KNHS Zomerinstructieweken PAARDEN 2012,wie gaat? data bekend

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Tendance

Re: KNHS Zomerinstructieweken PAARDEN 2012, wie gaat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 17:27

Ja mooie naam hè!!!

Noeni

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 17:40

M/Z dressuur/paarden
Pieteritus1 / Veerle met Strovan's Olivius
Listiglistje / Linda Selhorst met Aqanto S
Zonnetje81 / Marieke met Riccardo (onder voorbehoud ivm data)
Mandy_B/ Mandy met Aphrodite
Nextdomino/ Susanne met Max, (onder voorbehoud data en kosten)
SunNDLM / Sanne Janssen met NDL Morgan (onder voorbehoud data en kosten)
Orienta/ Nancy met Orienta
xLoki / Caroline met Loki (onder voorbehoud ivm data)
PartoutZ / Lisette met Partout (hoop ik )
RoxxxHorses/ Roxanne met Bernice (als alles lukt/mag/rond komt)
Ambre/Amber met een nog onbekend paard/poownie
Hindo2/Lisanne met Sambucco (ovb van data en logeer adres voor de hond )
Debbie met Khasjmir (ovb van data)
Cleovg/ Cleo met Unica's Ultra Light
Monnie_ / Myrlon nachtjapon met zenith florence

Allround paarden tm 20 jaar
Faya__ / Vera met Faya(onder voorbehoud ivm vakanties)
X_Michelle_X / Michelle met Stjarna
Saphira1993 / Saphira met Fair Play
anoukkk. / Anouk met TenDance (als alles lukt/mag en rond komt)
Lioony / Tootje met Courage
_Sannee / Sanne met Vuranja
R0oszs/Jacqueline met Zafier
suikermeisje/Thamar met Dakar (ligt wel aan de data, anders allround of SGW t/m 20)
lovestimba/laura met timba of een ander paard als timba verkocht is
Lauste/ Laura met Comique
MissDoosiee met Uringka
JorisDy/ Dyanne met Tim(ba)
Noeni/ Eva met Utopia(Schim) (ligt aan data)

Allround paarden
Shaar / Sharina met Ultimo (nog even de data afwachten ivm school)
Golddigger08\ lotte met golddigger
EmptyWords/ Elaine met Maurits
Carley/ Carlijn, met Abel
Ingeltje/ Inge met Zamorah W
Joline_/ Joline met Velamye
d0nnaa_dan/ Donna met Puck of Di Sandre
Mnoonn/ Manon met Challenge
Mijnt/ Ilona met Stef
Superlise/ Nicole met Cacharell

SGW paarden t/m 20 jaar
xAnnexin/ Annexin met Bonaparte(data afwachten anders naar alround paarden t/m 20)
Marije_Kaoma / Marije met London

SGW paarden
Yvie_juudje/ Yvonne met Urlie
M_D_H/Desiree met Gillian Joe
Zucchero / Anne-Marie met Zucchero
Petrea / Petra met de Merrie en een , nu nog ,naamloze

Debbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 19:35

Faya__ schreef:
Pieteritus1 schreef:
Vandaag op P&K even gesproken met de KNHS en die gaan in de volgende P&S mijn vraag plaatsen over de winstpunten die je nodig hebt voor de Allround en de M/Z weken. Hebben we gelijk antwoord. Vóór die tijd krijg ik nog een mailtje met het antwoord, dat ik dan hier ook even plaats.

Verders weer en drukke dag P&K gehad en dadelijk naar bedje toe!

Noooooit gaan ze invoeren dat je winstpunten nodig hebt voor de allround? ~~}> -:(-
Lekkerdan, heb het afgelopen jaar hardstikke leuk gehad en ik ga pas in januari een startkaart aanvragen en dan pas in het outdoorseizoen wedstrijden rijden. :+

Ehm.. Haal je dat nou uit het bovenstaande stukje? Volgens mij is daar totaal geen sprake van hoor.
Zoals ik het begrijp heeft Pieteritus naar aanleiding van vragen hier eerder (over het wel of niet winstpunten nodig hebben voor de allround weken), dat aan iemand van het KNHS voorgelegd. En die schrijven er in de volgende P&S een stukje over zodat iedereen weet hoe het zit met het wel en niet nodig hebben van winstpunten. Dus volgens mij hoef je je nergens zorgen over te maken hoor.. ;)

Dispar_Vulgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 19:40

Wat ik vorig jaar wel jammer vond is dat in de allround vanaf 20 jaar, ook super veel 17-19 jaren waren. Ik was echt een van de ouderen, met mn 22 jaar toen!

Knhs zou die grens van 20 naar mijn idee strikter moeten maken, of nog een groep allround tot 16 ofzo en dan 16 tot 20 en vanaf 20..

Laux

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 19:41

Of twee groepen t/m 20 jaar, want die zitten volgens mij altijd erg snel vol.
Niet alle mensen onder de 20 passen daarin, dus er zullen er ook een aantal in de 20+ weken moeten..

Yvie_Juudje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 19:42

Er is geen vanaf 20 jaar.
Je hebt tot 20 en de gewone allround.

