Almelose Ruiterdagen 2014!!!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

bertie

Re: Almelose Ruiterdagen 2014!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 09:46

Wat vervelend van je vinger, Marinke!
Als er gelegenheid is wil ik graag weer aan de bakrand staan met een aantal mensen en heerlijk ombekommerd en vrijblijvend te praten over wat er te zien valt. :)
Ik weet nog niet of 'hoed' gaat lukken. Maar spreek me maar aan als je me ziet! :)

Tsplendid

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 09:59

Petrichor schreef:
Wat een vage jury in ring 3, mens kijkt geen eens naar de proef!

Ik was er ook om iemand voor te lezen, maar opgegeven moment zat ze serieus haar nagels te vijlen :') heb haar ook wel eens gehad en ben er ook geen fan van :).

Gister middag nog een keer mee gedaan in het M1, volgens mij vond ze het best raar om na een dag alweer mee te moeten := . Gingen al een aantal stukken beter als dinsdag. Had de eerste proef dezelfde jury als dinsdag de eerste proef, wat nu beter ging ook duidelijk een punt meer dus dat was wel leuk vergelijken. Tweede proef ging minder. 2 puntjes en een 6e prijs mee naar huis genomen :).

Vanmiddag kan ik gelukkig toch met de ander in het M2 starten nadat hij vanaf zondag onzuiver was vanwege een ijzer verloren. Het is nog maar de tweede keer dat ik M2 start dus gewoon lachen en rijden haha.

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 10:23

Ja nagels vijlen heb ik inderdaad ook gezien! De punten die ze gaf waren ook heel erg onterecht iedereen zij het gewoon..

Danmaarzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 11:15

Ik had vandaag ook een heel ongeïnteresseerde jury zitten in het B. Snap dat mijn proef nog niet het wauw effect heeft, maar ik mag wel gepunt worden voor dingen die goed gaan en niet alleen maar afgestraft worden op de foutjes. Heb de film terug gezien en het was echt een hele fijne proef. Stap was waardeloos en dan ook een terechte vier. Maar ik had zoveel goede dingen erin zitten. Jammer, want hij doet echt zn stinkende best. En als jury mag je best groeten en niet de andere kant uitkijken. Vind ik zo asociaal.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 11:16

Ben benieuwd naar je filmpje!

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 11:19

Gisteren geschreven bij een fijne jury in ring 3. Wel streng, maar durfde ook wel hoog te punten als het het waard was :)

en vanavond lekker ruiterballen!

Danmaarzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 11:21

Krijg de film niet geüpload. Geen internet op de tablet

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 11:33

Petrichor schreef:
Ja nagels vijlen heb ik inderdaad ook gezien! De punten die ze gaf waren ook heel erg onterecht iedereen zij het gewoon..

Ik zat bij ring 4, nou het streng jureren, ik vond persoonlijk het niveau erg laag. Er waren maar een paar combinaties die echt wat in deze klasse te zoeken hadden en er waren er maar een handjevol die de basis in orde hadden. Scheef, achter de LL en strak aan de voorkant was het meest voorkomende, heb er maar een paar gezien die netjes an achter naar voren reden en hun paard netjes in de basis hadden.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 11:34

Inderdaad heel veel paarden in het M1 gisteravond scheef en niet of nauwelijks lengtebuiging :j

paardenmiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 11:44

Ik heb gisteren mijn laatste dag op de Almelose Ruiterdagen gehad, twee proeven Z2, fijn kunnen rijden, beter dan afgelopen maandag nog! De eerste jury was het daar niet mee eens though :+ en gaf het 196 punten en stond ergens in de middenmoot, tweede jury beloonde het met 228 en gedeelde eerste plaats, hoewel niet aan ex aeqo (schrijf je dat zo? :') ) gedaan werd en ik tweede was. Voor mij een super fijne afsluiter van het Z2, tijd om door te gaan naar het ZZ-licht!

Oeh onoplettende jurylid, in mijn ogen echt not done, vooral als het bij meerdere mensen gebeurt :=

Iedereen veel plezier/succes vandaag!

Danmaarzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 11:47

paardenmiep schreef:
Ik heb gisteren mijn laatste dag op de Almelose Ruiterdagen gehad, twee proeven Z2, fijn kunnen rijden, beter dan afgelopen maandag nog! De eerste jury was het daar niet mee eens though :+ en gaf het 196 punten en stond ergens in de middenmoot, tweede jury beloonde het met 228 en gedeelde eerste plaats, hoewel niet aan ex aeqo (schrijf je dat zo? :') ) gedaan werd en ik tweede was. Voor mij een super fijne afsluiter van het Z2, tijd om door te gaan naar het ZZ-licht!

Oeh onoplettende jurylid, in mijn ogen echt not done, vooral als het bij meerdere mensen gebeurt :=

Iedereen veel plezier/succes vandaag!

Dan zat je net in de andere ring als mij. De eerste jury wasShet hoogste 205.. en ik was 2met 203. Terwijl ik echt een fijne foutloze proef had neergezet. 2e ring was hoogste 213 en ik was 2 met 210...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 11:50

Gefeliciteerd Paola, op naar de ZZ-licht :D

Even een note over de jury in ring 3 gisteravond, zij had dwerggroei, dus het kon misschien lijken alsof ze onderuitgezakt zat, maar niet dus ;)

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 11:50

Ze zat gewoon netjes rechtop hoor :D

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 11:59

Joolien schreef:
Petrichor schreef:

Ik zat bij ring 4, nou het streng jureren, ik vond persoonlijk het niveau erg laag. Er waren maar een paar combinaties die echt wat in deze klasse te zoeken hadden en er waren er maar een handjevol die de basis in orde hadden. Scheef, achter de LL en strak aan de voorkant was het meest voorkomende, heb er maar een paar gezien die netjes an achter naar voren reden en hun paard netjes in de basis hadden.

