Als er gelegenheid is wil ik graag weer aan de bakrand staan met een aantal mensen en heerlijk ombekommerd en vrijblijvend te praten over wat er te zien valt.

Ik weet nog niet of 'hoed' gaat lukken. Maar spreek me maar aan als je me ziet!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Petrichor schreef:Wat een vage jury in ring 3, mens kijkt geen eens naar de proef!
Petrichor schreef:Ja nagels vijlen heb ik inderdaad ook gezien! De punten die ze gaf waren ook heel erg onterecht iedereen zij het gewoon..
paardenmiep schreef:Ik heb gisteren mijn laatste dag op de Almelose Ruiterdagen gehad, twee proeven Z2, fijn kunnen rijden, beter dan afgelopen maandag nog! De eerste jury was het daar niet mee eens thoughen gaf het 196 punten en stond ergens in de middenmoot, tweede jury beloonde het met 228 en gedeelde eerste plaats, hoewel niet aan ex aeqo (schrijf je dat zo?
) gedaan werd en ik tweede was. Voor mij een super fijne afsluiter van het Z2, tijd om door te gaan naar het ZZ-licht!
Oeh onoplettende jurylid, in mijn ogen echt not done, vooral als het bij meerdere mensen gebeurt![]()
Iedereen veel plezier/succes vandaag!
Joolien schreef:Petrichor schreef:Ja nagels vijlen heb ik inderdaad ook gezien! De punten die ze gaf waren ook heel erg onterecht iedereen zij het gewoon..
Ik zat bij ring 4, nou het streng jureren, ik vond persoonlijk het niveau erg laag. Er waren maar een paar combinaties die echt wat in deze klasse te zoeken hadden en er waren er maar een handjevol die de basis in orde hadden. Scheef, achter de LL en strak aan de voorkant was het meest voorkomende, heb er maar een paar gezien die netjes an achter naar voren reden en hun paard netjes in de basis hadden.
paulinebes schreef:Een aantal kennissen van me waren op deze Almelose ruiterdagen en vertelden mij dat ze helemaal naar werden van hoe paarden/pony's voordat ze de ring ingaan worden "warm" gereden, door kinderen en volwassenen: kin op de borst, te strakke teugels, open paardenmonden, knarsetanden, heftig spoorgebruik (o.a. omdat velen hun benen niet stil kunnen houden, maar ook heel bewust prikken om paard/pony te corrigeren), onnodig en/of veelvuldig zweepgebruik en al mogelijk andere denkbare dwangmiddelen om het paard/de pony te laten "presteren" in de ring.
Wat ik me afvraag is dit inderdaad zo of zijn mijn kennissen overgevoelig? En als meer mensen dit ervaren, is dat dan normaal bij wedstrijden? Wordt dit algemeen geaccepteerd? Let de wedstrijdleiding of de juryleden op dit soort rij-gedrag?
Ik vraag het omdat ik deze geluiden in een korte tijd van meer mensen heb gehoord die daar (meer dagen) geweest zijn. Dit forum is dan wellicht een plek om het te bespreken / aan de orde te stellen?
Als het inderdaad zo is, dan vind ik dat toch wel shocking en vind ik dat daar veel meer op gelet zou moeten worden (punten in mindering, diskwalificatie) door ouders, instructeurs, juryleden, wedstrijdleden en andere deelnemers.