DE Zuidlaardermarkt 2017!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 17:11

wat fijn dat die twee bontjes goed terechtgekomen zijn, ik vond ze zo sneu staan daar, graatmager en dof, komt nu vast helemaal goed +:)+

Pandakaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 17:14

Zo fijn dat ze een goed huisje hebben gevonden, top +:)+ Ik vond het echt triest om ze zo te zien staan daar, al was ik al blij dat ze in de hekjes stonden. Dat zal denk ik iets fijner voor ze geweest zijn dan dat zo ook nog eens vast aan een touwtje hadden gestaan..

Calimero_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 17:27

Heel toevallig heb ik gister de bonte veulens in real life gezien. Ze lagen toen beide en kwamen echt niet overeind! Sneu hoor, hoop dat ze snel wat op knappen!

Nog een half uurtje en dan komt de tandarts voor Pitha. Ik zit er wel een beetje over in want ze maakt heel veel proppen en heeft echt een dikke harde bult op de kaak. Fingers crossed dat het mee valt of er wat aan te doen is!

Foto is niet heel duidelijk maar het is echt een dikke harde bult.
Afbeelding

_kajo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 17:31

Joolien schreef:
Jeetje, ze zijn er echt slecht aan toe idd. Schandalig eigenlijk van de vorige eigenaar...
Ik hoop dat ze snel bijtrekken. Die ruggetjes vind ik wel heftig hoor, maar zoals ik al eerder zei, hoop ik dat ze die zelf wat bol trekken vanwege buikpijn.

Voor zover stalhoudster heeft kunnen achterhalen komen ze uit Belgie en zijn ze vorige maand voor een markt naar Nederland gekomen. Zijn vermoedelijk te vroeg bij de moeder weg gehaald en vervolgens in een wei gegooid en niet meer naar omgekeken totdat ze naar de Zuidlaardermarkt gingen.
De dierenarts denkt dat ze met een wormspuit en goed voer wel snel zullen opknappen. Er komen al flink wat wormen uit dus hopelijk snel minder buikpijn.

jolandje schreef:
wat fijn dat die twee bontjes goed terechtgekomen zijn, ik vond ze zo sneu staan daar, graatmager en dof, komt nu vast helemaal goed +:)+
Ze stonden daar inderdaad zo sneu. Aanblik nu is nog steeds niet veel anders maar we kunnen de kilo's er helaas niet aanplakken.

Pandakaas schreef:
Zo fijn dat ze een goed huisje hebben gevonden, top +:)+ Ik vond het echt triest om ze zo te zien staan daar, al was ik al blij dat ze in de hekjes stonden. Dat zal denk ik iets fijner voor ze geweest zijn dan dat zo ook nog eens vast aan een touwtje hadden gestaan..
Dat scheelde inderdaad iets voor ze. Al konden ze nog amper op hun benen staan. Ze zijn al snel naar de vrachtwagen gegaan en toen stalhoudster ze later weer wat water ging geven lagen ze al in het stro te slapen.

antje_vip

Re: DE Zuidlaardermarkt 2017!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-17 17:55

Altijd leuk om de opknappertjes te zien opbloeien <3 Ben benieuwd naar het vervolg Kajo!

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 18:13

_kajo_ schreef:
Kleine update over de bonte veulens. De mannetjes moeten van ver komen. Ze hebben gisteren een wormspuit, vitaminespuit en antibiotica gehad en doen niets anders dan slapen en eten. Biks kenden ze niet maar gaat er inmiddels met smaak in.
[ [url=m/4EZ94u.jpg]Afbeelding[/url] ]
Vooral de ene is zo mager. De wormspuit begint gelukkig al goed te werken; veel wormen in de mest.
[ [url=m/zdsm7M.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ontwormd met pirantell erin? tegen spoelwormen, mijn ervaring is dat je wat vaker bij zulke magere hebt dat ze als veulen niet of te weinig pirantell wormkuur gehad hebben. Ivermectine werkt niet tegen spoelwormen die juist veulens veel hebben.

Hopelijk heb je met een tijdje twee gezonde bonten.

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 18:14

calimero ik hoop alleen een ontsteking aan een kies ofzo, dat is op te lossen, hoop niet dat het iets ernstigs is, het is echt een schattig merrietje

Jolene85

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 18:25

Vandaag weer ff fotoos gemaakt van mn knappe baby, hij wordt al een stuk minder schrikachtig. Tis n nieuwsgierig droppie! De wormenkuur werkt goed gelukkig, allemaal engerds in de mest vandaag .. yugh..

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Letsdunit

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 18:38

Calimero_ schreef:
Heel toevallig heb ik gister de bonte veulens in real life gezien. Ze lagen toen beide en kwamen echt niet overeind! Sneu hoor, hoop dat ze snel wat op knappen!

Nog een half uurtje en dan komt de tandarts voor Pitha. Ik zit er wel een beetje over in want ze maakt heel veel proppen en heeft echt een dikke harde bult op de kaak. Fingers crossed dat het mee valt of er wat aan te doen is!

[ [url=m/3Uz5LZ.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hoe zijn jaar voortanden ? Kan best wat dwerggroei in haar zitten.

