Vandaag de dierenpolitie bij mijn paarden gehad

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Ariebren

Re: Vandaag de dierenpolitie bij mijn paarden gehad

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 01:26

Als ik dat zo lees moet ik wel oppassen met mijn drie "koukleumende" paardjes in de sneeuw.
Zijn foto's van vorig jaar, dit jaar nog geen foto van de arme onderkoelde paardjes.

En dan die twee water kippen, ook ophokken ??

http://www.mijnalbum.nl/Album=R74XJEZQ

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 08:40

Dan weten we ook weer hoe jij woont.. :D Altijd mooi met sneeuw..kan er elk jaar weer van genieten...maar gelukkig is het vandaag niet zo koud..

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 08:43

Deze discussie loopt een beetje uit de hand.
Ik plaats een slotje voor overleg.

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 17:49

Moderatoropmerking:
Zoals jullie gemerkt hebben heeft dit topic op slot gestaan en is er nogal geruimd.
Verschillende racistische opmerkingen en quotes hiervan zijn uit het topic verwijderd.

De discussie was erg interessant en nuttig voordat de discussie een andere wending kreeg. Ons verzoek is om daar verder niet meer op in te gaan en de discussie van daar voor, over de Dierenpolitie en deze zaak, voort te zetten.

dravergekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 17:54

Nada schreef:
Arg, ik kan hier zo boos om worden!

Het klinkt alsof je paarden een perfect leven hebben!

Mijn zus heeft de dierenpolitie ook al op haar dak gehad. Haar paarden (haflinger en kruising haflinger) staan lekker 24-7 buiten met onbeperkt hooi. Dik in de vacht en mooi gevuld.
Er was gebeld omdat ze zo zielig in de kou staan nu met de sneeuw en vorst.. Dat kunnen ze niet hebben natuurlijk (ahum). Dus die staan nu lekker (tijdelijk) opgehokt.. Lekker terwijl je juist het beste voor je paard wil en dat niet continu in stal staan is. Het wordt echt te erg vermenselijkt. Want oh wat hebben WIJ het koud! Al vraag ik me af of die mensen liever zo lang, iets warmer, op een mini stukje staan waar ze alleen maar kleine rondjes kunnen draaien en zich dood vervelen of lekker buiten met gezelschap rond kunnen rennen en contact maken..

Moesten ze van de dierenpolitie naar binnen dan , alleen vanwege de sneeuw en kou ?

Lijkt me erg sterk...

schrikdraad

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 18:08

Ze kunnen nu dus op stal?
En je hebt ook weiland.
Waarom dan nu hele dagen op stal?
Dan kun je toch half half doen?
Waarom van het ene naar het andere uiterste

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 18:51

ik zag vanochtend (de herhaling?) van de dieren politie op nl 2. ik vond de presentator van het programma nogal negatief in zijn vraagstellingen.

sneu die oude man met zijn paarden die waarschijnlijk in beslag genomen gaan worden, maar ze zagen er ook echt niet goed uit :n

in dat programma kwam ook duidelijk naar voren dat ze paarden niet zomaar in beslag kunnen nemen. dit kan zowiezo niet zonder het oordeel van een DA

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 19:06

Die presentator was echt stemming aan het maken, sloeg nergens op.
De konijnen en kippen, nou ja, belachelijk.
Maar waar ik niet achter kwam wie nu bepaald of de dieren in beslag genomen worden.
Daarnaast moet de oude man wel voor de kosten gaan opdraaien als de paarden na inbeslagname ergens anders gestald worden.
Is het dan niet beter dat een smid langskomt, alles weer goed zet.
De ouwe magere merrie haar gebit eens nagekeken wordt, enz.
De man begeleid wordt in wat meer hooi geven.
Want de locatie was niet slecht, mooie inloop schuur, stuk wei en grond erom heen.

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 19:15

Citaat:
soms neemt de LID dieren in beslag. Dit gebeurt dan in opdracht van een Officier van Justitie (OvJ), als deze vindt dat de situatie van de dieren ter plaatse onhoudbaar is. De OvJ zorgt voor onderdak, totdat de rechter over het lot van de inbeslaggenomen dieren heeft beslist. De tijdelijke behuizing regelt de OvJ met de Dienst Regelingen van het ministerie van Economische Zaken, Landbouw en Innovatie (EL&I), die een bestand heeft van zogenoemde ‘opslaghouders’. Dit zijn lokaties die zijn aangewezen als geschikt voor het onderbrengen van inbeslaggenomen dieren. Meer informatie over de Dienst Regelingen is te vinden op de site van het ministerie van EL&I.
Als de rechter beslist dat dieren niet terug mogen naar de eigenaar, kan Dienst Regelingen de dieren ‘herplaatsen’. Katten en honden worden naar asielen gebracht, die voor deze dieren dan weer een geschikte nieuwe baas zoeken. Andere dieren worden door de Dienst Regelingen herplaatst bij handelaren of bij belangstellende particulieren.
Het ministerie van EL&I heeft de procedure die moet worden gevolgd bij de inbeslagneming van dieren beschreven.

