Hoe snel kunnen dingen gaan...

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sijs15

Re: Hoe snel kunnen dingen gaan...

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 23:23

Wat is ze eigenlijk toch ook mooi he...

zazaza

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 23:28

zoiets wou ik ook net posten....wat is het toch een prachtig paard zeg.....dat hoofd.....

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 23:32

@Nouvel, wat fijn dat Fifi al zo snel de weide op kan. En dat dat filmpje, ze is inderdaad verbaasd/verontwaardigd dat ze niet mee terug mag :=

Ik vind het super knap van je dat je de 'intensieve wondverzorging' uit handen durft te geven. Persoonlijk zou ik daar zelf meer moeite mee hebben ben ik bang :o . Maar juist dat jij 'durft los te laten' en het beste met je paardje voor hebt vind ik helemaal top! Diep respect +:)+

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 23:48

Dat filmpje op de wei, krijg je toch spontaan koude rillingen van, ze is zo blij dat ze buiten is en lekker kan ronddartelen, lekker bokken, heerlijk <3

Gaat ze daar 's avonds op stal? Nu is het heerlijk weer maar het kan natuurlijk ook weken gaan regenen, is andere koek. Wel lekker dat ze daar zo op een open wei staat trouwens, is veel beter ivm vliegen.

Nou meid ik hoop dat je de juiste beslissing hebt genomen haar zo ver weg te zetten, vooral voor jouw gevoel he, Fief heeft het wel naar haar zin zo te zien.

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 23:59

Volgens mij gaat ze daar wel wennen! Nu keek ze dan misschien naar je trailer, maar als je er weer heen gaat, ga je natuurlijk zonder trailer, dus dan is dat weer anders. Het ziet er goed uit, lekker goed veel gras, zo te horen goede verzorging.
Wel zou ik dat zelf heel snel willen checken ( zondag bv.) om te zien of ze de wond echt schoonmaken enzo. Ze zullen dat heus wel doen, maar ik ben wat dat betreft een controlfreak... En dan wel onaangekondigd....

Filmpje is gaaf, hoewel ik me kan voorstellen dat jij steeds dacht: de won, de wond, de wond... Dat drinken uit de sloot wennen ze snel, Lou had het zo'n 8 jaar niet gekund, kwam op het land en een van de eerste dingen die ze deed: drinken uit de sloot. En ze weten ook al snel de beste plekjes te vinden, dus dat komt echt wel goed.

Shirley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-11 00:02

Pfff, ik lees dit topic nu voor het eerst. Heb het echt met ongeloof zitten lezen, van nee dat kan toch niet maar ze ging echt springen.. Toen ik las dat ze echt op die paal terecht is gekomen, kreeg ik rillingen en werd ik er misselijk van. Je zal dat toch voor je eigen ogen zien gebeuren, je maatje..
Ik dacht eerlijk gezegd gelijk dat t niet meer goed zou komen, en als je dan de vorige pagina bekijkt en hoe tevreden ze igg in dat weiland staat.. Prachtig!

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-11 01:45

Wow wat is ze prachtig <3

En zo lekker bokken en gek doen. Heerlijk!
Lijkt me wel moeilijk om je paardje die zo lief staat te kijken te moeten achterlaten. Maar het is wel het allerbest voor haar. En tja je weet het hé prinsesjes verdienen het beste :D

janouk
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-11 06:58

:o even traantje wegpinken :o Zo fijn om te zien dat ze al weer zoveel durft met haar lijf.

Spookie vindt het duidelijk niet fijn dat je weggaat, ze vertrouwt ook zo op jou. Maar jou kennende vond hij het nog vele malen moeilijker :(:)
Jullie zijn een mooi team samen. <3 vriendjes voor het leven

Mooi plekje

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-11 08:14

Bedankt voor jullie leuke reakties allemaal! :j

jet, misschien ben ik soms wel te goed van vertrouwen, maar als ik zelf zoiets beloof zou ik dat ook zo goed mogelijk doen zo vaak als het nodig is en ik vind ik dat ik er dan ook vanuit moet gaan dat als een ander mij zoiets aanbiedt en belooft dat diegene dat ook in goed vertrouwen zegt...
het is inderdaad te ver om met regelmatig te checken of het gebeurt, maar ik weet eigenlijk gewoon zeker dat dit zal gebeuren.
En daarbij is de wond nu ook zo ver dat 'ie al heel snel niet meer elke dag schoon gemaakt hoeft te worden, straks zal om de dag voldoende zijn, en als dat goed gaat nog weer iets minder vaak...

