Zuidlaardermarkt 2010

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ga jij naar de zuidlaardermarkt 2010?

Ja maar alleen kijken
151 (34%)
Nee
217 (49%)
Ja om te kopen
38 (8%)
Ja om te verkopen
15 (3%)
ja om te kopen en verkopen
15 (3%)

Totaal aantal stemmen: 436

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 20:56

Onze nieuwe aanwinst gaat nog niet het land op. Ik denk dat ze stroomdraad niet kent. Vanaaf heb ik haar ff uit de stal gehaald en geborsteld waarbij ze ging maaien en haar voorbeen in de draad maaide. niks gebeurd en ze raakte niet in paniek gelukkig maar schrok me rot!! daarna maar even op afstand van het draad geborsteld en bekeken en betast (hihi) ze was heel braaf en stond het allemaal toe en lijkt het wel te kennen.
Ook kan ze al overweg met de automatischedrinkbak met lepel.

Morgen mag ze in de paddock even rondwandelen en hopelijk kent ze wel schrikdraad!! spannend!

HRE

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 20:59

Jammer van de onduidelijke foto maar met 2 witte achterbenen vind ik het er al leuk uitzien! :D

naambordjes

Re: Zuidlaardermarkt 2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 21:01

Mooi groot paard zo te zien die vos!
(of oogt ie groot?)

Wat zijn je plannen? :D

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 21:05

nikolletje schreef:
HRE, ben ook nog in de K1 geweest, niemand met lintje gezien.

Controle vond ik ook niet echt super ofzo.
Paar keer mee geweest die kant op. DA kijkt even globaal vanaf 3 meter afstand, als je door wilt lopen roept ie: ho, ik moet controleren.
Voelt ie onderaan de kaak en vind alles verder wel best.

Wij zijn helemaal niet gecontroleerd.

jesterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 21:06

mijn dag was iig geslaagd!

De Shire was stkmt 1.98m, vraagprijs 7500,-.
Hij was 3jr oud, nog hengst, en volgens deze mensen goedgekeurd... :?

De zebra, was geen zebra, maar een Zorse. Een 6 maanden oud hengstveulen uit een fjord moeder, met zebra papa.. :D Vraagprijs, bijna 7000,- euries.. Hij had geen naam, en nadat ik een tijdje heb lopen kletsen en ouwehoeren met de eigenaren, een stel jonge mannen, hebben ze hem op verzoek BORIS genoemd... :+ Ik ga binnenkort eens kijken bij hun, met hun Zebra, ze komen uit de buurt van Arnhem. Leuke mensen..

De hele magere D-ponymerrie, met 2 maanogen heb ik ook zien staan, even staan sippen, toen doorgelopen. Heb een stel hele knappe paarden gezien, maar ook een boel mindere...
Een jonge gitzwarte merrie, luxe koppie, fijn in de omgang..

Veel Criollo's gezien, en hele knapperds. Ook die andalusier gezien? Iets aan de schrale kant?
Hoofdstel om, maar wat een plaatje zeg.. *D

Verder zoals altijd veel friezen, mini's, alle maten en soorten.

Ik heb heeeeeel veel foto's gemaakt, ook van de Shire.. Ze komen eraan ;)

HighFly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 21:08

We gaan hem eerst beleren en dan in de dressuur uitbrengen en daarna hopelijk in het springen :D
Hij is denk rond de 1.65 maar hij is nog niet gemeten.
Morgen ga ik betere foto's maken overdag en dan plaats ik die denk wel even :)

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 21:09

jesterlover schreef:
mijn dag was iig geslaagd!

De Shire was stkmt 1.98m, vraagprijs 7500,-.
Hij was 3jr oud, nog hengst, en volgens deze mensen goedgekeurd... :?

De zebra, was geen zebra, maar een Zorse. Een 6 maanden oud hengstveulen uit een fjord moeder, met zebra papa.. :D Vraagprijs, bijna 7000,- euries.. Hij had geen naam, en nadat ik een tijdje heb lopen kletsen en ouwehoeren met de eigenaren, een stel jonge mannen, hebben ze hem op verzoek BORIS genoemd... :+ Ik ga binnenkort eens kijken bij hun, met hun Zebra, ze komen uit de buurt van Arnhem. Leuke mensen..

De hele magere D-ponymerrie, met 2 maanogen heb ik ook zien staan, even staan sippen, toen doorgelopen. Heb een stel hele knappe paarden gezien, maar ook een boel mindere...
Een jonge gitzwarte merrie, luxe koppie, fijn in de omgang..

