Gert van het hof op ons paard !!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 20:44

chikohaa schreef:
Cassidy schreef:
Er is een keer een uitzending geweest met Cesar Milan en Pat Parelli. Zo mooi om te zien hoe ze beiden dezelfde principes hanteren, met als enige verschil het begrip van de manier waarop een hond of een paard reageren....

Dat vond ik nou weer de minst interessante aflevering, maar ik vind Parelli ook niets :D

En mag ik vragen wat je aan Parelli niets vindt?

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 20:45

Overeenkomsten? Welke overeenkomsten?
Als Cesar met stroombanden ed. zou werken. Dan zou de vergelijking kloppend zijn. Maar Cesar pakt direct de eigenaren aan om zo de hond evenwichtig te laten worden. Zonder geweld of dreigen, zonder fysiek hard te worden.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 20:47

Air schreef:
Als Cesar met stroombanden ed. zou werken. Dan zou de vergelijking kloppend zijn. Maar Cesar pakt direct de eigenaren aan om zo de hond evenwichtig te laten worden. Zonder geweld of dreigen, zonder fysiek hard te worden.

Wat een rare vergelijking. Volgens mij heb je er echt niets van begrepen. Voordat je de eigenaren aan kunt pakken moet je met het dier werken. Dat doet Cesar ook, en Gert ook.

Hard worden kan in jouw ogen alleen maar fysiek?

Waar zie jij Gert in het filmpje fysiek hard worden?
Laatst bijgewerkt door Cassidy op 04-04-13 20:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Caatje87

Wat ik persoonlijk mis aan parelli is de juiste rij wijze.
Hij is in de omgang wel goed, maar met rijden zijn die paarden er allemaal niet aan en blijven ze braaf omdat ze niet aan werk hoeven.

Ik ben ooit bij een parelli weekend verzeild geraakt en ik zag daar allemaal probleem paarden die nu braaf waren door de parelli manier. Maar stiekem liepen ze gewoon niet goed. Stijf, kreupelend en er niet doorheen.

Air

Cassidy schreef:
chikohaa schreef:

Dat vond ik nou weer de minst interessante aflevering, maar ik vind Parelli ook niets :D

En mag ik vragen wat je aan Parelli niets vindt?

Toch gek ook, dat zoiets uit de mond van iemand komt die beweert heel open minded te zijn en beweert dat alles grijs is.
En dan Parelli niets vinden. _O-

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 20:48

Air schreef:

Je zegt iedereen hier dat ze beter moeten lezen, weet je zeker dat er niks aan jouw ogen mankeert? Er stond namelijk VERSCHILLEN EN OVEREENKOMSTEN . Ik heb het even dik gedrukt en onderstreept, wellicht dat je beide woorden nu wel ziet staan.

Caatje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 20:48

Air schreef:

Hahaha mooi dit!! Cesar werkt in sommige gevallen met stroombanden. 2 afleveringen gezien daarvan.
En Gert dreigt ook niet, slaat niet..

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 20:49

Cassidy schreef:
Air schreef:

Wat een rare vergelijking. Volgens mij heb je er echt niets van begrepen. Voordat je de eigenaren aan kunt pakken moet je met het dier werken. Dat doet Cesar ook, en Gert ook.

Hard worden kan in jouw ogen alleen maar fysiek?

Waar zie jij Gert in het filmpje fysiek hard worden?

Korte teugels, omdraaien, slof omknopen. Je kan daarbij echt niet beweren dat dat fysiek zacht is.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 20:49

Renske1987 schreef:
Ja Geerke en dit doet Gert ook. Maar jij bent het niet eens met de manier.

nou,dan raad ik je toch aan om mijn posten eens te lezen.
Ik heb zelf z'on soort paard weer goed gekregen.Een die op jonge leeftijd met stang en trens was ingereden.
Paard was onder hele hoge druk gereden,en dit paard kon daar absoluut niet tegen.
Een anglo-arabier.
Paard ging alleen maar omhoog en in zijn achteruit.Ik ben eerst begonnen met longeren,wel een maand en toen erop.
Als ik haar net zo in de rug had gezeten,sporen had omgedaan en haar zo in haar mond had gezeten als deze man,was het waarschijnlijk slecht met mij afgelopen.
Maar niet iedere paard kun je op dezelfde manier aanpakken....vermoedelijk had Gert de merrie waar ik het over heb op een andere manier aangepakt.

Maar zijn aanpak op zich is niets verkeerd mee,er is geen andere manier namelijk.
Alleen ik hou meer van rust....geen pottenkijkers.
Maar goed het is zijn werk....bij mij is het hobby/uitdaging.

