Bedankt voor het duimen iedereen! Het goede nieuws is dat haar GGT is gezakt van 600 naar 50 ( hoort 24 te zijn) . Dus de lever gaat een stuk beter! Haar eiwit was slechter geworden, ben de benaming kwijt maar de waarde die er voor zorgt dat het vocht in de vaten goed blijft. Ze zit in de buurt van de waardes waardoor je oedeemvorming kan krijgen maar dat voelt ze nog nergens.
Dat klopt ook wel met het feit dat we haar weinig eiwit konden voeren omdat de lever dat niet aankon. Dus we mogen vanaf vandaag weer eiwitten gaan voeren. Dan zou die waarde weer moeten verbeteren.
Klinisch gaat het niet heel erg lekker, ze is weer afgevallen. Daarnaast kreeg ze naast haar 'mok' plek op het witte been de afgelopen dagen kale plekken op haar neus, begon ze alle kroonranden echt stuk te knabbelen en de laatste 3 dagen vallen haar zwilwratten er af... Vandaag bij het onderzoek bleek dat haar tandvlees rood en bloederig is.
Al die symptomen horen bij 2 opties: leverproblemen( waar we dus nu vanuit gaan!) of een auto-imuunziekte. Dit laatste zou een optie kunnen zijn maar om dat te testen moet ze 2 weken van de medicatie af en dat vind de DA nu niet verstandig. We hebben sterkere ontstekingsremmers mee gekregen en ze moet nu binnen 2 weken echt klinisch verbeteren.
Ook krijg ik einde van de week nog de uitslag van het uitgebreide bloedonderzoek en heeft ze net nogmaals de kuur tegen leverbot gehad.
Een beetje een dubbele uitslag dus, het zit de DA nog niet lekker
He bah, jammer dat het nog niet helemaal lekker loopt, maar wel fijn dat ze aan de beterende hand lijkt Te zijn! zal best een zware periode zijn voor jullie zo, word je niet vrolijk van!
hopen dat de nieuwe ontstekingsremmers doen wat ze moeten doen, en dat graasje snel weer de Oude is!
Ai, nog niet echt een juichmoment dus, behalve dan dat haar leverwaardes een stuk verbeterd zijn!
Hopelijk krabbelt ze er snel weer helemaal bovenop.
LadyKim
Geplaatst: 19-06-15 16:33
Sientje
Geplaatst: 19-06-15 19:18
Wat een tegenvaller... Iets in mij vraagt zich af of er niet toch stiekem een plantje in je weide is beland dat je er niet wilt hebben? Had jaaaaaren geleden een kennisje wiens bonte paard op alle witte plekken verbrandde en kaal werd, en daar ging het vermoeden van de dierenarts uit naar een plantje dat de fotosensibiliteit veroorzaakte (denk bijv. aan basterd/bastaardklaver of perzikkruid)
cashewnoot
Geplaatst: 19-06-15 19:51
wow mooie dame
ruitje
Geplaatst door de TopicStarter: 19-06-15 20:00
Ik kreeg van meerdere mensen dat andere topic doorgestuurd! Bedankt daarvoor !
Het was inderdaad albumine, ik krijg altijd zoveel termen dat ik er altijd wel 1 vergeet .
Ik snap dat iedereen( inclusief de DA in het begin) denkt aan een plantje, ikzelf heb dit vanaf het begin uitgesloten. Ik denk dat er niemand in heel Nederland het land zo goed bijhoud als mijn vader. Hij kent nog net niet elke grasspriet bij naam .
Daarnaast hebben we geen onkruid, geen bomen of andere paarden met dezelfde symptomen en zijn de symptomen verergerd nu ze denk ik al 2 maanden geen gras gezien heeft. Ook de DA heeft die optie echt afgewezen. Zeker omdat het dunner worden/duffer zijn eigenlijk voor het landseizoen al begonnen is.
Overigens waardeer ik je post wel Sientje, het is heel erg fijn dat iedereen hier zo meedenkt, ook over niet logische dingen.Want het is wel duidelijk dat het geen huis-tuin en keuken dingetje is en dat alle ideeen welkom zijn
ruitje
Geplaatst door de TopicStarter: 20-06-15 08:19
Voor wie het boeiend vind:
Kroonrand:
Zwilwrat voor( zit er dus niet meer)
Zwilwrat achter
Ze heeft vandaag de eerste ontstekingsremmer gehad die vele malen sterker is dan waar ze op stond, dus hoop dat ze snel van de jeuk af is
Dat klinkt als lever jeuk Op het moment dat de lever niet goed werkt zetten afval stoffen zich vast op de laagste punten van het lijf, en kruipt de jeuk langzaam omhoog. Die jeuk is echt gruwelijk en komt vanuit diep in je lijf. Kun je krabben wat je wilt maar de jeuk blijft. Heel raar gevoel is dat, heb het zelf ook eens gehad en ook tot bloedens toe open gekrabt. Bij mij ging het na een week of 2 weer een stuk beter maar een paard is een stuk groter. Daarbij snapte ik dat veel water drinken helpt om de afvalstoffen sneller kwijt te raken, ga dat je paardenbeest maar eens uitleggen
Ik weet niet wat je verder zou kunnen doen om haar te helpen de afvalstoffen sneller kwijt te raken, hoop dat ze gauw opknapt!
Kom nu ook even onder mijn steen vandaan. Misschien is het een idee om ook hollistisch te gaan werken. Hiermee denk ik toch aan den Hoek. Je kan dan haar homeopatische middelen er bij geven om haar lichaam te ontgiften en haar weerstand te verhogen. Ze zal het van binnen uit moeten doen. En met homeopathie kan je haar langer ondersteunen.
Hoop dat Graasje er gauw weer boven op komt Sterkte met haar
Ik ben dat zeker van plan, maar ik zie dat meer in het 'eindtraject' zitten, als ze niet meer zo slecht is. Zeker toen haar leverwaardes zo slecht waren zag ik het niet zitten om te gaan ontgiften, wil het lichaam niet harder aan het werk zetten dan ze aankan.
Maar ik ga haar zeker ondersteunen zodra ze niet meer op de zware ontstekingsremmers staat.
Vandaag is het goed bewolkt, dus kan ze veel buiten. Iets wat ik fijn vind omdat door de boxrust het 'opharden' van haar gestel weer in het gedrang komt.
Pandora2
Geplaatst: 20-06-15 10:58
Toch al een stapje de goede richting uit dat de lever zich blijkbaar weer herpakt Wel bizar van die jeuk...lees nu net hierboven over leverjeuk...had daar echt nog nooit van gehoord En die zwilwratten die verdwijnen... lijkt idd op dat paard uit dat andere topic... We blijven duimen dat het met de nieuwe medicatie helemaal de goede kant opgaat !