Gert van het hof op ons paard !!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 21:23

Je mag altijd reageren, daar is een forum voor. Maar je mening doordrammen en anderen afdoen als mishandelaars is een brug te ver.

Je vergelijking met het slaan van een hond en je uiting over opzettelijk pijn doen raakt kant noch wal. Slaan is doelbewust pijn doen, wat Gert hier doet niet, anders had hij het wel anders aangepakt. En opzettelijk pijn doen? Lees je eigen woorden eens. Als je zelf vindt dat niemand hier weet of het dier pijn heeft of niet, kan je ook niet spreken over opzettelijk pijn doen of niet. Als jij aan je eigen idee wilt vasthangen, prima, maar wees er dan ook consequent in.

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 21:24

Nikka schreef:
Air schreef:
Voordat je iets banketstaaf, weet dan waar je over praat. Cesar werkt niet met stroom. De banden die je hebt gezien zijn trilbanden, die ook gebruikt worden bij dove honden.
Een heel groot verschil.

http://www.dailymail.co.uk/news/article ... illan.html

Net als bij sporen, hulpteugels, zweep, scherper bit... In goede handen is er niks mis mee.
Zie ook Gert niks fout doen, hij corrigeert het paard, snap ook niet waarom de 'discussie' nog aan de gang is, of was er al iemand gekomen met een concreet antwoord op de vraag 'Hoe moet je het anders doen'. ?

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 21:25

Air, er is al heel vaak aan je gevraagd hoe jij dit paard weer op de rit zou krijgen; ga je daar nog antwoord op geven of blijft het bij
"En mensen die het IQ van een rund hebben zo reageren.
Iedereen kan toch wel met de hersens die die gekregen heeft bedenken dat er zat andere manieren zijn"

Want dan was je eerste post eigenlijk dus van toepassing op jezelf....

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 21:26

@Air, Nee, maar jij bent overtuigd van je gelijk. Er wordt je honderd keer gevraagd hoe je het op zou lossen en je komt niet met concrete oplossingen anders dan geduld en thermografie. Wow, dat zijn echt oplossingen als daar niets uit naar voren komt en je moet dit gedrag doorbreken.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 21:29

Pfff tijd om te slapen...Ik ga een 'luchtje' scheppen ciao

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 21:30

Er heeft nog nooit iemand antwoord kunnen geven op de vraag waarom je wel iets mooi en goed en de enige manier mag vinden zonder dat je daarvoor een reden hoeft te hebben. Waarom zou ik, terwijl ik genoeg voorbeelden van andere manier heb aangehaald, en nee niemand kan een plan bedenken omdat alles stap voor stap gaat, dan opeens WEL moeten uitleggen hoe het anders kan?

Als je denkt dat het niet vriendelijk kan..... crap. Dat gaat echt ver -O-
Paarden zijn vast computers zonder pijn...

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 21:30

xSlvna schreef:
of was er al iemand gekomen met een concreet antwoord op de vraag 'Hoe moet je het anders doen'. ?

Nog steeds niet :D

Iets met bachbloesems dacht ik

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 21:33

Air schreef:

Ik vind jou eerder een computer. Uit/aan, 0/1, etc

Ik vind de methode die op de filmpjes staat vriendelijk. Het is duidelijk, consequent en respectvol en in mijn ogen dus vriendelijk

Oke, geen gewaden, wortels en halleluja....Maar goed....Streng zijn staat voor mij inherent aan vriendelijk zijn. Want pas daar waar de grenzen duidelijk zijn, kan een paard (of mens) gaan leren zich te ontwikkelen

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 21:33

Colway schreef:
xSlvna schreef:
of was er al iemand gekomen met een concreet antwoord op de vraag 'Hoe moet je het anders doen'. ?

Dan is het helemaal een kwestie van lezen. Geerke heeft een post getypt. :)

Collie2008

Re: Gert van het hof op ons paard !!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 21:35

Help me, welke post?

De vraag was aan jou gesteld btw, of lift je mee op de post van Geerke?

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 21:36

Colway schreef:
xSlvna schreef:

Help, ik dacht ik was een volhouder in discussies, maar ik ben niks tegenover sommige anderen.

