Almelose Ruiterdagen 2013!!!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Roxxiejj

Re: Almelose Ruiterdagen 2013!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 18:49

Ik was ook gelijktijdig aan het rijden, maar heb ik dit dan gemist? Ik weet niets meer van een hinnikend paard :')

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 18:50

Ik heb vanmorgen de 2e proef van de B gejureerd. Ik zie net op de uitslagen dat mijn collega en ik het niet helemaal eens waren. Ik hoop dat de ruiters de punten dan wel begrijpen, ik laat altijd veel commentaar bijschrijven

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 19:05

Nou voor mijn zitten de Almelose ruiterdagen er op. Ik heb me zojuist terug getrokken voor morgen en zaterdag.
Vandaag hebben wij een klein ongelukje gehad. We zijn op het inrijterrein onderuit gegaan met hindernis en al en ben onder het paard terecht gekomen. Alles goed met mij op beetje zere nek en spierpijn na. Maar paardje lief heeft een wondje opgelopen van de staander die ze mee nam met haar benen.
Net dierenarts laten komen en die heeft er 3 nietjes in gezet. Nou moet ze rustig aan doen.

Ik wens iedereen veel succes nog. Wij komen zeker nog ff kijken. Maar mee doen zit er niet meer in voor ons.

AnkeVivaldi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 19:09

Wat vervelend zeg :( Beterschap :(:)

AnkeVivaldi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 19:15

Worden de finale plaatsen berekend aan de hand van plaatsingspunten of berekenen ze het anders?
De ene keer is er een rubriek met 13 mensen en andere keer weer 24. Lijkt me niet heel eerlijk toch? :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 19:28

Balen Majo, sterkte. er gingen er vandaag 2 hard af. Een meisje net na de finish en de andere in de zuid ring.

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 19:38

Ja hoorde het vam de EHBO.

Ja het is jammer maar goed gezondheid paard is veel belangrijker dan starten. Bedankt

marsmars

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 19:40

Wat zonde majo..

Naar mijn weten gaat het op plaatsingspunten,maar pin me er niet op vast.

Misschien dat Lotte het antwoord kan geven??

Science90

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 19:44

Kunnen ze dan niet gewoon het gemiddelde van alle gereden proeven met hetzelfde paard berekenen? Of zeg ik nu iets heel geks? :o

Alweer twee keer geschreven, morgenavond nog een keertje. Wel weer heel gezellig om even te gaan kijken zo nu en dan. Ik ga de ruiterdagen wel weer missen als ze voorbij zijn denk ik.

@Jolien
Waar ben jij elke keer?? Ik heb je nog helemaal niet gezien! :+

anne3000

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 19:50

Setteli schreef:
Ik heb vanmorgen de 2e proef van de B gejureerd. Ik zie net op de uitslagen dat mijn collega en ik het niet helemaal eens waren. Ik hoop dat de ruiters de punten dan wel begrijpen, ik laat altijd veel commentaar bijschrijven

Dat vind ik fijn als er veel bij staat. Ik weet nou niet zo goed wat de jury bij mij in de 2e proef had willen zien (L2).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 19:50

demo_love schreef:
Kunnen ze dan niet gewoon het gemiddelde van alle gereden proeven met hetzelfde paard berekenen? Of zeg ik nu iets heel geks? :o

Alweer twee keer geschreven, morgenavond nog een keertje. Wel weer heel gezellig om even te gaan kijken zo nu en dan. Ik ga de ruiterdagen wel weer missen als ze voorbij zijn denk ik.

@Jolien
Waar ben jij elke keer?? Ik heb je nog helemaal niet gezien! :+

Ik wilde net zeggen, waar hang jij uit dan? :P Ik zat vandaag op de prijzencommissie. Morgen ben ik er ook, moet dan misschien de camping beheren maar dat weet ik nog niet zeker. Zaterdag en zondag doe ik ook de prijzencommissie samen met Sabini. Vind het wel erg leuk om te doen overigens :D

Lynnwossink

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 20:17

weet iemand van jullie toevallig wanneer de foto's van de ard pony's erop komen te staan?
Pas na de paarden of misschien al eerder, ik ben heel benieuwd of er leuke foto's van de prijsuitreiking op staan haha :D

bertie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 20:46

Snipsnap schreef:
2e proef werd belachelijk laag gejureerd, 204 was de eerste plaats

Soms wordt er gewoon niet goed gereden.
Het is echt niet altijd het jurylid dat de schuld moet krijgen.
Een jurylid gaat ook liever met een big smile naar huis, net zoals ruiters.
Ik heb het ook wel eens gehad - niet één winstpunt in een ring. Als jurylid word je daar echt niet blij van. Daar doe je het niet voor. Als jurylid dan, he.

