Citaat:
misschien een stomme opmerking,maar kan het niet dat hij last van zijn maag heeft?omdat hij niet "normaal" eet kan de zuurgraad zo hoog worden dat het hem pijn doet,dat verklaard wel waarom hij zijn hooi wel eet.
Hij krijgt soort elke dag een spuit voor zijn maag en maagsappen.
Citaat:
Kan het niet zo zijn dat hij zich in de stal niet lekker voelt.. Soort van heimwee? Heb je hem buiten geprobeerd zijn krachtvoer te laten eten? Of het eten van thuis?
Ik weet zeker dat heimwee een rol speelt, toen ik in 2003 een week op vakantie was, wilde ie alleen eten uit mijn hand.
Nu eet ie niet uit mijn hand (3 brokjes tel ik niet mee) uit mijn hand laten eten lukt niet.
Het voer waar hij zo gek op is havens reform musli was op... in zijn voerton op stal zit nu soort sport musli ik weet niet of ie dat wel mag hebben.
Citaat:
En als je hem observeert... zie je dan een vrolijk...pijnvrij paard...of een paard wat opknapt?
Je ziet wat je wilt zien...uiterdaad knapt ie wel iets op gezien ie zondag maandag en halve dinsdag op sterven lag (voor mijn gevoel) en toen helemaal niks wilde eten..iig wil ie nu gras en kuil.
Hij heeft geloof ik slobber geprobeerd maar het was heel weinig.
Gisteravond had ie afwisselend gedrag, hij wilde ff kroelen ...ging een keer helemaal naar beneden met zijn hoofd omdat ie ergens jeuk had...beet naar mijn borstel omdat ik hem per ongeluk pijn deed.
En dook regelmatig de stal uit naar zijn mandje met hooi...alle hooi wat op de grond ligt waar zaagsel in zit, dat moet ie niet meer...
Uiteindelijk heb ik de stal deur dicht gedaan tijdens poetsen want ik was alleen maar bezig met corrigeren..eenmaal de staldeur dicht dan heeft ie zoiets van "oja ik ben ziek"en zie je dus die zielige houding met oortjes opzij en droevige ogen.
Citaat:
Prince eet slecht, kan je geen hooi fijnhakken en mixen door zijn biks
Gister geprobeerd, de musli met gras te voeren hij krijgt het voor elkaar het gras op te eten en de musli weer uit te spoegen.
Citaat:
Misschien dat hij in de paddock zoveel heen er weer loopt door de heimwee? Of dat hij naar de andere paarden wilt?
Ja dat is ook zo hij hecht zich aan elke paard en mens en nee er staan er niet meer...hij kan wel paarden zien die in de stapmolen lopen.
Maar Prince is de enige die naar buiten mag met goed weer.
Vandaag ff hypodrama bellen of ze likit hebben en dan appelsmaak die mocht ik mee nemen.
Ik zal mijn eigen slobber halen en vragen of ze die warm willen voeren.
Iig bedankt voor het mee denken..verder ga ik proberen of ie gesneden wortels wilt met honing hij is echt een zoetkauw
Het spreekuur is van 15.00-16.00h en ik ga vanmiddag ff lunchen met vriendin die mee gaat naar Utrecht.
ik zal wel weer een verslag uitbrengen.
Wie ik als arts heb mag ik niet zeggen, maar dat doet er niet aan toe Prince moet beter worden