Laatste fotos van Prince (acute koliek) pagina 61

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

griebels

Re: Prince het spijt me zo acute koliek - update p31

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 22:57

Kan het niet zo zijn dat hij zich in de stal niet lekker voelt.. Soort van heimwee? Heb je hem buiten geprobeerd zijn krachtvoer te laten eten? Of het eten van thuis?
Ik doe maar een gooi hoor Knipoog

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 22:57

tita schreef:
Tja jongens ik weet ook niet meer wat ik moet doen hoor....de laatste foto is weer een beetje levenslustig de weide fotos gaan ook wel

En als je hem observeert... zie je dan een vrolijk...pijnvrij paard...of een paard wat opknapt?

TiaraBungy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 23:02

kom op Tita.. Niet opgeven!!
Hij is er nog!! en we zorgen er met z'n allen voor dat hij bij je blijft!!
We duimen hééél hard voor je..
We trekken hem erdoorheen kom op !!! Vriendjes zijn?
je kunt het.. en Prince ook!!

harvestroos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 23:03

kan je alleen maar heel veel sterkte wensen,er is er maar 1 die weet wat het beste voor jou dappere paardje is,je hebt hem al zolang en kent hem als geen ander.
ik volg dit topic en hoop voor jullie op een wonder.
heel veel kracht en sterkte meid!

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 23:03

@Tita: even de update gelezen, hopelijk gaat ie snel wat beter eten, of kunnen ze de kuil wat opvoeren, dan kan hij een beetje aansterken, fijn dat je wat hebt kunnen poetsen en dat hij de wei op kan! Nog even doorzetten, samen!

Vlindie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 23:10

Sja.......... wie zou er niet moe zijn/worden....... De dagen zijn lang zo......
Probeer wat extra te rusten deze komende dagen. Jullie hebben allebei
energie nodig, je paardje om beter te worden, jij om er te kunnen zijn voor hem.
In gedachten bij jullie..........

x,
Vlindie

BlueStar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 23:42

Ik lees al vanaf het begin mee, en duim ook hard mee.

Prince eet slecht, kan je geen hooi fijnhakken en mixen door zijn biks? Sommige musliesoorten hebben dat ook.

Wat mag en wil hij wel?
Ga event. naar een groenteboer, met een lijstje wat Prince mag hebben, vertel hem dit verhaal en vraag of hij de bijvoorbeeld appels, wortels (in rasp vorm mag hij het misschien wel hebben ) wil raspen. Misschien mag je daar ook een vitamine preperaat doorheen mengen als extra steuntje. Misschien is een beetje melasse door het voer net het smaakje om te laten eten of honing?

Het zijn maar ideetjes maar misschien mag hij het wel eten.

jacqp

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 23:46

Waarom krijgt hij kuil en geen hooi?
Hooi is toch veel makkelijker weg te krijgen en ook lichter verteerbaar?
Heel veel sterkte maar weer, ik zou ook niet weten wat te doen in jouw situatie, omdat hij er toch weer ietsje beter uitziet, maar ja aan de andere kant als hij zijn eten weigert....poeh moeilijk hoor.
Uiteindelijk ken jij je paardje natuurlijk het best, dus waarschijnlijk komt de beslissing (als het nodig is) vanzelf bij je als je vind dat het genoeg is geweest voor hem.

Moet hij daar nog blijven, kan hij niet verder thuis aansterken onder controle van je eigen veearts?

stephanie09

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 23:53

jeetje zeg nou ik blijf duimen!
echt heel veel sterkte en hopelijk komt hij er bovenop Lachen

sjanien

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 23:55

Misschien dat hij in de paddock zoveel heen er weer loopt door de heimwee? Of dat hij naar de andere paarden wilt? Of staan er nog meer buiten? Ik dacht dat je bij een koliekerig paard juist geen krachtvoer mag geven alleen ruwvoer? Dat hij kuil buiten zijn box probeert te stelen is toch eigenlijk wel een goed teken dan heeft hij zin en voelt zich iets beter dat hij er ook nog moeite voor wilt doen. Hij is inderdaad veel afgevallen, maarja hij heeft ook al sinds maandag niet meer goed gegeten. Misschien dat hij geen wortels meer mag omdat ze daar diaree van kunnen krijgen als ze alleen dat maar eten.

rakni

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-08 01:38

Hoi,

Ik had ook een probleem in utrecht en mijn paard zag er ook zo uit. bijna een week niet gegeten ongeveer. Alleen gras ook. Hij is er bovenop gekomen, dat hoop ik voor jou ook. Wat betreft niet eten: in utrecht staan ze er niet altijd voor open dat je zelf wat probeert, maar in dit geval zou ik dat zeker vragen.
Ze voeren daar de slobber koud, van mijn paard weet ik dat het warm meer wonderen verricht. Daarbij voeren ze daar pavo slobber en vond mijn paard subli of hartog slobber veel aantrekkelijker (lees: daar nam hij wel 3 handjes van)
Verder: alles wat je hem aanbiedt in kleine beetjes, muesli in zijn bak hoeft hij niet, maar een heel klein beetje in je hand misschien wel. En iedere keer heel vrolijk aanbieden alsof hij de lotto heeft gewonnen.
Je kunt kijken of hij stroop van je hand wil likken. En wortelen/appels in hele kleine stukjes als dat mag. Evt appelsap weet ik veel.

