ik vond sommige beestjes erg leuk en dan hoor je graag of ze goed terecht zijn gekomen of niet. Als ik hoor dat iets naar de slacht is gegaan wat ik leuk vond dan denk ik wel ff "hè wat jammer" maar dat is het dan ook. Als ik hoor dat iets mee is genomen door een koper dan vind ik dat leuk voor dat ding. Toch een beetje sentiment hè :P

misschien is het wel dat ik voor het eerst op de zuidlaardermarkt was ;) maakt ook niet uit of je dat wel of niet hebt. Ik denk dat het pennymeisje in me gewoon even gevoerd moet worden haha.

Daarnaast is et altijd leuk om over paardjes te praten, ja toch? :+

Luna2006

Re: Paardenmarkt Zuidlaren 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 14:36

Ik ben ook zo'n nieuwschierig persoon. Als ik een leuk paardje zie is het leuk om te weten waar ze zijn.
Ik zou op de markt echt de lelijkste slechts verzorgde shet eruit willen halen om lekker op te knappen en dan te verkopen. Daar krijg ik een goed gevoel van. Andere mensen daarna er gelukkig mee zien

Harpoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 15:05

Ik heb nu twee shetjes gekocht om ook op te knappen, maar ik denk niet dat ik ze nog wil en zou kunnen verkopen.. haha!
Ik blijf ook een beetje een penny meisje denk ik.

Icecrystal

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 15:49

Wij hebben ook 2 behoorlijk magere paardjes gekocht. Deze gaan we opknappen en mogen hier lekker blijven wonen!
We hebben ze Jana en Lena genoemd en ze staan nu lekker buiten.
Ik zal morgen weer even een foto plaatsen als jullie dat leuk vinden!

Ropa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 16:05

Doef schreef:
Ah oke, maar zijn jullie dan niet bang dat het paard thuis heel anders is of helemaal niet zo leuk is als verwacht? En stel je wilt een fijn, braaf rijpaard, kun je die dan ook op de markt vinden en is dat dan betrouwbaar? Want heb ook gehoord dat je daar niet kan/mag rijden om te kijken of het wat is. Ben er zelf nooit geweest dus weet echt niet hoe alles daar gaat, ben heel benieuwd hoe jullie het ervaren, want mij lijkt het best een risico aangezien ik niet zo goed weet hoe het daar werkt, haha.

Of het echt betrouwbaar is weet ik niet, maar ik denk ook dat de mensen die een mak paard zoeken daar niet echt veel rondlopen?, wij hadden 5 paarden mee, 4 verkocht en de makste is terug gekomen.

renskesanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 16:30

o voor de geïnteresseerde van de 2,5jarige appie hengst van paar pagina's terug kreeg net een snap dat vriendin die hem mee had genomen naar de markt hem nogsteeds heeft dus ;)

Harpoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 17:10

Foto's zijn leuk!

Chester voor en na:
Afbeelding
Afbeelding

Amaretto voor en na:

Afbeelding
Afbeelding

Dinsdag gekocht, en nu al zo'n verschil! En dat binnen 4/5 dagen!

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 17:38

safina schreef:
Letsdunit schreef:
Waarom zit iedereen toch zo achter de overgebleven dieren aan ?

Vroeg ik me ook al af.

Net als dat sommigen een pony of paard op de markt hebben gezien en dan opeens willen weten waar het dier heen is verkocht. :? Kijk, als je hem wilt kopen of als het jouw oude pony was dan snap ik dat je dat wilt weten. Maar enkel vanwege een leuk kleurtje /schattige stippels /een hoge aaibaarheidsfactor/een doorgezakte rug/mooie ogen etc? Of simpelweg omdat het een haflinger was of een Fries? (Of een Spanjaard? :D ) Wat moet je eigenlijk met die info als je verder niets met het beest te maken hebt?

Voor mij is het echt nieuwsgierigheid, ik vond het palominopaardje er leuk uitzien en hoopte dat die alsnog een fijn huisje zou krijgen, ipv slachthuis.
Al woon ik dan niet in nederland, ik kijk altijd mee op deze topics, vind het leuk om te volgen hoe de paardjes die dar gekocht zijn opgeknapt worden en er gelukkige paarden en eigenaars vanonderuit komen :D
Dat anderen daar dan geen empathie voor voelen of kunnen voelen, dát begrijp ik dan weer niet :)

Harpoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 17:50

rocymax schreef:
safina schreef:

Vroeg ik me ook al af.

Net als dat sommigen een pony of paard op de markt hebben gezien en dan opeens willen weten waar het dier heen is verkocht. :? Kijk, als je hem wilt kopen of als het jouw oude pony was dan snap ik dat je dat wilt weten. Maar enkel vanwege een leuk kleurtje /schattige stippels /een hoge aaibaarheidsfactor/een doorgezakte rug/mooie ogen etc? Of simpelweg omdat het een haflinger was of een Fries? (Of een Spanjaard? :D ) Wat moet je eigenlijk met die info als je verder niets met het beest te maken hebt?