Degene die haar daar verzorgt zit hier ook op bokt, dus ze zal vast niet durven met zoveel meelezers in dit topic om Fifi niet goed te verzorgen! :D
en als zij een dag niet kan heeft de stalhoudster daar al spontaan aangeboden om het te doen, dus dat moet gewoon goed gaan komen! :j

ja dat drinken uit de sloot, grappig dat je dat zegt!
fifi heeft ook al zeker een jaar of 8 al niet uit een sloot gedronken en je ziet dat ze dat zo vanzelf weer oppakken inderdaad!

vhu, ze blijft daar in principe dag en nacht buiten, maar ze hebben wel aangeboden dat ze haar altijd binnen zouden kunnen zetten als dat nodig zou mogen zijn vanwege het weer ofzo...

pantarhei

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-11 08:47

super plekje El, en wat ziet ze er mooi uti, ben benieuwd hoe ze er over een week utiziet qua kleur

Careano

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-11 08:56

Jeetje Ellis ik zie dit nu pas! Arme Fifi.
Ziet er nu toch wel erg netjes uit vergeleken met de openingspost! Sterkte ermee!

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-11 09:30

Wat ontzettend mooi om d'r weer lekker zo in het land te zien dartelen *\o/* <3 .
Geweldig!

Naomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-11 09:41

Ik lees het ook voor het eerst. Wat heftig zeg en die foto's ook!
Ik heb niet alles gelezen, maar ik hoop dat alles goed komt :)

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-11 09:55

Nouvel, logisch dat je zo denkt als iemand het echt dudielijk aanbiedt, natuurlijk gaan ze haar daar net zo verzorgen als jij het deed. Ja, dat drinken uit sloot is grappig, hoe ze dat gelijk weer doen als het kan. Afgelopen winter stond Lou met een "dichte" kap om haar snoet omdat ze geen zand mag eten. In de kliniek had ze daarmee leren drinken uit een drinkbak ( 2 jaar daarvoor). Ze stond af en toe op een stuk bij sloot, dat was afgezet met draad. Op een gegeven moment was het draad weggehaald en wie stond er als eerste uit de sloot te drinken, zo van stal af ( waar een automatische drinkbak is)? Lou!
Het lijkt me trouwens ook wel spannend om haar zo tekeer te zien gaan, maar als ze dag en nacht buiten kan blijven is dat gek doen zo over. Dat hebben ze toch meer als ze iedere dag opnieuw buiten gezet worden.
Als het echt slecht weer wordt is stal waarschijnlijk nog even beter, maar anders zou het land toch ook mijn voorkeur hebben.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-11 10:36

pantarhei schreef:
super plekje El, en wat ziet ze er mooi uti, ben benieuwd hoe ze er over een week utiziet qua kleur

Haha, was ook het eerste wat ik dacht. Dat is straks een enorm vies zwijn. :D Maar dat is alleen maar goed, want dan rolt ze dus wel uitgebreid.

BlackDevils

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-11 10:47

Ook Friesche klei kan wel geneeskrachtig zijn. :Y)

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-11 10:55

Wat is dat toch een mooi beest hé <3 Pff... :~
Super om haar zo te zien rondrennen en bokken! Ze is wat stijfjes ja, maar ze ziet er wel gelukkig uit. De levenslust zie je gewoon in haar ogen!

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-11 15:40

Wat heerlijk om haar zo in het land te zien! En dat na zo'n ongeluk en een zware operatie! Ben inderdaad ook heeeeel benieuwd hoe ze er over een paar weken uit ziet :P. Dan is ze vast niet wit meer...

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-11 16:24

Wat heeeeerlijk om haar weer páárd te zien zijn. En ze heeft idd een eeeehm... zeer levendige mimiek hihihi! Zoals ze even naar jou kijkt " eeeh zie jij wat daar gebeurt??? Wát is daar de bedoeling van??" Geweldig!

Ik ben net zo'n control freak als Jet wat wondverzorging betreft, maar ik kan me ook heel erg goed voorstellen dat je vol vertrouwen in hen hebt en het los kan laten. Sterker nog, ik vindt dat heel erg moedig! Hoop dat als je weer gaat kijken je een modderkleurig varkentje ziet staan, met een zeer tevreden snoetje en een wond die weer een flink stuk genezen is. Ik duim ervoor!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-11 16:30

Ik werd net gebeld en ze doet het super! *\o/*

en ze wordt inderdaad langzaam maar zeker een andere kleur... :D

Ze eet, ze rolt, ze speelt met de bal, ze komt knuffelen, haar wond is schoon gemaakt, helemaal goed dus!

ben blij dat het goed gaat! :j

milou123

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-11 17:00

Wat ontzettend fijn dat het zo goed gaat. Dapper hoor, om het zo los te laten. :j

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-11 17:23

Fijn om te horen dat het zo goed gaat Ellis!!
Dat geeft toch een gerust gevoel

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-11 18:06

Wat een fijne update! Het gaat daar vast helemaal goedkomen.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-11 20:17

Geweldig Ellis, het komt vast helemaal goed met haar. Jullie hebben nou eenmaal af en toe van die hobbels samen ;-) Eerst zijn naar de Blakheide toen jij haar niet kon verzorgen en nu zij een tijdje van huis.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-11 20:19

Wat een super update weer. Heerlijk om te lezen!!