Paardenmarkt Zuidlaren 2015

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Alfi2010

Re: Paardenmarkt Zuidlaren 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 20:39

Hij staat ook op MP en is inmiddels gereserveerd. Arm beest, wordt van hot naar her gesleept.

Boundless

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 21:13

Wij hebben een hele leuke en lieve merrie gekocht bij handelaar Verheijen, er stond ook een vijf jarige naast die al onder het zadel was. Ben benieuwd of iemand die gekocht heeft! Was wel al erg narrig naar mate het later werd, wat ik ook goed snap.

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 23:30

_Caithlynn schreef:
[ Afbeelding ]

Ik had ook interesse in deze maar geen eigenaart te vinden

[ Afbeelding ]
ik was ook verliefd op deze alleen stond die al bij export. Iemand toevallig idee waar die heen is?

Dat is idd een prachtig paard zeg. Ik las dat die achtergebleven is, wat gebeurt er dan met dit paard? Weet iemand waar deze is?

roosjenat

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 23:38

rocymax schreef:
_Caithlynn schreef:
[ Afbeelding ]

Ik had ook interesse in deze maar geen eigenaart te vinden

[ Afbeelding ]
ik was ook verliefd op deze alleen stond die al bij export. Iemand toevallig idee waar die heen is?

Dat is idd een prachtig paard zeg. Ik las dat die achtergebleven is, wat gebeurt er dan met dit paard? Weet iemand waar deze is?

Weet niet als dit hem was maar was zo'n zelfde soort palomino achtergebleven ook een met knotjes .
Die is met organisatie/dierbescherming mee gegaan

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 23:39

Weet iemand misschien welke dierenbescherming??

_Caithlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 00:19

Ik heb naar de organisatie gemaild.
Maar ze antwoorden dat alle paarden opgehaald zijn.

roosjenat

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 00:25

_Caithlynn schreef:

Oh oke , raar toen wij erom 8 uur waren , zeiden ze dat hun ze meenamen .
Maar zijn de eigenaren toch nog gekomen :o

Letsdunit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 09:35

Waarom zit iedereen toch zo achter de overgebleven dieren aan ?

xPearl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 10:53

roosjenat schreef:
_Caithlynn schreef:

Oh oke , raar toen wij erom 8 uur waren , zeiden ze dat hun ze meenamen .
Maar zijn de eigenaren toch nog gekomen :o

Via de Zuidlaren facebook las ik ook dat alle paarden weg waren in de avond en er niks was achtergebleven, haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 11:06

Letsdunit schreef:
Waarom zit iedereen toch zo achter de overgebleven dieren aan ?

Vroeg ik me ook al af.

Net als dat sommigen een pony of paard op de markt hebben gezien en dan opeens willen weten waar het dier heen is verkocht. :? Kijk, als je hem wilt kopen of als het jouw oude pony was dan snap ik dat je dat wilt weten. Maar enkel vanwege een leuk kleurtje /schattige stippels /een hoge aaibaarheidsfactor/een doorgezakte rug/mooie ogen etc? Of simpelweg omdat het een haflinger was of een Fries? (Of een Spanjaard? :D ) Wat moet je eigenlijk met die info als je verder niets met het beest te maken hebt?

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 12:13

Gewoon nieuwsgierigheid denk ik dan, en de hoop dat het betreffende dier goed terecht is gekomen? Vind het wel logisch eigenlijk.

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 12:21

Heee, als je het gezien hebt en je hebt het zelfs nog even geaaid, dan is het toch ook een stukje van jou? Logisch dat je het dan wilt blijven volgen :D

hielkebro

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 12:24

Idd logisch dat je wil weten dat dat dier een goed plek heeft gekregen, toch?