Voor veel paarden is Almelo een uitputtingsslag.
Vooral de laatste dagen slaat de vermoeidheid toe. Dat uit zich in de punten.
Niet het jurylid is moe (want er komt steeds een frisse lading), maar de paarden, en de feestende :+ ruiters.

Snipsnap

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 21:00

Vind het wel raar als de jury van de eerste proef de eerste op 232 punten heeft en de tweede jury de eerste op 204 heeft. En ik heb veel ruiters zien rijden en deden het echt niet slecht. Ik heb dus 28 punten verschil tussen de proeven, terwijl mijn 2e proef beter was dan de 1e. En als bijna alle ruiters zoveel punten verschil heeft ga je mij niet vertellen dat het aan alle ruiters heeft gelegen en niet aan de jury?

Hoipiepeloii

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 21:02

Mee eens Bertie, bovendien was het een subtop jurylid dus ik mag hopen dat die weet wat de bedoeling is :)

Heb vanmiddag ook een B rubriek gejureerd, zag dat mijn collega ook een stuk hoger zat maar denk dat de briefjes goed genoeg vol geschreven waren dat er weinig misverstanden over kunnen bestaan. En anders hoor ik het alsnog graag. Een super gereden fries stond bovenaan, prachtig beeld was het.

MaxMindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 21:10

Ben stille meelezer maar doe ook maar eens even een berichtje.

Zo dag 2 zit er weer op. Dinsdag morgen 2 proeven gereden Z1 1e proef nogal wat spanning resultaat 195 pnt geprobeerd dat af te laten vloeien, wat niet altijd gemakkelijk gaat maar nu goed was gelukt 2e proef resulteerde in 210 pnt.
En vandaag moest ik om 11.15 net toen ik mijn paard had opgezadeld werd om 10.30 de dressuur even stilgelegd i.v.m. de onweer..
Dus rustig afgewacht kon uiteindelijk mijn proef 15 min later rijden dan gepland.
En heerlijk gereden was tevreden met het resultaat 207 pnt. Blij gevoel :) Ook nog even fijn met het jurylid gesproken kwam haar toevallig tegen bij de smoothies :j
Morgen heeft paard lief een rustdag beetje wandelen en lekker op de wei haar koppie leeg maken.
Dan vrijdag weer rustig 1 proef en zaterdag nog 2.

bertie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 21:19

Snipsnap schreef:
Vind het wel raar als de jury van de eerste proef de eerste op 232 punten heeft en de tweede jury de eerste op 204 heeft. En ik heb veel ruiters zien rijden en deden het echt niet slecht. Ik heb dus 28 punten verschil tussen de proeven, terwijl mijn 2e proef beter was dan de 1e. En als bijna alle ruiters zoveel punten verschil heeft ga je mij niet vertellen dat het aan alle ruiters heeft gelegen en niet aan de jury?

Heb je de mail van Hoipiepeloii gezien?
Er is mogelijk een kwaliteitsverschil tussen de juryleden geweest.
Wie weet heeft het tweede jurylid realistisch gejureerd.
En heeft het eerste jurylid te hoog gejureerd.
Dat kan ook .. maar dáár wordt nóóit over geklaagd. _O-

bertie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 21:33

Hoipiepeloii schreef:
Mee eens Bertie, bovendien was het een subtop jurylid dus ik mag hopen dat die weet wat de bedoeling is :)

Je kunt wel eens gelijk hebben.
Subtop juryleden leren om echt goed de basis te beoordelen.
Raar he.
Waarom is daar opeens zo'n verschil?

Dan moet er bij de opleiding van de basisjuryleden echt een probleem zijn.
Hm .. ik kan me het wel voorstellen. Het systeem houdt zichzelf in stand.

Iemand begint in de basis, kent het lonkend persectief niet. Wordt jurylid, kent nog steeds het lonkend persectief niet.

Eigenlijk zit het hele jureersysteem raar in elkaar.
Een L ruiter jureert een B ruiter. Een M ruiter jureert een L ruiter. Een Z ruiter jureert een M ruiter.
Dat schiet niet op.
Eigenlijk zou een Z ruiter een B ruiter moeten beoordelen. In de hoop dat een Z ruiter tenminste iets begint te begrijpen over wat 'dressuur' écht is.
Want wat kan een L jurylid nou helemaal zeggen over 'basis'?
Het is natuurlijk een eyeopener dat Adelinde over Parcival ná de Olympische Spelen zei dat ze weer terug moesten naar de basis.