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 19:21

loulou schreef:
Citaat:
soms neemt de LID dieren in beslag. Dit gebeurt dan in opdracht van een Officier van Justitie (OvJ), als deze vindt dat de situatie van de dieren ter plaatse onhoudbaar is. De OvJ zorgt voor onderdak, totdat de rechter over het lot van de inbeslaggenomen dieren heeft beslist. De tijdelijke behuizing regelt de OvJ met de Dienst Regelingen van het ministerie van Economische Zaken, Landbouw en Innovatie (EL&I), die een bestand heeft van zogenoemde ‘opslaghouders’. Dit zijn lokaties die zijn aangewezen als geschikt voor het onderbrengen van inbeslaggenomen dieren. Meer informatie over de Dienst Regelingen is te vinden op de site van het ministerie van EL&I.
Als de rechter beslist dat dieren niet terug mogen naar de eigenaar, kan Dienst Regelingen de dieren ‘herplaatsen’. Katten en honden worden naar asielen gebracht, die voor deze dieren dan weer een geschikte nieuwe baas zoeken. Andere dieren worden door de Dienst Regelingen herplaatst bij handelaren of bij belangstellende particulieren.
Het ministerie van EL&I heeft de procedure die moet worden gevolgd bij de inbeslagneming van dieren beschreven.

Mee eens, dit verhaal ken ik.

Maar wie betaalt de stalling na inbeslagname.
Ik weet dat die opslaghouder adressen er een goed inkomen aan overhouden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 20:53

TS, ik weet eigenlijk heel zeker dat jij goed voor je beesten zorgt en hartstikke je best doet :)
Het lijkt mij dus vreselijk om te horen van iemand, anders die er kennelijk anders over denkt, dat jij niet goed voor je dieren zorgt. Ik vind het al heel erg als iemand zegt dat mijn cavia's zielig zijn omdat ze buiten zitten.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 21:21

Ariebren schreef:
Maar waar ik niet achter kwam wie nu bepaald of de dieren in beslag genomen worden.
Daarnaast moet de oude man wel voor de kosten gaan opdraaien als de paarden na inbeslagname ergens anders gestald worden.
Want de locatie was niet slecht, mooie inloop schuur, stuk wei en grond erom heen.

Ik vraag me dat ook af. Nu hebben de paarden, kippen en konijnen extra stress om gevangen, getransporteerd en ergens anders gezet te worden... en dan? Eindigen ze alsnog in de pan?
Ik zie liever zo iemand wat meer begeleiding krijgen als dat kan werken.

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 22:10

En juist die kippies hebben op zo'n stal een pracht leven.
Ik heb er ook een paar rondlopen, ze vinden overal wat wormpjes en andere dingen.

En iemand weer even op het rechte spoor zetten is altijd goedkoper als in beslagname, enz.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 22:24

Ik had toen ik het keek geen geluid op de computer, maar die kippen snapte ik ook niet zo goed nee...

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 23:29

Nicolletje schreef:
Ariebren schreef:

Ik vraag me dat ook af. Nu hebben de paarden, kippen en konijnen extra stress om gevangen, getransporteerd en ergens anders gezet te worden... en dan? Eindigen ze alsnog in de pan?
Ik zie liever zo iemand wat meer begeleiding krijgen als dat kan werken.

Ik weet,jammergenoeg uit ervaring,dat begeleiding vaak niet werkt.Eigenlijk nooit.
Deze mensen zijn er heilig van overtuigd dat ze het namelijk heel goed doen.
Zien niet dat konijnen liever een bodem van stro hebben met -8.

Ik heb een keer een geval meegemaakt van twee verwaarloosde paarden,die waren graatmager.
Zo mager dat een van de twee het niet gered heeft(5 jaar oud)de eigenaar bleef volhouden dat hij ze goed verzorgde en dat ze helemaal niet mager waren.
Dit is een foto van het paard wat het niet gered heeft
http://www.mijnalbum.nl/Foto-EL4LCAPO.jpg

Ik zal jullie de foto's van zijn laatste minuten besparen(twee dagen na deze foto is hij doodgegaan)

Als je dit soort dingen regelmatig meemaakt |( juich je juist toe dat er meer is dan alleen de lid of db.

