raket schreef:In welke ring reed je zooist??
Ik heb gejureerd, ik vond het allemaal rommelig verlopen. Kregen afmeldingen niet door en ook niet wie er verlaat was omdat ze dachten de pont wel te kunnen gebruiken.
Bovendien hadden mijn collegajurylid en ik een verschil van mening wat je mocht verwachten van L1.
Wel een paar prachtige paarden voorbij zien komen, fijne amazone's, maar veel combinaties met veel foutjes.
Ik vond het ook rommelig. Er was maar 1 ringmeester, die arme man liep zich rot.
Ook reden er auto's dwars door het hoofdlosrijterrein, idem mensen, was er een man midden in de ring aan het lesgeven aan iemand die toch niet te redden was. Als jury leek het me ook niet fijn als je tussen de ringen zat. De supporters zaten bijn op de auto's.
Ik heb nog gesproken met de federatievertegenwoordiger en een bestuurder van de kring, maar beide liepen hard weg toen ik er over begon.
Waardeloos als je niet op 1 lijn zit met de andere jury. Mijn 1e keer zelfde proef met 2 jury's hadden we verschil van 40 punten in het L. Afgelopen weekend bij regio pony's ging het gelukkig beter. Ik weet anders ook niet zeker of het nog een derde keer had gedurfd.
Wat was het verschil in visie dan bij jullie?
Ik vond in het M (bij de proeven die ik gezien heb) heel veel spanning zitten. Veel oprichting maar ook met weining ruggebruik.
Ik ben benieuwd naar de uitslagen.
Ook in het Z zag ik mensen winst rijden waarvan ik dacht, zo wil ik niet in het Z rijden. En dan heb ik het niet over pech hebben, of het mislukken van de proef, maar gewoon over het niet in orde zijn van de basis.