Eerlijk gezegd vind ik dat vaak bij de basisjuryleden een probleem.
Er wordt altijd gezegd dat er naar de basis gekeken wordt, maar hoe kan het dan dat er ineens bij de subtop enorme problemen zichtbaar worden?

Nou Hoipiepeloii, in ieder geval ben ik heel blij met je opmerking! <3

Ik hoop dat mensen ophouden met zeuren over lage punten. |o
Als ze écht iets begrijpen van wat 'dressuur' is zouden ze moeten mekkeren over te hoge punten. ~~}>

Snipsnap

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 21:39

Oke dan zal ik en alle andere 15 ruiters wel beroerd hebben gereden en heeft de jury in de eerste proef er finaal naast gezeten.
Ik ga geen discussie voeren over het jureren of lage punten. Dat is een eindeloze discussie

anne3000

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 21:43

hahaha we moeten toch wat te zeuren hebben ;) Of het nou mooi weer of slecht weer is. Hoge of lage punten. Uiteindelijk is het toch altijd jammer als je niet de punten krijgt die je verwacht had. De jury de schuld geven helpt natuurlijk niet.

En inderdaad: eindeloze discussie

Basic_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 21:47

Ik vind dat hier echt niet beoordeeld mag worden over iets wat jullie niet gezien hebben.
Knap hoor in t zzlicht 228!

Gefeliciteerd iedereen!
Succes morgen allemaal!
Ik ben er vanaf morgenmiddag tm vrijdagmiddag! :)

AlexAuto

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 22:00

marsmars schreef:
Naar mijn weten gaat het op plaatsingspunten,maar pin me er niet op vast.

@AnkeVivaldi: ik denk dat het om dressuur gaat, of bedoel je springen?

Voor dressuur is de berekening iets ingewikkelder dan van het springen. Wat ik van de rekenmeester heb begrepen is dat je minimaal 4x gestart moet hebben om voor de finales in aanmerking te komen. Alleen van de 4 best gereden rubrieken tellen mee. Per combinatie worden de plaatsingspunten (per rubriek: 1e = 1 punt, 2e = 2 punten, 3e = 3 punten, enz...) opgeteld. Als je 4x 1ste bent geworden, heb je 4 plaatsingspunten. En als je dat per klasse doet, heb je een finale lijst voor een klasse. (Maar... pin mij er niet op vast :Y) )
(Edit: Nou ja, voor het springen is het eigenlijk hetzelfde (zonder ingewikkelde functies), maar je moet sowieso alle gereden parcoursen finishen. B, Z en ZZ 2 parcoursen, L en M 3 parcoursen. ook hierbij: pin me er niet op vast!)

Vanmiddag Joolien en Sabini (met ventilator) en Snipsnap gespot. Was gezelli om weer wat gezichten te zien.

MaxMindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 22:19

AlexAuto
Dat is dan wel een vreemde telling !!
Gemiddeld rijden er 20/25 combinaties in een ring.
Donderdag in de Z1 zelfs 27 en een ring met 24 en een ring met maar 8 combinaties dus al zou je in die ring echt een bagger proef rijden dan krijg je hooguit 8 plaatsing punten ???

Hoipiepeloii

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 22:28

Basic_ schreef:
Ik vind dat hier echt niet beoordeeld mag worden over iets wat jullie niet gezien hebben.
Knap hoor in t zzlicht 228!

Gefeliciteerd iedereen!
Succes morgen allemaal!
Ik ben er vanaf morgenmiddag tm vrijdagmiddag! :)

Hoe weet je dat ik het niet gezien heb? Was aardig op tijd aanwezig voor 'mijn' rubriek en heb dus een aantal zzl combinaties gezien en kon me naderhand beter vinden in de punten van ring 2 dan die van ring 1 (wat betreft de combinaties die ik gezien heb natuurlijk).

marsmars

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 22:39

MaxMindy schreef:
AlexAuto
Dat is dan wel een vreemde telling !!
Gemiddeld rijden er 20/25 combinaties in een ring.
Donderdag in de Z1 zelfs 27 en een ring met 24 en een ring met maar 8 combinaties dus al zou je in die ring echt een bagger proef rijden dan krijg je hooguit 8 plaatsing punten ???

Ja volgens mij werkt het wel zo. Idd beetje krom, maar probeer maar eens een regeling te vinden die wel eerlijk is. Ik vind het wel een goed systeem.