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 12:26

Als je toch wat interesse had in het dier is het logisch dat je wilt weten waart gebleven is. Misschien ist bij die opvangpaarden en kan je het alsnog kopen

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 12:38

Ik zal dan wel apart zijn maar ik snap het ook niet. Zo vaak paarden gekeken, markten gedaan. Ook al zie ik een leuke als ik hem niet koop hoef ik ook niet te weten waar die heen is.

Doef

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 12:45

Hoi hoi,

Kom even met een vraagje... Ik ben eigenlijk heel benieuwd wat jullie reden is en waarvoor jullie een paard kopen van de markt, aangezien het vaak geen topsport paarden zijn, en je ziet ook veel dat ze verwaarloosd zijn oid. Ik zou daar niet mijn eigen paard kopen voor mijn doeleinden. Maar wat zijn jullie doelen er mee? Want hoor ook dat er mensen elk jaar weer wat meenemen. Wat gebeurt er dan daar mee?

Alhoewel ik dan wel zo'n paardje een beter leven zou willen geven, als ik het geld etc ervoor had. Maar dan kan het ook weer zijn dat het beestje allerlei ziektes heeft of zo... Ben vooral heel nieuwsgierig :).

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 12:53

Cemlys schreef:
Ik zal dan wel apart zijn maar ik snap het ook niet. Zo vaak paarden gekeken, markten gedaan. Ook al zie ik een leuke als ik hem niet koop hoef ik ook niet te weten waar die heen is.

Ik ben dan ook apart. Het interesseert mij echt niet waar die dieren blijven.

Realiteit is dat veel van die dieren uiteindelijk geslacht worden. En anderen zullen inderdaad nog wel een aantal keer doorverkocht kunnen worden. Maar bij iedere doorverkoop maken ze wel kans op een leuk thuis en dat is ze prima gegund. Ik ben dus helemaal niet tegen doorverkopen.
Ook een handelaar heeft belang bij doorverkopen met een plusje. Die verdient niets aan doorverkopen aan collega's, de beste kans op winst is bij doorverkoop aan een particulier en zo maakt zelfs een marktpaard heus nog wel eens kans op een onbezorgde toekomst als bospownie. Of als ie pech heeft, 24/7 op stal bij een manege zonder buitenlucht. Misschien is het dan beter af bij een slordige handelaar met wei.
Als je echt wilt weten wat er met een paard gebeurt, moet je het zelf kopen en houden.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 12:53

Ik verkoop zo nu en dan een keer een kinderpony, maar nu nog een projectje staan dus dit jaar niks gekocht. Iets voor de sport zou ik er niet durven kopen. Een jonge tinker ofzo mss nog wel

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 13:07

Doef schreef:
Hoi hoi,

Kom even met een vraagje... Ik ben eigenlijk heel benieuwd wat jullie reden is en waarvoor jullie een paard kopen van de markt, aangezien het vaak geen topsport paarden zijn, en je ziet ook veel dat ze verwaarloosd zijn oid. Ik zou daar niet mijn eigen paard kopen voor mijn doeleinden. Maar wat zijn jullie doelen er mee? Want hoor ook dat er mensen elk jaar weer wat meenemen. Wat gebeurt er dan daar mee?

Alhoewel ik dan wel zo'n paardje een beter leven zou willen geven, als ik het geld etc ervoor had. Maar dan kan het ook weer zijn dat het beestje allerlei ziektes heeft of zo... Ben vooral heel nieuwsgierig :).
Omdat ik zelf ook geen topsport paard zoek. Momenteel rijd ik helemaal niet meer, maar als ik een b proefje kan rijden en een hindernis van 80cm over ko
m vind ik het wel prima want het interesseert me ook niet, verder worden ze hier toch alleen maar gebruikt voor boscrossen.

Ooit een veulen daar gekocht die we de zelfde week nog weer verkocht hebben omdat ze beter bleek te zijn dan de verkoper had gedacht.
Soms staat er iets tussen waar je best leuk kee de sport in zou kunnen, maar je moet er niet gaan zoeken voor je nieuwe granprix paard want die ga je er idd niet vinden.

