[Deel 2] MacRider Cup 2012, Wie doet er mee?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Roxxiejj

Re: [Deel 2] MacRider Cup 2012, Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 20:24

Weet iemand of Warnsveld nog doorgaat, komende zondag?

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 20:28

Denk dat ze het advies van morgen gaan afwachten, Roxxiejj.
Ik wil ook heel graag weten of het dit weekend weer van start gaat. En dan vooral vrijdag in Harich.

Hebbesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 20:39

SaskiaKur schreef:
Hebbesje schreef:

Dat meen je niet? Ik had me opgegeven voor Roggel maar die werd afgelast, daarna in St. Michielsgestel en die is nu ook afgelast... Zou knap banketstaaf zijn..

Nee, wij moeten het maar proberen volgend jaar. Ik vind het ook echt belachelijk....

Daar zou ik echt wel van balen.... Zou het ook wel slecht vinden dan de ene kant als ze niks terug plaatsen. Dan krijgen wij (en vooral de mensen uit limburg) niet eens de mogelijkheid om mee te doen. Daar is geen een selectie geweest...
Het is dat wij op de club de lokatie niet hebben, anders had ik het wel voorgesteld..

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 00:57

MacRider kan er denk ik niet zoveel aan doen. Als er weinig locaties zich aanmelden in het zuiden en er is ook nog een overmachtssituatie dan doe je daar niets aan.

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 08:15

Heb van mijn stalgenote begrepen (die ook meedoet 23 maart) dat zij de staleigenaresse gesproken heeft gisteren, dat ze de wedstrijd dit weekend door laat gaan

en

dat OOK de MacRider gewoon doorgaat!!

23 Maart Groenraven Houten gaat dus door.
(tenzij er binnen een kleine straal nieuwe gevallen naar buiten komen, maar dat zal wel niet)

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 10:03

Stoer, want daar om de hoek zijn dus de nieuwe gevallen waardoor de KNHS het vervoersgedoe verlengd heeft.

Ik zou het vandaag even afwachten want dan komen de resultaten.

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 10:25

Ik vindt dat nogal wat om te roepen hoor. Wij zitten in noord-holland en ik kan nu nog niet eens met zekerheid zeggen dat de wedstrijd van zaterdag door gaat. Laat staan die van 25 maart.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 10:30

Idd en met de 2 mogelijk nieuwe gevallen, wacht zelfs de KNHS tot die uitslag bekend is, als het goed is vandaag.

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 10:46

Had ze gisteren gebelt en toen zeiden ze gistere middag maar dat is nu al weer vanmiddag. We moeten het maar even afwachten

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 11:13

Zooist schreef:
Stoer, want daar om de hoek zijn dus de nieuwe gevallen waardoor de KNHS het vervoersgedoe verlengd heeft.

Ik zou het vandaag even afwachten want dan komen de resultaten.

Is dat zo ja?

Geloof dat de meeste stalhouders sowieso helemaal Roekoe raken van al het gebrul wbt de rhino.

We zien het wel. :j

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 11:28

Worden niet alle paarden liefhebbers met een beetje verstand roekoe van dat gebrul over rhino? Ik denk dat veel mensen een tikkie zijn door geslagen. Maar daar kunnen we allemaal niets aan doen. Als het KNHS adviseerd niet te vervoeren en dus niet deel te nemen aan wedstrijden gaan bij ons de wedstrijden niet door.

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 11:36

Zal bij ons ook wel gebeuren hoor :j Even afwachten, maar voor nu stond in de planning dat het gewoon kon.

Yvie_Juudje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-12 12:52

ponyparadijs schreef:
Worden niet alle paarden liefhebbers met een beetje verstand roekoe van dat gebrul over rhino? Ik denk dat veel mensen een tikkie zijn door geslagen. Maar daar kunnen we allemaal niets aan doen. Als het KNHS adviseerd niet te vervoeren en dus niet deel te nemen aan wedstrijden gaan bij ons de wedstrijden niet door.

Zeker weten!
Het wordt allemaal veel groter gemaakt dan nodig :j

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 13:10

Dat komt door de media er omheen. Er zijn niet paarden mensen die mij vragen of het allemaal wel goed gaat!

