Vandaag de dierenpolitie bij mijn paarden gehad

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Stybba

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 23:36

Ze zullen vast liefde voor dieren hebben, maar geen kennis van het houden van dieren en de bijbehorende verzorging.
Ik vind die schotse versie op animal planet ook goed. Daar zie je hoe ze worden opgeleid, is ook een aparte tak van de politie, die doen ook niks anders.

bello2005

Re: Vandaag de dierenpolitie bij mijn paarden gehad

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 23:41

ik zie liefde voor dieren als het GOED verzorgen van het dier.
het dier moet niet 24/7 in de modder staan tot de knieen.
een dier moet fatsoenlijk 2 maal per daag eten krijgen/ fatsoenlijke conditie hebben er dus verzorgd uitzien
een dier hoort liefde en aandacht te krijgen.

en ja, ik weet dat nederland niet te vergelijken is met amerika.
maar iemand die niet om dieren geeft zal zijn werk niet goed doen.

het is hetzelfde als dat mensen NIET stoppen/remmen voor dieren die oversteken
ik rij liever een mens kapot dan een dier

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 23:44

misschien maar goed dat de dierenpolitie jouw kijk op de wereld niet deelt :+

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 23:48

bello2005 schreef:
ik zie liefde voor dieren als het GOED verzorgen van het dier.
het dier moet niet 24/7 in de modder staan tot de knieen.
een dier moet fatsoenlijk 2 maal per daag eten krijgen/ fatsoenlijke conditie hebben er dus verzorgd uitzien
een dier hoort liefde en aandacht te krijgen.

en ja, ik weet dat nederland niet te vergelijken is met amerika.
maar iemand die niet om dieren geeft zal zijn werk niet goed doen.

het is hetzelfde als dat mensen NIET stoppen/remmen voor dieren die oversteken
ik rij liever een mens kapot dan een dier

bello, dat meen je toch niet ?

Shayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 23:54

Mag niet hopen dat ze dat meent..... :\
Ik rij liever een eend dood dan een kind of volwassene.

Tuurlijk probeer ik voor een dier te remmen, maar als er iemand achter me zit....dan kan ik niet zomaar op de rem gaan hangen. En dan is het jammer maar helaas voor het beestje.

Probeer daarna wel om te draaien om te kijken of ie echt dood is. ( gelukkig tot nu toe alleen een duif gehad die zelf tegen m'n auto aan vloog...beestje vloog ook een boom in toen ik hem wou pakken)

mickydo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 00:03

Ts , goed nieuws dus voor jou paardjes , dat is fijn hopelijk houdt de klager nu ook op

angelpam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 00:03

bello2005
ga je nu niet een beetje te ver.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 00:04

Citaat:
Moderatoropmerking:
Quote verwijderd.

Generalisatie van de bovenste plank.

Mensen zijn net zo uniek als alle andere levende wezens op deze planeet en wie daarvan gevaarlijk is kan je niet aan het uiterlijk aflezen. Die theorie is al lang achterhaald.
Laatst bijgewerkt door Nickeltje op 08-02-12 14:22, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Quote verwijderd.

angelpam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 00:07

dat klopt maar omdat nu het bovenstaande te zeggen.

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 00:11

Ik hoop dat er nu niet getemd wordt op de uitspraak van Bello.

Zo'n uitspraak van Bello moet bewaard blijven om snel een toekomstige misdaad te kunnen achterhalen.

angelpam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 00:12

ik woon in klein turkije als ik het zo mag zeggen.
hier praten de gekleurde medelanders gewoon nederlands en zijn ze net als wij blanken.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 00:13

Citaat:
Moderatoropmerking:
Quote verwijderd.

"De mens" bestaat niet. Naïevelingen, mishandelaars, etc. kom je net zo goed tegen als mensen die de asiels/opvang/enz. huizen voor hulpbehoevende dieren runnen. Beide vallen onder de diersoort mens. Wil je de hulpverleners net zo hard platrijden? Want mens, en dus is goed doen onmogelijk? Het tot stereotiep degraderen van een groep loopt als rode draad door de geschiedenis, je eigen soort uitmoorden is makkelijk(er) als je die groep niet tot je eigen soort rekent. En als je dat met je eigen soort al kan hoe kan je dan medeleven hebben voor een andere diersoort waar je veel minder raakvlak mee hebt, alleen al door andere levensbehoeftes?
Laatst bijgewerkt door Nickeltje op 08-02-12 14:23, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: Quote verwijderd.