Ik probeer je even een positieve tip te geven, verder duim ik voor je mee. Als je meer tips wilt over moeizaam eten (misschien in een later stadium) of over makkelijk verteerbaar ruwvoeder, dan mag je me altijd bellen.

Hopelijk komt hij het weekend goed door en hopelijk kun je komend weekend meer te weten komen. Wie is de behandelend DA? Erica of dr werner of iemand anders? Meestal weten ze allemaal die dienst hebben best veel van de situatie, ik heb ze daar ook allemaal de oren van de kop afgevraagd. Schroom niet alsjeblieft, zodat je geen spijt krijgt van een evt beslissing.

probeer niet teveel op de zaken vooruit te lopen en pluk de (zware) dag.

Zet m op en hou vol!!! Opgeven kan altijd nog!

Anne

Maysie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-08 01:56

Komop tita volhouden hor! Hier wordt ook altijd nog geduimd!! Komop Prince zet hem op !

gipsyboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-08 02:08

tita kom op meid!! niet opgeven,
we duimen ons allemaal de klere.
prince is el afgevallen maar vind hem wel vooruit gaan als ik de fotoos bekijk.

kom op prince hou je sterk!
je baasje kan nog niet zonder je

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-08 02:13

Ik blijf voor je duimen!! Hopen dat ie snel weer gaat eten zeg.. En wat is hij snel afgevallen.

BaiNar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-08 02:26

Hallo,

Volg het toppic al een tijdje maar nog niet gereageerd... nu even wel...

Je moet je niet te druk maken om zijn gewicht... Mager is ie nog niet, hij is wel flink ingevallen... maar dat kan snel weer goed komen als ie beter is... Ik weet als eigenaar van een 25 jarig paardje, dat het pijn aan je hart doet om hem zo ingevallen te zien maar echt, dat komt wel weer goed.

Hierboven staat een goede tip, zie die niet over het hoofd, als ie slobber mag, haal dan de senior slobber van Subli (daar zit ook ruwvoer in en veel vitaminen en vezels)... dagje van te voren in de week en als je het geeft nog even warm water erbij... wellicht smult ie er dan wel van... Mijn zeurpiet wil ook alleen warm eten... maar is er ZOO van opgeknapt... (luzerne mix voer ik trouwens ook).

Verder duim ik uiteraard moet iedereen mee.... Kom op, gauw weer positief nieuws!!!
Laatst bijgewerkt door BaiNar op 15-03-08 02:28, in het totaal 1 keer bewerkt

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-08 02:27

Het is dat ie niet kan zeggen wat ie wil, maar er zit zo'n kop op je paardje dat ie zelf wel aangeeft wat ie wil/kan.
Hooi gaat goed? Mooi, hooi geven. Desnoods gesneden. (korte stukjes, geen lange sprieten).
Gras ook? Lekker laten eten.
Zolang die maag maar bezig is. Ik ben geen DA, maar als een paard iets wil eten, geef hem dan wat ie wil/kan eten.
Veel sterkte meis! Knipoog

margaretha1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-08 08:38

Ook ik volg dit topic al een poosje.
Ik heb niks aan te vullen qua tips ofzo, maar ik wil je wel héél veel sterkte wensen..

Lontje

Woonplaats: pak de kaart van NL, hou hem voor je en kijk recht vooruit... daar woon ik!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-08 10:05

Als je naar de foto's kijkt is hij er nog niet maar vergeleken met dagen terug is hij al zoveel beter dan toen, tenminste zo komt het op mij over op de foto's. Jullie zijn er nog niet maar hou vol! Probeer je rust te nemen en te genieten van de tijd dat je bij hem bent. Schrijf anders thuis je vragen op en neem dat briefje mee als je naar de kliniek gaat, zo kun je niets vergeten van wat je wilde vragen als je daar bent.

Ook ik duim nog steeds mee en blijf hopen op een goede afloop!

Liezzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-08 10:12

Heel heel heel veel sterkte
Ik Voel dat het helemaal goed gaat komen prince kan dat wel Ja
Probeer zelf ook nog wat uit te rusten heel heel heel veel succes de komende dagen en weken
En jullie kunnen het !

x Lisa

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-08 10:17

Dit is het eerste topic dat ik open 's ochtends, helaas geen goed nieuws. Balen dat hij niet wil eten, en echt erg als er nu nog een verstopping blijkt te zitten.
Je keuzes worden er niet makkelijker op Ach gut nogmaals veel sterkte, helaas is er weinig anders dan duimen wat we voor je kunnen doen hier.