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 23:34

loulou schreef:
ik zag vanochtend (de herhaling?) van de dieren politie op nl 2. ik vond de presentator van het programma nogal negatief in zijn vraagstellingen.

sneu die oude man met zijn paarden die waarschijnlijk in beslag genomen gaan worden, maar ze zagen er ook echt niet goed uit :n

in dat programma kwam ook duidelijk naar voren dat ze paarden niet zomaar in beslag kunnen nemen. dit kan zowiezo niet zonder het oordeel van een DA

Is dit ook ergens online te bekijken?

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 23:38

nl 1,2 en 3 is geloof ik alles terug te kijken. ik weet alleen niet hoe het programma heet.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 23:55

Adamootje

Woonplaats: Ik woon vlakbij de stad waar dit jaar de Sinterklaasintocht plaatsvond! ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 23:59

geerke schreef:
Ik weet,jammergenoeg uit ervaring,dat begeleiding vaak niet werkt.Eigenlijk nooit.
Deze mensen zijn er heilig van overtuigd dat ze het namelijk heel goed doen.
Zien niet dat konijnen liever een bodem van stro hebben met -8.

Ik heb een keer een geval meegemaakt van twee verwaarloosde paarden,die waren graatmager.
Zo mager dat een van de twee het niet gered heeft(5 jaar oud)de eigenaar bleef volhouden dat hij ze goed verzorgde en dat ze helemaal niet mager waren.
Dit is een foto van het paard wat het niet gered heeft
http://www.mijnalbum.nl/Foto-EL4LCAPO.jpg

Ik zal jullie de foto's van zijn laatste minuten besparen(twee dagen na deze foto is hij doodgegaan)

Als je dit soort dingen regelmatig meemaakt |( juich je juist toe dat er meer is dan alleen de lid of db.

Tjongejonge, wat was dat paard graatmager! Ik zie toch echt liever dat de dierenpolitie iedere melding serieus neemt. Er zitten genoeg loze meldingen bij, maar je zal maar net een gevalletje verwaarlozing erbij hebben zitten...

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 01:17

geerke:

als ze dan ook doen wat nodig is, vind ik het juist.
maar wanneer ze op onschuldige dieren zich liggen te beklagen
zoals waarover het forum gaat. vind ik dat ze maar beter boeven kunnen gaan vangen.

ik ken een manege/pensionstal daar word ook niets gedaan, ze zeggen gewoon kei hard ze hebben eten en drinken..
verder kijken ze niet na, nee maar ze gaan zich wel dik maken om paarden die een beetje in de modder staan.. logisch met dit weer :S:S:S

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 01:26

bello2005 schreef:
geerke:

als ze dan ook doen wat nodig is, vind ik het juist.
maar wanneer ze op onschuldige dieren zich liggen te beklagen
zoals waarover het forum gaat. vind ik dat ze maar beter boeven kunnen gaan vangen.

ik ken een manege/pensionstal daar word ook niets gedaan, ze zeggen gewoon kei hard ze hebben eten en drinken..
verder kijken ze niet na, nee maar ze gaan zich wel dik maken om paarden die een beetje in de modder staan.. logisch met dit weer :S:S:S

ze krijgen een melding,daar moeten ze op af....ze weten niet of het nodig is of onnodig.
Boeven vangen doen ze ook niet echt hoor....dan vindt ik het nuttiger om dierenleed te voorkomen.

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 01:29

haha dat is ook waar..
ik vind dierenleed ook veel erger.
maar ze doen er niets tegen

Stybba

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 16:27

Ariebren schreef:

Dat lijkt me ook een veel beter beleid. Sommige mensen doen het niet met opzet maar uit ontwetendheid. Je moet niet alleen dieren weg willen halen, je wil juist de eigenaren leren hoe ze een dier moeten verzorgen. Als DP hoor je ook een eductieve functie te hebben. Dat voorkomt namelijk veel meer problemen en bespaart een boel tijd en kosten.

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 17:57

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 19:59

Stybba schreef:
Ariebren schreef:

Dat lijkt me ook een veel beter beleid. Sommige mensen doen het niet met opzet maar uit ontwetendheid. Je moet niet alleen dieren weg willen halen, je wil juist de eigenaren leren hoe ze een dier moeten verzorgen. Als DP hoor je ook een eductieve functie te hebben. Dat voorkomt namelijk veel meer problemen en bespaart een boel tijd en kosten.

En jullie denken dat zo een oude eigenwijs die het al 40 jaar zo doet gaat luisteren?
Mensen die paarden verwaarlozen is een ras apart...vergis je daar niet in.
Heel soms komt verwaarlozing door onwetenheid dan kun je misschien de eigenaar wat leren en die staat er dan ook voor open.
Maar het gros van de mensen die dieren verwaarlozen komen je nog met een mes achterna hoor als je hun erf op komt.Het is niet het meest sociale soort.
Dierenleed gaat immers niet zonder mensenleed.