Almelose Ruiterdagen 2014!!!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

x_tico

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 21:36

bertie schreef:
x_tico schreef:
Bertie dan jureer je morgen mijn paard met z'n ruiter en zaterdag mij!

Ik heb vandaag het Z1 gewonnen met mijn pony.. Echt zo ongelofelijk trots! Gisteren was hij ook al 2e! Had ik nooit durven dromen!!

Heb vandaag L1 afgemeld met mijn jonkie, hij zag er erg moe uit dus even rust!!

Springen ging super, tot de laatste hindernis. Ik wilde hem op groot afdrukken maar paste helaas echt niet, rijfout. Hij maakt een pas bij daardoor een balk. Maar wel 81 stijlpunten! Top paard :D

tot morgen en zaterdag!
Ik noteer geen namen, dus weet niet wie je bent, en ik wil dat ook niet weten, want ik wil gewoon vrij kunnen oordelen.
Het is leuk als je later nog even langskomt, als ik over het terrein zwalk. :)

Ga ik zeker doen! Aan een hoed te herkennen toch?

Petrichor

Re: Almelose Ruiterdagen 2014!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 21:37

Wat een vage jury in ring 3, mens kijkt geen eens naar de proef!

LK_2312

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-14 21:42

Slijmen zal ik nooit doen! Alleen er zat toen een verschrikkelijk verschil in punten waar ik met mijn hoofd niet bij kon, waarbij er één jurylid terechte punten gaf en eentje verschrikkelijk afstrafte.

Ja het ligt aan jezelf, weet ik... Sommige dingen gaan je alleen soms echt boven de pet. Zoals vandaag dat ik constant naar oplossingen moest zoeken om mijn paard maar aan het werk te houden en ook aan het been te houden. Hij galloppeerde me gisteren ook al aan in de uitgestrekte draf, daar heb ik hem terug genomen naar draf en vandaag begon hij goed van achteruit na het halthouden en ik kom de hoek door en moet strekken en het zakt zo weg en als je dan aandrukt gallopeert hij me aan. Hij vindt de galop makkelijker dan de draf dus als ik het een keer toesta is het niet gek dat hij de volgende keer weer de makkelijke weg kiest door aan te galopperen. Vandaag dus wel even been gegeven omdat ik denk dat ik hem daar anders ook morgen weer niet aan het been heb.

Mijn manier van benoemen is misschien niet helemaal de goede. Het is gisteren bij mij fout gegaan waardoor het voor hem nu wel makkelijk was om het weer op die manier te doen, het is immers voor hem makkelijker. Volgende keer voorwaarts oplossen in plaats van terug.
Laatst bijgewerkt door LK_2312 op 19-06-14 21:50, in het totaal 2 keer bewerkt

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 21:46

@bertie mooi beschreven. Mijn paard laat mij ook niet in de steek heb soms zelfs het idee dat zij loopt als of haar leven er van af hangt alleen door mijn handicap kan ik niet altijd hoed met haar mee komen. Ookal heb wij slechte punten zeg altijd wij hebben ons best gedaan de volgende keer beter

bertie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 21:52

het is helemaal niet erg dat je tijdens een proef een keer ingrijpt. :)
Liever dat, en één onderdeel verknallen en verder weer bij de les, dan maar door blijven miezeren en drie of meer onderdelen doorzeuren. :+

bertie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 21:54

Petrichor schreef:
Wat een vage jury in ring 3, mens kijkt geen eens naar de proef!

Nou ja, dat zal toch wel meevallen?
Daar zat toch geen robot of zo?
Daar moet toch wel een 'iemand' gezeten hebben? Een 'mens'. Mét een jurylidlicentie.

Wie weet ben je straks zélf jurylid, en praten mensen zo over jou. :+

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 21:58

Sorry ik praat echt nooit zo over juryleden, heb er diep respect voor!

Maar dit heb ik werkelijk nog nooit mee gemaakt.... Zijn behoorlijk wat klachten op los gekomen.

