Almelose Ruiterdagen 2013!!!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Basic_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 22:39

Ik bedoel jou toch niet persoonlijk..

Snipsnap

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 22:48

Tja het gaat er uiteindelijk om dat ik vond dat ik fijn heb gereden, en dat ik blij was op een blij paard.

AlexAuto

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 22:50

MaxMindy schreef:
Dat is dan wel een vreemde telling !!

Vergeet niet dat - mocht je meer dan 4x hebben gereden - je slechtste plaatsingspunten worden weggestreept. Op zich wel gunstig als je een 'bad day' hebt. Bij het springen krijg je die kans niet ;)
En ik neem aan dat de groepen in de klassen - waarin je deelneemt - qua aantal zo gelijk mogelijk worden gemaakt.

Ik ben trouwens ook blij met de schermen met rubriek informatie. Soms iets teveel. :j *\o/*

LK_2312

Re: Almelose Ruiterdagen 2013!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-13 23:14

Volgens mij is dat in het springen en rekenen ze in de dressuur het aantal punten verschil met de 1e. Dus als de eerste 200 punten heeft, krijgt die 0 punten, de tweede met 195 krijgt 5 punten. Maar als je het precies wilt weten moet je op het secretariaat zijn.

Ik heb vandaag een fijne proef gereden, hij was actiever en kon er goed aan rijden. Dingen die ik zelf vond kon ik ook in mijn punten weer vinden :) zo gaan mijn keertwendigen de hele week al prut. En de contra ging heel erg fijn in 1 tempo en sprong door, voelde heel fijn aan en had daar ook goede punten voor.
Er zitten gewoon een aantal verbeterpunten in, had 181 punten. Voor mijn gevoel waren het er een paar meer maar de eerste had er ook maar 189 dus denk dat ik dan toch niet zo gek gereden heb :) we gaan er morgen gewoon nog een paar puntjes bij op rijden overal. Alles wat fout ging proberen te rijden voor een 6 en van alle 7ens gaan we een 8 proberen te maken ;)

xxNANDOxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 23:25

Ik heb helaas ook nog niet de proefjes gereden zoals ik ze zou willen, maar mn paard was de eerste 2 dagen heel erg gespannen, zowel in de stal als in de proef, maar sinds ze een andere stal heeft gaat het al beter, en dat was in het rijden vandaag ook te merken. Helaas had ik het idee dat in mijn proeven de mindere dingen wel afgestraft werden, maar de betere dingen niet hoger gepunt. Daardoor ook vrij lage punten helaas.
Maar we hebben al een hoop geleerd deze week, en we gaan iedere dag nog vooruit, dus hopelijk morgen weer wat beter! En het belangrijkste we hebben er veel plezier in hier! Wat een goede organisatie zeg, super!

SaskiaKur

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 23:37

Veel discussies zo te horen!

Hier is het heel gezellig op de camping en Elastico doet het super! :)

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 00:15

Helleu! Vandaag een mindere dag, uni was tegendraads en tegen het been. Houdt zich graag bezig met een hengstige merrie vrrder in het pad... tel daar een ruiter bij op die gestrest was indat ze d'r jasje was vergeten... dan uni die geen stess duldt tijdens het rijden. :+
Dan krijg je een zeer matige proef en een paard wat mn been weg aan het douwen is in alle wendingen :')
200pnt en goed, duidelijk commentaar op het protocol waar ik het zelf 100 procent mee eens was :)
Morgen nieuwe dag nieuwe kansen :D

marsmars

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 07:17

Saskia ik heb je paard nu 2x zien lopen. Ook nog een jury gesproken die jou in de ring had. Die was zwaar onder de indruk geweest en je mocht hem zo bij haar afleveren op stal :P! Beest loopt echt super zeg!! Als die zo blijft lopen wordt je wel mijn opvolger van de L1 titel :j!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 09:33

SaskiaKur schreef:
Veel discussies zo te horen!

Hier is het heel gezellig op de camping en Elastico doet het super! :)

Ik zag het aan je punten idd :D

Ik denk dat we ons vandaag meer zorgen moeten gaan maken over het weer dan gisteren. Er komen stevige onweersbuien aan vanuit Belgie en die lijken in kracht toe te nemen zoals het er nu voor staat.

wilma12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 09:51

Is er hier nog iemand die mijn schrijftaak over wil
Nemen van morgen ochtend 8.30 bij de m1?

Ik moet verplicht op stage zijn... %)

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 11:08

maj0 schreef:
Nou voor mijn zitten de Almelose ruiterdagen er op. Ik heb me zojuist terug getrokken voor morgen en zaterdag.
Vandaag hebben wij een klein ongelukje gehad. We zijn op het inrijterrein onderuit gegaan met hindernis en al en ben onder het paard terecht gekomen. Alles goed met mij op beetje zere nek en spierpijn na. Maar paardje lief heeft een wondje opgelopen van de staander die ze mee nam met haar benen.
Net dierenarts laten komen en die heeft er 3 nietjes in gezet. Nou moet ze rustig aan doen.