SaskiaKur

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 14:23

Katja schreef:
MacRider kan er denk ik niet zoveel aan doen. Als er weinig locaties zich aanmelden in het zuiden en er is ook nog een overmachtssituatie dan doe je daar niets aan.

Er zijn wel locaties maar ze willen het niet meer invoeren.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 14:27

Volgens mij omdat ze helemaal vol zitten. Het is dus jammer dat er niet eerder locaties in het zuiden aangemeld zijn.

Hebbesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 17:28

Die waren dus wél aangemeld. Maar eerste wegens de vorst geannuleerd en nu wegens de Rhino. Dus we hebben genoeg lokaties gehad maar door heel veel pech niet kunnen rijden. Wij kunnen ook niks aan het weer doen en hun ook niet maar vind wel dat er wel wat geregeld mag worden zodat we toch kunnen rijden.... Anders is het ook niet echt een talentenjacht natuurlijk als anderhalve provincie gewoon wordt afgesloten van de wedstrijd...

romygic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 18:55

In drenthe waren ook maar weinig selecties, of ik heb verkeerd gekeken..

cocktail

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 19:09

Geen nieuwe rhinogevallen, KNHS trekt advies in
13/03/2012 15:33
De KNHS trekt vanaf heden het advies in om geen paardenevenementen te organiseren. Door het uitblijven van nieuwe bevestigde uitbraken van de neurologische variant van het virus, acht de KNHS het weer veilig de evenementen doorgang te laten vinden. Vooralsnog gaan aankomend weekend ook de subtopkampioenschappen in Ermelo gewoon door.

“Sinds zaterdag 3 maart zijn er geen nieuwe uitbraken van de neurologische vorm van rhinopneumonie vastgesteld. De KNHS heeft de incubatietijd van twee tot tien dagen in acht genomen en in overleg met de Sectorraad Paarden (SRP) en de Groep Diergeneeskunde Paard besloten om wedstrijdorganisaties en verenigingen te adviseren paardensportevenementen en wedstrijden weer door te laten gaan.”, aldus John Bierling, algemeen directeur van de KNHS.

De geplande indoorkampioenschappen gaan op 16,17,18,24 en 31 maart gewoon door. De KNHS informeert de deelnemers het eerste weekend nog wel over een aangepast protocol. De KNHS onderzoekt nog of de afgelaste kampioenschappen van de afgelopen twee weekenden alsnog kunnen plaatsvinden. John Bierling: “Wij doen er alles aan om de geselecteerde deelnemers voor de pony dressuur kampioenschappen en de paarden dressuur kampioenschappen L2 t/m ZZ licht alsnog een volwaardig kampioenschap te geven, maar het moet organisatorisch wel haalbaar zijn.”

De KNHS adviseert deelnemers aan wedstrijden om hun paarden geen rechtstreeks contact te laten hebben met andere paarden. "Concreet: laadt het paard af om te rijden, geen contact met andere paarden, ook de ruiter niet en na het rijden rechtstreeks terug naar de trailer."

Lees hier alles over de recente uitbraken van rhinopneumonie.

Bron: Horses.nl/KNHS

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 19:11

Heb het bericht vanmiddag al doorgemaild naar staleigenaresse

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 20:03

Ben benieuwd naar wat mac rider nu gaat doen. Als het doorgaat, hoop ik wel dat of vanavond of morgen de startlijsten er op komen te staan.

connepon85

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 21:52

SaskiaKur

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 21:56

Hebbesje schreef:
Die waren dus wél aangemeld. Maar eerste wegens de vorst geannuleerd en nu wegens de Rhino. Dus we hebben genoeg lokaties gehad maar door heel veel pech niet kunnen rijden. Wij kunnen ook niks aan het weer doen en hun ook niet maar vind wel dat er wel wat geregeld mag worden zodat we toch kunnen rijden.... Anders is het ook niet echt een talentenjacht natuurlijk als anderhalve provincie gewoon wordt afgesloten van de wedstrijd...

Precies :j

nuka

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 21:59

ik heb me afgemeld voor Houten, 23 maart, niet vanwege Rhino, maar omdat het toch wel heel slecht uitkwam.
ga nu 9 mei, naar de Weststichtse in Montfoort, lekker dichtbij.
nog meer bokkers die daar starten?

Thirza

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 22:30

Ja :j ik met nog wat stal genoten :)

In het L doen we mee