Wie gaan er dit jaar allemaal naar de Zuidlaardermarkt?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 21:50

:')
Loran schreef:
Maar er waren inderdaad veel mensen die eigenlijk geen paard/pony zouden moeten hebben/gekocht.
Was zelfs 1 meid, die op een tinker? even proefreed met een westernzadel, en ook nog zonder cap (wat ik onverantwoord vind, vooral bij een opgefokt paard).
Maar totaal geen oog had voor de omstanders. Ze liet het paard wat ze proefreed zowat over ons shethengstje lopen, kon er net voor springen..
En heel arogant bleef ze kijken..

Ja, echt heeeel irritant, beukte ook van achterop tegen ons aan. Ze douwde zich met de tinker echt ongeneerd door de mensenmassa heen. Bleh, aan zulke mensen heb ik echt een hekel :')

KirstenChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 21:55

millennium schreef:
:')
Loran schreef:
Maar er waren inderdaad veel mensen die eigenlijk geen paard/pony zouden moeten hebben/gekocht.
Was zelfs 1 meid, die op een tinker? even proefreed met een westernzadel, en ook nog zonder cap (wat ik onverantwoord vind, vooral bij een opgefokt paard).
Maar totaal geen oog had voor de omstanders. Ze liet het paard wat ze proefreed zowat over ons shethengstje lopen, kon er net voor springen..
En heel arogant bleef ze kijken..

Ja, echt heeeel irritant, beukte ook van achterop tegen ons aan. Ze douwde zich met de tinker echt ongeneerd door de mensenmassa heen. Bleh, aan zulke mensen heb ik echt een hekel :')

volgens mij weet ik wel wie dat meisje was :P had ze een beetje een bleke huidskleur?

Loran_Nolen

Re: Wie gaan er dit jaar allemaal naar de Zuidlaardermarkt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 21:58

Kan me haar bruine, meen lang, haarkleur herinneren..

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 22:09

Ze was naar mijn weten blond

stalnijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 22:14

ohh volgens mij weet ik al meteen wie dat meisje was

Loran_Nolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 22:15

Kan ook hoor, blond.
Kan me alleen jaar gezicht nog voor me halen..

_Ananas_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 22:40

Was ook een meisje die, niet overdreven, de héle dag (en ik was er van 7 tot 17 :+ ) op een valkbonte paint? of iets zat.. Dier was erg schraal, en gewoon echt de hele dag gebruikt als stoel.. Had haar er gerust af willen trekken!! Dier was ook zo lusteloos als wat..

Tienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 22:54

annepanne schreef:
Was ook een meisje die, niet overdreven, de héle dag (en ik was er van 7 tot 17 :+ ) op een valkbonte paint? of iets zat.. Dier was erg schraal, en gewoon echt de hele dag gebruikt als stoel.. Had haar er gerust af willen trekken!! Dier was ook zo lusteloos als wat..

Die met dat westernzadel?
Zij had in eerste instantie zon touw door de mond van het paard gedaan en weer door het halster als ''bit''. Ging niet bepaald vriendelijk mee om.... Later zag ik dat ze hem/haar wel een hoofdstel in gedaan had. Maar als hij even niet wilde doorlopen ontkwam hij alsnog niet aan een paar flinke schoppen in de buik... Was inderdaad niet fijn...

_Ananas_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 23:09

Ja die!! Gruwelijk mens..

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 23:11

pfff, als ik de foto zie van die dwerg fries... ik ben bang dat ik ter plekke over mijn nek zou zijn gegaan.
ik ka tegen zulke dingen erg slecht tegen.

helaas kon ik mn vader niet motiveren met het weer.... anders waren we wel met ons veulen erheen gegaan

maessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 08:58

Voor wat betreft de dwergfriesjes, het zal er van afhangen hoe erg ze het hebben, maar die wij hebben gehad liep gezellig met de kudde mee in het land. Was echt weidedecoratie, want die kon verder niet gereden oid. Ze at als een grote, en had verder geen ernstige problemen door haar vergroeiingen. Helaas is ze ziek geworden toen ze zes was, en daaraan gestorven. Haar weerstand was dus wel lager. Maar goed, ze heeft een goed leventje gehad zonder pijn.

Als ik hier zo lees weet niet iedereen wat ponyland met de pony's nou precies doet. De merries worden elk jaar gedekt, omdat er bloed van word getrokken. Uit dat bloed van die drachtige merries worden hormonen gehaald die weer worden gebruikt voor medicijnen als bijvoorbeeld de pil. Er word ook nauwkeurig bijgehouden wanneer de merries gedekt worden, omdat het in een bepaalde periode van de drachtigheid het beste resultaat geeft om dat bloed te tappen. (qua hormoonlevel) De veulens zijn dus eigenlijk een beetje bijzaak, maar wel noodzakelijk door de drachtigheid. Ook ik vind het een minder mooi gezicht dat de veulens buiten geboren worden en in grote groepen lopen, wil dus ook niks goedpraten verder, maar misschien dat mensen zo wel beter snappen wat daar gebeurd ;) (en zo krijgen kneusjes door t een of ander die nog wel drachtig kunnen ook nog een functie daar)
Mijn merrie heeft er in elk geval niks aan over gehouden, en het veulen ook niet. Zelfs geen fobie voor naalden. Maar goed dat is slechts 1 voorbeeld natuurlijk ;)

jesterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 09:13

Wij zijn ook weer geweest dit jaar, alleen nu geen zielig dier meegenomen naar huis...