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 00:13

Bello2005: kan best dat je ellende hebt meegemaakt in je leven ( wie niet, join the club), maar dat geeft je nog niet het recht om dan zo respectloos te praten over het leven van een ander. Daarnaast vind ik je opmerking ronduit racistisch. Ariebren Ik heb dus wel getemd.

angelpam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 00:14

riagr schreef:
Bello2005: kan best dat je ellende hebt meegemaakt in je leven ( wie niet, join the club), maar dat geeft je nog niet het recht om dan zo respectloos te praten over het leven van een ander. Daarnaast vind ik je opmerking ronduit racistisch. Ariebren Ik heb dus wel getemd.

jammer

angelpam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 00:16

bello2005
begin ff een ander topic want dit is offtopic.
daar is dit topic niet voor bedoeld

angelpam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 00:19

misschien moet we haar maar negeren.
kunnen we verder praten over wat het hier om gaat de dierenpolitie

mickydo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 00:20

Bello2005 Je zou eigenlijk een ban moeten krijgen door zulke uitspraken te doen.

Laten nu weer on topic blijven , heb het idee dat bello2005 alleen maar geniet van de aandacht .

Malakay

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 00:22

Goed idee, Ik hoop dat ik niet in herhaling val van iemand anders maar is het wel toegestaan dat de dierenpolitie zomaar op het erf van iemand komt zonder toestemming en directe levensgevaar van mens of dier?

AlexandraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 00:28

ale om nu weer idd even ontopic te blijven en er geen andere discussietopic van maken...

Ik zou ZEKER bezwaar maken, het is in mijn ogen een grotere dierenmishandeling (om t zo even te noemen dan) om ze 24/7 op stal te zetten dan een paar uur in een modderige wei waar ze notebenen ten alle tijden op droge grond kunnen staan. modder is idd niet te verkomen.

AlexandraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 00:31

btw zover ik weet mag niemand jou erf op komen zonder je toestemming OF ze moeten een rechterlijk huiszoekingsbevel hebben. Ik weet echter niet hoe het zit met dierenpolitie.

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 00:32

staat al in dit topic ;) ze mogen wel op je erf, zonder bevel. maar ze mogen niet in je huis.

mickydo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 00:34

Volgens mij mogen ze na een melding verschijnen op het desbetreffende terrein van de melding zonder toestemming van de eigenaar. Lijkt me ook wel logisch eigenlijk anders kan je nooit op een " heterdaadje" komen . Als je eerst toestemming nodig hebt van een eigenaar kunnen er in de tussentijd al een hoop dingen veranderd zijn natuurlijk

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 00:54

Wat is eigenlijk de definitie van je huis ?
Een flat of rijtjes huis lijkt mij vrij duidelijk.
Een 110 m2 huis in een tuintje van 200 m2.
Maar een woonboerderij met aangebouwde schuur van 12 bij 25 meter.
Waar ligt de huis grens nu.
Mijn keukendeur naar de stallen ?
Of de openstaande deur aan het einde van de schuur met stallen ??

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 00:56

Bedankt Bello, fijn dat je me dood wil hebben omdat ik niet "blank" ben. Heb maar 1 paspoort, spreek vloeiend Nederlands, als m'n toetsenbord meewerkt schrijf ik in elk geval niet onder gemiddeld nederlands en ik BEN gewoon Nederlands. Ondanks m'n kleurtje. Maar zoals ik al zei, altijd goed om te weten dat mensen me gewoon dood willen hebben om m'n kleurtje.

Nada

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 01:16

Arg, ik kan hier zo boos om worden!

Het klinkt alsof je paarden een perfect leven hebben!

Mijn zus heeft de dierenpolitie ook al op haar dak gehad. Haar paarden (haflinger en kruising haflinger) staan lekker 24-7 buiten met onbeperkt hooi. Dik in de vacht en mooi gevuld.
Er was gebeld omdat ze zo zielig in de kou staan nu met de sneeuw en vorst.. Dat kunnen ze niet hebben natuurlijk (ahum). Dus die staan nu lekker (tijdelijk) opgehokt.. Lekker terwijl je juist het beste voor je paard wil en dat niet continu in stal staan is. Het wordt echt te erg vermenselijkt. Want oh wat hebben WIJ het koud! Al vraag ik me af of die mensen liever zo lang, iets warmer, op een mini stukje staan waar ze alleen maar kleine rondjes kunnen draaien en zich dood vervelen of lekker buiten met gezelschap rond kunnen rennen en contact maken..

Echt weer Nederland ten top!

In plaatst van dat ze het echte dierenleed aanpakken(mishandeling, bioindustrie, honden die amper of niet uitgelaten worden, dieren die nooit daglicht zien) ontnemen ze nu veel bezorgde, gemotiveerde en enthousiaste paardenmensen hun plezier.. Vreselijk krom!

Ik zou zeggen, stop dat geld lekker in het stoppen van de bioindustrie, daar zijn heel wat dieren meer mee geholpen!