LK_2312

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-14 21:59

Daarom heb ik dat ook gedaan! En ook voor de volgende proeven, als het je 2x mis gaat zul je wel wat moeten doen anders ga je morgen weer op hetzelfde punt de fout in :)
Soms gebeuren er echt wel dingen uit initiatief van je paard hoor :P laatst in de uitgestrekte galop kwam hij naar binnen zeilen omdat hij dacht dat de proef al klaar is, oeps! Maar daar kan ik nu wel om lachen, ze zijn echt wel slim!
Als je veel proeven rijdt zijn die Z1 proeven niet heel ideaal, die beginnen en eindigen allemaal bijna hetzelfde, je paard gaat dingen herkennen.

bertie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 22:03

joysjuh1987 schreef:
@bertie mooi beschreven. Mijn paard laat mij ook niet in de steek heb soms zelfs het idee dat zij loopt als of haar leven er van af hangt alleen door mijn handicap kan ik niet altijd hoed met haar mee komen. Ookal heb wij slechte punten zeg altijd wij hebben ons best gedaan de volgende keer beter

Ik probeer altijd veel commentaar op het protocol te laten schrijven. En hoop dan maar dat mensen het positief oppakken, en er iets mee kunnen.

Als jurylid weet ik heel goed dat iedereen stinkend zijn best doet.
Als de punten laag uitvallen is dat niet 'erg'. Tenzij in mijn ogen mensen echt niet goed met paarden omgaan, dan zit ik me rot te ergeren, en komt dat ook in het commentaar wel tot uiting. :j
Soms komen punten laag uit omdat het rijden niet goed is, waarbij ik het gevoel heb dat een ruiter/ amazone niet snapt waar het om gaat. Niet snapt - of weet wat 'dressuur' betekent.
Ook dan probeer ik zo commentaar te geven dat een ruiter/ amazone er verder mee kan.

Helaas lijkt het dat niet iedere ruiter/ amazone daar iets mee kan. Ik vind dat echt jammer.
Daarom hoop ik altijd dat mensen na afloop nog een praatje komen maken.

x_tico

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 22:08

Petrichor schreef:

Maar dit heb ik werkelijk nog nooit mee gemaakt.... Zijn behoorlijk wat klachten op los gekomen.

Was dit in de B? Zoja bij mijn vriendinnetje die met haar fries reed, zat de jury constant met de schrijfster te lachen onder de proef waardoor ze het idee had uitgelachen te worden..

ralphtdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 22:08

Als je wat meer wilt weten van de finale dan moe tt je na het secretariaat gaan.
hebben wij vanavond nog gedaan.
Het staat nog niet helemaal vast of je echt Door bent omdat er morgen nog proeven gereden moeten worden.
Maar meisje waar ik mee was staat in de b op nummer 1 en in de l2 op plaats 2 en het andere meisje op plaats 9 van de l1 en in de l1 gaan er 12 Door van andere klasse weet ik niet.
Maar gisteren had ze 226 en 212 punt in het l2 en beide keren gewonnen.
en in de b 200 en 194 was 2de en 3 de.

En het andere meisje had haar eerste proef goed gereden en 2de proef ging niet zoals ze normaal rijd en zaten wst fouten in.
maar bij de eerste proef eindigt ze zo wat als laatste met 174 dacht ik en de proef die niet goed ging word ze 4 de met 187 punt we snapten er niks van dit was in het l1

bertie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 22:11

Petrichor schreef:

Ik denk dat het goed is dat in zo'n geval een officiële klacht wordt ingediend.
Het is beter om duidelijkheid te scheppen, dan achter de rug van iemand om te klagen.
Transparantie is beter dan geroddel.

Niet altijd is een officiële klacht mogelijk, want dat kan alleen als het reglement wordt overtreden.
Maar dan nog kan een brief naar de KNHS geschreven worden, met duidelijke omschrijving van de situatie, en ondertekend door meerdere mensen.

Het kan helpen als bijvoorbeeld een video over langere tijd meegestuurd wordt, om aan te tonen dat het jurylid echt niet zat te kijken.

Ik herken je probleem wel, want ook al lijkt een jurylid actief te kijken, dan is dat nog geen garantie dat er ook echt gekeken en geoordeeld wordt. :+

Nou ja, misschien moet je dit soort dingen maar gewoon voor lief nemen en niet zeuren. oliebol happens, en niemand is perfect. Volgende keer beter! :)

LK_2312

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-14 22:20

Ik heb laatst een stukje gelezen dat de dingen die er van een jurylid verwacht worden gewoon niet waargemaakt kunnen worden. Op zoveel dingen tegelijk letten enzo kunnen wij mensen helemaal niet :P Daarom ook waarschijnlijk alle verschillen in punten, de een kijkt in die fracties van tijd naar andere dingen dan de ander. Neemt niet weg dat je op zijn minst een actieve en oplettende houding van een jurylid kunt verwachten, je doet zelf ook je best om op je best als combinatie te laten zien hoe je rijdt!

bertie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 22:25

x_tico schreef:
Petrichor schreef:

Was dit in de B? Zoja bij mijn vriendinnetje die met haar fries reed, zat de jury constant met de schrijfster te lachen onder de proef waardoor ze het idee had uitgelachen te worden..