Kermis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 18:59

knetterhard schreef:
Ik wilde zelf heel graag gaan, omdat ik voor de toekomst op zoek ben naar een leuke haflinger (veulen,jaarling,twenter).
Ik zag er wel heel wat voorbij komen :j

Kermis schreef:
Wat jullie vinden mogen jullie vinden.
Ja ik zou er heen lopen ja. Straks breekt ie zijn benen nog.
Maar dat ben ik, en ik verander die mening niet.
Als ie nog nooit heeft vastgestaan laat m dan lekker thuis

Super dom van je! Dit kan niet alleen voor problemen bij jou zorgen, maar ook weer extra problemen bij zo'n pony! Getuigt niet echt van heel veel kennis, ook al ziet het er niet leuk uit!

Edit
pff laat maar.
Laatst bijgewerkt door Kermis op 19-10-17 19:04, in het totaal 1 keer bewerkt

n_i_c_a_evey

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 19:00

Jolene85 schreef:
Mn knappe Country afstamming veulen vd markt is vandaag ontwormd, was hard nodig (eeeuw!) , en geoefend met 'mensen zijn ok en ik laat me aaien'. Hij staat nog niet in mn kudde, hopelijk as zondag invoegen. Tis n hengstje van nu 5 maanden oud. Erg nieuwsgierig gelukkig, leuk koppie erop!
Gisteraaf aangekomen vanuit Zuid Laren en hij was bekaf... gaaaap..
hierbij fotootjes van hem gisteren net na kopen en met mn moeder gisteraaf.

[ [url=m/AW103A.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/e7l77T.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hij is vandaag als Ti Amo gedoopt!

wat gaaf een paardje erbij Jolene!!! <3

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 19:04

Moderatoropmerking:
Het is ons opgevallen dat dit topic aardig off-topic aan het gaan is. EV is om evenementen aan kondigen en/of te praten over evenementen. Wie er naar een evenement gaan, of er geweest zijn.
Hierbij dus graag het verzoek om jullie te houden aan de regels die er voor dit forumdeel gelden.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 19:07

Kajo _/-\o_

Wij hebben een tijd staan kijken bij de 2 veulens,top dat je ze zo goed op vangt!

_kajo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 19:15

ellepel schreef:
Kajo _/-\o_

Wij hebben een tijd staan kijken bij de 2 veulens,top dat je ze zo goed op vangt!

Alle lof gaat naar mijn stalhoudster hoor. Die heeft ze uiteindelijk zelf gekocht. Omdat toch best veel bokkers ze hebben zien staan heb ik de update er op gezet.
Edit: uiteraard met toestemming van haar.

Jolene85

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 19:22

Dankje Nica Evey! Vind t ook n droppie! Benieuwd hoe die uitgroeit

Calimero_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 19:24

Tandarts is geweest. Gelukkig geen mega grote problemen. Wel een verwaarloosd gebit met echt heel scherpe haken. Alles bij geveild en nu na een maand of 4 weer want hij kon niet alles in één keer corrigeren. Dus goede hoop geluk! Nu volgende week de hoefsmid afwachten of die haar misschien nog iets kan helpen.

dejong_wever

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 19:34

Jeetje, ik vind het wel bijzonder om te lezen dat zoveel paarden wormen hebben zeg!

MallyBelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 19:39

dejong_wever schreef:
Jeetje, ik vind het wel bijzonder om te lezen dat zoveel paarden wormen hebben zeg!

Dat is een soort standaard dingetje, Ik reken altijd meteen op een ontworming.. Handelaren zullen zelden ontwormen..

dejong_wever

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 19:42

Melissa1996 schreef:
dejong_wever schreef:

Dat is een soort standaard dingetje, Ik reken altijd meteen op een ontworming.. Handelaren zullen zelden ontwormen..

Ja inderdaad, kost geld he...

knetterhard

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 19:43

dejong_wever schreef:

Dat valt mij inderdaad ook op :j
Maar ook dat iedereen zo'n goed hart voor die beestjes heeft! Dat is echt heel tof!

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 19:44

Nu ze dat gezeur met mestonderzoek ingesteld hebben wel ja.
Genoeg handelaren die daar voor gewoon een lading spuiten haalden en er dan voor verkoop een spuit in drukten. Maar dat is zo'n beetje onmogelijk geworden nu.

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 19:46

Ik heb ook gelijk wormen spuit ingedrukt wel apart want mijn dame is zo aanhankelijk wel wat schichtig maarja vreemde omgeven rustig benaderen en je kan heerlijk kroelen, veel in handen geweest maar dan toch nog wormen hebben.

dejong_wever

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 19:49

knetterhard schreef:
dejong_wever schreef:

Dat valt mij inderdaad ook op :j
Maar ook dat iedereen zo'n goed hart voor die beestjes heeft! Dat is echt heel tof!

Daar ben ik het volledig mee eens!

dejong_wever

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 19:49

Calimero_ schreef:

[ [url=m/3Uz5LZ.jpg]Afbeelding[/url] ]

Fijn dat het mee viel!

dejong_wever

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 19:50

_kajo_ schreef:
Kleine update over de bonte veulens. De mannetjes moeten van ver komen. Ze hebben gisteren een wormspuit, vitaminespuit en antibiotica gehad en doen niets anders dan slapen en eten. Biks kenden ze niet maar gaat er inmiddels met smaak in.
[ [url=m/4EZ94u.jpg]Afbeelding[/url] ]
Vooral de ene is zo mager. De wormspuit begint gelukkig al goed te werken; veel wormen in de mest.
[ [url=m/zdsm7M.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ach beestjes toch ;(
Hopelijk knappen ze snel op!