Merrie is helemaal goed gekomen springt nu wedstrijden en is nooit meer omhoog of in de staak gegaan.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 20:50

Renske1987 schreef:
Hij is in de omgang wel goed, maar met rijden zijn die paarden er allemaal niet aan en blijven ze braaf omdat ze niet aan werk hoeven.

Ik ben ooit bij een parelli weekend verzeild geraakt en ik zag daar allemaal probleem paarden die nu braaf waren door de parelli manier. Maar stiekem liepen ze gewoon niet goed. Stijf, kreupelend en er niet doorheen.

Aha, verkeerd referentiekader. Parelli doet zeer zeker aan juiste rijwijze. Heb je waarschijnlijk nog niet gezien.

Parelli is een manier van omgang met paard. Je stapt even af van wat je aan het doen bent, en kunt dan weer terug naar wat je deed. Parelli in combinatie met de rijwijze die je deed is zeer zeker mogelijk. Is een methode slecht omdat je de verkeerde beoefenaars bent tegengekomen of is een methode slecht omdat de methode niet deugd?

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 20:50

Renske1987 schreef:
Air schreef:

Hahaha mooi dit!! Cesar werkt in sommige gevallen met stroombanden. 2 afleveringen gezien daarvan.
En Gert dreigt ook niet, slaat niet..

Voordat je iets banketstaaf, weet dan waar je over praat. Cesar werkt niet met stroom. De banden die je hebt gezien zijn trilbanden, die ook gebruikt worden bij dove honden.
Een heel groot verschil.

Caatje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 20:51

Dan heb ik je idd verkeerd begrepen.
Sorry.

Fijn dat het met je merrie weer goed gekomen is.
Ik zou zelf ook meer rust op zoeken hoor. Behalve het feit dat ik nooit zou durven om dit zo te doen zoals hij dit doet

Cassidy

Air schreef:
Toch gek ook, dat zoiets uit de mond van iemand komt die beweert heel open minded te zijn en beweert dat alles grijs is.

Voorbeeld van "verkloot een quote"?

Ik nok ermee voor vandaag. Kan niet meer tegen dit hersenloze gekakel.

Nynke1

Joolien schreef:
Nynke1 schreef:
Jezus Colway, diehard :')

Ik zet 5 euro op Colway :))

Daar gaat je 5 euro :')

Caatje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 20:52

Cassidy schreef:
Renske1987 schreef:

Aha, verkeerd referentiekader. Parelli doet zeer zeker aan juiste rijwijze. Heb je waarschijnlijk nog niet gezien.

Parelli is een manier van omgang met paard. Je stapt even af van wat je aan het doen bent, en kunt dan weer terug naar wat je deed. Parelli in combinatie met de rijwijze die je deed is zeer zeker mogelijk. Is een methode slecht omdat je de verkeerde beoefenaars bent tegengekomen of is een methode slecht omdat de methode niet deugd?

Daar kan ik niet over oordelen. Die Amerikaans die die mensen toen lesgaf vond ik niet zo geweldig.
Maar misschien is het een vertekend beeld. Hoewel hij wel zo een 3 sterren persoon was

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 20:53

Cassidy schreef:
Air schreef:

Voorbeeld van "verkloot een quote"?

Ik nok ermee voor vandaag. Kan niet meer tegen dit hersenloze gekakel.

Excuus Cassidy, dit was NIET aan jou gericht. Logisch aber naturlich.

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 21:00

@ Cassidy Zo zie je maar weer. Jij bent duidelijk niet een paardenmens maar iemand met een paard. Zoals ik al zei een paardenmens kijkt naar het paard. En denkt dus niet in hokjes. Die wil leren en past dingen toe die bij een bepaald paard passen. Die is niet halsstarrig, zoals een aantal hier wel zijn. Maar ja, dat is bij de meesten hier voor dovemansoren weggelegd. Die lezen alleen wat ze willen lezen. En willen niet van een ander leren.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 21:03

FriesWytske schreef:
@ Cassidy Zo zie je maar weer. Jij bent duidelijk niet een paardenmens maar iemand met een paard. Zoals ik al zei een paardenmens kijkt naar het paard. En denkt dus niet in hokjes. Die wil leren en past dingen toe die bij een bepaald paard passen. Die is niet halsstarrig, zoals een aantal hier wel zijn. Maar ja, dat is bij de meesten hier voor dovemansoren weggelegd. Die lezen alleen wat ze willen lezen. En willen niet van een ander leren.

Om hier toch even op in te haken; als een paardenmens niet in hokjes wil denken, waarom dan toch het zogenaamde onderscheid tussen 'mens met paard' en 'paardenmens'? Dan zouden wij toch allen gewoon paardenliefhebber of indien in bezit van eigen paard: paardenhouder zijn?