Ah, dat is een bekend verschijnsel! :j

Weet je, als jurylid zit je een aantal uren met een schrijfster (die je niet kent) in een auto, of een klein hokje.
Het is héél belangrijk dat de verstandhouding goed is. :)

Als jurylid moet je je hélemaal kunnen overgeven aan de accuratesse van je schrijver. Eén woord moet genoeg zijn zodat de schrijver precies opschrijft wat jij zegt.
Het is enórm belangrijk dat de sfeer optimaal is, om samen een goede prestatie neer te kunnen zetten. :j

In de auto (of het hokje) wordt veel gepraat. Niet alleen over de cijfers, maar ook over alles erom heen.
Zag je dit? - en waarom is dat goed of niet?
Dat soort dingen.

Het is góed dat er gelachen wordt. Tijdens het lachen kan ook heel serieus gewerkt worden, dat zit elkaar niet in de weg.

Ga vooral zelf eens schrijven, en ervaar de sfeer in de auto of het hokje. :):)
Je zult merken dat er gewérkt wordt. En ja, óók gelachen - maar nóóit over de combinatie in de ring. <3

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 22:27

x_tico schreef:
Petrichor schreef:

Nee in de M1.

bertie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 22:33

klumpertje schreef:
Ik heb laatst een stukje gelezen dat de dingen die er van een jurylid verwacht worden gewoon niet waargemaakt kunnen worden. Op zoveel dingen tegelijk letten enzo kunnen wij mensen helemaal niet :P Daarom ook waarschijnlijk alle verschillen in punten, de een kijkt in die fracties van tijd naar andere dingen dan de ander. Neemt niet weg dat je op zijn minst een actieve en oplettende houding van een jurylid kunt verwachten, je doet zelf ook je best om op je best als combinatie te laten zien hoe je rijdt!

Yep!

Eh .. jij rijdt een proef in 6 (of zo) minuten. Zaterdag zit ik vier uur achtereen te jureren. Met een pauzetje weliswaar maar ik hoop inderdaad die tijd te krijg om even de benen te strekken. Meestal schiet de pauze erbij in, omdat het programma uitloopt.
Vier uur geconcentreerd blijven is een uitdaging, dat kan ik je verzekeren.
Ik eet dan teveel broodjes, en snoepjes met suiker. Ik word daar dik van, maar heb het nodig om vier uur lang geconcentreerd te kunnen blijven.
Jij hoeft maar 6 minuten. :+

Neemt niet weg dat ik het met je eens ben. :)
Elke combinatie verdient de volle aandacht en respect. :j

LK_2312

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-14 22:35

Ook dat begrijp ik! Maar vanmorgen hoorde ik over onderuit gezakte juryleden die constant de andere kant uit zaten te kijken, dat begrijp ik niet :P

x_tico

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 22:42

Ik moet zeggen dat ik onder het rijden of lezen nooit bewust naar de jury kijk! Ben daar niet echt mee bezig dan denk ik haha. Het gevoel telt toch het meest voor mij en iedereen kijkt inderdaad naar wat anders! Heb liever superfijn gereden en iets lagere punten dan echt slecht gereden met een rotgevoel en onterechte punten. Dan kan ik niet tevreden zijn! Maar daar zullen het er veel mee eens zijn!

Uweiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 22:43

Ik zit in de tent te wachten op de prijsuitreiking van het L2. Ben 5e met 192 pnt, had zelf op iets meer punten gehoopt maar ben wel weer tevreden!
Oh heb het alleen ijskoud, hoop dat het snel begint!

bertie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 22:49

klumpertje schreef:
Ook dat begrijp ik! Maar vanmorgen hoorde ik over onderuit gezakte juryleden die constant de andere kant uit zaten te kijken, dat begrijp ik niet :P

Eerlijk? Soms kijk ik ook een andere kant uit. :o
Bijvoorbeeld als ik zit te kijken naar een uiterst slaapverwekkende proef. :O
En die zijn er, echt!
Dan zijn de bokpartijen, of de super-bewegers in de andere ring echt véél leuker! *\%/*

Als het dan toch een eeuwigheid duurt voor iemand aan het eind van de diagonaal is aangekomen, ja dan wil je wel even afdwalen. Over een spannend cijfer kun je dan héél lang nadenken - maar echt spannend zal dat cijfer dan meestal ook niet worden.