Vlindie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-08 10:22

De volgende duimduimduimduim-dag gaat in, zolang nodig blijven we duimen!

Slotty

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-08 10:23

gelukkig drinkt hij nog wel, zou je niet de belengrijkste voedingstoffen kunnen oplossen oid? Dan krijt hij die iig wel binnen.. (ik weet niet of het nodig is?) En ik vraag me af of de darmen daarvan gaan werken, maar ja.
Weten ze waar die andere verstoppig eventueel zou zitten? Ik vind het dan wel apart dat hij wel zijn kuil blijft eten...
Ik vind hem er gelukkig nog niet te mager uitzien, wel ingevallen. Hopelijk gaat hij snel weer eten, ik zou ook proberen zelf uit je hand te laten eten, erg belonen en de allerlekkerste (als het kan met veel voedingswaarde!) geven. Succes!
enne, de keuze B lijkt me echt super lastig, ik zou het niet kunnen met een paardje wat er (nog zo goed) uitziet. Maar ik heb natuurlijk niet de emotie's en alle info, het is jouw keuze! Heel veel sterkte, ik zal blijven duimen! Ach gut

nobillity

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-08 10:26

Ontzettend veel sterkte.
Hij is idd veel afgevallen.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-08 10:39

Citaat:
misschien een stomme opmerking,maar kan het niet dat hij last van zijn maag heeft?omdat hij niet "normaal" eet kan de zuurgraad zo hoog worden dat het hem pijn doet,dat verklaard wel waarom hij zijn hooi wel eet.

Hij krijgt soort elke dag een spuit voor zijn maag en maagsappen.

Citaat:
Kan het niet zo zijn dat hij zich in de stal niet lekker voelt.. Soort van heimwee? Heb je hem buiten geprobeerd zijn krachtvoer te laten eten? Of het eten van thuis?

Ik weet zeker dat heimwee een rol speelt, toen ik in 2003 een week op vakantie was, wilde ie alleen eten uit mijn hand.
Nu eet ie niet uit mijn hand (3 brokjes tel ik niet mee) uit mijn hand laten eten lukt niet.
Het voer waar hij zo gek op is havens reform musli was op... in zijn voerton op stal zit nu soort sport musli ik weet niet of ie dat wel mag hebben.

Citaat:
En als je hem observeert... zie je dan een vrolijk...pijnvrij paard...of een paard wat opknapt?

Je ziet wat je wilt zien...uiterdaad knapt ie wel iets op gezien ie zondag maandag en halve dinsdag op sterven lag (voor mijn gevoel) en toen helemaal niks wilde eten..iig wil ie nu gras en kuil.
Hij heeft geloof ik slobber geprobeerd maar het was heel weinig.
Gisteravond had ie afwisselend gedrag, hij wilde ff kroelen ...ging een keer helemaal naar beneden met zijn hoofd omdat ie ergens jeuk had...beet naar mijn borstel omdat ik hem per ongeluk pijn deed.
En dook regelmatig de stal uit naar zijn mandje met hooi...alle hooi wat op de grond ligt waar zaagsel in zit, dat moet ie niet meer...
Uiteindelijk heb ik de stal deur dicht gedaan tijdens poetsen want ik was alleen maar bezig met corrigeren..eenmaal de staldeur dicht dan heeft ie zoiets van "oja ik ben ziek"en zie je dus die zielige houding met oortjes opzij en droevige ogen.

Citaat:
Prince eet slecht, kan je geen hooi fijnhakken en mixen door zijn biks

Gister geprobeerd, de musli met gras te voeren hij krijgt het voor elkaar het gras op te eten en de musli weer uit te spoegen.

Citaat:
Misschien dat hij in de paddock zoveel heen er weer loopt door de heimwee? Of dat hij naar de andere paarden wilt?

Ja dat is ook zo hij hecht zich aan elke paard en mens en nee er staan er niet meer...hij kan wel paarden zien die in de stapmolen lopen.
Maar Prince is de enige die naar buiten mag met goed weer.

Vandaag ff hypodrama bellen of ze likit hebben en dan appelsmaak die mocht ik mee nemen.
Ik zal mijn eigen slobber halen en vragen of ze die warm willen voeren.
Iig bedankt voor het mee denken..verder ga ik proberen of ie gesneden wortels wilt met honing hij is echt een zoetkauw

Het spreekuur is van 15.00-16.00h en ik ga vanmiddag ff lunchen met vriendin die mee gaat naar Utrecht.
ik zal wel weer een verslag uitbrengen.

Wie ik als arts heb mag ik niet zeggen, maar dat doet er niet aan toe Prince moet beter worden

HummerTime

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-08 10:44

Waarom mag je niet zeggen wie de arts is??? Niet dat ik daar ook maar iemand ken, dus heb er ook niks aan, maar ben gewoon benieuwd.... Knipoog