Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Faya__ schreef:Pieteritus1 schreef:Vandaag op P&K even gesproken met de KNHS en die gaan in de volgende P&S mijn vraag plaatsen over de winstpunten die je nodig hebt voor de Allround en de M/Z weken. Hebben we gelijk antwoord. Vóór die tijd krijg ik nog een mailtje met het antwoord, dat ik dan hier ook even plaats.
Verders weer en drukke dag P&K gehad en dadelijk naar bedje toe!
Noooooit gaan ze invoeren dat je winstpunten nodig hebt voor de allround?![]()
![]()
Lekkerdan, heb het afgelopen jaar hardstikke leuk gehad en ik ga pas in januari een startkaart aanvragen en dan pas in het outdoorseizoen wedstrijden rijden.
Pieteritus1 schreef:Vandaag op P&K even gesproken met de KNHS en die gaan in de volgende P&S mijn vraag plaatsen over de winstpunten die je nodig hebt voor de Allround en de M/Z weken. Hebben we gelijk antwoord. Vóór die tijd krijg ik nog een mailtje met het antwoord, dat ik dan hier ook even plaats.
Verders weer en drukke dag P&K gehad en dadelijk naar bedje toe!
Debbie schreef:Faya__ schreef:
Noooooit gaan ze invoeren dat je winstpunten nodig hebt voor de allround?![]()
![]()
Lekkerdan, heb het afgelopen jaar hardstikke leuk gehad en ik ga pas in januari een startkaart aanvragen en dan pas in het outdoorseizoen wedstrijden rijden.
Ehm.. Haal je dat nou uit het bovenstaande stukje? Volgens mij is daar totaal geen sprake van hoor.
Zoals ik het begrijp heeft Pieteritus naar aanleiding van vragen hier eerder (over het wel of niet winstpunten nodig hebben voor de allround weken), dat aan iemand van het KNHS voorgelegd. En die schrijven er in de volgende P&S een stukje over zodat iedereen weet hoe het zit met het wel en niet nodig hebben van winstpunten. Dus volgens mij hoef je je nergens zorgen over te maken hoor..
Yvie_Juudje schreef:Niet dat het een discussie topic is, maar ik ben het niet eens met de gedachtengang van Tendance.
Ruiters en amazones zonder wedstrijdambitie sluit je op deze manier uit en voor een alround week (M/Z daarentegen lijkt mij meer dan logisch) vind ik een winstpunt absoluut geen meerwaarde hebben.
Yvie_Juudje schreef:Niet dat het een discussie topic is, maar ik ben het niet eens met de gedachtengang van Tendance.
Ruiters en amazones zonder wedstrijdambitie sluit je op deze manier uit en voor een alround week (M/Z daarentegen lijkt mij meer dan logisch) vind ik een winstpunt absoluut geen meerwaarde hebben.
Tendance schreef:Yvie_Juudje schreef:Niet dat het een discussie topic is, maar ik ben het niet eens met de gedachtengang van Tendance.
Je moet toch lid zijn van de KNHS, voordat je op zo'n kamp gaat?
Waarom wordt je lid van de KNHS als je toch niet op concours wilt?
Zonde van je geld lijkt me... Er zijn genoeg verenigingen, die je ook lid laten zijn, zodat je mag lessen, maar dit niet aan de KNHS doorgeven, zodat die kosten je bespaard blijven...
Tendance schreef:Omdat een crossparcours niet zonder risico's is bijvoorbeeld. De instructeurs zien je maar voor 1 week en kenden je voor de tijd totaal niet. Dan moeten ze er toch vanuit kunnen gaan, dat iemand iets kan!
Je moet een winstpunt hebben voordat je op concours mag springen, dus waarom dan ook geen winstpunt eisen als je op zo'n kamp gaat.
Voorheen al gesprongen of gedressuurd hebben met een ander paard zou ik ook acceptabel genoeg vinden.
Maar ik vind dus dat je best wat basiskennis mag eisen om de risico's laag te houden. Ik zeg niet dat het moet, dat moeten ze zelf weten, maar ik zou het niet iets raars vinden.
Tendance schreef:Yvie_Juudje schreef:Niet dat het een discussie topic is, maar ik ben het niet eens met de gedachtengang van Tendance.
Je moet toch lid zijn van de KNHS, voordat je op zo'n kamp gaat?
Waarom wordt je lid van de KNHS als je toch niet op concours wilt?
Zonde van je geld lijkt me... Er zijn genoeg verenigingen, die je ook lid laten zijn, zodat je mag lessen, maar dit niet aan de KNHS doorgeven, zodat die kosten je bespaard blijven...
Tendance schreef:Omdat een crossparcours niet zonder risico's is bijvoorbeeld. De instructeurs zien je maar voor 1 week en kenden je voor de tijd totaal niet. Dan moeten ze er toch vanuit kunnen gaan, dat iemand iets kan!
Je moet een winstpunt hebben voordat je op concours mag springen, dus waarom dan ook geen winstpunt eisen als je op zo'n kamp gaat.
Voorheen al gesprongen of gedressuurd hebben met een ander paard zou ik ook acceptabel genoeg vinden.
Maar ik vind dus dat je best wat basiskennis mag eisen om de risico's laag te houden. Ik zeg niet dat het moet, dat moeten ze zelf weten, maar ik zou het niet iets raars vinden.
Katja schreef:Als spring- en crossinstructeur kan ik zeggen dat het geen bezwaar is als mensen geen winstpunt hebben om ze toch veilig aan het werk te hebben. Je begint met hele simpele dingen en dan kun je vrij makkelijk een inschatting maken of mensen meer kunnen of niet.
Voor sommige ruiters blijft het crossen beperkt tot een paar kleine sprongetjes, de wal op en af en dan natuurlijk de waterbak. Vaak vinden juist deze ruiters die kleine dingen al super gaaf om te doen.
Het zou mij verbazen als de KNHS een winstpunt verplicht gaat stellen voor de allround weken maar ik heb niemand gesproken hierover dus durf dat niet met zekerheid te zeggen.