813de zuidlaardermarkt! 15 oktober 2013, wie nog meer?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Espritfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 22:11

Beau_Myrthe schreef:
Adawi schreef:
Likemaaike, idd hengst. Wilde m graag al meenemen om als menpony uit te laten groeien.. veel gegadigden waren er vandaag voor m. Heel wat uurtjes bij m doorgebracht. Helaas. Hij zit nog erg in mijn hoofd

Echt een knapperd was het! Sprak mij ook gelijk aan, heb nog foto's van hem op me telefoon staan.

Vond de paardenspullen erg duur, voor een markt verwacht ik andere prijzen.

Precies,

robert45

Re: 813de zuidlaardermarkt! 15 oktober 2013, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 22:24

Vandaag bonte grote shetland pony verkocht voor de export..

Een nieuwe grote vos shetlander weer gekocht, bereden en betuigd.

LS_fotos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 23:01

Die 'prachtige' witte welsh waar jullie het over hadden had 2 enorme bokhoeven... Een enorme zak tussen zijn benen..
Enige positieve was een enorm lekker bekkie met hele lange manen!!! <3

Nog een mooie welsh hengst gezien een bruine hele lange manen met een lamme manenkam, maar heel erg overbouwt. Beetje vreemd in porporsie maar ook een super knap hoofdje.
Hele mooie palomino rijponys gezien, gave beesten!! Veel friezen, en vooral moeten lachen om het handje klappen tussen de boertjes.

Ook nog flink staan inhouden om een vrouw die dondersgoed wist dat ze fout bezig was... Had een shetlander merrie (DWERG!) met zogend veulen ook DWERG enorm kromme poten, werd van alle kanten op de foto gezet en ik deed t ook mens wist zo dat ze fout was, en ging helemaal over t veulen heen buigen zodat die niet goed op de foto kon. :r

Verder nog hele schattige welsh veulens gezien, maja welke veulens zijn nou niet schattig ??

Super mooi om te zien hoe boeren bij net gekleden dametjes meer geld vragen voor de dieren, dan bij andere boeren. Gewoon omdat ze t toch wel kopen als ze intresse hebben. :')

Leerzame dag, genoten maar erg moe nu. ^)

Jamiefris

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 23:03

Jemig wat een spijt dat ik niet heen ben geweest.
En die zebra x ... wauwie.

Zie alleen wel veel mensen die a of b pony's of shetlanders gekocht hebben.
Iemand ook nog een echt paard gekocht of vallen die tegen?

Wil eigenlijk volgend jaar heen en dan kijken voor een rijpaard aangezien ik dan 18 wordt.

Elvi_Elisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 23:05

Baal nog steeds dat ik niet ben geweest :n
Komen al leuken aankopen voorbij, ben benieuwd naar meer :#

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 23:14

Duits praten is ook een manier om de prijs van een paard 2x zo hoog te krijgen. :j En die duitsers kopen ze ook zonder te onderhandelen erover.

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 23:18

karin1981 schreef:
Weet iemand ook wat ze vroegen voor die zebra x ...... ben eigenlijk wel heel benieuwd!

Als ik het goed heb (correct me if i'm wrong) moest die 3500 opleveren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 23:21

Serieus? :S

corinadrenth

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 23:22

er waren heel veel paarden waar ze enorm veel voor vroegen

mara1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 23:22

Ben ook geweest.. En uiteraard weer met wat thuis gekomen.. Wie het hardst schreeuwt NEE..
Een shetlander merrie van 3 jaar. Papier erbij, zag er goed uit! Tuurlijk, manen in de dreads en staart dito, maar goed in het vel, beste conditie, helder uit de ogen, goed gebit. Goed op de benen.. Geen rare fratsen.
Een vos schimmel.. Met wat onderhandelen (tsja ik had zijn vraagprijs niet opzak!) zijn we eruit gekomen en heb ik haar 'bijbetaald' met 2 biertjes!
Echt, wat een onwijs gave en leuke ervaring!! En dan ook nog de merrie mee naar huis nemen waar je voor valt.. Machtige dag!

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 23:23

mara1 schreef:
Ben ook geweest.. En uiteraard weer met wat thuis gekomen.. Wie het hardst schreeuwt NEE..
Een shetlander merrie van 3 jaar. Papier erbij, zag er goed uit! Tuurlijk, manen in de dreads en staart dito, maar goed in het vel, beste conditie, helder uit de ogen, goed gebit. Goed op de benen.. Geen rare fratsen.
Een vos schimmel.. Met wat onderhandelen (tsja ik had zijn vraagprijs niet opzak!) zijn we eruit gekomen en heb ik haar 'bijbetaald' met 2 biertjes!
Echt, wat een onwijs gave en leuke ervaring!! En dan ook nog de merrie mee naar huis nemen waar je voor valt.. Machtige dag!