Die vrouw van de dwerg fries nog mee staan praten, echt onmogelijk.

Hij was 5 maanden oud geloof ik, wel papier bij.
Bij kenmerk in zijn paspoort stond dwerg. Zij deed er overigens heel nuchter over, en vroeg er 500 euro voor.. :D

Wilde eerst tekeer gaan, maar ben maar doorgelopen, succes gewenst met de verkoop.

De bloedbank veulens vond ik het ergste, die mensen hebben een hele partij opgekocht, voor 1 groot bedrag vertelde ze, en verkocht ze in verschillende prijsklasses. Klein, middel en groot..

Voor een grote mocht je even 170 euro neertellen.

Ik denk dat als je een veulen daarvan mee hebt genomen, je wel aan de gang mag met melk..

Vreselijk, stonden allemaal te bibberen, en te kleumen, sommige dieren waren 3 maand oud.

Akelig, vreselijk.. dat vond ik het ergste van dit jaar om eerlijk te zijn. En een geschoren shet met een doorweekt dekentje op, stond te shaken op zijn benen.. Die zal nu wel ziek zijn...

Dat schuimende paard, had denk ik een slokdarm verstopping. Was verder niks mis met het dier, wel wat schraal, maar niet schokkend. Stond ook rondom op ijzers, netjes ook nog. Denk meer door die verstopping, wat natuurlijk wel een dierenarts nodig heeft, dat het er zielig uitzag..

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 09:35

Maar zo'n ziek paard zou toch van de markt weg moeten,gewoon lekker thuis op stal beter worden.

Gypsylady

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 09:37

Afbeelding
Heb ook foto's gemaakt hoop dat het werkt zo
Even op fototje klikken dan zie je de slideshow!!!

ellepelle27

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 09:46

Ik heb 2 van die bloedbankveulentjes meegenomen,ze doen het thuis prima.
Ze waren wel erg moe,maar dat was alles.
Thuis gelijk ontwormd en een kuurtje tegen de snotneus,en ik heb nu 2 vriendelijke hengstjes op stal.

barrelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 09:51

@ ellepelle beter dat ze iig zon goed baasje hebben gevonden dan. heb je foto van ze? ben wel heel benieuwd :D

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 10:04

Ellpelle wat leuk dat je er 2 hebt gekocht hebben ze gelijk gezelschap aan elkaar !

Eponastable

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 10:04

KirstenChes schreef:
ja klopt stavros inderdaad ;) die was van mensen waar ik heb gereden, heb hem ook keertje gereden was ook maar 1x echt een leuk dier ben wel benieuwd waar die terrect is gekomen.

Ik kreeg een mail van een kennis van me, schijnt dat hij nog voor 450€ nog niet verkocht was, weet nu niet of hij al weg is?

wendelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 10:16

Leuke foto's van de markt.
Wij spraken met een handelaar die weet dat wij iets zoeken als dochter overstap naar paard maakt.
Hij vertelde dat hij een 2 jarige (nu nog hengst maar wordt gecastreerd) op stal heeft staan van 1.50 denken jullie dat hij de stokmaat van een paard gaat halen? En wat zouden jullie voor zo'n dier over hebben hij heeft geen papieren komt zo uit het land dus waarschijnlijk ook geen entingen gehad.

vr gr Wendelien

DDW1190

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 10:18

Nee :+ denk hooguit een randgevalletje!
Weet niet wat er achter zit, maar niet meer dan 1750 op het moment!

Lees trouwens al een tijdje mee, ben echt te laat geweest en baal ook echt!

Maydine

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 10:20

@ Ellepelle, plaats eens wat foto's van je kereltjes! ;)

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 10:22

1750 voor een 2 jarige hengst zonder papieren? No way :n 1000 max

dynamiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 10:26

ellepelle27 schreef:
Ik heb 2 van die bloedbankveulentjes meegenomen,ze doen het thuis prima.
Ze waren wel erg moe,maar dat was alles.
Thuis gelijk ontwormd en een kuurtje tegen de snotneus,en ik heb nu 2 vriendelijke hengstjes op stal.

Goed tehuis?? Ellepelle27 is zelf een handelaar :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 10:31

En dan kan ze niet goed voor paarden zorgen? Omdat ze handelaar is?

ellepelle27

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 10:32

Ik heb ze gekocht als gezeldschap voor ons new forest veulen,dan hoeft hij niet alleen op te groeien.
Ik heb ze nu nog op stal staan,zodra ze naar buiten gaan maak ik fotoos.Hij zal idd verkocht worden zodra hij of 4 jaar is

De mini is erg lief,mijn dochtertje heeft er al op gezeten.
Ze is alleen zo klein dat ze steeds onder de draden van de wei doorloopt.