De jury van ring 4 heeft gewoon de punten gegeven die in mijn ogen terecht waren, stond ook zinnig commentaar bij etc. :j

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 12:03

Nou, ik heb toch flink zitten pennen hoor! Jury waarbij ik schreef was wel wat streng, maar ik vond het persoonlijk ook niet meer waard dan wat zij aan punten gaf. Er werd gewoon niet goed genoeg gereden

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 12:03

Waar heb jij geschreven dan?

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 12:06

Gisteravond in ring 3, M1

Sabini

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 12:06

Liselot schreef:
en vanavond lekker ruiterballen!
*\o/*

Ben dit jaar niet zo fanatiek als voorgaande jaren bij de ARD, maar het ruiterbal mag natuurlijk niet overgeslagen worden *D

paulinebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 12:25

Een aantal kennissen van me waren op deze Almelose ruiterdagen en vertelden mij dat ze helemaal naar werden van hoe paarden/pony's voordat ze de ring ingaan worden "warm" gereden, door kinderen en volwassenen: kin op de borst, te strakke teugels, open paardenmonden, knarsetanden, heftig spoorgebruik (o.a. omdat velen hun benen niet stil kunnen houden, maar ook heel bewust prikken om paard/pony te corrigeren), onnodig en/of veelvuldig zweepgebruik en al mogelijk andere denkbare dwangmiddelen om het paard/de pony te laten "presteren" in de ring.

Wat ik me afvraag is dit inderdaad zo of zijn mijn kennissen overgevoelig? En als meer mensen dit ervaren, is dat dan normaal bij wedstrijden? Wordt dit algemeen geaccepteerd? Let de wedstrijdleiding of de juryleden op dit soort rij-gedrag?
Ik vraag het omdat ik deze geluiden in een korte tijd van meer mensen heb gehoord die daar (meer dagen) geweest zijn. Dit forum is dan wellicht een plek om het te bespreken / aan de orde te stellen?

Als het inderdaad zo is, dan vind ik dat toch wel shocking en vind ik dat daar veel meer op gelet zou moeten worden (punten in mindering, diskwalificatie) door ouders, instructeurs, juryleden, wedstrijdleden en andere deelnemers.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 12:27

paulinebes schreef:
Een aantal kennissen van me waren op deze Almelose ruiterdagen en vertelden mij dat ze helemaal naar werden van hoe paarden/pony's voordat ze de ring ingaan worden "warm" gereden, door kinderen en volwassenen: kin op de borst, te strakke teugels, open paardenmonden, knarsetanden, heftig spoorgebruik (o.a. omdat velen hun benen niet stil kunnen houden, maar ook heel bewust prikken om paard/pony te corrigeren), onnodig en/of veelvuldig zweepgebruik en al mogelijk andere denkbare dwangmiddelen om het paard/de pony te laten "presteren" in de ring.

Wat ik me afvraag is dit inderdaad zo of zijn mijn kennissen overgevoelig? En als meer mensen dit ervaren, is dat dan normaal bij wedstrijden? Wordt dit algemeen geaccepteerd? Let de wedstrijdleiding of de juryleden op dit soort rij-gedrag?
Ik vraag het omdat ik deze geluiden in een korte tijd van meer mensen heb gehoord die daar (meer dagen) geweest zijn. Dit forum is dan wellicht een plek om het te bespreken / aan de orde te stellen?

Als het inderdaad zo is, dan vind ik dat toch wel shocking en vind ik dat daar veel meer op gelet zou moeten worden (punten in mindering, diskwalificatie) door ouders, instructeurs, juryleden, wedstrijdleden en andere deelnemers.

Nee hoor, het enige verschil is dat er gewoon heel veel starts zijn op de ard en dat het daarom nog meer opvalt dan op andere concoursen, maar het gebeurd overal.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 12:28

Ik verwacht dat je kennissen wat overgevoelig zijn.
Ik ben als ruiter en als jurylid bijna wekelijks op concours te vinden en ervaar het echt niet zoals jij het omschrijft. Een uitzondering daargelaten.

LK_2312

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-14 15:13

Ik moet eerlijk zeggen dat ik nog niemand hardhandig een paard of pony aan heb zien pakken...

Oke de mensen die mij vandaag hebben zien rijden: ik was dom aan het rijden :( de 187 die ik had in het z1 waren voor mijn gevoel nog mega hoog. Heb alleen even helemaal geen idee hoe ik het morgen moet aanpakken, maar eens even met de instructeur overleggen want ben het gevoel even helemaal kwijt.

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 16:19

Ik schrijf zo bij de Z1 in ring 2.

x_tico

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 16:43

Martine schreef:
Ik schrijf zo bij de Z1 in ring 2.

Daar moet ik ook rijden straks :)

FairLady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 16:51

ik heb gisteren avond in ring 3 en 4 gereden.
de jury van ring 3 ken ik wel. zij is behoorlijk streng vind ik eigenlijk niet heel erg.
ik had niet verwacht dat ik geen winst zou rijden, maar ja kan niet altijd feest zijn. ik had 176.
de proef reed ik wel erg op safe en kreeg ik te weinig verbinding aan de voorkant.

tussen de proeven door heb ik hem er nog scherp aangezet. de tweede proef kon ik er beter aan rijden.
het is nog moeilijk zat allemaal voor hem. deze proef was ik eerste met 198.
ik hoop dat Joolien mij wel M1 waardig vond. :=