Zelf hoop ik zaterdag rechtop in het stoeltje te kunnen blijven zitten - als mijn probleemrug me in die vier uren niet noodzaakt onderuit te zakken. _-:(

Ik zal m'n best doen. Promise! +:)+

bertie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 22:50

zo, eerst maar iedereen welterusten en tot morgen! :)

x_tico

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 22:52

Tot morgen iedereen!

LK_2312

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-14 22:55

Even afdwalen en niets van de proef zien zit verschil in ;)

Hmm ik had altijd spektakel en dat nu gelukkig niet meer, vinden de juryleden het saai :P

Het is wel zo dat ik altijd erg veel spanning had op wedstrijden en dikke punten reed waar ik zelf niet tevreden over was, spektakel was het dan wel...
Nu rijd ik eindelijk vanuit ontspanning en mist inderdaad soms wat spectaculairs maar kan ik eindelijk echt rijden op mijn paard in plaats van meeliften en overleven. Juryleden vinden dat toch over het algemeen minder leuk om te zien. Volgende stap is spektakel vanuit ontspanning :D

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 23:52

Woehoe!! *\o/*
EN fijn gereden EN tevreden over de punten! :D :D

Maandag was echt enorm bagger, zo'n giga last van mijn hand en zenuwen en het wou allemaal niet.. Proef was ook erg slecht voor mijn gevoel omdat ik aan het zweven was, kon me door de pijn niet concentreren (ohja, moet ook nog afwenden, oeps gevalletjes..). Had ik 178, was een erg lieve jury! Maar ik kan er verder niet veel mee... Dinsdag al fijn gereden voor mijn gevoel, tenminste met mijn koppie erbij (geen pijn!) kon mijn paard er ook fijner aanrijden, maar nog wel zat verbeterpuntjes. Ondanks was ik zelf al wel erg blij! Vielen de punten toch wel wat tegen... 168 en 171, helemaal omdat vergeleken met maandag de proeven wel een stuk beter waren... Dan is dat best vervelend!

En vanavond, kon er super fijn aanrijden, koppie erbij, wel wat 'storingetjes' bij C (leuk als mensen naast het jury hokje met een groepje gaan filmen/foto's maken en supporten :P Maar hé ook daar moeten we maar aan wennen en weer een aandachtspuntje; "hoe houd ik de aandacht van mijn paard bij mij?" :P ), ach wel erg lekker gereden! Ik was echt DIK TEVREDEN! Helemaal voor ons doen en het feit dat ik met mijn vinger zit.. Hadden 178 en 186, punten die kloppen bij mijn gevoel en met fijn commentaar.. :)

Ik merkte gedurende week dus wel echt een stijgende lijn, erg fijn! Ook goed voor mijn zenuwen die nog wel eens de overhand willen nemen. Is nergens voor nodig! :o

Mijn vinger is trouwens goed! :D
De arts was vanochtend tevreden, tape mag eraf en lichtjes gaan belasten O:) had vanavond met het rijden nog maar wel mooi weer een verbandje erom.. Nu weer even rust, vooral voor mij.. Vraag vriendlief of die paardlief even wil longeren, zodat ie niet direct 'niks' gaat doen.. En dan even een stapje terug zodat mijn vinger de kans krijgt om goed verder te genezen.. :o

Bertie, had graag nog weer bij je willen schrijven! Maar aangezien mijn rechter middelvinger 2,5 week geleden gebroken is en ik rechtshandig ben en alles nog niet héél soepeltjes gaat met rechts word het hem even niet... ;( Hoop je wel weer op de tribune te spotten! Was vorig jaar echt gezellig en héél leerzaam!! Ga ook stalgenootje vragen of ze met jou in gesprek wil gaan en 'samen beoordelen' vanaf de kant, zoals vorig jaar.. Als jij daar tijd & zin voor hebt natuurlijk! Vind jou zo'n fijne en heldere kijk op dressuur hebben, gewoon écht zoals dressuur is en hoe het bedoeld is. Super leerzaam! :j

Esprit4

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 00:02

Schrijven is ook echt leuk en leerzaam
En er word nooit gelachen om de combinatie in de ring (naja uitzonderingen daar gelaten maar nooit negatief ;) ) vorige week zondag werden jurylid en ik zwaar afgeleid door een schattige shetlander die nauwlijks met zijn buik boven de hekjes kwam en toevallig de combinatie in de ring op dat moment niet aandacht trekkend was :')