Air, je kunt wel een stappenplan maken, waarom niet? Dat het niet altijd volgens je plan zal gaan is een ander verhaal.
Ik zou zelf komen met de lange weg voor het 'vriendelijker' te doen;
- Recht richten vanaf de grond, leren linksom buigen (wat het paard lastig vind)
- Aan de dubbele longe, voorwaarts houden, 'vragen' naar oprichting of een duidelijke stelling et cetera
En dan beginnen met erop zitten, 'aan de teugel' rijden, oprichten blabla

Neemt niet weg dat het paard een strenge hand en een flinke tik nodig heeft als die zulke trucen als in de twee filmpjes waagt uit te halen,
er kan met veel tijd en geduld werken, maar het mag niet gevaarlijk zijn, dát leer je een paard niet af met vriendelijk zijn.

Mir_U

Kinderen alleen maar met vriendelijkheid opvoeden worden ze ook niet beter van ;) Streng maar rechtvaardig :j

Tieneke

Air, volgens jouw mening kan paardrijden best verboden worden. Tenslotte is op een paard zitten nooit volledig vriendelijk. Ik neem aan dat jij dus niet rijdt?

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 21:39

Air schreef:
Er heeft nog nooit iemand antwoord kunnen geven op de vraag waarom je wel iets mooi en goed en de enige manier mag vinden zonder dat je daarvoor een reden hoeft te hebben. Waarom zou ik, terwijl ik genoeg voorbeelden van andere manier heb aangehaald, en nee niemand kan een plan bedenken omdat alles stap voor stap gaat, dan opeens WEL moeten uitleggen hoe het anders kan?

Jij gaat er vanuit dat het paard pijn heeft. Ik denk van niet. Net als de dierenarts die het dier gezond heeft verklaart. Dit paard ga je met lange lijnen mee skiën door de bak. Dit paard gaat in een longeerbakje met prikpaaltjes zoals NH graag gebruikt door het lintje en zoekt een lekkere pol gras. Dit paard steekt zijn denkbeeldige dikke vinger op want hij is baas en hij weet het. Hoe wil je dat oplossen???

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 21:40

wortels

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 21:41

A whole bunch of wortels.

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 21:41

Colway schreef:
wortels

:')

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 21:46

Colway, ben jij hier nu nog? :')

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 21:49

Nee alweer....Met chips en rode wijn nu...

Beter dan tv vanavond :D

Soort van 'de 25 meest hilarische kortzichtige uitspraken'

Straks reportage :')

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 21:49

Sorry, ik verpest het topic nu...Ga weer chips eten en meelezen :+

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 21:50

Super knap van Gert, sommige paarden moeten gewoon er even doorgezet worden, dit zou ik zelf ook zeker niet kunnen! Pff wat een fli kker dit zeg! (Sommige reacties.. :\ hoezo de beste stuurlui staan aan wal) erg fijn paard dit ook, kan goed lopen :))

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 21:50

Colway schreef:
wortels

:j doet ie het vast weer top!

chikohaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 21:51

Wortels, bachbloesem en readers.............das de redding.

Had adelinde dat nou maar eerder geweten :D

TS heel veel succes en het komt met de hulp van G vast hardstikke goed! Zo niet kan je altijd nog wat mensen uit het topic vragen :+ :+ :+

sandyjorgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 21:54

heb niet de moeite genomen om de voorgaande 33 pagina's te lezen.

ik vind dat TS en haar zusje een verstandige keus hebben gemaakt dit paard weg te brengen naar een professional als gert. hier kan de gemiddelde ruiter thuis niet meer zelf uitkomen.

hopelijk kun je na het corrigeren weer veel plezier hebben met je paard. succes.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 21:56

Ik ben ook even mijn paardje gaan pesten. Heb haar maar meteen verteld dat ik helemaal niks heb met het welzijn van paarden, kan ze later ook niet komen klagen dat ze niet gewaarschuwd is. Ik zie wel of ze morgen nog in haar stal staat of dat ze het hazepad gekozen heeft.

Nee, serieus nu, sommige mensen moeten echt oppassen met wat ze zeggen. De opmerking dat wij niet zouden inzitten met het welzijn van het paard heeft mij geraakt. Harder dan ik had verwacht en gewild. Heb er een tijdje om liggen malen. Ik heb al meer watertjes doorzwommen met mijn paard dan menig ander paardeneigenaar. Ik ben al dieper en verder moeten gaan voor het welzijn van mijn paard dan ik iemand wil toewensen. Oordeel niet zo snel over mensen en situaties die je niet kent, je zou met je uitspraken misschien eens iemand heel hard kunnen kwetsen.