Voor mij is het echt nieuwsgierigheid, ik vond het palominopaardje er leuk uitzien en hoopte dat die alsnog een fijn huisje zou krijgen, ipv slachthuis.
Al woon ik dan niet in nederland, ik kijk altijd mee op deze topics, vind het leuk om te volgen hoe de paardjes die dar gekocht zijn opgeknapt worden en er gelukkige paarden en eigenaars vanonderuit komen :D
Dat anderen daar dan geen empathie voor voelen of kunnen voelen, dát begrijp ik dan weer niet :)

Ik ben het met je eens.
Het is toch leuk om te horen of de paardjes goed terecht zijn gekomen?

Gydja

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 18:22

Die belg met die bijzondere amber kleurige ogen zou ik eigenlijk alleen al willen weten waar hij is om de eigenaar te kunnen vragen of ik een aantal foto's van het paard zou mogen maken voor mijn portfolio := Om nou een paard te kopen voor de looks voor in je portfolio is ook nog al wat haha.

Die shet waar ik helemaal verliefd op ben geworden gun ik gewoon een leuk huisje omdat ik hem zelf niet mee kon nemen. Maar als hij terug mee zou zijn gegaan naar de fokker vond ik het ook geen probleem, gewoon nieuwsgierigheid.

Jovibo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 20:49

waarom een pony van de markt, ik zelf om deze reden:

Corrie hebben wij vorig jaar gekocht op de markt
Afbeelding

en zo zag ze er van het zomer uit
Afbeelding

Ik vind het leuk een pony een goed thuis te geven en opknappen, en waarom dan op de markt... er staan er honderden bij elkaar en gewoon de sfeer eromheen, niet weten wat te tegen zult komen,rondje na rondje lopen op zoek naar die ene die je aandacht vangt.
En natuurlijk loop je een zeker risico dat je een kat in de zak koopt, maar zonder risico's is het leven ook maar saai :P

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 20:51

Wauwie, ze is gaaaaaaaf! <3

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 20:53

Jovibo schreef:
waarom een pony van de markt, ik zelf om deze reden:

Corrie hebben wij vorig jaar gekocht op de markt
[ Afbeelding ]

en zo zag ze er van het zomer uit
[ Afbeelding ]

Ik vind het leuk een pony een goed thuis te geven en opknappen, en waarom dan op de markt... er staan er honderden bij elkaar en gewoon de sfeer eromheen, niet weten wat te tegen zult komen,rondje na rondje lopen op zoek naar die ene die je aandacht vangt.
En natuurlijk loop je een zeker risico dat je een kat in de zak koopt, maar zonder risico's is het leven ook maar saai :P

Kijk een heel ander plaatje dan de eerste foto ! Mooi dier !
Zoals jij het omschrijft is het inderdaad. Als je geen risico's wil nemen moet je niet op een markt kopen.
Soms tref je het en soms niet ....

Harpoon ook gefeliciteerd met je nieuwe aanwinsten !
gaat snel he hoe ze veranderen door middel van een goede poetsbeurt.
Laatst bijgewerkt door Happinez op 24-10-15 21:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Harpoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 20:55

Wat een plaatje zeg, wauw!

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 21:01

Toppie, dat is dus wat ik bedoel. Het is hartstikke leuk om de voor en na fotos te zien!! Wat is ze mooi geworden <3

Letsdunit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 21:06

wij hebben net een duitse classic opgehaald bij de handelaar, ik had haar gezien op zuidlaren en ik had het geluk dat ze met de handelaar mee terug naar huis is gegaan. Morgen betere fotos deze foto is van de markt.
Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Letsdunit op 24-10-15 21:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 21:07

Mooi dier zo al !

Jovibo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 21:10

Gefeliciteerd met je aankoop.

Dank jullie wel!! Corrie is ook een schatje
Ik hoop met Jack hetzelfde resultaat te krijgen,hij ziet er nu z'n scheerbeurt alweer een heel stuk knapper uit :D

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 21:12

ah nog een classic ! gefeliciteerd Tamara voor in je span ?

Letsdunit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 21:14

Als ze het kan mag ze mee in mijn 4 span en anders zien we wel :)

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 21:18

Leuk leuk !

hielkebro

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 21:25

Letsdunit, Mooi diertje!

Jovibo, Wauw, die is mooi geworden! <3

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 21:32

letsdunit wat een leukerd ben benieuwd naar foto's hoe ze echt uitziet ipv zo op de markt

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 22:05

Wat grappig Tamara! We hebben haar gezien en wisten niet zeker of ze een classic/zilverappel was. Die classic ruin was dat duidelijker bij. Ben benieuwd hoe ze eruit ziet na een paar maandjes bij jou :)