Bij die laatste mogen dus alle leeftijden :j

Laux

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 20:05

Ja dat dacht ik ook al..
Maar ik zou wel het liefste naar de t/m 20 gaan :D

MissDoosiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 20:05

ja ik ook :D

Faya__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 21:38

Pieteritus1 schreef:
Vandaag op P&K even gesproken met de KNHS en die gaan in de volgende P&S mijn vraag plaatsen over de winstpunten die je nodig hebt voor de Allround en de M/Z weken. Hebben we gelijk antwoord. Vóór die tijd krijg ik nog een mailtje met het antwoord, dat ik dan hier ook even plaats.

Verders weer en drukke dag P&K gehad en dadelijk naar bedje toe!

Debbie schreef:
Faya__ schreef:

Noooooit gaan ze invoeren dat je winstpunten nodig hebt voor de allround? ~~}> -:(-
Lekkerdan, heb het afgelopen jaar hardstikke leuk gehad en ik ga pas in januari een startkaart aanvragen en dan pas in het outdoorseizoen wedstrijden rijden. :+

Ehm.. Haal je dat nou uit het bovenstaande stukje? Volgens mij is daar totaal geen sprake van hoor.
Zoals ik het begrijp heeft Pieteritus naar aanleiding van vragen hier eerder (over het wel of niet winstpunten nodig hebben voor de allround weken), dat aan iemand van het KNHS voorgelegd. En die schrijven er in de volgende P&S een stukje over zodat iedereen weet hoe het zit met het wel en niet nodig hebben van winstpunten. Dus volgens mij hoef je je nergens zorgen over te maken hoor.. ;)

Er staat winstpunten nodig voor de allround en mz weken. dus ja dat haal ik daar uit :+

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 21:39

Dat zullen dan vast niet veel winstpunten zijn, maar ik vind, dat je best een aantal of in ieder geval 1 winstpunt in de B dressuur mag eisen!

Faya__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 21:50

Waarom? (gewoon belangstellend hoor)

Yvie_Juudje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 21:59

Niet dat het een discussie topic is, maar ik ben het niet eens met de gedachtengang van Tendance.
Ruiters en amazones zonder wedstrijdambitie sluit je op deze manier uit en voor een alround week (M/Z daarentegen lijkt mij meer dan logisch) vind ik een winstpunt absoluut geen meerwaarde hebben.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 21:59

Omdat een crossparcours niet zonder risico's is bijvoorbeeld. De instructeurs zien je maar voor 1 week en kenden je voor de tijd totaal niet. Dan moeten ze er toch vanuit kunnen gaan, dat iemand iets kan!
Je moet een winstpunt hebben voordat je op concours mag springen, dus waarom dan ook geen winstpunt eisen als je op zo'n kamp gaat.
Voorheen al gesprongen of gedressuurd hebben met een ander paard zou ik ook acceptabel genoeg vinden.
Maar ik vind dus dat je best wat basiskennis mag eisen om de risico's laag te houden. Ik zeg niet dat het moet, dat moeten ze zelf weten, maar ik zou het niet iets raars vinden.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 22:01

Yvie_Juudje schreef:
Niet dat het een discussie topic is, maar ik ben het niet eens met de gedachtengang van Tendance.
Ruiters en amazones zonder wedstrijdambitie sluit je op deze manier uit en voor een alround week (M/Z daarentegen lijkt mij meer dan logisch) vind ik een winstpunt absoluut geen meerwaarde hebben.

Je moet toch lid zijn van de KNHS, voordat je op zo'n kamp gaat?
Waarom wordt je lid van de KNHS als je toch niet op concours wilt?
Zonde van je geld lijkt me... Er zijn genoeg verenigingen, die je ook lid laten zijn, zodat je mag lessen, maar dit niet aan de KNHS doorgeven, zodat die kosten je bespaard blijven...

Faya__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 22:02

Yvie_Juudje schreef:

Juist en hier ben ik het wel mee eens! _/-\o_
Ik heb (nog) geen echte wedstrijdambities, al zal ik zomer 2012 misschien af en toe een wedstrijdje bezoeken. Toch ben ik afgelopen zomer op instructieweek geweest en heb het ontzettend leuk gehad en ontzettend veel geleerd en zie ook niet in wat ruiters die geen wedstrijden rijden, minder zijn/niet mee zouden mogen dan die wel wedstrijden rijden. Ook zijn wij niet onveiliger ofzo, toen ik met een groepje op de eerste dag naar de bakken wilden rijden begonnen de andere 4 toch mooi achteeruit te lopen en te steigeren en mijne sjokte er daarna zelfs nog braaf langs heen. Dus dat vind ik ook absoluut niet opgaan, maar ik wil hiermee ook heus niet zeggen dat mensen zonder startkaart juist veiliger zijn, maar ook zeker niet onveiliger.