Veel Criollo's gezien, en hele knapperds. Ook die andalusier gezien? Iets aan de schrale kant?
Hoofdstel om, maar wat een plaatje zeg.. *D

Verder zoals altijd veel friezen, mini's, alle maten en soorten.

Ik heb heeeeeel veel foto's gemaakt, ook van de Shire.. Ze komen eraan ;)

Heb de Criollo's gezien en de Anda ja.

Hebben jullie ook die KWPN'er gezien met die Karper rug ?

R0oszs

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 21:09

xXsaffierXx schreef:
We gaan hem eerst beleren en dan in de dressuur uitbrengen en daarna hopelijk in het springen :D
Hij is denk rond de 1.65 maar hij is nog niet gemeten.
Morgen ga ik betere foto's maken overdag en dan plaats ik die denk wel even :)

Je moet wel Charmeur zetten in je onderschrift hé :+ O:)

newton

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 21:12

Wij waren om half 4 terug, paardje niet verkocht en weer meegenomen.
Zoonlief (7)is ook handelaar geworden en heeft een Shet hengst(1,5) op de kop getikt van zijn spaargeld. Nog wel als volleerd handelaar geprobeerd een paar tientjes te winnen maar hij vroeg bij de eerste de beste koopman al 1000euro dus dat werd hem niet. Nu wil hij hem gaan opfokken en dan later beleren naast zijn andere shet waar hij mee ment. Beestje loopt nu lekker in de wei hij mag zich goed voleten want 30kg extra misstaat hem absoluut niet.
Ohw en voordat heel bokt in opspraak komt, uiteraard was het geen opwelling en hoeft het beestje niet zomaar weer weg.
foto;s volgen nog maar zijn blonde krullen en bruine jas zijn vast wel opgevallen, we hadden nog eenjaarling vos tuiger bij ons.

(er zijn nog foto;s van hem gemaakt, als iemand ze toevallig tegenkomt heel graag een linkje deze kant op)
Laatst bijgewerkt door newton op 19-10-10 21:13, in het totaal 1 keer bewerkt

jesterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 21:13

Ja, die met die karper rug ook gezien idd...Echt sneu voor t dier.. ;(

Hebben jullie de magere met 2 maanogen gespot? Die zo verschrikkelijk zuur keek?
Weet iemand wat meer over haar?

D_Travis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 21:18

zijn er ook fotos van dat zebra zorse dier? ben ik wel beneiuwd naar

Kurby

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 21:18

Dirk en Bertus Kroon tekenen niet met DK. het betekend ook niet dat de paarden naar Denemarken gaan.

de mysterie zal ik verklappen :D DK betekend Dekker ;)
hij is een belgische paardenhandelaar en nee niet alleen paarden gaan naar de slacht toe!

ik heb dat zebra ook gezien toen het naast die span witte ezels voor de wagen stonden, vond het wel een grappig gezicht.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 21:19

o hihiihh en we dachten allemaal het mysterie opgelost te hebben, niet dus :P

_l_amanda_l_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 21:22

R0oszs schreef:
hadden jullie ook gezien dat er opgeven moment een bonte paard los liep? Had geen halster oid om.. (werd al gevangen) Vraag me dan af hoe zoiets los komt..

s'ochtends? Vriendin van me had nog gezegd tegen die handelaar dat zn paard geen halster meer om had, maar hij haalde zn schouders een beetje op en bleef gewoon staan :+ }:0

Was mn eerste keer ZUidlaardermarkt, leuk om eens meegemaakt te hebben :j
(en blij dat ik ECHT geen geld en plek heb voor een tweede shet := : stond een superleuke wildkleurige met laaange manen..zucht..)

NogSteedsGek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 21:24

Dat was een vos die los stond, had ze toen gezegd en die hebben ze weer vast gezet toen we wegliepen. ;)

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 21:27

Vond het dit jaar best meevallen met de ellende. Hoewel 1 paardje (bij de standjes, en dan niet bij de kermis maar juist aan de andere kant van dat "groene" stuk waar ze ook de baan hebben waar paarden kunnen lopen) er best sneu bij stond met zijn fris kapotgeslagen benen.....De wondjes waren klein, maar het bloedde flink.

En een Falabella schat ik, waarvan men imo beter een kleine salami had kunnen maken....Mijn god, wat stond dat diertje beroerd op de achterbenen!

De Shire was geweldig, hoewel tegen mij werd gezegd dat de prijs €6500 was en niet €7500. Ik had hem trouwens de 1.98 m. niet gegeven, had hem zelf zo rond de 1.90 m. geschat, misschien ietsje groter...