Fotografie91

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 13:13

Doef schreef:
Hoi hoi,

vorig jaar mijn 2de menpony op zuidlaren gekocht :)
voor mij is het toch echt wel een sport pony topsport weet ik niet misschien in 4span?
maar toch is het echt wel een super fijne pony en die mag nog zeker een paar jaar blijven :)
nu heb ik een welsh veulen gekocht die hem misschien over 3/4 jaar op gaat volgen maar ik zag er potentie in om een fijne pony te worden en of dat nou op marktplaats is of op een veiling of hier,
zolang ik er een bepaald gevoel bij heb dan koop ik hem :)
al mijn welshjes komen tot nu toe van zuidlaren
4 jaar geleden een merrie veulen nu een ster merrie die begint in de sport te lopen en heel veel potentie heeft.
vorig jaar mijn 12 jarige hengst die binnen een jaar M mag starten met beide 0 ervaring '
en dan dit jaar mijn veulen :)
en tot nu toe geen spijt van geen van alle en ik zal ze zo weer kopen :)

voor de ene is een topsport paard wat anders als voor de ander.

Doef

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 13:29

Ah oke, maar zijn jullie dan niet bang dat het paard thuis heel anders is of helemaal niet zo leuk is als verwacht? En stel je wilt een fijn, braaf rijpaard, kun je die dan ook op de markt vinden en is dat dan betrouwbaar? Want heb ook gehoord dat je daar niet kan/mag rijden om te kijken of het wat is. Ben er zelf nooit geweest dus weet echt niet hoe alles daar gaat, ben heel benieuwd hoe jullie het ervaren, want mij lijkt het best een risico aangezien ik niet zo goed weet hoe het daar werkt, haha.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 13:37

Dees schreef:
Heee, als je het gezien hebt en je hebt het zelfs nog even geaaid, dan is het toch ook een stukje van jou? Logisch dat je het dan wilt blijven volgen :D

_O- Dat bedoel ik!

Fotografie91

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 13:42

Doef schreef:
Ah oke, maar zijn jullie dan niet bang dat het paard thuis heel anders is of helemaal niet zo leuk is als verwacht? En stel je wilt een fijn, braaf rijpaard, kun je die dan ook op de markt vinden en is dat dan betrouwbaar? Want heb ook gehoord dat je daar niet kan/mag rijden om te kijken of het wat is. Ben er zelf nooit geweest dus weet echt niet hoe alles daar gaat, ben heel benieuwd hoe jullie het ervaren, want mij lijkt het best een risico aangezien ik niet zo goed weet hoe het daar werkt, haha.

natuurlijk kan het altijd tegenvallen een rijpaard zal ik overigens nooit kopen maar dat is meer omdat ik het niet vertrouw en rijden kan inderdaad niet ruimte te kort veel te druk sommige paarden plat gespoten.
een paard is altijd anders als ze eenmaal op je eigen plek zijn ze moeten wennen maar ja je biedt ze een kans mijn hengst van 12 wou ik eigenlijk ook eerst weer verkopen maar toch de kans geboden en nu zijn we toch heel wat verder :)
maar het is gewoon gevoel en goed kijken en ja iemand met verstand ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 13:43

Doef schreef:

Ik zou ook niet aanraden daar een fijn, braaf rijpaard gaan zoeken. Maar een leuke, onbeleerde jonge pony wel. Ken diverse mensen die er hele leuke pony's vandaan hebben. Niks mis mee, knap, braaf, goed papier bij.... Fokkers moeten ook hun overschot aan jong spul kwijt. Dat kunnen ze doen door hun pony's zelf op de markt aan te bieden of naar een handelaar te doen die ze op de markt zet.

roosjenat

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 13:46

Wij waren om 8 uur weggeaan omdat ze zeiden dat hun ze meenamen , zijn de eigenaren toch nog komen opdagen.