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 22:04

Tendance schreef:
Yvie_Juudje schreef:

Zonde van je geld lijkt me... Er zijn genoeg verenigingen, die je ook lid laten zijn, zodat je mag lessen, maar dit niet aan de KNHS doorgeven, zodat die kosten je bespaard blijven...

je bent ook lid als je een ruiterbewijs hebt bijvoorbeeld, of voor de recreatieriiten van enjoy the ride

Faya__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 22:05

Tendance schreef:
Omdat een crossparcours niet zonder risico's is bijvoorbeeld. De instructeurs zien je maar voor 1 week en kenden je voor de tijd totaal niet. Dan moeten ze er toch vanuit kunnen gaan, dat iemand iets kan!
Je moet een winstpunt hebben voordat je op concours mag springen, dus waarom dan ook geen winstpunt eisen als je op zo'n kamp gaat.
Voorheen al gesprongen of gedressuurd hebben met een ander paard zou ik ook acceptabel genoeg vinden.
Maar ik vind dus dat je best wat basiskennis mag eisen om de risico's laag te houden. Ik zeg niet dat het moet, dat moeten ze zelf weten, maar ik zou het niet iets raars vinden.

Dat vindt ik ook een stukje eigen verantwoording, ik had weinig/geen ervaring met crossen en heb dit ook gewoon aangegeven. Ik vind een parcour springen echt wel wat anders dan een beetje 'crossen'op kamp want wij deden niet veel meer dan boomstammetje, wal en waterbak. De mensen die verder waren mochten uiteraard meer. Maar ik vind zeker niet dat ruiters die wel wedstrijd rijden dat beter doen hoor.

Tendance

Jongens ik zeg niet, dat het moet, maar dat als ze het gaan eisen, dat ik er dan niet vreemd tegenaan zou kijken.
Ik gun jullie het allemaal net zo hard als ieder ander, maar zeg enkel: Ik zeg niet dat het moet, maar zou het ergens wel begrijpen als ze het eisen...

Yvie_Juudje

Tendance schreef:
Yvie_Juudje schreef:

Zoveel betaal je niet aan afdrachten voor de KNHS. Voor sommige dan voldoende om deel te mogen nemen aan onder andere de instructieweken. Zo zijn er volgens mij meer evenementen waar je aan deel kan nemen met lidmaatschap van de KNHS.

Het ruiterbewijs en Enjoy the Ride zijn ook gekoppeld aan de KNHS. En dus gericht op recreanten :j

Faya__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 22:06

Kosten jaarlidmaatschap knhs (zonder startkaart, p&s en al dat soort dingen)zijn 15.90. Te overzien, ook al zou je alleen op kamp gaan.

Yvie_Juudje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 22:08

Tendance schreef:

Ik snap jouw mening ook wel hoor.
Het grote verschil is naar mijn idee alleen dat bij het springen van een parcours dat dit gelijk 1m (bij de paarden) is.
Op instructieweek bepaal jij de hoogte. Als jij 30cm wil springen, doe je dat. En dat geldt dus ook voor de cross. Jij geeft zelf je niveau aan en de instructie laat een combinatie geen hindernissen springen als hij dat niet verantwoord vind.

Zo ben ik bijvoorbeeld naar de eventing week geweest, terwijl ik zelf geen wedstrijden spring en het zelfs best spannend vind.

Yvie_Juudje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 22:10

Sterker nog, voor een normale hindernis schijt ik zeven kleuren :D

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 22:12

Als spring- en crossinstructeur kan ik zeggen dat het geen bezwaar is als mensen geen winstpunt hebben om ze toch veilig aan het werk te hebben. Je begint met hele simpele dingen en dan kun je vrij makkelijk een inschatting maken of mensen meer kunnen of niet.
Voor sommige ruiters blijft het crossen beperkt tot een paar kleine sprongetjes, de wal op en af en dan natuurlijk de waterbak. Vaak vinden juist deze ruiters die kleine dingen al super gaaf om te doen.

Het zou mij verbazen als de KNHS een winstpunt verplicht gaat stellen voor de allround weken maar ik heb niemand gesproken hierover dus durf dat niet met zekerheid te zeggen.

Xivura

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 22:12

Ik ben wel erg benieuwd hoe de mijne gaat reageren op cross hindernissen. Heb nog nooit gecrosst ..

Faya__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 22:15

Katja schreef:
Als spring- en crossinstructeur kan ik zeggen dat het geen bezwaar is als mensen geen winstpunt hebben om ze toch veilig aan het werk te hebben. Je begint met hele simpele dingen en dan kun je vrij makkelijk een inschatting maken of mensen meer kunnen of niet.
Voor sommige ruiters blijft het crossen beperkt tot een paar kleine sprongetjes, de wal op en af en dan natuurlijk de waterbak. Vaak vinden juist deze ruiters die kleine dingen al super gaaf om te doen.

Het zou mij verbazen als de KNHS een winstpunt verplicht gaat stellen voor de allround weken maar ik heb niemand gesproken hierover dus durf dat niet met zekerheid te zeggen.

Zo ging het bij mij dit jaar ook, en ja ik vond het hélemaal geweldig, maar heb ook zelf aan het begin aangegeven dat ik gewoon geen/weinig crosservaring had en ook niet super veel springervaring en het kwam gewoon helemaal goed :j
Ik zou het dan ook erg raar vinden om b+1 of b+5 (zo was het vroeger) verplicht te stellen.