_O- Die 2 biertjes doen het hem! Geweldig!
Gefeliciteerd met de aankoop! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 23:25

Ja wat bedoelen ze nou met biertjes?

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 23:26

Dat gele spul in een glas met zo'n wit randje erboven :j :P

mara1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 23:28

haha ja mooi nou! Vond ik ook zo tof van de eigenaar!! We hebben er vanavond ook nog dik om gelachen hoor! _/-\o_
Het was hem te min, ja helaas dat snap ik maar heb niet meer!
Nou meid, ik zie dat je dr heel graag wilt, we doen jou prijs en als je voor ons 2 pilsjes haalt is de merrie voor jou!
Nou echt machtig toch! :D

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 23:30

Zo wil ik ook nog wel een paard mee naar huis nemen! Zelf een prachtige dag en die handelaar ook weer tevreden. Dat is nou 1 van de mooie dingen op zo'n markt. Overkomt je niet als je er 1 van marktplaats plukt.
Ik hou ervan! :D

pluklief

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 23:31

welmoed__ schreef:
karin1981 schreef:
Weet iemand ook wat ze vroegen voor die zebra x ...... ben eigenlijk wel heel benieuwd!

Als ik het goed heb (correct me if i'm wrong) moest die 3500 opleveren.

Was dat niet de zelfde die ook al in bemmel en in elst stond? Die mensen vroegen er ook ongeveer zoveel voor.

Lonan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 23:34

Jee wat een geld voor die halve zebra.
Ik heb even fotos gekeken maar ik heb toch wel wat leuke dieren gezien zeg.
Ondanks ik vlakbij woon ben ik gewoon gaan werken, en niet geweest vandaag.
Laatst bijgewerkt door Lonan op 15-10-13 23:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 23:35

Haha ik heb ze bij het onderhandelen wel gehoord over biertjes, ik dacht dat ze iets anders bedoelden want ik kon me niet voorstellen dat ze het over echte biertjes hadden. :P

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 23:36

Anoniem schreef:
Haha ik heb ze bij het onderhandelen wel gehoord over biertjes, ik dacht dat ze iets anders bedoelden want ik kon me niet voorstellen dat ze het over echte biertjes hadden. :P

Zo simpel kan het soms zijn. Op zo'n markt vooral niet te moeilijk gaan denken. :P
En aangezien bier ook nog best prijzig is vind ik het best een leuke onderhandeling :')

mara1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 23:42

Anoniem schreef:

hihi ja echte biertjes! Voor 4 euro aan biertjes ter compensatie van het bedrag wat ik niet had, heb ik haar thuis staan.. Mooi!!_/-\o_

Milan_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 23:46

Ik heb die van mij uiteindelijk nog van de vrachtwagen af onderhandeld :') uiteindelijk toch tot een akkoord kunnen komen, wat leidde tot een fikse ruzie tussen de handelaar en de vrouw die met hem mee was := Mevrouw had hem heel graag willen houden namelijk :P

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 23:48

Milan_lover schreef:
Ik heb die van mij uiteindelijk nog van de vrachtwagen af onderhandeld :') uiteindelijk toch tot een akkoord kunnen komen, wat leidde tot een fikse ruzie tussen de handelaar en de vrouw die met hem mee was := Mevrouw had hem heel graag willen houden namelijk :P

_O- Die durft!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 23:50

Wel leuke pony. :P

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 23:52

Milan_lover schreef:

Je weet dat dit vaak een toneelspel is om (potentiële) kopers het gevoel te geven dat het om een zeer goede pony gaat (ze willen hem absoluut niet kwijt) en door de ruzie sneller de neiging hebben de pony te willen hebben?
Wil niet zeggen dat het een slechte pony is hoor!
Het is bekend dat kopers sneller iets willen hebben als blijkt dat datgene eigenlijk niet verkocht mag worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 23:54

Ja en daarom zeggen ze 'die is zo weg als je wacht' oid, maar nee boze dames gaat toch echt wat te ver om toneel te zijn. ;)

EDIT: Dat neemt niet weg dat hij er waarschijnlijk wel iets meer voor heeft gevraagd om de toorn van mevrouw door te rekenen in euro's.