R0oszs

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 21:32

nee, nouja was geloof ik rond een uurtje of 12.. was op een stukje waar niet echt rijen paarden naast elkaar stonden. Was geloof ik een klein ponytje (C maatje dacht ik) dichtbij hem.. Maar het was een wit met heel licht zwarte vlekken als je begrijpt wat ik bedoel.. kom even niet op de naam van die kleur.. :+

Deze was trouwens wel al aan de wandel zeg maar..

ShauniBef

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 21:36

Stonden idd best wel leuke paarden tussen!

Dat shetje gezien met een geel gat in de lip? Haflinger waar het bloed uit de benen stroomde? Oh wat zielig zeg!
Veel paarden met schimmel!
Verder stonden er verschrikkelijk veel friezen!
Veel magere paarden en allemaal keken ze zo zielig naar me :(:) !

Die jongen gezien die ef stoer op een paardje ging zitten, zonder tuig of cap. Even draven, paard valt onderuit en hij lacht en springt er dood leuk weer op?! Oh kon het niet laten en was er naar toe gelopen, of hij zijn nek wou breken?! Beste jongen reageerde niet eens...

Stond zo'n prachtig mooie bonte! Als ik vervoer had had ik hem mee genomen! Paar keer gevraagt aan mensen die erbij stonden of hij van hun was maar niemand wist van wie hij was.. Hoop dat hij een fijn plekje gekregen heeft!
Laatst bijgewerkt door ShauniBef op 19-10-10 21:38, in het totaal 1 keer bewerkt

jesterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 21:37

Adil18 schreef:
Vond het dit jaar best meevallen met de ellende. Hoewel 1 paardje (bij de standjes, en dan niet bij de kermis maar juist aan de andere kant van dat "groene" stuk waar ze ook de baan hebben waar paarden kunnen lopen) er best sneu bij stond met zijn fris kapotgeslagen benen.....De wondjes waren klein, maar het bloedde flink.

En een Falabella schat ik, waarvan men imo beter een kleine salami had kunnen maken....Mijn god, wat stond dat diertje beroerd op de achterbenen!

De Shire was geweldig, hoewel tegen mij werd gezegd dat de prijs €6500 was en niet €7500. Ik had hem trouwens de 1.98 m. niet gegeven, had hem zelf zo rond de 1.90 m. geschat, misschien ietsje groter...

Dan zullen ze wel gezakt zijn, en de stokmaat kun je daar niet eventjes na chekken natuurlijk, maar wat was hij gaaf! Niemand die iets over de maanoog pony weet?

Ik ga nu alle foto's uploaden..

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 21:39

wat voor maanoog pony
ik heb er wel 1 gekend, zwart welsh a merrie twee maanogen bles exceem en moeilijk karakter
maar voor zover ik weet heeft ze een goede plek gekregen als menpony.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 21:40

jesterlover schreef:
Adil18 schreef:

Dan zullen ze wel gezakt zijn, en de stokmaat kun je daar niet eventjes na chekken natuurlijk, maar wat was hij gaaf! Niemand die iets over de maanoog pony weet?

Ik ga nu alle foto's uploaden..

Magere, bonte maanoogpony tussen een paar Shetters en pony's? Op het terrein waar o.a. ook de zwarte Shire stond en een witte ezel?

Trouwens, ik zeg ook niet dat die Shire niet die stokmaar heeft, maar had het 'm niet gegeven...Ik ben er even naast gaan staan en ben zelf 1.84 m. groot. Maar kan helemaall verkeerd geschat hebben!

MiSz_SaNdY

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 21:45

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 21:49

MiSz_SaNdY schreef:
iemand toevallig deze aparte bonte ruin gezien?
[OV] [PG] bonte jaarling merrie en bonte ruin

Ik heb wel een schimmelbonte gezien, maar durf niet qua tekening te zeggen of deze het was....Leek er qua koppie wel op. Had volgens mij nog wel een leuke stokmaat...!

jesterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 21:50

Denk inderdaad dat we dezelfde pony bedoelen.... Bij die kleintjes, 2 welshes, en shets..

Ik heb geeeen idee hoe groot de shire nu werkelijk was, maar ik geloof wel heel groot. Ze vertelde mij, dat hij moest bukken in de trailer, (wat ie braaf doet..) anders past ie er niet in! :D

MiSz_SaNdY

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 21:51

het was een e pony m,aat als iemand meer weet of foto's heeft wil ik deze graag ontvangen! bedankt adil