Ts: ik hoop het vervolg te zien :) ik vind het interessant om te volgen!

giotto

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 21:06

FriesWytske schreef:

Zolang je mensen wilt bestempelen als zijnde paardenmens of iemand met een paard, ben je zelf ook een hokjesdenker...

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 21:08

Waar gaat dit topic eigenlijk nog over? 'Paardenmens - mens met paard' heeft hier wel niks meer mee te maken. Sommigen verdienen in elk geval wel een prijs voor volharding...

Weet je, je kan dit geen goede methode vinden maar dan moet je het ook niet uit proportie trekken. Air, jij doet alsof deze mr. Gert het paard mishandelt, alsof het een onmens is, maar ik krijg het gevoel dat je dat van iedereen vindt die niet alles volgens jouw ideeën doet. Of hij dan Gert of Klaas of Abdullah heet.

Ik vind het in elk geval wèl knap en ik geloof ook in het psychologisch verhaal dat mensen hier meermaals hebben uitgelegd.

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 21:10

Om even op het onderwerp 'paardenmens' te komen.
Paardenmensen bestaan in mijn ogen niet. Als je even googled kun je ook nergens de letterlijke definitie vinden van een paardenmens.
Iedereen kijkt naar zijn paard, probeert voor zijn paard de beste methode te zoeken. Maar het is ook gewoon meestal dat een consequente manier van werken zoals bv Gert van het hof, het doet, ook het beste werkt.
Tuurlijk kun je het ook veel trager doen maar als zoals je ziet was dit ergens waar je heen kon gaan, waar het dus erg druk is en waar deze man dus uitleg geeft.
Moest je er zelf naar toe gaan, zou je zien dat alles er erg rustig aan toe gaat. Mensen die tegen zijn methode zijn, zijn mensen die in hokjes denken, I'm sorry, dat is mijn mening

Caatje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 21:10

Tieneke schreef:
Waar gaat dit topic eigenlijk nog over? 'Paardenmens - mens met paard' heeft hier wel niks meer mee te maken. Sommigen verdienen in elk geval wel een prijs voor volharding...

Weet je, je kan dit geen goede methode vinden maar dan moet je het ook niet uit proportie trekken. Air, jij doet alsof deze mr. Gert het paard mishandelt, alsof het een onmens is, maar ik krijg het gevoel dat je dat van iedereen vindt die niet alles volgens jouw ideeën doet. Of hij dan Gert of Klaas of Abdullah heet.

Ik vind het in elk geval wèl knap en ik geloof ook in het psychologisch verhaal dat mensen hier meermaals hebben uitgelegd.

Helemaal mee eens en ik ga het hierbij laten.
TS: ik hoop binnenkort een vervolg topic ofzo te zien. Ik wens jullie en je paard het allerbeste toe!

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 21:14

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 21:19

FriesWytske schreef:

Ik ben de eerste die toegeeft dat ik een mens met paarden ben, omdat ik de telepathische connectie niet heb die in mijn ogen nodig is om tot de categorie paardenmensen te behoren, en ik ben trots om een mens met paarden te zijn.

Over mijn wil en vermogen om bij te leren, daar ga ik zelf niet over oordelen, mag een ander doen. Het feit dat je mij - zonder me verder te kennen - al in een hokje propt, zegt mij al genoeg over jou. Maar trek het je niet aan, je kunt niet iedereen te vriend houden, en ik ga er niet wakker van liggen. Mensen die me kennen weten waar ik voor sta, mensen die me willen leren kennen: mijn inbox staat open, en we kunnen gerust een keer meeten. Wie daar niet bereid toe is, leest idd in dit topic wat hij wil lezen, heeft idd een mening over me klaar die hij wil vormen. Ga verder geen moeite doen om dat recht te zetten, kost mij teveel energie.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 21:20

Tieneke schreef:

Op het moment dat je op een paard gaat zitten wat protesteert en je weet niet wat het mankeert, weet je dus ook niet of het wel of geen dierenmishandeling is.
Klopt, ik vind namelijk niet dat je een paard opzettelijk pijn moet doen, niet als je niet weet wat er is. Dat zijn mijn ideeen en gelukkig zijn zat mensen het met mij eens en is er al vaak zat bewezen dat het ook op die manier werkt.

Iemand die zijn hond slaat op het moment dat dieverkeerd reageert op iets wat de eigenaar verkeerd doet zal ook ontkennen dat die zijn hond pijn doet. Iemand anders vindt dat mishandeling.

Op het moment dat je belachelijk wordt gemaakt omwille van je mening dat je vriendelijkheid voorop wil ga ik inderdaad geen ja en amen zeggen.
Ik heb namelijk net zo veel recht op een mening als ieder ander. Maar het blijkt wel weer dat je alleen mag reageren ls je iets goed vind :)