Ik wens iedereen veel succes nog. Wij komen zeker nog ff kijken. Maar mee doen zit er niet meer in voor ons.

Dan weet ik 99% zeker dat ik jou heb zien vallen, zwart paard met roodachtig dekje toch?
Ik zat op de tribune bij het springen en keek even achterom naar het losrijden, was inderdaad echt een lelijke val, jij kwam eronder, paard bleef idd hangen in de staander en stond bij het opstaan bijna (maar gelukkig net niet) bovenop jou.
Eerste rondje heb je wel nog gestart toch, alleen niet afgemaakt?

Koekje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 11:28

c_alsemgeest schreef:
Ij heb vanmorgen z1 gestart... met losrijden was hij nogal vervelend, dus verwachtte er niet veel van :+ maar in de ring liep die beter, ik had 21pnt verschil tussen de proeven waar naar mijn gevoel niet echt heel erg verschil in zat :')
Had 186 en 207 dus eerste almelo puntje is binnen.

Mijn vriend verbaasd zich ook telkens over de punten.. Kan zich niet elke keer vinden in de punten :)) De ene heel hoog, andere keer bij een goede proef weer erg laag.

Wat me ook verbaasde dat gister in het ZZ-licht in de 1e proef 9 van de 16 deelnemers een winstpunt had (met hoogste 232) en in de 2e proef het hoogste 204 was.. Dus niemand met een winstpunt en zelf iemand met 175.. Nu kan er natuurlijk de 2e proef slechter gereden zijn, maar vond dit toch wel heel ver uit elkaar liggen!

Verder ben ik gister vooral heeeeerlijk verbrand :+

edit: was al snel met plaatsen en zag dat ik blijkbaar niet de enige was die het opviel van het ZZ-licht O:)

Mensen voor vandaag succes!

Ratjetoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 13:38

Dames ik hoop dat jullie het droog en veilig houden dadelijk. Hier in Deventer komt me een klap onweer en regen de lucht uitzetten!

*kijkt weer verder op de livestream**

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 13:39

Nou Almelo blijft waarschijnlijk ook niet gespaard.

Tsplendid

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 13:56

Het word idd aardig donker hier in Twente :+

Laurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 13:57

Je gaat echt top Saskia!

Ben benieuwd wat het weer daar gaat doen, ga zo nog even kijken.

Esprit4

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 14:39

de hel is losgebarsten!!

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 14:49

Bah, echt effe snertweer, wou effe kijken, maar spontaan naar vanavond verplaatst... :o
Hopelijk is het dan droog :+

Snipsnap

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 14:50

Gaat heel hard hier!! Blij dat ik thuis ben.
Zodiak vanmiddag gereden, gelukkig weer beter als maandag. Wel veel fouten in de galop. Wissels na en paar teveel gesprongen.
had 202 en 198 punten, helemaal terecht.

Ratjetoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 14:58

De ringen hoeven iig niet meer gesproeid te worden zie ik wel op de stream, sterkte iedereen!

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 15:06

Eef_Bam schreef:
maj0 schreef:
Nou voor mijn zitten de Almelose ruiterdagen er op. Ik heb me zojuist terug getrokken voor morgen en zaterdag.
Vandaag hebben wij een klein ongelukje gehad. We zijn op het inrijterrein onderuit gegaan met hindernis en al en ben onder het paard terecht gekomen. Alles goed met mij op beetje zere nek en spierpijn na. Maar paardje lief heeft een wondje opgelopen van de staander die ze mee nam met haar benen.
Net dierenarts laten komen en die heeft er 3 nietjes in gezet. Nou moet ze rustig aan doen.

Ik wens iedereen veel succes nog. Wij komen zeker nog ff kijken. Maar mee doen zit er niet meer in voor ons.

Dan weet ik 99% zeker dat ik jou heb zien vallen, zwart paard met roodachtig dekje toch?
Ik zat op de tribune bij het springen en keek even achterom naar het losrijden, was inderdaad echt een lelijke val, jij kwam eronder, paard bleef idd hangen in de staander en stond bij het opstaan bijna (maar gelukkig net niet) bovenop jou.
Eerste rondje heb je wel nog gestart toch, alleen niet afgemaakt?

Ja klopt dat was ik. Ja eerste rondje gestrand op hindernis 2 was een oxer haha. 2de rondje ook npg wel gedaan hadden we 1 balk maar was totaal geen mooi rondje.
Nee heb echt geluk gehad dat mijn paard zo oplette dat ik daar lag.

Esprit4

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 15:06

tot half zeven blijft het regenen:(

FairLady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 15:49

@ esprit, volgens buienradar is het vanaf ongeveer 5 uur droog toch? waar heb jij gezien dat het tot zo laat blijft regenen?

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 15:57

Nou, maar eens lekker een kopje koffie drinken bij d blokhut. WAT EEN WEER hahaha.

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 15:58

(En kom hier gezellig schuilen joh, we hebben toch niets te doen) :)